Strona 1 z 2

BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO

PostNapisane: 10 mar 2010 19:38:49
przez pavca
Mam nadzieję że ten post pozostanie a nie wyląduje w którymś z tematów pt: "Jakie opony", "opony" czy w innym związanym z oponami :)

Z tego co się zorientowałem te oponki to produkt wręcz kultowy i polecany ludziom którzy w większości toczą się po asfalcie a jednocześnie potrafią dużo w terenie. Myślę więc że warto poświęcić im jeden temat zamiast zmuszać ludzi do przeglądania dziesiątków postów i próbować sklecić jakąś sensowną opinię na ich temat z kilku odpowiedzi.

Takie tematy moim zdaniem powinny powstać też o innych oponach np. KM2 czy KL71 i innych.

Więc w przyszłym tygodniu stanę się posiadaczem: http://www.oponymax.pl/prodszcz.php?r=5 i dla spokoju sumienia chciałbym zadać kilka pytań:

1. Czy rozmiar 245/75/R16 spokojnie wejdzie do seryjnej "nie oklapniętej" Frotki ? Czy lepiej nie ryzykować i kupić 245/70/R16
2. Czy hałas generowany przez nie jest dużo większy niż u mniej "uterenowionych" ?
3. Czy wzrasta zużycie paliwa ?
4. Jak oponki zachowują się na asfalcie a jak np. na szutrze, błocie czy śniegu ?

I jeszcze tak ogólnie czy są może inne gumy które by były tak uniwersalne ?

Re: BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO

PostNapisane: 10 mar 2010 19:50:32
przez mazurkas007
pavca napisał(a):1. Czy rozmiar 245/75/R16 spokojnie wejdzie do seryjnej "nie oklapniętej" Frotki ? Czy lepiej nie ryzykować i kupić 245/70/R16

245/75/16 spokojnie wejdzie na oryginalnych alusach, jak zmienisz ET to bedzie obcierac z przodu o nadkola. I musisz zdjac przednie chlapacze

2. Czy hałas generowany przez nie jest dużo większy niż u mniej "uterenowionych" ?

Jezdzi się jak na szosówkach

3. Czy wzrasta zużycie paliwa ?

Jak wstawisz o rozmiar wieksze tj.245/75/26 to wzrosnie okolo litra/100

4. Jak oponki zachowują się na asfalcie a jak np. na szutrze, błocie czy śniegu ?

Na asfalcie ok, na szutrze ok, na sniegu fatalnie - wlasnie dlatego sie ich pozbylem

I jeszcze tak ogólnie czy są może inne gumy które by były tak uniwersalne ?

Jesli jestes w stanie wytrzymac minimalnie glosniejsze opony to GY MT/R lub GY DuraTrack. Maja agresywniejszy bieznik, wiec dobrze robia w terenie, jednoczesnie sa z miekkiej gumy, i na asfalcie robia lepiej niz BFG A/T

Re: BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO

PostNapisane: 10 mar 2010 21:28:23
przez pavca
mazurkas007 napisał(a):[
Na asfalcie ok, na szutrze ok, na sniegu fatalnie - wlasnie dlatego sie ich pozbylem


Co prawda mam komplet zimówek i to całkiem niezłych, ale myślałem że się ich pozbędę bo oponki są reklamowane jako wielosezonowe :(

Re: BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO

PostNapisane: 10 mar 2010 22:41:29
przez Wookash
Mam te opony tylko w rozmiarze 31" i bardzo sobie chwale. Co do sniegu hmmm jak dla mnie bez roznicy czyli tak jak na zimowkach. Co prawda jeszcze nie jezdzone we froci B w zime i nie wiem jak sie beda zachowywaly przy tej mocy ale we froci A 2.0 nie mialem problemow i jezdzilo sie ok (zasniezone drogi zasniezony parking zasniezony lzejszy teren). Co do tego czy beda pasowaly mazurkas juz napisal wiec nie powielam. Z halasem to zalezy co kto rozumie jako halas mnie nie przeszkadzaly. Na asfalcie raz przykra niespodzanka bo na mokrym niezle sie slizgnolem podczas hamowania i tylko uwazne ok kierowcy autobusu uchronilo od czolowki. Zakurzona droke lekko zmoczyl deszcz zrobila sie maz i sie dzialo. Ogolnie opona bardzo na plus.

Re: BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO

PostNapisane: 10 mar 2010 23:13:09
przez pavca
Wookash napisał(a):Mam te opony tylko w rozmiarze 31" i bardzo sobie chwale.


Mam znajomego co ma te oponki w Toyota Hilux i tez je sobie chwali. Więc może i ja będę zadowolony :)

Re: BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO

PostNapisane: 10 mar 2010 23:17:25
przez brum
Miałem i wg bardzo dobra opona i na czarne i w nie za duży teren. Raczej nie będziesz zawiedziony.

Re: BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO

PostNapisane: 11 mar 2010 08:28:02
przez pavca
brum napisał(a):Miałem i wg bardzo dobra opona i na czarne i w nie za duży teren. Raczej nie będziesz zawiedziony.


A jak można rozumieć ten "nie za duży teren" ? W pierwszej większej kałuży chyba nie utknę :)

mazurkas007 napisał(a):Jak wstawisz o rozmiar wieksze tj.245/75/16 to wzrosnie okolo litra/100


Czy powiększenie opony o jeden rozmiar faktycznie powoduje takie zwiększenie zużycia paliwa ?

Re: BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO

PostNapisane: 11 mar 2010 08:46:43
przez Wookash
pavca napisał(a):A jak można rozumieć ten "nie za duży teren" ? W pierwszej większej kałuży chyba nie utknę


Tragedii nie ma w wiekszosci sytuacji dadza rade wiadomo ze w blocie nie bede sie czyscily jak MTek i przy podjazdach moga sie sie slizgnac jak bedzie trawa mokra bo nie dokopia do ziemi jak MTek.

pavca napisał(a):Czy powiększenie opony o jeden rozmiar faktycznie powoduje takie zwiększenie zużycia paliwa ?


Wedlug mnie jeden rozmiar nie ma znaczenia i nie odczujesz roznicy w spalaniu. Na samo spalanie wiekszy wplyw ma technika jazdy i warunki jakie panuja a nie zmiana rozmiaru i do tego jeszcze o 1 nr.

Re: BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO

PostNapisane: 11 mar 2010 10:04:44
przez mazurkas007
Różnica pomiędzy 245/75/16 a 245/70/16 to 12,25 mm na stronę, czyli 24,5mm na średnicy, czyli prawie 8cm na każdym obrocie koła.
Po drugie, BFG A/T są cholernie ciężkie.
Po trzecie, nie ma co porównywać oporów toczenia opony szosowej do opony AT.

Re: BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO

PostNapisane: 11 mar 2010 10:07:40
przez mazurkas007
pavca napisał(a):Co prawda mam komplet zimówek i to całkiem niezłych, ale myślałem że się ich pozbędę bo oponki są reklamowane jako wielosezonowe :(


Mieszanka jest wielosezonowa, że niby się nadaje do jazdy na mrozie.
Ale opona całościowo, jako taka, zimą spisuje się średnio.

Re: BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO

PostNapisane: 12 mar 2010 08:12:31
przez pavca
No to zacząłem mieć wątpliwości. Z tego co wyczytałem na tym forum i gdzieś tam wygrzebałem w internecie można wywnioskować że jest to jedna z lepszych jeśli nie najlepsza opona klasy AT. Z tego co napisaliście wnioskuję że jednak chyba tak nie jest. W tym momencie zaczynam się zastanawiać czy nie lepszym wyborem dla osoby która tylko od czasu do czasu zjeżdża z asfaltu będzie np. Matador Izzarda ?

Re: BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO

PostNapisane: 12 mar 2010 08:44:02
przez mazurkas007
pavca napisał(a):No to zacząłem mieć wątpliwości. Z tego co wyczytałem na tym forum i gdzieś tam wygrzebałem w internecie można wywnioskować że jest to jedna z lepszych jeśli nie najlepsza opona klasy AT. Z tego co napisaliście wnioskuję że jednak chyba tak nie jest. W tym momencie zaczynam się zastanawiać czy nie lepszym wyborem dla osoby która tylko od czasu do czasu zjeżdża z asfaltu będzie np. Matador Izzarda ?


Jeśli to naprawdę jest tylko od czasu do czasu, np w weekend, albo jeszcze mniej, to izzarda będzie ok. Adam153 jeździ na tych oponach, często widzimy się w terenie, M/T'ek to nie jest, ale do takiego zabawowego upalania wystarcza na 100%

Re: BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO

PostNapisane: 12 mar 2010 10:07:07
przez FROTERKA
pavca napisał(a): np. Matador Izzarda ?

Pią 26 Cze 2009 11:08:16 - Re: Opony
adam153 napisał(a):
Zakupiłem nowe opony firmy Matador IZZARDA A/T 255/65/16.
cud techniki oponiarskiej
Moje pytanie czy ktoś jeździł na tych oponach w zimie i w terenie
co to jest warte.

Kupiliśmy te opony dwa miesiące temu. Tylko rozmiar 245/70/16. Przejechane niecałe 5 tys. km. Jeździ mi się (frotką jeżdżę głównie ja) bardzo dobrze. Na zlocie tylko raz mąż włączył napęd, ale też nie jeździliśmy w grupie hardcorowej.
Zimówek jeszcze nie sprzedaję, bo mam obawy co do tych w zimie. Czas pokaże...


Nie miej wątpliwości, kup BFG, ja nie kupiłam tylko dlatego, że nie mieli a nie mogłam czekać. Trochę żałuję ale cóż... Zimówek nie sprzedałam, bo izzarda się ślizga a jak już też wiele razy pisałam, nie cierpię niekontrolowanych poślizgów. Teraz śmigam na zimówkach, w lecie izzarda i cały czas mam komplet do sprzedania (czyt niżej :mrgreen: )

Re: BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO

PostNapisane: 12 mar 2010 21:37:49
przez Pawel
Izzarda słabo się oczyszcza w błocie i nawet gliniasto-trawiaste podłoże może unieruchomić samochód... Wiem z doświadczenia...
Na Izzarda'ch w gliniastym błocie
Obrazek

Z BFG At będziesz zadowolony... :>:

Re: BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO

PostNapisane: 12 mar 2010 21:52:00
przez brum
brum napisał(a):Raczej nie będziesz zawiedziony


Piszę mu że nie będzie zawiedziony to ma wątpliwości :mrgreen:

Re: BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO

PostNapisane: 12 mar 2010 22:06:34
przez pavca
brum napisał(a):Piszę mu że nie będzie zawiedziony to ma wątpliwości


No bo kurde się naczytałem że to takie kultowe opony, że wszędzie i na każdą pogodę a tu się dowiaduję że tylko dobre i tu i tam niedomagają :( Ale tak się na nie napaliłem że chyba żadna siła nie jest mnie odwieść od ich zakupu. Bo mają taki fajny pokręcony bieżnik :)

Re: BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO

PostNapisane: 12 mar 2010 22:23:54
przez Wookash
Kupuj i bedzies zadowolony. Nie ma opon dobrych na kazde warunki i kazdy teren. Ja sobie chwale moje AT i wystarczaja w nieduzym blotku czyli glebokim okolo 10cm jakos dawaly sobie rade, bloto latalo na okolo ale wyszedlem, w piachu rewelacyjnie jak dla mnie bo wyciagelm plaszczaka ktory sie zakopal po same progi i dalem rade. W zimie jezdzilem wiadomo ze bez szalenstw i tez sie sprawdzaly.

Re: BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO

PostNapisane: 14 mar 2010 18:01:07
przez mikrusik
pavca napisał(a):No bo kurde się naczytałem że to takie kultowe opony, że wszędzie i na każdą pogodę a tu się dowiaduję że tylko dobre i tu i tam niedomagają :( Ale tak się na nie napaliłem że chyba żadna siła nie jest mnie odwieść od ich zakupu. Bo mają taki fajny pokręcony bieżnik :)


Kolego dam ci radę. Sam miałem bardzo podobne rozterki jakiś czas temu - przeczytałem wszystkie posty oponiarskie i... miałem total mętlik w głowie. Teraz minęły 2 tygodnie od kiedy zakupiłem oponki i wiem jedno. Błoto wciąga bardziej niż podpis w stopce BRUMA. Ja kupiłem MT KM2 BFGoodrich 245/75/16 - i żałuje tylko jednego - że nie kupiłem profilu 85. Trzeba zauważyć, że moje autko miało być początkowo dupowozem wobec przech...ej zimy. I szlag mnie trafiał na to, jak żona wioząc do dzieci dzwoniła "Misiek w zaspie stoję" (oczywiście na zaspy byłem :wsciekly: nie na żonę). Więc - teraz na MT smiga żona i wozi dzieci, a ja śmigam i woże siebie + powietrze - w terenie. Zastanów się dobrze zanim je kupisz co dokładnie chcesz nimi robić. Ja mam takie przemyślenia - na MT po asfalcie pojeździsz (tylko ostrożnie na mokrym - ale bez przesady) a w terenie nawet najbardziej ostrożnie bez MT nie polatasz. Jednocześnie polecam zajrzeć do sklepu www.oponymax.pl
Pozdrawiam

Re: BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO

PostNapisane: 30 mar 2010 10:34:12
przez ttoby
bierz BFG AT i sie nie pitol :)
nie po to sie ma 4x4 zeby na szosowkach latac ... smigam na tych ATkach caly czas ... i sa OK ...
tyle co ja jezdze w terenie to w zupelnosci wystarczaja ...

osoby ktore pisza ze ATki slabe w bloto ... maja racje ... ale niech dokladnie ci wytlumacza o jakie bloto chodzi ... :) bo ja to jak czasem widze foty to az sie boje :D:D:D

napewno bedziesz zadowolony z AT-ków ...

moja opninia moze nie byc obiektywna bo
1. niewiele jezdze po terenie ....
2. nie mialem innych opon ...

(ale planuje w swieta zalozyc MTki , a pozniej w wakacje "szosowki" ... )
wtedy bede mial pelna wiedze na ten temat ... poki co to i tak uwazam ze BFG AT sa super jako opony uniwersalne ...

Re: BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO

PostNapisane: 30 mar 2010 11:54:36
przez Wookash
Jezeli jezdzisz w niewielki teren to AT jesli chcesz wiekszy teren to MT tylko pamietaj ze na MT tez sie zakopiesz tylko w bardziej niedostepnym miejscu :mrgreen: