Witamy !



SPALANIE

Zagadnienia dotyczące eksploatacji Frontery

Re: SPALANIE

Postprzez bart322 » 04 maja 2013 20:28:42

ali napisał(a):Po co te głupie dyskusje o wyższości benzyny nad dieslem lub odwrotnie. Ktoś kto używa diesla nigdy nie założy benzyny bo dla nas ona jest bez sensu w terenówce, natomiast użytkownik benzyny nie kupi auta z klekotem. Tak to możecie dyskutować cały czas i żaden nie ma racji

Ps. Dla mnie i tal benzyna w aucie 4x4 jest do :dupa:
A do pracy jeżdżę benzyną z Lpg bo taniej :P


Ja chetnie jezdzilbym 2.8 tdi jakby mnie bylo stac.
A tak bujam sie 2.0 z kuchenka gazowa :P
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SPALANIE

Postprzez maciek » 04 maja 2013 20:30:07

Ojoj, nie chciałem wywołać tutaj takiej kłótni :) Mam Frotkę od końcówki lutego i po prostu chciałem się dowiedzieć jak to jest z tym spalaniem, bo myślałem, że może za dużo moja pali i ktoś z Was mi podpowie, że coś może jest nie tak. Ale wygląda na to, że tak musi być, więc spoko, nie liczyłem że taki silnik będzie palił 10 litrów lpg :) Ale przyznam, że nie sądziłem, że będzie to aż tyle, hehe :D
A tak jeszcze jedno pytanie, bo nie mogłem znaleźć tego w instrukcji. Od jakiej ilości paliwa (mówię o benzynie) w zbiorniku zapala się lampka rezerwy? Wie ktoś? Bo dosyć wcześnie się zapala z tego co zauważyłem i nie wiem ile faktycznie jeszcze tam siedzi, nie robiłem doświadczenia że tankowałem wtedy do pełna, ktoś może z Was ma takie info.

Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam :)
maciek
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 50
Obrazki: 3
Dołączył(a): 27 mar 2013 22:23:18
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: SPALANIE

Postprzez Stabros » 04 maja 2013 21:16:59

Moi drodzy...

Wyższości paliwa nad paliwem tak wszem i wobec chyba nie da się ustalić.
I wcale nie chcę tego robić. Jeśli ktoś tak myślał to sorry za niezrozumiałe wypowiedzi z mojej strony.

Uważam jednak że rodzaj paliwa ma znaczenie w konkretnych sytuacjach (pisałem już moje spostrzeżenia wcześniej)
Temat jest o spalaniu a nie o silnikach (choć się to z tym po nie kont wiąże) to sprawa jasna.
Myślę że warto się głębiej zastanowić jakie paliwo będzie dla nas najlepsze.
Osobiście gdyby było to możliwe chciał bym mieć diesel-a + LPG.
Zjechał bym z asfaltu to bym włączył diesel-a a na czarnym pomykał bym na LPG.

Moim zdaniem jest tak (i jest szansa to potwierdzicie)
Jak w terenie auto nie wydala na LPG to się przełącza na benę.
W terenie na benie jest moc i jest komfort (przy wysokich obrotach).
Natomiast na trasie LPG to czysta oszczędność.
Diesel w terenie fajna sprawa - ma moment i na wolnych obrotach jedzie jak czołg.
Człowiek może skupić się na innych sprawach niż utrzymanie obrotów aby nie zgasł.

Jak ktoś lata poza asfaltem "wkoło komina" to chyba diesel lub po prostu bena.
Szkoda srania się z tym LPG - moc spada a na samym LPG się nie jeździ. Kolego JaGrab3 policz dobrze.
Jeśli ktoś w trasy lata to LPG jest fajne ale pół bagażnika zajęte nie jest fajne.
Jeśli ktoś kupuje suv-a i z kosztami spalania liczy się średnio lub w ogóle (kolego JaGrab3) to po co LPG?

Kolego JaGrab3 :beer: . Moje auto nie jest super oszczędne. Jest jakie jest - przeciętne.
65l LPG starcza mi w mieście na 450km a w tresie nawet jest szansa przejechać 550km.

PS
Jeśli ktoś się poczuł urażony lub wnerwiony to sorry ale takich stanów nie chciałem w nikim wywoływać.
Traktuję to co tu piszemy po prostu jako :dyskusja:, może komuś te nasze "mądrości "się przydadzą.
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: SPALANIE

Postprzez JaGrab3 » 04 maja 2013 21:17:31

Lampka zapala się od ustawienia wskazówki na liczniku, jak ci się zapala za wcześnie, to przesuń sobie wskazówkę.
A serio, to nie mam pojęcia nigdy, od kiedy się zapala. Bardziej patrzę na wskazania kompa, ile km jeszcze można przejechać, zwykle, jak pokazuje 0km, to zostało mi pewnie ok 20-30km jazdy na PB.

Co do Twojego spalania, to trzeba by sprawdzić wskazania obdII no i oczywiście, ustawienia instalki. Wkleił byś screenshoty z ustawień, z map, no i byś napisał na jakich podzespołach jest toto poskładane, wtedy można wydumać jak zejść z tych 20 litrów.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SPALANIE

Postprzez ali » 04 maja 2013 21:20:05

bart322 napisał(a):
ali napisał(a):Po co te głupie dyskusje o wyższości benzyny nad dieslem lub odwrotnie. Ktoś kto używa diesla nigdy nie założy benzyny bo dla nas ona jest bez sensu w terenówce, natomiast użytkownik benzyny nie kupi auta z klekotem. Tak to możecie dyskutować cały czas i żaden nie ma racji

Ps. Dla mnie i tal benzyna w aucie 4x4 jest do :dupa:
A do pracy jeżdżę benzyną z Lpg bo taniej :P


Ja chetnie jezdzilbym 2.8 tdi jakby mnie bylo stac.
A tak bujam sie 2.0 z kuchenka gazowa :P


No tak 2.0 z gazownią to specyficzna sprawa więc nie pomyslałem.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: SPALANIE

Postprzez JaGrab3 » 04 maja 2013 21:31:53

Stabros napisał(a):Moi drodzy...

Wyższości paliwa nad paliwem tak wszem i wobec chyba nie da się ustalić.
I wcale nie chcę tego robić. Jeśli ktoś tak myślał to sorry za niezrozumiałe wypowiedzi z mojej strony.

Uważam jednak że rodzaj paliwa ma znaczenie w konkretnych sytuacjach (pisałem już moje spostrzeżenia wcześniej)
Temat jest o spalaniu a nie o silnikach (choć się to z tym po nie kont wiąże) to sprawa jasna.
Myślę że warto się głębiej zastanowić jakie paliwo będzie dla nas najlepsze.
Osobiście gdyby było to możliwe chciał bym mieć diesel-a + LPG.
Zjechał bym z asfaltu to bym włączył diesel-a a na czarnym pomykał bym na LPG.

Moim zdaniem jest tak (i jest szansa to potwierdzicie)
Jak w terenie auto nie wydala na LPG to się przełącza na benę.
W terenie na benie jest moc i jest komfort (przy wysokich obrotach).
Natomiast na trasie LPG to czysta oszczędność.
Diesel w terenie fajna sprawa - ma moment i na wolnych obrotach jedzie jak czołg.
Człowiek może skupić się na innych sprawach niż utrzymanie obrotów aby nie zgasł.

Jak ktoś lata poza asfaltem "wkoło komina" to chyba diesel lub po prostu bena.
Szkoda srania się z tym LPG - moc spada a na samym LPG się nie jeździ. Kolego JaGrab3 policz dobrze.
Jeśli ktoś w trasy lata to LPG jest fajne ale pół bagażnika zajęte nie jest fajne.
Jeśli ktoś kupuje suv-a i z kosztami spalania liczy się średnio lub w ogóle (kolego JaGrab3) to po co LPG?

Kolego JaGrab3 :beer: . Moje auto nie jest super oszczędne. Jest jakie jest - przeciętne.
65l LPG starcza mi w mieście na 450km a w tresie nawet jest szansa przejechać 550km.

PS
Jeśli ktoś się poczuł urażony lub wnerwiony to sorry ale takich stanów nie chciałem w nikim wywoływać.
Traktuję to co tu piszemy po prostu jako :dyskusja:, może komuś te nasze "mądrości "się przydadzą.


No widzę, że dyskusji ciąg dalszy. Po 1 silnik na LPG nie jest słabszy niż na PB (no może o 2-5%) i do tego się odnośmy, w praktyce strata mocy nie jest odczuwalna (oczywiście przy prawidłowym ustawieniu i prawidłowej instalce), co więcej, przez większą liczbę oktanową, max moment obrotowy może wychodzić nawet przy niższych obrotach.. Oczywiście pomijam instalacje 1-3 generacji bo to jest pomyłka.
Co do jazdy w terenie i wogóle jazdy na momencie obrotowym to klucz do całej zabawy leży w turbinie, a nie w rodzaju silnika. Oczywiście przez samo doprężenie diesel potrafi z niższych obrotów iść, ale w praktyce jest to kwestia przyzwyczajenia. Jak będziemy mieli 2 silniki PB/LPG z turbo, czy też diesla z turbo, to max moment będziemy mieli od samego dołu, a to jest ważne w terenie. Za dieslem jednak przemawia sam sposób uwalniania momentu, jest poprostu łagodniejszy, benzyna już taka nie jest.....

Co do kosztów spalania Stabros, to włąśnie przed zakupem frotki policzyłem sobie koszty utrzymania diesla 2.2dti i benzyny 3.2 LPG, i dlatego wybrałem 3.2, bo jest TAŃSZE w utrzymaniu, daje większą frajdę w jeździe (no dobrze w terenie ..... zabudowanym) , a bagażnika nie trace bo butle mam pod podwoziem....

Co do Twojego spalania - to pali Ci dokładnie tyle samo co moje 3.2....i to pokazuje jak bardzo opel nie trafił z silnikami do tej budy - 3.2 to jest minimum na to auto, optymalnie było by 3.2 + turbo....
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SPALANIE

Postprzez brum » 04 maja 2013 21:41:07

JaGrab3 napisał(a):Co do Twojego spalania - to pali Ci dokładnie tyle samo co moje 3.2....i to pokazuje jak bardzo opel nie trafił z silnikami do tej budy - 3.2 to jest minimum na to auto, optymalnie było by 3.2 + turbo....

:>: jestem tego samego zdania.
Opel miał w latach produkcji Froty A(polift) pod ręką silnik 2.5 V6 lub 3.0 V6 i z nich nie skorzystał. Do Sporta by wsadzili 2.2 i już by było zdecydowanie lepiej. A do Longa minimum 2.5.
ewentualnie 2.0 turbo jakie było w Saabie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SPALANIE

Postprzez Stabros » 04 maja 2013 21:49:37

brum napisał(a):
JaGrab3 napisał(a):Co do Twojego spalania - to pali Ci dokładnie tyle samo co moje 3.2....i to pokazuje jak bardzo opel nie trafił z silnikami do tej budy - 3.2 to jest minimum na to auto, optymalnie było by 3.2 + turbo....

:>: jestem tego samego zdania.
Opel miał w latach produkcji Froty A(polift) pod ręką silnik 2.5 V6 lub 3.0 V6 i z nich nie skorzystał. Do Sporta by wsadzili 2.2 i już by było zdecydowanie lepiej. A do Longa minimum 2.5.
ewentualnie 2.0 turbo jakie było w Saabie.

No, to wszystko racja. Te 2.2 to "trochę" mało.
Gdybym jeszcze raz kupował Fronterę to wybrał bym albo taką jak Twoja JaGrab3 albo 2.8 diesel.

-- Dodano 04 maja 2013 21:52:03 --

JaGrab3 napisał(a):No widzę, że dyskusji ciąg dalszy. ....

No chyba po to jest forum :-|
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: SPALANIE

Postprzez adrianee36 » 04 maja 2013 21:58:29

brum napisał(a):ewentualnie 2.0 turbo jakie było w Saabie.


Tak i po co ci ta moc przy 5 tys.obr. w terenowce ?
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SPALANIE

Postprzez brum » 04 maja 2013 22:05:15

a wolnossące to gdzie niby mają moc? przy 2tys?
silnika Opla w Saabie mam max moment przy ok 2tys i moc przy 5.5tys
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SPALANIE

Postprzez JaGrab3 » 04 maja 2013 22:19:44

Stabros napisał(a):No, to wszystko racja. Te 2.2 to "trochę" mało.
Gdybym jeszcze raz kupował Fronterę to wybrał bym albo taką jak Twoja JaGrab3 albo 2.8 diesel.

Problem jest tylko taki, że w B masz tylko 3.2 albo 2.2 dti i tu jest kicha.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SPALANIE

Postprzez adrianee36 » 04 maja 2013 22:27:03

No ale KM mamy przy 5700 obr . turbo + terenowka to nie bardzo..
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SPALANIE

Postprzez JaGrab3 » 04 maja 2013 22:32:19

KM sie biorą z momentu i obrotów, a przez turbo masz wysoki moment przy niskich obrotach.... czyli wszystko to co jest najbardziej potrzebne....
Sama ilośc KM to tak jakby skutek uboczny
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SPALANIE

Postprzez adrianee36 » 04 maja 2013 22:35:03

JaGrab3 napisał(a):KM sie biorą z momentu i obrotów, a przez turbo masz wysoki moment przy niskich obrotach.... czyli wszystko to co jest najbardziej potrzebne....
Sama ilośc KM to tak jakby skutek uboczny



uwierz mi ze twoje 3.2 znacznie lepiej sie sprawdzi, i bedzie palic połowe tego co to 2.0Turbo w 2 tonowym aucie.
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SPALANIE

Postprzez JaGrab3 » 04 maja 2013 22:44:04

obawiam się, że się grubo mylisz. Różnica będzie tylko w sposobie uwalniania momentu - moment z pojemności i układu V rośnie łagodnie, moment z turbo jest gwałtowny.

Swego czasu porównywałem sobie (w celach zakupowych) vectre 2.0T 180KM no i 3.2V6 210KM. Osiągi oba silniki mają identyczne, a nawet turbo ma lepsze czasy w elestyczności, no i mniejsze spalanie niż 3.2. Ze względów kosztów utrzymania (silnik 2.0T jest droższy w utrzymaniu, przez ew. defekty turbo) - wybrałem 3.2.

Duży silnik wolnossący będzie więcej palił przy niskich i średnich obciążeniach niż mniejszy z turbo - bo po prostu ma więcej mechanicznych elementów do napędzenia, większą pojemność, natomiast silnik 3.2 będzie palił podobnie jak 2.0T przy podobych mocach na duzych obciążeniach - takie prawa fizyki.

Turbo jest wspaniałym wynalazkiem, gydby nie ono, to silniki diesla by nie przetrwały... jak diesel to tylko z turbo - no chyba że mówimy o silniku do toczenia się.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SPALANIE

Postprzez adrianee36 » 05 maja 2013 07:02:00

Gdyby w tym było cos sesu to to napewno powstało by juz jakies 4x4 benzin Turbo :P
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SPALANIE

Postprzez JaGrab3 » 05 maja 2013 10:08:07

adrianee36 napisał(a):Gdyby w tym było cos sesu to to napewno powstało by juz jakies 4x4 benzin Turbo :P

No to żeś się wypowiedział....subaru na przykład, suv turbo, . Jak ja bym miał poznawać zasady fizyki i mechaniki na podstawie tego co piszą księgowi, to fakt pisałbym takie głupoty. Rasowe terenówki pozostają w dieslu, bo nie musza mieć układu zapłonowego, który jest czuły na wodę. Teoretycznie silnik diesla może jeździć na gorszym/brudniejszym paliwie (nie mówie o common railach w nowoczesnych suvach), teoretycznie diesel także osiąga wyższe przebiegi, głównie przez tłuste paliwo, oraz niewątpliwy fakt, że diesel łagodniej uwalnia moment z turbo - co jest wartością dodaną w jeździe w terenie. Nie zapominajmy, jednak, że większość terenówek obecnych w terenie to samochody z przed dziesięciolecia, gdzie benzyna z turbo jeszcze nie była cacy. Jak narazie z tego co ja widzę, benzyna ma się dobrze na rynku dużych suvów, jak bmw, jak L Rover itd... poczekamy zobaczymy.
Światem rządzą księgowi, teraz się kapnęli, że jednak mała benzyna turbo jest bardziej ekonomiczna (pod względem spalania) niż duży wolnossący, a przy tym silnik jest tańszy w wytworzeniu niż diesel i mamy teraz downsizing na topie.
Poczekajmy aż te silniczki zaczną padać, ciekawe komu będzie się opłacało kupić samochód +10 lat.
I
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SPALANIE

Postprzez adrianee36 » 05 maja 2013 11:04:20

subaru to terenowka ? Nigdy nie było i nie bedzie zadnych 2.0 Turbo w terenowce. Pozatym juz sie ich nie produkuje(terenowek)
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SPALANIE

Postprzez JaGrab3 » 05 maja 2013 14:40:27

adrianee36 napisał(a):subaru to terenowka ? Nigdy nie było i nie bedzie zadnych 2.0 Turbo w terenowce. Pozatym juz sie ich nie produkuje(terenowek)

Napisałem, że suv, a tym, że się nie produkuje, to sobie sam odpowiedziałeś, czemu nie ma benzyny turbo...
Tak się świat zmienia, że nawet golf GTI wyszedł jako diesel...a potem odkryli, że przecież można turbine do benzyny wsadzić.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SPALANIE

Postprzez FROTERKA » 06 maja 2013 15:32:20

JaGrab3 napisał(a): zupełnie nieporównywalny pomiędzy poszczególnymi samochodami....

Już to pisałam ale powtórzę: ten sam samochód, te same trasy, te same stacje, a jak ja jeżdżę to spalanie większe o 2l/100 niż gdy B. prowadzi. :boss:

-- Dodano Pn 06 maja 2013 16:34:26 --

Stabros napisał(a):po nie kont

Odoll, powoli tracisz palmę pierwszeństwa. :D
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Eksploatacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron