
Witamy ! |
---|
|
Automatyczna skrzynia - czy tak być powinno ?
pavca napisał(a):Otóż mam 2.2 DTI Sport w automacie. Jest to moja pierwsza Frontera i pierwszy automatMiałem wcześniej okazje jeździć samochodami z automatyczną skrzynią i zrodziło mi się parę pytań na temat jazdy automatem we Frotce:
1. wydaje mi się że czasami silnik wchodzi zbyt łatwo na obroty a autko przyspiesza bardzo niemrawo
2. jadąc po płaskiej drodze i zaczynając wjeżdżać na wzniesienie mimo że nie znacznego spadku prędkości ani wzrostu obciążenia skrzynia zbija bieg na dół ?
3. w jakim zakresie obrotów najlepiej się trzymać żeby było w miarę dynamicznie i ekonomicznie ?
Na początku wydawało mi się że coś nie tak ze sprzęgłem hydrokinetycznym, ale to podobno element nie do zdarcia, a jeśli tak nie jest to jak go zdiagnozować ?
pozdrawiam: pavca
Kostek napisał(a):U mnie były identyczne objawy jak twoje, tylko zaczynała swoje szaleństwo po jakiś 4-6 km.
Walnięty czujnik obrotów wału (coś chyba-nie pamiętam-około 200 zł-orginał boscha)
Po rozgrzaniu silnika szwankował, po ostygnięciu działał normalnie.
Mam nadzieję, że masz to samo
Kostek napisał(a):Też, objawy kontrolkowe były te same, tylko już też nie pamiętam czy zapalała mi się jeszcze od temperatury skrzyni.![]()
Diagnostyka wykazała
P0725-czujnik obrotów silnika\wału korbowego
P1335-czujnik obrotów wałka pompy paliwowej
Wymiana czujnika wykasowuje automatycznie błąd P1335, ponieważ błąd ten powstaje z mylnych impulsów czujnika obrotów wału korbowego.
Powrót do Układ przeniesienia napędu
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości