Witamy !



[B] napęd 4x4

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez Trzeci » 21 gru 2012 13:42:56

To powiem że miałeś farta że nic więcej ten spadniety segerek zniszczeń nie spowodował.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

pytanie o załanczanie napędu

Postprzez scorpion » 04 sty 2013 23:01:45

Witam kupiłem niedawno Frontere B 2.2 16V benzyna 1999r wszystko było ok zaś wyjmowałem silnik do remontu po złożeniu wydaje mi sie że sprawdzałem i było ok ale ostatnio jak chciałem załączyć to mruga raz udało się i zaświeciła na stałe a zaś jak wyłączyłem to już tylko mrugała i słychać jak się coś przesuwa jak by załanczało reduktor też można zmienić położenie pytanie czy napęd załancza pewnie skoro mruga to raczej nie. Gdzieś czytałem jak wolniej mruga a jak szybciej jaka to różnica u mnie wydaje mi sie że szybciej mruga. Pozdrawiam
miałem Frontere A 2.3 TDi teraz mam Frontere B 2.2 16V + sekw. gaz
Avatar użytkownika
scorpion
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 04 sie 2010 23:01:40
Lokalizacja: k/Poznania
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez JaGrab3 » 08 sty 2013 00:09:12

Masakra, scorpion tak tylko dla informacji, zakładam, że napisanie tego tekstu zajęło Ci 5 sekund, ale odczytanie co tam zaszyfrowałeś to już raczej temat na zadume.

Z odłączaniem napędu nie zawsze jest tak lekko, szczególnie gdy jest zimno, raczej musisz mieć samochód w ruchu żeby odłaczyć napęd. Jak napęd nie może sie odłaczyć to zaczyna szybko mrugać, i teraz jak jedziesz, to trzeba zdjąć noge z gazu, dodać gazu popróbować, Natomiast jak jesteś na postoju, to spróbuj wstecznym ruszyć.... Po prostu zębatki muszą zeskoczyć, a jak są obciążone momentem to im jest ciężko.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez ijido » 08 sty 2013 20:50:59

Ja mam niezawodny sposób który stosuje na rozłączanie napędu i operacja zawsze zajmuje 1 sekundę, wypracowany sposób bo napęd wiecznie nie chciał się rozłączać.
Jedziesz, planujesz się rozłączyć dajesz 3 bieg i jedziesz naciskasz przycisk redukujesz na 2 rozłącza od razu za każdym razem.
Z cofaniem jest sposób ale tylko jak zapomniałeś rozpiąć przed zaparkowaniem i nie zawsze działa tak dobrze jak mój patent.
Fronterzak zielony? Nie, to Krypton Green Mica.
Krypton - Superman.
Green - Wojskowy kolor.
Mica - Pocisk rakietowy przechwytujący.

Sam lepiej bym tego nie wymyślił ^^.
Avatar użytkownika
ijido
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 761
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 paź 2009 11:24:31
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez JaGrab3 » 08 sty 2013 20:54:14

no u mnie na 90% działa odjęcie nogi z gazu, pozostałe 10 to raczej jak jest mróz i wyjeżdżałem z zaspy na zimnym napędzie :).
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez RudeBoy » 08 sty 2013 20:56:36

JaGrab3 napisał(a):no u mnie na 90% działa odjęcie nogi z gazu, pozostałe 10 to raczej jak jest mróz i wyjeżdżałem z zaspy na zimnym napędzie :).


No dokładnie...
Wszystkie inne trudności z rozpinaniem się napędu świadczą o jego niesprawności.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: pytanie o załanczanie napędu

Postprzez Markon » 08 sty 2013 22:36:07

scorpion napisał(a):Witam kupiłem niedawno Frontere B 2.2 16V benzyna 1999r wszystko było ok zaś wyjmowałem silnik do remontu po złożeniu wydaje mi sie że sprawdzałem i było ok ale ostatnio jak chciałem załączyć to mruga raz udało się i zaświeciła na stałe a zaś jak wyłączyłem to już tylko mrugała i słychać jak się coś przesuwa jak by załanczało reduktor też można zmienić położenie pytanie czy napęd załancza pewnie skoro mruga to raczej nie. Gdzieś czytałem jak wolniej mruga a jak szybciej jaka to różnica u mnie wydaje mi sie że szybciej mruga. Pozdrawiam
Jutro zrób tak
- auto na kanał :hilift:
- odkręć blachy od spodu (jeno uważaj byś po czole nie dostał :const: ,warzą trochę )
- jak odkręcisz zerknij w stronę zadka auta z lampę w dłoni i kluczem 12" i tak nad prawym barkiem powinieneś zobaczyć takie cuś
https://picasaweb.google.com/1063494550 ... 7692657954
- niech druga osoba siądzie w szoferce i odpali auto (tylko palce nie za wysoko by ci wielorowkowy nie wciągnął :gears:
- i niech załączy przycisk (tak by migało nie wajchą )
- ty odepnij wężyk i sprawdź czy nie pójdzie olej i czy jest ciśnienie jak ok zapnij odepnij 2 i to samo
- sprawdź stan wężyków bo u mnie sparciały
- następnie niech osoba rozłączy przyciskiem przód i zgasi auto
- ty kluczem 12" odkręć 4 śruby zdejmij cały mechanizm i wyczyść z całego mułu (będzie tam go sporo )
- zamontuj wszystko do kupy podepnij wężyki tak jak były wcześniej
- odpal wypróbuj napęd na pewno będzie ok :beer: ciesz się z napędu na 4 koła (oczywiście tylko i wyłącznie w warunkach koniecznych o ograniczonej przyczepności ) :boss:
Mitsubishi Pajero 2 3.0
Suzuki Grand Vitara 2 2.0
Ford Escape 2 2.5
Avatar użytkownika
Markon
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 694
Obrazki: 4
Dołączył(a): 17 lis 2010 18:13:49
Lokalizacja: Pajęczno (EPJ)
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez s4e » 01 lut 2013 10:29:37

Czy załączając przedni napęd we fronterze B, oprócz dołączania półosi dzieje się coś w reduktorze, tzn dopinana jest też flansza przedniego wału? Czy wał przedni kręci się też i na 2h? Dlaczego reduktor frotki B jest tak masywny względem reduktora z frontery a 2.0, jakie są różnice w budowie? Czy reduktor frontery A 2.4 jest mocniejszy ob frontery A 2.0?
Trochę natłok pytań, ale nie chcę robić śmietnika kilkoma wątkami.
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez jrzeuski » 01 lut 2013 10:47:06

s4e napisał(a):Czy załączając przedni napęd we fronterze B, oprócz dołączania półosi dzieje się coś w reduktorze, tzn dopinana jest też flansza przedniego wału?
Tak.
Czy wał przedni kręci się też i na 2h?
Nie.
Dlaczego reduktor frotki B jest tak masywny względem reduktora z frontery a 2.0, jakie są różnice w budowie?
Reduktor we Frocie B jest podobny do tego z Frot A nie-2.0, ale z dodanym siłownikiem włączającym napęd na przód (zamiast wajchą jak w A)
Czy reduktor frontery A 2.4 jest mocniejszy ob frontery A 2.0?
W sensie przełożenia nie, w sensie budowy tak.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez przemia » 01 lut 2013 10:56:01

jrzeuski napisał(a):
s4e napisał(a):
Czy reduktor frontery A 2.4 jest mocniejszy ob frontery A 2.0?
W sensie przełożenia nie, w sensie budowy tak.


Jacku przedobrzyłeś. We frotce A 2.0 reduktor ma przełożenie 1,87, we wszystkich pozostałych jest 2,26 - więc jest mocniejszy.

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez jrzeuski » 01 lut 2013 11:00:16

Racja :oops: 2.0 ma mniejsze przełożenie w reduktorze a większe w mostach.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez s4e » 01 lut 2013 14:18:24

Ok, dzięki. Czyli żeby włączyć przedni napęd w reduktorze z froty B, trzeba podać podciśnienie na miech, który dopnie przednią flanszę? Idąc dalej, reduktor od froty B, np 2.2benzyna będzie miał przełożenie na H 1:1, na reduktorze 1:2.26? Czy obudowa sprzęgła jest taka sama jak w frotce A 2.0? Czy obudowa sprzęgła jest taka sama we frotce A 2.4 jak w 2.0?
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez RudeBoy » 01 lut 2013 14:28:38

s4e napisał(a):Ok, dzięki. Czyli żeby włączyć przedni napęd w reduktorze z froty B, trzeba podać podciśnienie na miech, który dopnie przednią flanszę?


Nie.
W reduktorze przedni wał dopinany jest elektrycznie serwem a nie podciśnieniem.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez jrzeuski » 01 lut 2013 15:03:42

s4e napisał(a):Idąc dalej, reduktor od froty B, np 2.2benzyna będzie miał przełożenie na H 1:1, na reduktorze 1:2.26? Czy obudowa sprzęgła jest taka sama jak w frotce A 2.0? Czy obudowa sprzęgła jest taka sama we frotce A 2.4 jak w 2.0?
Nie wiem co budujesz, ale 2.0 miała skrzynię, reduktor i cały przedni napęd inne niż wszystkie pozostałe Froty A, którym pod tymi względami bliżej do Frot B.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez s4e » 01 lut 2013 18:55:35

A więc krótko i na temat. W skrzyni z froty B, dajmy na to 2.2, przedni napęd dopnę po podaniu napięcia, ok, reduktor zapnę wajchą, jest przeciwwskazanie wynikające z konstrukcji reduktora do jazdy na reduktorze bez przodu? Jak awaryjne jest to elektryczne dopinanie przedniego napędu? Skrzynie z frontery B 2.2, lub z frontery A 2.4 przykręcę do silnika 2.5 V6 oplowskiego? Porównywałem wcześniej skrzynie do 2.0, bo skrzynkę od 2litrówki da radę przykręcić do V6.
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez brum » 01 lut 2013 19:17:09

Do V podejdzie skrzynia od 2.2 benzyna i diesel.
Redektor się może kręcić, nic mu nie będzie
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez s4e » 01 lut 2013 19:18:31

Ok, dzięki. Jak postępy w swapie? Trafiłeś jakieś mega schody?
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez przemia » 01 lut 2013 21:03:27

Gdyby coś, mam skrzynię do 2,2 dti za grosze.

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez brum » 01 lut 2013 23:13:18

s4e napisał(a):Ok, dzięki. Jak postępy w swapie? Trafiłeś jakieś mega schody?

poczytaj w odpowiednim temacie
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez Łukasz102 » 09 kwi 2013 17:48:03

Mój problem z napędami jest taki, że po wciśnięciu guzika załączającego, na przesuwce w przednim moście podciśnienie nie zmienia się, jest tylko z prawej strony, a na lewym wężyku brak ciśnienia lub podciśnienia.
Silniczek przy reduktorze najpierw nie wyłączał, a teraz nie włącza przedniego wału.
Samochód jest bezużyteczny do jazdy w terenie.
Nikt nie potrafi zdiagnozować problemu, elektryk stwierdził, że elektrozaworki sterujące podciśnieniami są w porządku, mechanicznie niby też wszystko jest ok, no a nie jest :?
Czy może ktoś ma pomysł co z tym zrobić? Będę wdzięczny za wszelkie rady.
Avatar użytkownika
Łukasz102
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 120
Obrazki: 5
Dołączył(a): 26 mar 2013 10:10:18
Lokalizacja: Supraśl
Pochwały: 1
Województwo: Podlaskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron