Strona 1 z 2
KL71 vs KM2

Napisane:
07 mar 2010 14:46:22
przez drtomi
Witam szanownych kolgów, miał może ktoś możliwość porównania tych dwóch gumek w terenie? Miedzy kumho a bfg niewielka rónica w cenie, więc powstało wahanie.
Re: KL71 vc KM2

Napisane:
07 mar 2010 16:36:49
przez wikked
Kup sobie KM2 będziesz trendy i wszyscy bedą Cię znali bo zostaniesz w przydrożnej kałuży. KM2 nie robi!!, ale ślicznie wygląda i jest cicha i jest to BFG i ma ładne napisy. KL71 jest .......... nie chce mi się gadać, moje zdanie zna każdy.
Re: KL71 vc KM2

Napisane:
07 mar 2010 16:43:39
przez brum
wikked napisał(a):KL71 jest ..........
Słabe?
Jak chcesz BFG MT to wersje pierwszą a nie KM2 bo dalej zajedziesz, lub GY MT\R
Re: KL71 vc KM2

Napisane:
07 mar 2010 16:54:31
przez Pawel
...ewentualnie poszperaj tu:
viewtopic.php?f=80&t=110 Było i o Kumho i o BFG, wystarczy przejrzeć dział...
Re: KL71 vc KM2

Napisane:
07 mar 2010 17:25:08
przez mazurkas007
Panowie, panowie, spokojnie, to jak dyskusja co było pierwsze - jajko czy kura.
Najpierw niech autor postu powie gdzie chce jeździć, do pracy, na grzyby, na dalekie wyprawy, rajdy, przeprawy.
Dopiero wtedy wypowiadajmy się o stosowaniu konkretnych opon.
Uważam, że KM2 są idealne jako bardziej 'ostre' AT'ki ,czyli opony uniwersalne. Na tydzień do jazdy po mieście i do pracy a w weekend wyjazd w głębszy las, za miasto czy płytsze błoto ( większość z nas własnie tak eksploatuje swoje auta )
Natomiast KL71 są niezastąpione w długich wyjazdach po drogacg żwirowych, szutrowych, skalnych, mają o wiele odporniejsze na przebicia boki niż KM2. Na asfalcie również godne polecenia. W błocie niestety przegrywają z KM2 ale wygrywają na piachu i szutrze, gdzie KM2 jest oponą idealną aby dokopać się do jądra ziemi.
Nie ma opon idealnych, ale nie ma też opon do niczego.
Re: KL71 vc KM2

Napisane:
07 mar 2010 17:44:18
przez drtomi
szukam oponki do błotka, na codzien mam at yokohamy, ale niestety błota nie robią. Raczej to normalne, więc chciałbym sprawić sobie mt-ka. Odpowiedz chyba dostałem błoto to KM2.
dzieki i pozdrawiam
tg
Re: KL71 vc KM2

Napisane:
07 mar 2010 18:18:31
przez mazurkas007
jeśli szukasz opony do błota a'la uniwersalnej - to GY MTR zdecydowanie prowadzi po wycofaniu pierwszego modelu MT BFG
Re: KL71 vc KM2

Napisane:
07 mar 2010 20:24:10
przez hirek_gda
mam podobny dylemat ale chyba zdecyduje się na KL71
Re: KL71 vc KM2

Napisane:
08 mar 2010 00:24:36
przez wikked
mazurkas007 napisał(a):
Uważam, że KM2 są idealne jako bardziej 'ostre' AT'ki ,czyli opony uniwersalne. Na tydzień do jazdy po mieście i do pracy a w weekend wyjazd w głębszy las, za miasto czy płytsze błoto ( większość z nas własnie tak eksploatuje swoje auta )
Natomiast KL71 są niezastąpione w długich wyjazdach po drogacg żwirowych, szutrowych, skalnych, mają o wiele odporniejsze na przebicia boki niż KM2. Na asfalcie również godne polecenia. W błocie niestety przegrywają z KM2 ale wygrywają na piachu i szutrze, gdzie KM2 jest oponą idealną aby dokopać się do jądra ziemi.
Nie ma opon idealnych, ale nie ma też opon do niczego.
mazurkas nie zgodzę się z tylko jedną kwestią że KL71 przegrywają w błocie z KM2. Za dużo się naoglądałem chłopaków na KM2 a kolega objeżdżał ich na Kumho. Poza tym tak jak KL71 trawersuje to naprawdę mało która opona daje radę. Osobiście uważam że mają inną wadę: słabo robią do tyłu. O MT/R nic nie powiem bo widziałem je tylko u Dawida i rewelacji nie ma ale nie jeździłem więc ........
Re: KL71 vc KM2

Napisane:
08 mar 2010 10:22:02
przez mazurkas007
wikked napisał(a): ... uważam że mają inną wadę: KL71 słabo robią do tyłu ...
Ale to jest jasna sprawa, KL71 to opony kierunkowe, przy pracy na wstecznym pchają materiał pod siebie i się nie czyszczą.
Odnośnie reszty, ja mam dokładnie odwrotne doświadczenia, KL71 dawały radę tam gdzie KM2 nie robiły.
Ale tak jak mówiłem, błoto błotu nie równe, technika jazdy - każdy ma swoją.
Ja osobiście też mam dylemat, KL71, KM2, RT03
Re: KL71 vc KM2

Napisane:
08 mar 2010 12:02:09
przez drtomi
jak ogladalem testy to mt/r rewelką nie byly. KM2 na stronie, producent podaje lepsze parametry od km1,ale pewnie to tylko podkrętka

Bieżnik kl71 i km2 ma podobna głębokość. Szkoda, że nie można przekonać się na własnej skórze jak się na nich jeżdzi

i wtedy podjąć decyzje.
Re: KL71 vc KM2

Napisane:
08 mar 2010 12:20:07
przez jrzeuski
drtomi napisał(a):Szkoda, że nie można przekonać się na własnej skórze jak się na nich jeżdzi

Można. Trzeba założyć jedne na lewą stronę auta a drugie na drugą, wjechać w teren i zobaczyć która strona się będzie kręcić. Otwarty dyfer od razu prawidłowo oceni, które lepsze

PS. P, PPNMSP

Re: KL71 vc KM2

Napisane:
08 mar 2010 17:06:28
przez Kogut
KL71 nie miałem, ale jeśli mowa o KM1 to bardziej polecam Geolandar MT G001
Orginału nie mam, tylko kopię ale tam gdzie stanąłbym ma BFG KM1 to na Geo pojechałem bez problemu, poza tym są cichsze
Re: KL71 vc KM2

Napisane:
08 mar 2010 17:14:18
przez jrzeuski
Mówisz o tych BFG, które mi sprzedałeś? Ja na nie nie narzekam, ale i nie mam doświadczeń z innymi MT.
Re: KL71 vc KM2

Napisane:
08 mar 2010 17:24:49
przez Kogut
Ja też nie narzekałem, bo nie miałem porównania

Re: KL71 vc KM2

Napisane:
08 mar 2010 17:39:23
przez mikrusik
Pod koniec roku kupiłem kl-71 i nie mam powodu by lamentować.
Rozmawiałem z gościem z Wadowic opony 4x4 pl bo chciałem zakupić też KM2.
Mnie przekonał do Kumho. Ponoć właściciel też się wozi na KL.
Nie wiem tylko jaką mają marżę na tych oponach, bo może to był ważny element?
Co do czyszczenia podczas jazdy na wstecznym to nie mam zdania, staram się jeździć w kierunku bardziej zgodnym z ewolucją aut
Na lodzie nie dobrych opon i czuje się zmianę tarcia.
Wcześniej jeździłem na BF T/A ale były jak dla zbyt wiekowe.
Konfrontacja w terenie z podziałem na strony popieram

Re: KL71 vc KM2

Napisane:
08 mar 2010 17:45:34
przez jrzeuski
Na pierwsze MT w życiu są OK. Następne będą simexy. Mam już fajne fedimy na oku, ale najpierw muszę kupić inny dupowóz dla rodziny i podnieść frote.
Re: KL71 vc KM2

Napisane:
08 mar 2010 20:07:14
przez wikked
drtomi napisał(a):jak ogladalem testy to mt/r rewelką nie byly. KM2 na stronie, producent podaje lepsze parametry od km1,ale pewnie to tylko podkrętka

Bieżnik kl71 i km2 ma podobna głębokość. Szkoda, że nie można przekonać się na własnej skórze jak się na nich jeżdzi

i wtedy podjąć decyzje.
że niby są podobne??!! chyba sobie jaja robisz!! KM2 i teren- to porównanie pasuje jak do świni siodło. KM2 wygląda jak ATek albo dziwna zimówka.
mazurkas007 napisał(a):Odnośnie reszty, ja mam dokładnie odwrotne doświadczenia, KL71 dawały radę tam gdzie KM2 nie robiły.
Dokładnie tak napisałem a w każdym razie o to mi chodziło. KL71 jest o niebo lepszy od KM2 w błocie.
Mam porównanie bo jeździłem na KL71, Simexach, BFG KM2 (testowałem), Matador Visentta. Każda z tych opon ma wady i zalety: Simex poza klasą więc pominę, KL.... świetnie trawersują, zajebiście do przodu, super się czyszczą- Jedna wada- słabo do tyłu, rezerwa też jest problemem bo pasuje mieć dwie, KM2 to syf, więc również pominę, Matador jestem bardzo zadowolony ale słabo trawersują (być może przez rozmiar 235), świetne oczyszczanie, idealna trakcja na szutrze, w błocie, ziemi i na kamieniach. O właściwościach na asfalcie nie będę pisał bo mam je głęboko. To są MTki więc mam w dupie czy są ciche na asfalcie, one mają robić w terenie.
Re: KL71 vc KM2

Napisane:
08 mar 2010 20:16:27
przez brum
Matador Visentta czyli bieżnik typu BFG MT tylko mniej agresywny i w drugą stronę

Co do KL71 nie jestem przekonany, widziałem kilka razy i szału to nie było...
Re: KL71 vc KM2

Napisane:
08 mar 2010 22:42:06
przez konik
Moja Frota na KL 71 przejechała parę miejsc gdzie inne Frotki na BFG KM1 nie dały rady, ale może to nie tylko kwestia opony ale i odsadzenia felgi, Poza tym za 420 zł (31x10,5x15) nie dostaniesz ani KM1, ani KM2. Jedyne negatywne wrażenie miałem przy porównaniu KL 71 z KM1 w kopnym śniegu.