Witamy !



[A 2.0] nawiewy, wywiewy , objegi zamkniete ...

[A 2.0] nawiewy, wywiewy , objegi zamkniete ...

Postprzez galaxy » 20 gru 2007 21:49:14

mam do Was pytanie jak jest ten suwak na konsoli środkowej od zamykania na obieg powietrza wewnętrzny i zewnętrzny to pomiędzy nimi jest jeszcze jedna pozycja oznaczona taką kreską jak drukowane i "I" i co to waśnie za pozycja jak w tedy dmucha ?

generalnie pytam sie dlatego o taką pierdołe bo w mojej frotce 2,3 TDi 1994 niezależnie czy mam objeg wew czy zew czy tą kreskę czy nawiew na szybe nogi czy cokolwiek innego to z tych zewnętrznych kratek na desce roz. [cenzura] zimne powietrze z zewnątrz ... pierwszy raz sie spotykam z takim bezsensem ...
galaxy
 

Re: nawiewy, wywiewy , objegi zamkniete ...

Postprzez Balkandriver » 20 gru 2007 22:21:26

galaxy napisał(a):...
generalnie pytam sie dlatego o taką pierdołe bo w mojej frotce 2,3 TDi 1994 niezależnie czy mam objeg wew czy zew czy tą kreskę czy nawiew na szybe nogi czy cokolwiek innego to z tych zewnętrznych kratek na desce roz. [cenzura] zimne powietrze z zewnątrz ... pierwszy raz sie spotykam z takim bezsensem ...

Kolego, żaden bezsens.
Prawy górny suwak to 2 obcje - nawiew z zewnątrz lewa pozycja, lub obieg wewnętrzny, prawa pozycja.
Skrajne nawiewy w kokpicie mają oznaczenia:
albo dolne położenie oznaczone symbolem wentylatorka - wtedy przez nie przepływa powietrze ustawione przez Ciebie - zimne/ciepłe
albo górne oznaczone takimi strzałeczkami, wtedy przez nie przepływa powietrze zasysane z zewnątrz - jeśli na zewnątrz temp. powietrza ma -20`C, to taki wozduch wedrze Ci się do wnętrza auta.
I nie używaj, prosimy, na samym wstępie swojej obecności na Forum słów niecenzuralnych.

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Postprzez galaxy » 21 gru 2007 09:54:36

sorka za wulgaryzm ,

dzięki za Twoją odpowiedz , jeśli dobrze zrozumiałem mogę ustawić tak aby z zewnątrz nie leciało-20C ... bo wczoraj wieczorem wracałem i trochę zmarzłem w aucie. inna sprawa że muszę coś zrobić z ogrzewaniem bo mam słabiutkie ... czytałem na forum o ogrzewaniu temat poruszany parę razy ale nie wiele z niego wynikało ....
galaxy
 

Postprzez mody1 » 21 gru 2007 11:43:17

orzewanie poprawilo sie u mnie sdecydowanie po wyplukaniu ukladu chlodzenia i zalaniu nowego płynu
Avatar użytkownika
mody1
V-ce Prezes
V-ce Prezes
 
Posty: 3885
Obrazki: 1
Dołączył(a): 07 paź 2007 18:00:49
Lokalizacja: Chrzanów
Pochwały: 17
Województwo: Małopolskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Postprzez wojtekkk » 21 gru 2007 15:54:19

galaxy napisał(a):sorka za wulgaryzm ,

dzięki za Twoją odpowiedz , jeśli dobrze zrozumiałem mogę ustawić tak aby z zewnątrz nie leciało-20C ... bo wczoraj wieczorem wracałem i trochę zmarzłem w aucie. inna sprawa że muszę coś zrobić z ogrzewaniem bo mam słabiutkie ... czytałem na forum o ogrzewaniu temat poruszany parę razy ale nie wiele z niego wynikało ....

bardzo poruszył mnie twoj problem i ciesze sie że wpadłeś na to że można zatrzymać powietrze z zewnątrz- jestem pod wielkim wrażeniem
życze ci kolego przed świeta dużo ciepła
wojtekkk
 

Postprzez galaxy » 21 gru 2007 23:02:30

mody1 napisał(a):orzewanie poprawilo sie u mnie sdecydowanie po wyplukaniu ukladu chlodzenia i zalaniu nowego płynu


dziięki za wszystko ludziska

mam nowy płyn do -37 ale niestety nie płukałem układu ... jeśli sie zdobede na to płukanie to co polecacie ?? jaki środek ??
galaxy
 

Postprzez galaxy » 21 gru 2007 23:16:03

wojtekkk napisał(a):
galaxy napisał(a):sorka za wulgaryzm ,

dzięki za Twoją odpowiedz , jeśli dobrze zrozumiałem mogę ustawić tak aby z zewnątrz nie leciało-20C ... bo wczoraj wieczorem wracałem i trochę zmarzłem w aucie. inna sprawa że muszę coś zrobić z ogrzewaniem bo mam słabiutkie ... czytałem na forum o ogrzewaniu temat poruszany parę razy ale nie wiele z niego wynikało ....

bardzo poruszył mnie twój problem i ciesze sie że wpadłeś na to że można zatrzymać powietrze z zewnątrz- jestem pod wielkim wrażeniem
życzę, ci kolego przed święta dużo ciepła


mam nadzieje że nie nabijasz sie ze mnie z tymi nawiewami ale naprawdę, te kilkadziesiąt kilometrów wczoraj w nocy z otwartymi wlotami powietrza zimnego dało mi trochę w tyłek a ogrzewanie było na max'a zaciągnięte. różnie to w różnego typu modelach aut jest przewidziane np. w fordzie escorcie który często pożyczam od rodziców jak moje auto jest np. w naprawie jest to rozwiązane perfekcyjnie. Tam nawet jeśli pokrętło jest ustawione na szybe to kratki działają czyli patrz boczne szyby nigdy ci nie zaparują w/g mnie super zaleta oczywiście każdą kratkę można indywidualnie zamknąć lub zmniejszyć intensywność wydmuchiwanego powietrza przez nie, także czy masz pokrętło ustawione na szybę , na szybe i nogi , na nogi czy na kratki kratki zawsze dzałąją a poza tym w głupim escorcie 1,8D jak sie zrobi na pół poziomu ogrzewanie to w zupełności wystarcza nawet przy -5 C a na maxa jak sie da to nie można wysiedzieć taki piec - nie wiem od czego to uwarunkowane.
galaxy
 

Postprzez Adam » 21 gru 2007 23:23:45

Co kraj to obyczaj, co auto to inna instrukcja obsługi. Polecam lekturę intrukcji obsługi do BMW z I-Drive'm przy niej to się można zabić własną pięścia, ale można to ogarnąć.
Adam
 

Postprzez wojtekkk » 22 gru 2007 12:23:56

układ można wypłukać choćby zwykłym octem ale są do tego też specjalne odkamieniacze-co by nie było wszystko jest na bazie kwasu a to oznacza że zaraz po płukaniu(czyli pracy auta z tym dodanym środkiem w określonym czasie-zazwyczaj krótkim) należy zlać wszystko z obiegu i zalać nowy płyn
wojtekkk
 

Postprzez Balkandriver » 22 gru 2007 23:52:32

Nie ryzykowałbym przepłukiwania całego układu chłodzenia żadną substancją na bazie octu/kwasu w trosce o blok/głowicę i styk tulei cylindrów z blokiem.
Jak Ci się coś rozszczelni, to dramat. A z reguły tak się dzieje.
Już lepiej wymontować nagrzewnicę i na początek przepłukać ją dużym ciśnieniem wody "pod prąd", czyli wtłoczyć wodę w otwór wylotowy.
I niech wszystkie syfy wyrzuci, zobaczysz, jaki gnój wypływa, aż zacznie lecieć czysta woda.
Możesz zalać roztworem z kalgonem, ale chemicznie czystym, nie tym hipermarketowym do pralek i dokładnie przepłukać.
Drożność nagrzewnicy b. łatwo ocenisz po, z przeproszeniem, intensywności wytrysku wody z króćca.
Na koniec lej wodę w obie strony, króćcem wlotowym i wylotowym.
Po takim zabiegu masz czyste sumienie, że nic lepszego nie mogłeś uczynić.
I albo pomoże, albo okaże się (czego nie życzę), że przecieka i do wymiany.
Tak, przy okazji, u mnie orzewanie włączone na maksa robi piekarnik w aucie przy -30`C, a nawiew na 3-4 pozycji zrywa włosy z głowy.
Więc chyba fabrycznie jest dość wydolne.

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Postprzez galaxy » 23 gru 2007 00:21:10

Balkandriver napisał(a):Nie ryzykowałbym przepłukiwania całego układu chłodzenia żadną substancją na bazie octu/kwasu w trosce o blok/głowicę i styk tulei cylindrów z blokiem.
Jak Ci się coś rozszczelni, to dramat. A z reguły tak się dzieje.
Już lepiej wymontować nagrzewnicę i na początek przepłukać ją dużym ciśnieniem wody "pod prąd", czyli wtłoczyć wodę w otwór wylotowy.
I niech wszystkie syfy wyrzuci, zobaczysz, jaki gnój wypływa, aż zacznie lecieć czysta woda.
Możesz zalać roztworem z kalgonem, ale chemicznie czystym, nie tym hipermarketowym do pralek i dokładnie przepłukać.
Drożność nagrzewnicy b. łatwo ocenisz po, z przeproszeniem, intensywności wytrysku wody z króćca.
Na koniec lej wodę w obie strony, króćcem wlotowym i wylotowym.
Po takim zabiegu masz czyste sumienie, że nic lepszego nie mogłeś uczynić.
I albo pomoże, albo okaże się (czego nie życzę), że przecieka i do wymiany.
Tak, przy okazji, u mnie orzewanie włączone na maksa robi piekarnik w aucie przy -30`C, a nawiew na 3-4 pozycji zrywa włosy z głowy.
Więc chyba fabrycznie jest dość wydolne.

BALKANDRIVER


dzięki za odp. wiec po takiej odpowiedzi to na 100% mam zamuloną nagrzewnice, bo u mnie tak jak pisałem ogrzewanie na maxa i czuć że jest ciepło ale jak kiedyś maiłem malucha to lepiej grzał a wszyscy wiedzą jkaie w maluchah są ogrzewania.
galaxy
 

Postprzez wojtekkk » 23 gru 2007 09:20:24

bo w maluchu szybciej sie ciecz nagrzewała :!:
a jeżeli chodzi o środki do odkamieniania to nie pisałem że polecam tylko że są i że najdalej po kilkunastu minutach pracy trzeba je zlać
wojtekkk
 

Postprzez TATAR » 26 gru 2007 13:14:05

wojtekkk napisał(a):bo w maluchu szybciej sie ciecz nagrzewała :!:


w maluchu??
_________________________________
3,2 V6 FRONTERA EVO 1
Avatar użytkownika
TATAR
Prezes
Prezes
 
Posty: 894
Dołączył(a): 10 sie 2007 20:23:37
Lokalizacja: Wodzislaw Sl.
Pochwały: 3
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Postprzez BASIK » 26 gru 2007 18:49:51

wojtekkk napisał(a):bo w maluchu szybciej sie ciecz nagrzewała :!:
a jeżeli chodzi o środki do odkamieniania to nie pisałem że polecam tylko że są i że najdalej po kilkunastu minutach pracy trzeba je zlać

No... dobra to gdzie jest w maluchu ta ciecz? O ile pamiętam to jedyna ciecz oprócz benzyny w baku, i płynu hamulcowego jaka tam występuje to płyn do spryskiwacza! :wink:
Dojadę dalej - zobaczę więcej
Avatar użytkownika
BASIK
Maniak
Maniak
 
Posty: 467
Dołączył(a): 04 maja 2015 11:00:05
Lokalizacja: Smokogród
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Postprzez brum » 26 gru 2007 19:00:56

ale był jeszcze "bis" z silnikiem 700cm od CC z chłodnicą :wink:
ale a maluchu będzie rozmawiać :wink:
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez wojtekkk » 27 gru 2007 11:08:32

a co wy wszyscy tacy poważni-podpuche zrobiłem no i prosze co wyszło
wojtekkk
 

Postprzez FROTERKA » 27 gru 2007 16:50:12

Ja za to całkiem poważnie :wink: napiszę, że, gdyby ktoś nie zauważył, kubaturą maluch od frontery ciut się różni i dlatego we frotce wnętrze dłużej się nagrzewa. :)
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Postprzez mkmb » 28 gru 2007 08:46:39

Tym bardziej, że jeszcze do ogrzania dochodzi bagażnik.
mkmb
 

Postprzez BASIK » 28 gru 2007 17:59:23

Ale Frotka mogła by jeden pomysł ściągnąć od malucha. Pod tylnymi siedzeniami nawiew na nogi. Nasza Skoda (kombi zresztą) też go miała i to bardzo pomagało tym co siedzieli na tylnej kanapie.
Cieplutkich Frotek zatem w Nowym Roku!
Dojadę dalej - zobaczę więcej
Avatar użytkownika
BASIK
Maniak
Maniak
 
Posty: 467
Dołączył(a): 04 maja 2015 11:00:05
Lokalizacja: Smokogród
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Postprzez FROTERKA » 28 gru 2007 18:10:32

Dojeżdżamy codziennie do pracy do K-owa. Po ok. 10 km dosiada się kolega. Czasami jedzie z nami od poczatku, bo jego dziewczyna to nasza sąsiadka. Kiedyś wsiadając u nas mówi tak:
- Wolę wsiadać w Dobczycach.
Ja na to:
- Czemu ? Bo 15 minut dłużej możesz pospać ?
- Nie, bo jest auto zagrzane.
:D
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Następna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron