Strona 1 z 2

Wielosezonówki czy letnie i zimowe

PostNapisane: 31 sie 2009 09:30:52
przez paproch
bardzo proszę o poradę osób doświadczonych. Większość z Was ma frontery od wielu lat i bez problemu rozwiąże mój problem. szykuję się do zakupu zimówek. ale może lepiej kupić wielosezonówki? jeżdżę głównie po asfalcie i w mieście ale też często po polach i łatwych terenach. normalne użytkowanie jako auto rodzinne i na małe wypady za miasto. jakie więc opony kupić. mam 235/70 R16. pomóżcie zółtodziobowi :wink:
szukam opon do powiedzmy ok 600 zł/szt

Re: wielosezonówki czy letnie i zimowe

PostNapisane: 31 sie 2009 18:49:21
przez maciar
mam goodyear hp i deszcz śliskie śnieg śliskie a w trawie lepsze jak łyżwy niema dobrej wielosezonowej gumy.Takie moje zdanie tylko 2 komplety

Re: wielosezonówki czy letnie i zimowe

PostNapisane: 31 sie 2009 19:22:33
przez brum
BFG AT bardzo dobra opona, ja polecam ja każdemu mi się na niej znokomicie jeździ, a w terenie też niczego sobie 8)

Re: wielosezonówki czy letnie i zimowe

PostNapisane: 31 sie 2009 20:19:49
przez paproch
no i właśnie się skłaniam ku nim.. powoli przebijam sie przez 33-stronicowy stos wiedzy w temacie "opony". w życiu nie widziałem aż takich rozbieżności jeśli chodzi o opinie co do opon :shock: :dyskusja: :D

Re: wielosezonówki czy letnie i zimowe

PostNapisane: 31 sie 2009 20:39:30
przez bardzin
BRUM ma racje kupuj AT-ki i już
ja jeździłem na nich cały rok i dawały rade, jak będzie lód to i zimówka nic nie da.
A na AT-kach to i w zimę w góry do chatki jeździłem i dawały rade.

Re: wielosezonówki czy letnie i zimowe

PostNapisane: 31 sie 2009 22:55:36
przez Ewa
brum napisał(a):BFG AT bardzo dobra opona, ja polecam ja każdemu mi się na niej znokomicie jeździ, a w terenie też niczego sobie 8)

Potwierdzam :) ponad 2 lata na takich pomykam i jako oponki "na stałe" są super :>:
Oczywiście jeśli ktoś ma "nieograniczoną" :wink: ilość miejsca na trzymanie wielu kompletów oponek, oraz chęci na ich wielokrotne przekładanie, to można dobrać oponki na "każdą okazję"... Jednak dla leniwców oraz oszczędzających miejsce w garażu :mrgreen: polecam te same co brum

Re: wielosezonówki czy letnie i zimowe

PostNapisane: 01 wrz 2009 12:31:16
przez sniper
BFG AT bardzo dobra opona, ja polecam ja każdemu mi się na niej znokomicie jeździ, a w terenie też niczego sobie

Potwierdzam, 2 zimy przejeździłem i lepszej opony nie znajdziesz. :1:

Re: wielosezonówki czy letnie i zimowe

PostNapisane: 10 wrz 2009 12:28:15
przez Reeno
Dokleje się do tego tematu z moim pytaniem bo prawie to samo ;)

Mam Good Year Wrangler HP 245/70A16 - czy to są opony uniwersalne czy letnie/zimowe?
I od razu... jak mozecie wyjasnic co w ogole oznaczaja te parametry?

Good Year Wrangler HP - to chyba nazwa i model opony?
245 - to sa mm "wysokosci" ?
70 - mm szerokosci?
A - nie mam pojecia, widzialem ze pisaliscie tez "R"
16 - mm bieżnika ?

Jak juz pisalem malo doswiadczenia mam z motoryzacja, ale duzo checi do poglebiania wiedzy! :P takze moge czasami zadawac "retoryczne" pytania i prosze o wyrozumialosc ;)

Re: wielosezonówki czy letnie i zimowe

PostNapisane: 10 wrz 2009 12:48:50
przez paproch

Re: wielosezonówki czy letnie i zimowe

PostNapisane: 10 wrz 2009 13:08:40
przez Reeno
Ok... teraz troche rozumiem thnx ;P

... Google mowią, że te z literką "R" są "all weather" czyli całoroczne... ale nadal nie wiem o co chodzi z "A"... a moze "A" oznacza "All weather" ? :oops:

Re: wielosezonówki czy letnie i zimowe

PostNapisane: 10 wrz 2009 14:22:55
przez steele
"All weather" powinny chyba mieć oznaczenie M+S czyli, że są z mieszanki przygotowanej do jazdy w każdej porze roku.

Re: wielosezonówki czy letnie i zimowe

PostNapisane: 10 wrz 2009 22:11:13
przez kasalka
Oznaczenie M+S (miękka mieszanka gumy czy coś takiego) jest na oponach zimowych, normalnie dla osobówek. Natomiast nie wiem dlaczego na oponach większych takich jak do pojazdów 4x4 oznaczenie M+S jest też na oponach letnich.

Re: wielosezonówki czy letnie i zimowe

PostNapisane: 10 wrz 2009 22:38:44
przez brum
M + S - (Mud + Snow) błoto i śnieg, oznaczenie wymagane na oponach zimowych i całorocznych.

Re: wielosezonówki czy letnie i zimowe

PostNapisane: 10 wrz 2009 23:12:48
przez Reeno
Mhm... ale co z oznaczeniem "A" na moich oponach? :P

Re: wielosezonówki czy letnie i zimowe

PostNapisane: 11 wrz 2009 07:13:45
przez paproch
szczerze powiedziawszy ja się nie spotkałem z literką A w takim zestawieniu ale znawcą opon nie jestem. a sam jestem ciekawy co to może być :o :)

Re: wielosezonówki czy letnie i zimowe

PostNapisane: 11 wrz 2009 11:46:10
przez FROTERKA
Reeno napisał(a):Mhm... ale co z oznaczeniem "A" na moich oponach? :P

Twoje A mi nie dawało spokoju więc zadzwoniłam do firmy janpol i miły pan mi powiedział, że nie ma takiej możliwości, żeby było A. Literka R znaczy natomiast promień felgi. Jak w matematyce r - promień.

Re: wielosezonówki czy letnie i zimowe

PostNapisane: 11 wrz 2009 12:06:01
przez Reeno
Hmmm.... widocznie znowu coś źle "wyzoomowałem" :oops: Dzisiaj zerkne już na żywo...

a swoją drogą jeśli mam "R" i google nie kłamie to są to jednak "all weather" :)

Re: wielosezonówki czy letnie i zimowe

PostNapisane: 11 wrz 2009 13:24:03
przez paproch
niestety :cry:
R mają wszyscy ponieważ obecnie produkowane opony mają wyłącznie konstrukcję radialną (a to właśnie oznacza literka R; znaczek "-" oznacza diagonalna)
a opony całoroczne mają oznaczenie M+S

Re: wielosezonówki czy letnie i zimowe

PostNapisane: 11 wrz 2009 13:25:23
przez paproch
poczytaj sobie jeszcze tutaj, może coś nowego znajdziesz :)
http://www.okazje.info.pl/porada/motory ... opony.html

Re: wielosezonówki czy letnie i zimowe

PostNapisane: 29 wrz 2009 09:46:23
przez Shaker
Opony tylko dwa komplety jak coś jest do wszystkiego do jest do :dupa: BF AT sa do asfaltu i do błota i sniegu. Ale na asfalcie są gorsze od Long tail, w błocie od MT a w sniegu od winter slalom. Zimuwka się ślizga na lodzie prawda ale poślizg jest na odcinku 50m a nie 70m A to wydaje mi się ma znaczenie. Żeby faktycznie stwierdzić różnicę to trzeba postawić dwa obok siebie na tym samym odcinku i potestować. Ja mam taki super odcinek jest to mój wyjazd z domu i chętnie się zakładam zimą z każdym o flaszeczkę kto ma jakieś dziwne teorie na temat napędów 4x4. (np że BMW X3 to terenówka :D :D :D :D :D i miał zimówki ) I powiem szczerze mam frote na zimowych i jeepa też. Frota sobie radzi a jeep jedzie jak po asfalcie. A le gdy założyłem do jeepa Pirelli Scorpion M+S to się okazało że jeep dojechał do 1/3 podjazdu a potem kiszka, musiałem go frotą wyciągać po godzince miałem w jeepie zimówki i już był luz. Tak więc przy odrobinie rozsądku to frotą można zimą i na letnich walić i też pójdzie zależy kto po czym jeździ.