Witamy !



SPALANIE

Zagadnienia dotyczące eksploatacji Frontery

Re: SPALANIE

Postprzez jrzeuski » 05 gru 2014 13:18:18

Zwężka ogranicza parametry, ale w jaki sposób zabija silnik? :niewiem:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SPALANIE

Postprzez JaGrab3 » 05 gru 2014 23:12:17

A w taki, że ustawienia takie na srubce, czy krokowcu, to są dobre na chwilę, nigdy nie jest idealne. Zmienia się gaz, temperatura, filtr powietrza się zasyfia, ciągle zmieniają się warunki, a regulacja była dobra na tamten punkt w czasie. W praktyce część samochodów jeździ na bogato, część na ubogo, i tu jest problem. Wypala się uszczelka, gniazda zaworów, katalizator, co mam dalej pisać?
Ustawialem 1,2,4 generację, bossa i wiem jak to wygląda. Tylko poprawnie wystrojona, dobrze dobrana 4 generacja nie zrobi krzywdy silnikowi....

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SPALANIE

Postprzez jrzeuski » 06 gru 2014 09:23:56

No tak, ale to jeszcze nie oznacza, ze silnik tego nie wytrzyma. Jest pelno aut z tych rocznikow, które na gazie na srubke przejezdzily kilkaset tys. km i dalej jeżdżą. Golf co prawda dobija dopiero do 250kkm na zegarze, nie wiem ile w tym prawdy ani ile na gazie, ale u mnie ponad 30kkm i nie zrobilem w silniku nic. Pali 12-13 w miescie, 9-10 w trasie i krecenie srubka ani wymiana ostatnio filtra gazu nic tu nie zmienilo. Widocznie tak ma byc ;) Miałbym gaz we Frocie, to robilbym tak samo, bo po co chuchac na silnik w pelnoletnim aucie? Lepiej pieniądze zbierac na kolejnego grata a jak ten padnie to go na zlom. Póki co jest w czym wybierac ;)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SPALANIE

Postprzez JaGrab3 » 06 gru 2014 10:56:07

Oczywiście, ale powiedz mi w takim razie skąd opinie że gaz niszczy silnik? Jedne silniki są pancerne i nic im nie zaszkodzi, ale im nowsza generacja tym jest gorzej. Lekka zmiana warunków pracy i coś się psuje... dlatego najmniej psuje lpg od 4 generacji i to chyba tyle w temacie.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SPALANIE

Postprzez ali » 06 gru 2014 12:16:19

Mój plaskacz śmiga na 2g od nowości, szacuje że teraz ma około 400k, przy okazji robienia upg i szlifowania głowicy poprosiłem o zrobienie zaworów. Pan z zakładu sprawdził szczelność i powiedział że jak koniecznie chcę to mi zrobi ale lepsze nie będą. Są silniki które dobrze pracują na 1/2g a są takie które tych instalacji nie tolerują. Starczy pomyśleć czy np we frocie 3.2 z wielkim kolektorem byłby doprowadzany gaz równomiernie na mieszaliku czy blosie -nie ma szans, tylko wtrysk. Więc wszelkie ogólniki są zwykłym biciem piany.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: SPALANIE

Postprzez JaGrab3 » 06 gru 2014 12:21:44

ali napisał(a):Mój plaskacz śmiga na 2g od nowości, szacuje że teraz ma około 400k, przy okazji robienia upg i szlifowania głowicy poprosiłem o zrobienie zaworów.

Dobre.... czyli głowica już robiona, więc już nie tak od nowośći... chyba, że od remontu głowicy.
Ali, oczywiście że ogólniki ogolnikami, ale wskaż mi co jest niezgodne z prawdą wśród tego co napisałęm, Chyba, że pisałeś nie w odpowiedzi na mojego posta.
Są silniki co NADAJĄ się do gazu i sa takie które go nie tolerują - to jest oczywista oczywistość.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SPALANIE

Postprzez JJKILLER » 06 gru 2014 12:36:09

Moja ma LPG 2gen od 2005r, od tego czasu zrobione ponad 150tys. km. Nic nie było robione w silniku, (nawet rozrząd jest oryginalny) kompresja mierzona niedawno oscyluje ok 12, pali na dotyk nawet zimą, oleju bierze ok 1L na 20tyś km. Jakoś z tego co napisałeś u mnie się nic nie sprawdza, czemu?
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SPALANIE

Postprzez ali » 06 gru 2014 12:42:16

JaGrab3 napisał(a):Dobre.... czyli głowica już robiona, więc już nie tak od nowośći... chyba, że od remontu głowicy.
..

Niestety nie masz racji, ale może na odległość stawiasz diagnozy ......
Jednak ja go rozbierałem a moje zdanie potwierdził pan który głowice robi od kilkudziesięciu lat
JaGrab3 napisał(a): ale wskaż mi co jest niezgodne z prawdą wśród tego co napisałęm, Chyba, że pisałeś nie w odpowiedzi na mojego posta.


Pisałem do tego

JaGrab3 napisał(a): Tylko poprawnie wystrojona, dobrze dobrana 4 generacja nie zrobi krzywdy silnikowi....

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka


tutaj pisałeś
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: SPALANIE

Postprzez adam-wwy » 06 gru 2014 13:18:30

JaGrab3 napisał(a):
ali napisał(a):Mój plaskacz śmiga na 2g od nowości, szacuje że teraz ma około 400k, przy okazji robienia upg i szlifowania głowicy poprosiłem o zrobienie zaworów.

Dobre.... czyli głowica już robiona, więc już nie tak od nowośći... chyba, że od remontu głowicy.
.


Nie głowica, a uszczelka pod nią, a to różnica.
adam-wwy
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 21 maja 2011 12:29:29
Lokalizacja: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: SPALANIE

Postprzez JaGrab3 » 06 gru 2014 13:41:43

Ali masz dar do wybiórczego cytowania moich wypowiedzi, ja kończe wywody na temat 1 i 2 generacji, to mój ostatni wpis, bo mi się nie chce polemizowac. Przy okazji pracy przy sekwencji wiem, jak nie wielka zmiana dawkowania jaki ma wpływ na osiągi silnika.
Poza tym dziękuje wszelkim instalacjom, które obcinają moc o 20+%. Panowie i Panie nie oszukujmy się, 1 i 2 generacja to jest coś co było dobre 15-20 lat temu nie teraz. Dla mnie instalka ma być ZUPEŁNIE przeźroczysta w użytkowaniu. (oczywiście jeżeli samochód ma 20 lat to instalacja sprzed 20 lat będzie działać).
Ali jaka to diagnoza na odległość skoro SAM NAPISAŁEŚ, że robiłeś szlif głowicy - po co to się robi?? Dla sportu? Nie wiem czemu jakoś osobiście bierzesz moje opinie o mieszalnikowych instalacjach....
Dodatkowo w równoległym wątki piszesz, żę masz problemy z działaniem silnika na PB - to tez kwalifikujesz jako bezproblemowe użytkowanie gazu?? Nie bądź hipokrytą. Notabene napisałem ci tam co może być przyczyną.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SPALANIE

Postprzez Pioterek227 » 06 gru 2014 14:42:29

Moja 20l LPG w trybie mieszanym na RWD. Spalanie 4x4 wole nie sprawdzac bo sie zalamię jeszcze gorzej:)
Pioterek227
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Obrazki: 0
Dołączył(a): 25 paź 2014 10:42:18
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: SPALANIE

Postprzez ali » 06 gru 2014 16:19:57

JaGrab3 napisał(a):Ali jaka to diagnoza na odległość skoro SAM NAPISAŁEŚ, że robiłeś szlif głowicy - po co to się robi?? Dla sportu?
słyszałeś o korozji ? słuszałeś o opdających tulejach ? zapraszam do ksiażek jak nie słyszałeś
JaGrab3 napisał(a): Nie wiem czemu jakoś osobiście bierzesz moje opinie o mieszalnikowych instalacjach....

Nie biorę osobiście, tylko nie lubię jak z uporem maniaka wprowadzasz ludzi w błąd nie majac o czyś pojęcia
JaGrab3 napisał(a):Dodatkowo w równoległym wątki piszesz, żę masz problemy z działaniem silnika na PB - to tez kwalifikujesz jako bezproblemowe użytkowanie gazu?? Nie bądź hipokrytą. Notabene napisałem ci tam co może być przyczyną.

wskaż mi ten wątek, bo kolejna bzdura z twojej strony
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: SPALANIE

Postprzez JaGrab3 » 06 gru 2014 19:44:32

To z innym postem, to sorry pomyliłem Cię z jrzeuski....nie wiem czemu.

Jeżeli uważasz że poprzednie moje zdania to bzdury, to bardzo proszę udowodnij to a nie walcz o te mieszalniki jak Tommy Lee Jones....
albo na zakończenie tych wywodów, to wygrałeś, przekonałeś mnie, wracam do mieszalnika....

-- Dodano So 06 gru 2014 19:48:18 --

ali napisał(a):słyszałeś o korozji ? słuszałeś o opdających tulejach ? zapraszam do ksiażek jak nie słyszałeś
Nie biorę osobiście, tylko nie lubię jak z uporem maniaka wprowadzasz ludzi w błąd nie majac o czyś pojęcia


Zlituj się, proszę, kto pisze o korozji, opadających tulejach - teraz mozna napisać wszystko, nawet że mysz wlazła ci do kolektora.. twoja sprawa, nie interesuje mnie to - robiona była głowica - jaki tekst sobie wymyślisz, to twoja sprawa.
Jeżeli ja z uporem maniaka wprowadzam luldzi w błąd - PODAJ KONKRETY, jeżeli nie umiesz podać zamilcz.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SPALANIE

Postprzez ali » 06 gru 2014 20:08:39

JaGrab3 napisał(a):To z innym postem, to sorry pomyliłem Cię z jrzeuski....nie wiem czemu.

Jeżeli uważasz że poprzednie moje zdania to bzdury, to bardzo proszę udowodnij to a nie walcz o te mieszalniki jak Tommy Lee Jones....
albo na zakończenie tych wywodów, to wygrałeś, przekonałeś mnie, wracam do mieszalnika....

-- Dodano So 06 gru 2014 19:48:18 --

ali napisał(a):słyszałeś o korozji ? słuszałeś o opdających tulejach ? zapraszam do ksiażek jak nie słyszałeś
Nie biorę osobiście, tylko nie lubię jak z uporem maniaka wprowadzasz ludzi w błąd nie majac o czyś pojęcia


Zlituj się, proszę, kto pisze o korozji, opadających tulejach - teraz mozna napisać wszystko, nawet że mysz wlazła ci do kolektora.. twoja sprawa, nie interesuje mnie to - robiona była głowica - jaki tekst sobie wymyślisz, to twoja sprawa.
Jeżeli ja z uporem maniaka wprowadzam luldzi w błąd - PODAJ KONKRETY, jeżeli nie umiesz podać zamilcz.


szkoda strzępic języka, widać że o mechanice masz pojęcie jedynie z inernetu
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: SPALANIE

Postprzez JaGrab3 » 06 gru 2014 20:10:11

PODAJ KONKRETY - alfo i omego.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SPALANIE

Postprzez ali » 06 gru 2014 20:15:04

JaGrab3 napisał(a):PODAJ KONKRETY - alfo i omego.


Podałem całą masę a TY MISZCZU mi mówisz o stanie mojej głowicy której nie widziałeś, wiec to moje ostatnie zdanie. Poczytaj sobie kolejną stronę to będziesz mądrzejszy.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: SPALANIE

Postprzez JaGrab3 » 06 gru 2014 20:27:48

gdzież to ja pisałęm o stanie twojej głowicy????? przecież to jest bezawaryjny samochód. Podaj konkrety gdzie napisałęm nieprawdę.
Ale widzę, że już obrażanie poszło w ruch, obraziłeś się, żal mi cię... życzę ci długiego bezawaryjnego użytkowania twojej nowo splanowanej głowicy, po opadnięciu tylei i korozji... ( w golfie tuleje opadają? w saabie tak, ale co ja tam wiem.. no może). Miłego Mikołaja.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SPALANIE

Postprzez adam-wwy » 06 gru 2014 21:32:49

JaGrab3 napisał(a):Tylko nie ma frajdy z jazdy i potem to co zaoszczędziłeś na instalacji to wpakujesz w silnik - chyba, że sprzedasz wcześniej ....
Ps. Sekwencję też odpalisz z gazu....żadna to zaleta, tylko po co?


Można odpalić z gazu sekwencję i np. w Octavii mam ustawiony rozruch z LPG o ile temperatura parownika jest powyżej 30st., ale odpalanie na mrozie sekwencji nie wchodzi w grę bo długo ona nie podziała... We Fronterze odpalałem na benzynie i po chwili przerzucał się na LPG (był zwarty czujnik temperatury parownika) i po miesiącu chłodu padły wtryski od gazu. Zrobiłem tą sekwencję jak należy i jeździ, ale benzyny ubywa na rozruch i to sporo. Na II generacji odpalałem Toledo I, Passata B4 itp. auta z VAG i nic się nie uszkodziło z tego powodu mimo, że odpalane były na mrozach. Nawet parowniki nie były regenerowane. Toledo miałem 3 lata zanim kupiłem Octavię, Passat jest ojca i ma go 4.5 roku i nic się nie dzieje z silnikami. Fakt, że spalanie wyższe, ale co do mniejszej mocy nie jest to drastycznie odczuwalne, przynajmniej w tych silnikach o których mówię. Mając 8 zaworowy silnik z metalowym kolektorem ssącym nie zamontowałbym sekwencji, w innym przypadku raczej tak. A chcąc mieć frajdę z jazdy i mieć LPG trzeba kupić auto z mocnym silnikiem bo mając 90-100KM to jaka to frajda? :wink:

Tak na koniec: jak ktoś potrzebuje auto na dojazdy do pracy, aby było jak najtaniej to polecam 8V z metalowym kolektorem + II generacja. Jeśli bardziej "skomplikowane" silniki to raczej sekwencja.
adam-wwy
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 21 maja 2011 12:29:29
Lokalizacja: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: SPALANIE

Postprzez JaGrab3 » 06 gru 2014 21:41:29

Adam, zgadzam się z tobą, ale to są silniki sprzed kilkunastu lat (konstrukcja sprzed kilkudziesięciu) i to sa te tzw. pancerne, nic im nie zaszkodzi - no może brak oleju.
Nowe silniki - tylko sekwencja, 2 generacja to wręcz niemożność oszukania kompa....
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SPALANIE

Postprzez adam-wwy » 06 gru 2014 22:18:57

No nowe silniki to wiadomo, że sekwencja...
adam-wwy
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 21 maja 2011 12:29:29
Lokalizacja: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Eksploatacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość