Strona 1 z 2

Pierścienie na otwór centrujący

PostNapisane: 08 mar 2011 18:19:48
przez marrko
Zakupiłem felgi alu z mitsubishi pajero, wszystko ładnie pasuje tylko otwór w tych nowych felgach ma 107mm, a w starych chyba 102. Czy można takie felgi założyć?
Będą się trzymały tylko na śrubach.

Re: Większy otwór centrujący

PostNapisane: 08 mar 2011 18:27:37
przez Pawel
Możesz dokupić pierścienie centrujące... Np.: http://moto.allegro.pl/pierscienie-cent ... 49317.html

Re: Większy otwór centrujący

PostNapisane: 08 mar 2011 21:28:22
przez marrko
troszkę małe te średnice:( sprzedawca opon terenowych twierdzi że nie musi się trzymać na tym otworze centrującym, że sam jeździ w rajdach i często się zdarza że ten otwór w feldze jest większy, chyba tego się będę trzymał jak na razie.

Re: Większy otwór centrujący

PostNapisane: 08 mar 2011 21:35:11
przez jrzeuski
To w B felga siedzi na kołnierzu w piaście? W A sprzęgiełko robi za kołnierz centrujący.

Re: Większy otwór centrujący

PostNapisane: 09 mar 2011 11:24:31
przez JJKILLER
Nie do końca. Między felgą a korpusem sprzęgiełka jest szczelina, Z tyłu zaś nie ma nic co mogło by wystawać i centrować felgę. Moim zdaniem jest po to sześć śrub aby to one centrowały felgę.

Re: Większy otwór centrujący

PostNapisane: 09 mar 2011 11:52:21
przez jrzeuski
JJKILLER napisał(a):Nie do końca. Między felgą a korpusem sprzęgiełka jest szczelina
Co nie zmienia faktu, że zakładając przednie koło wiesza się je na sprzęgiełku i obracając nacelowuje je na szpilki. Z tyłu trzeba felgę wiesza się od razu na szpilkach, więc warto mieć zaciągnięty ręczny, żeby się nie :wsciekly: Przy dokręcaniu nakrętek ich stożkowe końce centrują felgę na szpilkach i żaden kołnierz na piaście nie jest potrzebny do poprawnego umocowania koła.

Re: Większy otwór centrujący

PostNapisane: 09 mar 2011 12:20:38
przez JJKILLER
jrzeuski napisał(a):...Przy dokręcaniu nakrętek ich stożkowe końce centrują felgę na szpilkach i żaden kołnierz na piaście nie jest potrzebny do poprawnego umocowania koła.

Dokładnie, o to mi chodziło.

Re: Większy otwór centrujący

PostNapisane: 09 mar 2011 20:27:50
przez krynek
Mnie zawsze uczyli, że stalowe felgi centrują/trzymają szpilki i tu centrala może być większa, zaś alusy trzymają/centrują się na centrali i dlatego wymyślono pierścienie centrujące do alusów ( do stalaków nie ma 8;) ), więc to że się da nie oznacza że to jest zgodne ze sztuką ( na trzech szpilkach też sie da).
pozdr

Re: Większy otwór centrujący

PostNapisane: 10 mar 2011 09:14:45
przez jrzeuski
We Frotach oba typy felg się trzymają na szpilkach.

Re: Większy otwór centrujący

PostNapisane: 10 mar 2011 19:48:11
przez marrko
W tych akurat alusach są nakretki nie stożkowe, tylko proste z podkładką , wpuszczane w felgę. Nie wiem też czy są takie duże pierścienie.

Re: Pierścienie na otwór centrujący

PostNapisane: 13 cze 2013 17:44:48
przez RudeBoy
Odgrzebie z czeluści...
Zakupiłem komplecik felg Dotz Dakar.
Montaż no i zonk!
Średnica otworu w feldze 110. Średnica piasty przedniej i rantu na tarczo-bębnie 100 :shock:
No i cóż z tym zrobić. Chyba nic bo pierścieni centrujących raz, że takich nie ma dwa, że chyba nie da się ich do stalówek założyć.

...ale auto wygląda bardziej męsko :mrgreen:

Boje się tylko, żeby mi się koła nie odkręcały. Jakie macie doświadczenie a tym temacie? Bo przecież sporo osób śmiga na DOTZach czy ich podróbach 4MAD, Goss... Wszystkie one mają otwór 110.

Re: Pierścienie na otwór centrujący

PostNapisane: 13 cze 2013 17:58:22
przez brum
RudeBoy napisał(a):Średnica otworu w feldze 110. Średnica piasty przedniej i rantu na tarczo-bębnie 100

no łał.
RudeBoy napisał(a):Boje się tylko, żeby mi się koła nie odkręcały. Jakie macie doświadczenie a tym temacie?

takie że nic się nie dzieje.

Re: Pierścienie na otwór centrujący

PostNapisane: 13 cze 2013 18:11:28
przez JJKILLER
brum napisał(a):
RudeBoy napisał(a):Boje się tylko, żeby mi się koła nie odkręcały. Jakie macie doświadczenie a tym temacie?

takie że nic się nie dzieje.

Dokładnie, Felga na 6 szpil sama się centruje. U mnie żadnych rantów z tyłu nie ma, felga siedzi na samych szpilach i nic się nie odkręca.

Re: Pierścienie na otwór centrujący

PostNapisane: 13 cze 2013 18:43:28
przez RudeBoy
no i git i o to mnie chodziło

thx

Re: Pierścienie na otwór centrujący

PostNapisane: 13 cze 2013 18:45:28
przez ali
RudeBoy napisał(a):no i git i o to mnie chodziło

thx


A jak zobaczysz koło przed sobą to go goń :)

Re: Pierścienie na otwór centrujący

PostNapisane: 13 cze 2013 18:48:32
przez RudeBoy
no dla mnie to trochę dziwna sytuacja bo wszystkie auta 4x4 z jakimi do tej pory miałem do czynienia miały pasowaną piastę do felgi
czyli
- uaz
- gaz
- patrol
- terrano
- jeep

Re: Pierścienie na otwór centrujący

PostNapisane: 13 cze 2013 18:51:19
przez bart322
U mnie to samo - 110/100 i nic sie nie dzieje ;)

Re: Pierścienie na otwór centrujący

PostNapisane: 13 cze 2013 19:55:48
przez brum
tylko Isuzu z japońskich miało inną średnicę.

Re: Pierścienie na otwór centrujący

PostNapisane: 13 cze 2013 20:18:04
przez jrzeuski
RudeBoy napisał(a):no dla mnie to trochę dziwna sytuacja bo wszystkie auta 4x4 z jakimi do tej pory miałem do czynienia miały pasowaną piastę do felgi
czyli
- uaz
- gaz
- patrol
- terrano
- jeep
I one wszystkie mają 110. A Frota ma 100 i nikt do niej specjalnych felg nie robi. Ja mam dystanse z otworem 110 (para od Patrola, para by Bloodsuckin) i się odkręcają. Jak nie zdążę się zorientować to muszę gonić koło :roll: Ale to raczej efekt zbyt krótkich szpilek, bo zostaje ok. 5mm wolnego gwintu w nakrętkach. Rozejrzę się za dłuższymi szpilkami i powinno być już git.

Re: Pierścienie na otwór centrujący

PostNapisane: 13 cze 2013 20:28:29
przez RudeBoy
jrzeuski napisał(a):
RudeBoy napisał(a):no dla mnie to trochę dziwna sytuacja bo wszystkie auta 4x4 z jakimi do tej pory miałem do czynienia miały pasowaną piastę do felgi
czyli
- uaz
- gaz
- patrol
- terrano
- jeep


I one wszystkie mają 110. A Frota ma 100 i nikt do niej specjalnych felg nie robi. Ja mam dystanse z otworem 110 (para od Patrola, para by Bloodsuckin) i się odkręcają. Jak nie zdążę się zorientować to muszę gonić koło :roll: Ale to raczej efekt zbyt krótkich szpilek, bo zostaje ok. 5mm wolnego gwintu w nakrętkach. Rozejrzę się za dłuższymi szpilkami i powinno być już git.


No właśnie to gubienie kół przez Ciebie tłumaczyłem sobie właśnie centrowaniem tylko na szpilkach a nie na piaście... :roll: