przez pbkrol » 04 mar 2012 09:40:54
nie mam opcji 2l tylko 2h, 4h i 4l.
Ale zastanawiam się czy wogóle można samochodem terenowym podjeżdżać pod górę ale tyłem - tak że tylne koła są z przodu?
Może tylko można przodem - czy inaczej pracuje wtedy układ napędowy ?
Czy może można coś uszkodzić wjeżdżając tyłem - po poziomej drodze lub błocie chyba nie ma różnicy , ale jak jest wjazd pod stromą górkę to może tyłem nie powinno się wjeżdżać?
Spróbuję wjechać na podwórko tyłem z załączonym reduktorem 4l i napiszę czy nie przypaliło się sprzęgło.
Wg mnie prawidłowa technika wjeżdżania pod górkę jest taka jak uczyli na kursie prawa jazdy czyli hamulec ręczny przy biegu na luzie, wciśnięcie sprzęgła i wrzucenie biegu, dodanie mocno gazu z równoczesnym zwolnieniem ręcznego i puszczeniem sprzęgła - ale tu jest zagwozdka bo czasem silnik gaśnie aby nie do końca puszczać sprzęgło - dopiero puścić jak samochód zacznie jechać.
na koniec dla rozweselenia kawał:
mąż zwierza się żonie, dlaczego ostatnio sika do łóżka podczas snu:
-wiesz żono, śni mi się zając z wielkimi uszami i zębami, którego spotykam i który mie się pyta: sikamy dziś czy nie ?
- ja wtedy odpowiadam, że tak bo to jak wstrzymywać mocz jest to niezdrowe
no i z tego nasz problem
na to żona - słuchaj, jak spotkasz tego zająca jeszcze raz to odpowiedz mu że nie sikamy i już i będzie po sprawie
mąż posłuchał i następnej nocy znowu mu się śni zając i pyta go - sikamy dziś czy nie ?
na to mąż - nie sikamy !
a na to zając:
NO TO BĘDZIE KUPA !
pbkrol
opel frontera long typ A 1998r
2.2 benzyna
woj.mazowieckie