Strona 1 z 1

Zakup Frotki

PostNapisane: 31 gru 2008 08:56:08
przez Marco
Witam !
Jestem świeżak na Waszym forum. Generalnie strona jest super. A teraz do rzeczy:
Przymierzam się do zakupu autka i mój wybór zmierza w kierunku Opla Frontera.
Poradźcie proszę co warto kupić przy następujących założeniach:
Autkiem będzie jeździć również moja żonka więc najlepiej gdyby było w automacie.
Generalnie będzie śmigać po drogach asfaltowych, a tylko czasami w terenie.
Nigdy nie miałem terenówki więc jestem trochę zielony. Moje poprzednie cztery kółka to Nissan Prairie 2.0 benzyna w automacie było fajne, ale dostałem służbówkę więc poszło na służbę do ludzi (czytaj sprzedane).
Będę wdzięczny za rady i sugestie.
Pozdrawiam :)

Re: Zakup Frotki

PostNapisane: 31 gru 2008 09:29:36
przez Pawel
heyah... :D Podobno autonaty we Frocie B są słabe i ogólnie nieudane. Super wybór to Frota A '95-'96 z dieslem 2.8 tdi produkcji Isuzu... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Zakup Frotki

PostNapisane: 31 gru 2008 09:33:26
przez Marco
Dzięki za sugestię, ale weź poprawkę na fakt, że będzie jeździć autkiem również kobietka raczej drobnej postury więc dalej twierdzę, że automacik będzie lepsiejszy. Pozdro

Re: Zakup Frotki

PostNapisane: 31 gru 2008 10:25:32
przez dljm
jeżdżę frotką 3,2v6 na automacie, i jeździ mi się świetnie, skrzynia sprawuje się idealnie pomimo ze auto jest katowane w terenie i zdarza mi się ciągnąć ciężkie przyczepy

opinie o tych skrzyniach są różne, ogólnie skrzynie te są trwałe, ale w Polsce jest mało aut z automatami, tak więc ludzie nie wiedzą jak się z nimi obchodzić, ani jak je serwisować
często więc zdarzają się froty z padniętymi, lub padającymi automatami, dlatego panuje opinia że skrzynie te są złe

możesz zrobić tak jak ja, kupić frotę z już padniętym automatem i zrobić kapitalny remont skrzyni, koszt około 6000 zł
po takim remonciku będziesz miał pewność że skrzynia wytrzyma bardzo bardzo długo
ważne żebyś pamiętał o wymianie oleju co 3000 tyś km, lub jeżeli katujesz auto w terenie co 15000 tyś

aha jeżeli zamierzasz holować ciężkie przyczepy, lub ciągnąć lawety mile widziana dodatkowa chłodnica oleju dla skrzyni biegów i to chyba tyle

Re: Zakup Frotki

PostNapisane: 31 gru 2008 10:32:58
przez Marco
Dzięki.
Z opinii też słyszałem że do automatu najlepszy jest silnik 3,2. Trochę martwi mnie spalanie, więc myślę, że jak kupować takie cacko to najlepiej zagazowane.
Co do automacików to sam użytkowałem moje poprzednie autko i nigdy nie miałem problemów ze skrzynką.
Czy może jakieś sugestie co do instalacji LPG i sprawowania tego autka z taką instalacją ??

Pozdro

Re: Zakup Frotki

PostNapisane: 31 gru 2008 10:41:48
przez Adam
Pamiętaj, że frota to w zasadzie tylnonapędowiec (piszesz, że głownie po asfalcie), bo nie ma centralnego mech. różnicowego i w porównaniu do dzisiejszego SUV-a jeździ gorzej po czarnym, a o jeździe 4x4 na doczytaj co i jak. Oczywiście nie jest to wada lecz cecha frontery.

Re: Zakup Frotki

PostNapisane: 31 gru 2008 11:02:39
przez Marco
Dzięki.
Myślę, że przy spokojnej i rozsądnej jeździe po czarnym nie powinno być problemów.
W końcu nie kupuję wyścigówki.

Pozdro

Re: Zakup Frotki

PostNapisane: 31 gru 2008 13:24:17
przez dljm
ja jeżdżę jak normalna osobówką
można to porównać do jazdy mercedesem, albo BMW :twisted:
tam tez jest napęd na tył
a jak jest ślisko to zawsze można 4x4 i nie ma problemu :lol:

Re: Zakup Frotki

PostNapisane: 01 sty 2009 10:51:16
przez oposs
Spotkalem sie z opinia ze prawidlowo eksploatowany automat czyli wymieniany na czas olej i filtr, odpowiedni sposob przelaczania biegow, przeprowadzanie regulacji, wytrzyma tyle samo co manual

Re: Zakup Frotki

PostNapisane: 07 sty 2009 20:01:16
przez Krzysztof
Witam z Poznania.
Jaki by nie był wybór automat czy manual to frota zawsze NR 1

Re: Zakup Frotki

PostNapisane: 08 sty 2009 09:29:53
przez dljm
oposs napisał(a):Spotkalem sie z opinia ze prawidlowo eksploatowany automat czyli wymieniany na czas olej i filtr, odpowiedni sposob przelaczania biegow, przeprowadzanie regulacji, wytrzyma tyle samo co manual


co rozumiesz przez prawidłowe przełączanie biegów ??

Re: Zakup Frotki

PostNapisane: 08 sty 2009 09:42:23
przez FROTERKA
Marco napisał(a): będzie jeździć autkiem również kobietka raczej drobnej postury więc dalej twierdzę, że automacik będzie lepsiejszy

Jestem mała i NIGDY nie zamieniłabym manuala na automat.

Re: Zakup Frotki

PostNapisane: 08 sty 2009 14:51:13
przez jack 2.2 dti
Witam

dljm napisał(a):
oposs napisał(a):Spotkalem sie z opinia ze prawidlowo eksploatowany automat czyli wymieniany na czas olej i filtr, odpowiedni sposob przelaczania biegow, przeprowadzanie regulacji, wytrzyma tyle samo co manual


co rozumiesz przez prawidłowe przełączanie biegów ??


pewno z kick down i bez :D

Re: Zakup Frotki

PostNapisane: 10 sty 2009 23:59:57
przez Adam
dljm napisał(a):można to porównać do jazdy mercedesem, albo BMW :twisted:
tam tez jest napęd na tył

Za duże uproszczenie.
Analogicznie można porównać malucha do porsche 911 - silnik z tyłu, albo wartburga do mercedesa - oba niemieckie cztero drzwiowe sedany

Re: Zakup Frotki

PostNapisane: 11 sty 2009 04:00:28
przez oposs
dljm napisał(a):co rozumiesz przez prawidłowe przełączanie biegów ??

Ano np to:
1. wrzucasz N
2. wrzucasz D
3. naciskasz gaz - jedziesz
4. zatrzymujesz - wrzucasz N
5. wrzucasz P
a nie np to:
1. wrzucasz N
2. naciskasz gaz (najlepiej do podlogi)
3. wrzucasz D - jedziesz :twisted:
Najbardziej jaskrawy przyklad "dobrego traktowania" automatow
Niuansow jest sporo jezeli ktos nimi jezdzil to wie :mrgreen: