Witamy !



[B 2.2] Problem z odpalaniem

Re: Problem z odpalaniem

Postprzez sylwian70 » 03 lis 2010 14:30:07

ewentualnie przycięta przepustnica :mrgreen:
sylwian70
 

Re: Problem z odpalaniem

Postprzez Animallive » 03 lis 2010 18:07:08

no to tak dojerzdzam do skyrzowania wrzócam na luz a tu obroty skacza na 3.5tys i dalej jak pisałem po zgaszaniu problem z odpaleniem a dzisiaj odpaliłem ja wszystko to samo i jeszcze zauwazyłem ze wskazówka od obrotomierza podczas odpalania skacze na maxa powiedzcie mi czy ciezko samemu wymienic ten krokowy ewentualnie go naprawic i jak wykluczyc ta przepustnice a co do silnika to ma przejechane 73 tys mil bo to angolek i jest to autentyczny przebieg bo mam od niego wszystki papiery i kupywałem go osobiscie od anglika
Animallive
 

Re: Problem z odpalaniem

Postprzez Satan » 03 lis 2010 19:00:11

on jest na wierzchu, sprawa bardzo prosta, ja swój muszę myć prawie po każdej błotnej zabawie :)

Jak jesteś laikiem to zrób tak:

popatrz w silniku na gumowe przewody, ponaciskaj je... i tam gdzie nie ma wody w środku to są przewody od powietrza :)
poodkręcaj opaski zaciskowe i będziesz miał wszystko pod ręką :)
następnie przemyj cały syf jaki w nich będzie. Krokowy silniczek będzie to taka mała tubka nad silnikiem u góry do której przynajmniej dwa takie przewody wchodzą. Ja swój myje wd40 i pomaga.

Nie ważne ile samochód ma przejechane... jedna grubsza zabawa z wysokimi obrotami i każdy silnik jest zajechany :)
Pozdrawiam.
Satan.

Frontside service
https://www.facebook.com/frontsideservicepl
Przeróbki i budowa aut terenowych.
tel.600785219
Avatar użytkownika
Satan
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 727
Obrazki: 34
Dołączył(a): 11 paź 2009 09:20:11
Lokalizacja: Poczesna k. Częstochowa
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

(b2.2) nie chce odpalic

Postprzez Animallive » 07 lis 2010 16:27:43

wczesniej pisałem miałem problem bo wkreciłm mi sie silnik na wysokie obroty i nie chciał spasc po wyczyszeniu silniczka krokowego było ok na chwile spadły obroty było ok poczym go zgasiłem i juz drugi dzień walcze i nieche odpalic co moze byc prosze o pomoc
Animallive
 

Re: [B2.2]Problem z odpalaniem

Postprzez JaGrab3 » 09 lis 2010 20:43:53

sorry, ze nie w temacie, ale zlituj sie, w ktorej ty jestes klasie, wiesz co to znaki interpunkcyjne???? Jak sie to czyta, to az sie nie chce odpisywac.

Napisalem bez polskich znakow, bo pisze z telefonu...to tak jakby ktos sie czepil.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2]Problem z odpalaniem

Postprzez Animallive » 10 lis 2010 21:49:45

:evil: no moze mam problem z pisanie panie polonisto niestety jest cos takiego jak dyslekcja i niestety to jest bez warunkowe i dla mnie tez nie przyjemne a jestem po liceum
Animallive
 

Re: [B2.2]Problem z odpalaniem

Postprzez JaGrab3 » 10 lis 2010 23:37:02

:offtopic:
Panie licealisto, dysleksja, dyslekcją, nikt ci tu papieru nie będzie sprawdzał, minimum chęci, każdy edytor w przeglądarce (nie mówie już o pakietach office) sugeruje pisownię...przecinków ci nie doda, ale wyraz błędny podkreśli.
Sory za czepialstwo, ale uwierz mi, czasami jak się czyta takie hieroglify, to naprawdę bardzo ciężko jest załapać, co pisarz miał na myśli.
:offtopic:
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2]Problem z odpalaniem

Postprzez JJKILLER » 11 lis 2010 00:38:01

Animallive napisał(a)::evil: no moze mam problem z pisanie panie polonisto niestety jest cos takiego jak dyslekcja i niestety to jest bez warunkowe i dla mnie tez nie przyjemne a jestem po liceum

Definicja:

Dysleksja - to zaburzenie objawiające się trudnościami w nauce czytania i pisania u dzieci, które nie powinny mieć z taką nauką problemów - są normalnie rozwinięte intelektualnie, nie mają żadnych poważnych wad wzroku i słuchu ani schorzeń neurologicznych, są otoczone w szkole prawidłową opieką dydaktyczną i nie są zaniedbane środowiskowo. Dysleksja występuje w różnym nasileniu u kilku-kilkunastu procent populacji.

Tak więc Panie Dyslektyku, dysleksja to zaburzenie nauki, a nie zaburzenie pisania czyli Dysortografia - specyficzne zaburzenie w nauce pisania, objawiające się popełnianiem błędów ortograficznych pomimo znajomości zasad pisowni i odpowiedniej motywacji do poprawnego pisania. Dysortografia może być korygowana, jednak całkowite ustąpienie objawów występuje bardzo rzadko

Czy aby na pewno wiesz co Ci dolega, czy tylko szukasz wymówki :?:

viewtopic.php?f=25&t=7204&start=0

:offtopic: :offtopic: :offtopic:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: (b2.2) nie chce odpalic

Postprzez JaGrab3 » 11 lis 2010 01:49:48

JJKILLER :boss:
Animallive napisał(a):wczesniej pisałem miałem problem bo wkreciłm mi sie silnik na wysokie obroty i nie chciał spasc po wyczyszeniu silniczka krokowego było ok na chwile spadły obroty było ok poczym go zgasiłem i juz drugi dzień walcze i nieche odpalic co moze byc prosze o pomoc


1. Sprawdź świece, wykręć, zobacz czy są suche, czy w paliwie.
2. Przekęć rozrusznikiem, sprawdź, czy jest iskra.
3. Jeżeli iskra jest, problem jest w zasilaniu paliwem.
4. Spróbuj odpalić z wciśniętym gazem - jeżeli idzie za dużo paliwa, powinien załapać.
5. Zdejmij rurę dolotową, odłącz wtyczkę od przepływki, odpal.
6. Sprawdź czy nie przestawił się zapłon... tutaj nie wiem czy w tym silniku jest zapłon przez czujnik na wale, czy przez przerywacz, nie wiem poprostu. Mógł przeskoczyć rozrząd. także....
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2]Problem z odpalaniem

Postprzez Animallive » 11 lis 2010 09:46:10

dzzieki sprawdze wszystko po kolei. Mam dyslekcje i dyzortografie prosze panów niestety to nie wymówka i mi tez zyje sie z tym ciezko ale nie bede prosił zony za kazdym zarem zeby mnie poprawiała ale ok widze same wyrozumiałe osoby.
Animallive
 

Czasem pali, czasem nie :(

Postprzez Zeppelin » 05 cze 2011 21:58:59

Witam koledzy, czytałem kilka watków ale żaden nie ma podobnej opcji, mianowicie ostatnio, pękł mi wężyk od paliwa, wylało sie paliwo w opór, no ok wstawięłm nowy wszystko ładnie, zatankowałem i jest problem bo na gazie pali ok, na benzynie ma niskie obroty na jałowym ok 500 lub nawet mniej trzepie nim jak traktorem i tak jest do ok 2 tys obrotów, pózniej luz, najdziwniejsze jest to ze czasem odpala bez problemu, a czasem tylko z gazu. Nie chce go odpalać z gazu bo to dość nei zdrowe dla silnika, lubie swoja uszczelke pod głowicą :)Wymieniłem filtr paliwa myslałem ze syf jaki jest w benzynie go zapchał i dlatego takie akcje ale to nie to.... Ktoś ma jakiś pomysł ? Pompa paliwa ? A dodam jeszcze ze powyżej 2 tys obtorów normalnie jeździ tylko włąsnie od 2 tysiecy w dół schodzi dużo wolniej niż np z 4 do 2 :/
Zeppelin
 

Re: [B2.2]Problem z odpalaniem

Postprzez rafal_r » 07 sie 2011 16:24:15

Witam

Mam podobny problem, już myślałem o wymianie pompki paliwa ale zrobiłem jeden test który wyeliminował problemy związane z zasilaniem silnika w paliwo.
Odłączyłem przepływomierz i na zimnym silniku pomogło. Zapewne powiecie przepływomierz padł. Ale nie - przepływomierz jest NOWY wiec nie ma co go wymieniać. Problem leży w czymś innym.
Bez przepływomierza znowu silnik kiepsko chodzi jak jest ciepły :(

Czujnik temp powierza lub jeszcze inna cholera :) jaka kolejność sprawdzania zalecacie. Czy czujnik powietrza pokazuje zawsze stałą temperaturę powietrza? Tzn. na zimnym i ciepłym silniku. ?

Pozdrawiam
rafal_r
 

Re: [B2.2]Problem z odpalaniem

Postprzez JaGrab3 » 07 sie 2011 19:22:53

Dla kolegi z pękniętym wężykiem, sprawdźc sobie regulator ciśnienia paliwa, czy trzyma ciśnienie. Trzeba sprawdzić w manualu jakie ciśnienie 2.2 ma mieć na listwie, podpiąć manometr i sprawdzić jak trzyma. Średnio w samochodach na listwie jest ok 3 bary.

Co do testu z przepływką- sprawdź podłączenie samej przepływki, czy przypadkiem któryś pin nie jest powyginany.
Co więcej, czy zaświeca się CE, czy zauważyłeś jakieś kopcenie z rury, dalej, odpalanie na zimno, czy pali na "raz" czy trzeba długo mielić.. itd.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2]Problem z odpalaniem

Postprzez rafal_r » 08 sie 2011 19:10:05

Jak jest zimy trzeba więcej "mielić" ale bez przesady. Jak ciepły to pali od pierwszego cyknięcia.
CE zapala się ale błędy to "za uboga mieszanka" lub "za bogata mieszanka". Po tych wszystkich jazdach zakupiłem kabelek do OPEL Scannera więc błędy mogę czytać kiedy mam tylko ochotę.

Interesują mnie kabelki powietrza(może są źle podłączone) od dmuchawy doładowania powietrza która chodzi na max a po parunastu sekundach jak w jakiś cudowny sposób silnik nie zgaśnie uspokaja się i chodzi na mniejszych obrotach i tak do całkowitego wyłączenia. Po - jak mi się wydaje - jej automatycznym wyłączeniu silnik zdecydowanie lepiej pracuje.

Ciepły silnik nie uruchamia dmuchawy doładowania i może dlatego chodzi dobrze :).

aha i kopcenia brak
rafal_r
 

Re: [B2.2]Problem z odpalaniem

Postprzez JaGrab3 » 09 sie 2011 01:40:58

Co to jest dmuchawa doładowania????

Poczekam na Twoje wyjaśnienie powyższego pytania, lecz, z tego ci piszesz, wygląda mi na lewe powietrze w dolocie.....
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2]Problem z odpalaniem

Postprzez WoJ-CiE » 09 sie 2011 19:04:34

Zapewne chodzi o to:
viewtopic.php?f=104&t=9412
WoJ-CiE
 

Re: [B2.2]Problem z odpalaniem

Postprzez rafal_r » 09 sie 2011 19:42:12

WoJ-CiE - dokładnie o to chodzi.

Sprawdziłem ta moja dmuchawa doładowania fachowo nazywa się to pompa podciśnienia - nie wiem jak nazywa się element z twojego zdjęcia ale w całym tym układzie powietrznym jest jeszcze element który nazywają zawór - czujnik podciśnienia
czujnik podcisnienia.jpg
czujnik podcisnienia.jpg (11.73 KiB) Przeglądane 1357 razy


z którego odchodzi przewód rozgałęziający się do przepustnicy i do czegoś co wygląda jak zawór sterowany podciśnieniem na przewodzie paliwowym przy listwie koło wtryskiwaczy.
rafal_r
 

Re: [B2.2]Problem z odpalaniem

Postprzez rafal_r » 29 sie 2011 22:40:45

Nastąpiła poprawa z odpalaniem na zimno po :

1. Zalaniu świeżego paliwa :) - daje rade jeździć na benzynie i ciepłym silniku. . Wyczytałem na przeróżnych forach, że ECU mógł się nauczyć parametrów gazu i zapomniał jak to jest na benzynie :) więc po około tygodniowej "nauce jazdy na benzynie" odnotowałem lekką poprawę. Co wyeliminowało ewentualne problemy w zasilaniu benzyny.( pompka, ciśnienie etc.)

2. Wymiana świec i przewodów wysokiego napięcia - poprzednie przewody były każdy z innej parafii - symptom - nierówna praca silnika - poprawa znacząca w kulturze pracy silnika.

3. Po jednoczesnym wyczyszczeniu EGR i silniczka krokowego na przepustnicy - znacząca poprawa. Zimny silnik potrafi odpalić na benzynie, niestety obroty bardzo falują co prowadzi do zgaszenia.
Po paru próbach uruchomienia silnik pracuje już normalnie na benzynie. Można powiedzieć prawie sukces.

4. główny podejrzany - silniczek krokowy :). Jak dopadnę jakiś na podmianę to zweryfikuje tą teorię.

Pytanie do kolegów czy czujnik temperatury silnika dla ECU to ten co pokazuje temp. na desce? Umiejscowiony koło EGR na tyle silnika X22XE ?
rafal_r
 

Re: [B2.2]Problem z odpalaniem

Postprzez WoJ-CiE » 30 sie 2011 17:29:08

Jest jeszcze czujnik temperaturowy włączający wentylator i chyba to wszystko do mierzenia temperatury płynu chłodniczego. Możesz coś więcej napisać o wyczyszczeniu EGR (jak się za to najprościej zabrać, co i jak wyjąć itp.)?
WoJ-CiE
 

Re: [B2.2]Problem z odpalaniem

Postprzez rafal_r » 05 wrz 2011 11:05:18

Witam
Problem z odpalaniem na benzynie i wolnymi obrotami (na benzynie) na zimnym silniku rozwiązany.
Tu rada dla wszystkich co najpierw rozkręcą pół samochodu aby w pierwszej kolejności sprawdzili - gumową rurę pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą :). Moja miała naprawdę minimalne potrzaskania w miejscu "harmonii".
Co się okazało po jej zdemontowaniu.
To nie są minimalne załamania a dość poważne szczeliny którymi zasysało lewe powietrze. Guma jest wybitnie kiepskiej jakości, bardzo krucha.
Po załataniu szczelin, :) malina , silnik tylko cyka, pompa podciśnienia przestała szaleć, niskie obroty stabilne i płynnie przechodzi na wyższe obroty.

Na benzynie CHECK ENGINE już się nie zapala. Pełen sukces.
Komputer zgłaszał problemy z mieszanką za ubogo / za bogato lub czasami małe napięcie na przepływomierzu.

P.S.
Czyszczenie EGR polega na odkręceniu go i wyczyszczeniu nagaru. Sprawdzeniu ruchomego bolca otwierającego/zamykającego . Najprostsza usterka EGR polega na zapieczeniu się bolca. Należy przemyć go WD40 i rozruszać.
Więcej dokładnych instrukcji czyszczenia EGR można pooglądać na Youtubie.
EGR w X22XE jest w wybitnie wrednym miejscu - zaraz pod wyjściem przewodów wysokiego napięcia z tyłu silnika.
Chłop z dużymi rękoma może mieć poważne problemy z wsadzeniem tam łapek.
rafal_r
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości