Strona 1 z 2

Jeszcze raz witam

PostNapisane: 08 gru 2012 23:39:00
przez Markon
Witam od dziś posiadam frotkę jest przy niej trochę kosmetyki do zrobienia i wiele pytań na które nie znam odpowiedzi

- nie wiem co mam za silnik i co dokładnie jest to za model wiem jedno wyprodukowana w 1999r stała w salonie w Niemczech do maja 2000r i wtedy została sprowadzona do polski i zarejestrowana po raz pierwszy :niewiem: na bokach ma LIMITED EDITION na tyłku TDL 2,2 :?:
- już zauważyłem kilka problemów jak przełączę przełącznik od 4wd i zmienię dźwignie na 4L to auto jest strasznie mułowate i jak przełączę napęd z powrotem na przednią oś miga mi zielony znaczek na pulpicie taki z 2 osiami, auto wydaje wtedy dźwięk jak bym jechał po tych pasach dzielących jezdnie od pobocza

- nie pokazuje mi temp silnika
- auto raz grzeje raz nie
-
na razie tyle

-- Dodano So 08 gru 2012 23:43:06 --

sprawdziłem vin wykazuje

MARKA Opel
MODEL Frontera
WERSJA B
TYP Off Road
ROK PRODUKCJI 2000
SKRZYNIA BIEGOW Automatic
POJEMNOSC 205
LICZBA DRZWI 4/5
MOC 205 KM (151 kW)

-- Dodano So 08 gru 2012 23:45:18 --

W0L0681VFXV618726

Re: Jeszcze raz witam

PostNapisane: 09 gru 2012 16:21:24
przez FROTERKA
Markon napisał(a):Witam od dziś posiadam frotkę

- nie wiem co mam za silnik i co dokładnie jest to za model

:shock: A myślałam, że ja pochopnie kupuje samochody. :wink:
:1:

Re: Jeszcze raz witam

PostNapisane: 09 gru 2012 17:21:41
przez RudeBoy
Markon napisał(a):Witam od dziś posiadam frotkę jest przy niej trochę kosmetyki do zrobienia i wiele pytań na które nie znam odpowiedzi


ahha.. kosmetyki.. już to widzę...

Markon napisał(a):- nie wiem co mam za silnik i co dokładnie jest to za model wiem jedno wyprodukowana w 1999r stała w salonie w Niemczech do maja 2000r i wtedy została sprowadzona do polski i zarejestrowana po raz pierwszy :niewiem: na bokach ma LIMITED EDITION na tyłku TDL 2,2 :?:


No pięknie.. kupiłeś coś i nie wiesz co? A może znalazłeś tą frotę jako gadżecik w paczce z czipsami... To by tłumaczyło ten brak wiedzy.

Jak wyprodukowana w 1999 to na pewno nie ma TDL 2,2 na dupie... tylko 2.2 DTI

Markon napisał(a):- już zauważyłem kilka problemów jak przełączę przełącznik od 4wd i zmienię dźwignie na 4L to auto jest strasznie mułowate i jak przełączę napęd z powrotem na przednią oś miga mi zielony znaczek na pulpicie taki z 2 osiami, auto wydaje wtedy dźwięk jak bym jechał po tych pasach dzielących jezdnie od pobocza


Mułowate?? Ja myślę, że jest 2 razy mocniejsze bo zapinasz reduktor...
Doczytaj jak działa napęd w aucie, które kupiłeś i bo nie masz elementarnej wiedzy.

Markon napisał(a):- nie pokazuje mi temp silnika
- auto raz grzeje raz nie


Mówiłeś o kosmetyce... a masz uwalony licznik (to kaurat standard) Używany na allegro ok 700zł albo naprawa za kilka stów.
Zesrana nagrzewnica. Ile kosztuje nówka nie pytaj używana też dużo wymiana jeszcze więcej.

na razie tyle

Markon napisał(a):
sprawdziłem vin wykazuje

MARKA Opel
MODEL Frontera
WERSJA B
TYP Off Road
ROK PRODUKCJI 2000
SKRZYNIA BIEGOW Automatic
POJEMNOSC 205
LICZBA DRZWI 4/5
MOC 205 KM (151 kW)

-- Dodano So 08 gru 2012 23:45:18 --

W0L0681VFXV618726


Czym ten VIN sprawdzałeś?
Kalkulatorem czy ziemniakiem...

Bo ładne bzdury wyczytałeś.
Jak podasz prawidłowy VIN bo ten co wkleiłeś prawidłowy nie jest to Ci zdekoduje.
Ale nie ma pojemności 205 anie 205KM :mrgreen:

-- Dodano 09 gru 2012 17:30:16 --

W0L0681VFXV618726


W0L06B1VFXV618726


W0L: General Motors
06B:FRONTERA - B
1:PAKIET POZIOM 1
VF:4 DRZWIOWY KOMBI
X:1999 - rok produkcji
V:IBC Plant, Luton - fabryka
618726:SERIAL NUMBER

Silnik: X22DTH
116KM/260Nm

klima, abs, SKRZYNIA MANUALNA (z taka przynajmniej wyjechała z fabryki)

Re: Jeszcze raz witam

PostNapisane: 09 gru 2012 19:49:43
przez Markon
uuu musiałeś się napisać trochę ale dzięki tak na marginesie jak bym wiedział wszystko to nie przyszedł bym na to forum a założył własne i nazwał się Wujek dobra rada :beer:

-- Dodano N 09 gru 2012 19:54:00 --

Kolego FROTERKA jeśli według ciebie to pochopnie to spójrz kiedy się tu zapisałem Dołączył(a): Śr 17 lis 2010 18:13:49 :boss: już od 2010 szukałem

Re: Jeszcze raz witam

PostNapisane: 09 gru 2012 19:55:33
przez RudeBoy
no jasne... dlatego udzieliłem odpowiedzi na Twoje pytania...
...ale nie sadzisz, że lepiej było by wiedzieć co się kupuje a nie po fakcie...

Jeszcze jedna uwaga co do wskazań temp. na desce.
Pod plastikową osłoną silnika po prawej od przodu na obudowie termostatu są dwa czujniki. Jeden z wtyczką na dwa lub 3 kable a drugi na jeden kabel. Ten jednokabelkowy daje sygnał na deskę - sprawdź go mierząc opór na zimnym i ciepłym silniku.

Re: Jeszcze raz witam

PostNapisane: 09 gru 2012 20:01:03
przez FROTERKA
Markon napisał(a):
Kolego FROTERKA

Mam na imię Małgorzata. Milo mi. :hi:
:D :D

Re: Jeszcze raz witam

PostNapisane: 09 gru 2012 20:05:18
przez Markon
podejrzewam ze jest padnięty bo nie załączają się wentylatory albo i padnięte oba :( jak działa dyferencjał już załapałem żeby przełączać muszę stać i mieć auto na luzie z wciśniętym sprzęgłem (ktoś mi tłumaczył ze jak przycisnę przycisk i mi się świeci kontrolka to jest 80% przód i 20tył jak przesunę dźwignie jest 50/50 a ja jeszcze przełączę przycisk mam tylko napęd na tył ) ale dla mnie to troszkę dziwnie brzmi

-- Dodano N 09 gru 2012 20:06:41 --

Przepraszam Bardzo ładne imię Małgorzata :beer:

Re: Jeszcze raz witam

PostNapisane: 09 gru 2012 20:07:14
przez RudeBoy
Markon napisał(a):Kolego FROTERKA jeśli według ciebie to pochopnie to spójrz kiedy się tu zapisałem Dołączył(a): Śr 17 lis 2010 18:13:49 :boss: już od 2010 szukałem


i od 2010 roku szukasz i nie wiesz co kupiłeś...
...powiedz, że sobie jaja robisz...

aha :) Twój samochód jest na ropę :mrgreen:

-- Dodano 09 gru 2012 20:10:38 --

Markon napisał(a):podejrzewam ze jest padnięty bo nie załączają się wentylatory albo i padnięte oba :( jak działa dyferencjał już załapałem żeby przełączać muszę stać i mieć auto na luzie z wciśniętym sprzęgłem (ktoś mi tłumaczył ze jak przycisnę przycisk i mi się świeci kontrolka to jest 80% przód i 20tył jak przesunę dźwignie jest 50/50 a ja jeszcze przełączę przycisk mam tylko napęd na tył ) ale dla mnie to troszkę dziwnie brzmi


Nie wiem kto Ci to tłumaczył ale na pewno nikt z tego forum - totalne bzdury.
Weź poświeć 10 minut i poczytaj o napędzie w swoim aucie. Od 2010 roku nie zechciałeś zapoznać się z układem napędowym auta które chciałeś kupić... niewiarygodne...

Czujnik od wentylatorów jest ten z 2 lub 3 kablami i nie ma nic wspólnego z czujnikiem od wskaźnika temp. na desce. Całkowicie rożne obwody nie mające żadnego wpływu na siebie.

Re: Jeszcze raz witam

PostNapisane: 09 gru 2012 20:24:34
przez Zula
Jestem w ciężkim szoku :shock: :shock: :shock:
Moje życie już nigdy nie będzie takie samo :mrgreen:

Re: Jeszcze raz witam

PostNapisane: 09 gru 2012 22:04:25
przez mody1
no nie kopcie leżącego
zobacz tu viewtopic.php?f=100&t=301 a potem pośmiejesz się sam z tego co napisałeś

Re: Jeszcze raz witam

PostNapisane: 10 gru 2012 00:14:54
przez Markon
każdy kiedyś zaczyna ja zaczynam dziś, znaczy wczoraj znajduje oraz więcej problemów

Re: Jeszcze raz witam

PostNapisane: 10 gru 2012 02:07:01
przez yuby194
kosmetyki... BŁOTO KONSERWUJE!!!

Re: Jeszcze raz witam

PostNapisane: 10 gru 2012 07:26:08
przez Markon
yuby194 napisał(a):kosmetyki... BŁOTO KONSERWUJE!!!
na pewno skorzystam

Re: Jeszcze raz witam

PostNapisane: 10 gru 2012 08:15:10
przez RudeBoy
Markon... odrób zdanie domowe, które dostałeś i wtedy zapewniam Cię, nie zostaniesz ze swoimi problemami sam.
Grupa wsparcia psychoterapeutycznego dla właścicieli fronter działa całkiem nieźle.

Re: Jeszcze raz witam

PostNapisane: 10 gru 2012 10:37:47
przez Markon
od wskazań na licznik jest ten tak ??

Obrazek

a od wentylatora ten ?? on daje info na kompa a komp załącza wentylator (czy się mylę) bo jeszcze poszukuje tego od załączania wentylatora

Obrazek

Re: Jeszcze raz witam

PostNapisane: 10 gru 2012 10:41:18
przez RudeBoy
Wszystko się zgadza

-- Dodano 10 gru 2012 10:44:01 --

jeżlei nie masz w dolnej części chłodnicy czujnika a pewnie nie masz to ten drugi daje sygnał do kompa a komp przez przekaźniki załącza wentylatory...

Zrób test.
Odłącz wtyczkę z tego czujnika na dwa piny i włącz zapłon. Wentylatory powinny od razu chodzić na pełnych obrotach. Takie zabezpieczenie przed walniętym czujnikiem. Jak nie będą chodzić to coś innego uwalone a nie czujnik np. bezpiczeniki, przekaźniki, wentylatory...

Re: Jeszcze raz witam

PostNapisane: 10 gru 2012 14:46:27
przez Markon
wymieniłem ten jedno pinowy i o dziwo wskazówka drgnęła czyli jest ok , odpiąłem tego dwupinowego odpaliłem i 0 reakcji czyli jest dobry, pod chłodnicą jest czujnik po środku, a co do grzania to może to tak fabrycznie licho grzeje bo jakieś takieś ciepełko leci ale nic specjalnego :wink:

Re: Jeszcze raz witam

PostNapisane: 10 gru 2012 14:50:56
przez RudeBoy
Jeżeli masz W CHŁODNICY na dole czujnik to on staruje wentylatorami... Jeżeli nie masz to steruje ten dwupinowy na obudowie termostatu.
Najlepiej zrób fotę tego czegoś w chłodnicy... bo nie wiele frot B dti miało czujnik w chłodnicy... chyba tylko te za automatem..
Ty masz automatyczna skrzynie czy manualna... bo według VINu manual..

Re: Jeszcze raz witam

PostNapisane: 10 gru 2012 15:20:36
przez Markon
tak manual czujnik w stronę kabiny dwupinowy dość sporawy po środku zrobię jutro fotkę

-- Dodano N 16 gru 2012 20:49:19 --

czy po moim numerze vin idzie odczytać jaki mam nr czy kolor lakieru

Re: Jeszcze raz witam

PostNapisane: 16 gru 2012 21:11:26
przez RudeBoy
Markon napisał(a):tak manual czujnik w stronę kabiny dwupinowy dość sporawy po środku zrobię jutro fotkę

-- Dodano N 16 gru 2012 20:49:19 --

czy po moim numerze vin idzie odczytać jaki mam nr czy kolor lakieru


po vinie nie ale po kodach z tabliczki znamionowej pod maską owszem