Strona 1 z 1

30/9,5/15 na fabrycznych felgach

PostNapisane: 17 mar 2015 12:54:55
przez Bogi1
Jak w temacie czy takie opony wejdą na fabryczne felgi froty - aluminiowe? :niewiem:

Re: 30/9,5/15 na fabrycznych felgach

PostNapisane: 17 mar 2015 13:07:56
przez szymon.ha
A czemu miałyby nie wejść?

Po za tym za małe... co najmniej 31"

Re: 30/9,5/15 na fabrycznych felgach

PostNapisane: 17 mar 2015 13:44:20
przez eric
szymon.ha napisał(a):A czemu miałyby nie wejść?

Po za tym za małe... co najmniej 31"

... o szerokość się rozchodzi

Re: 30/9,5/15 na fabrycznych felgach

PostNapisane: 17 mar 2015 13:54:05
przez Bogi1
Ogólnie to się rozchodzi o to czy nie będą zawadzać o karoserię, przy skrętach itd, bo mam jesze frote nie podniesioną, a muszę opony kupić. Ostatnio frotke nabyłem i mam na przodzie mniejsze opony niż na tyle (dużo bardziej zdarte) i mi 4h wywala do 2h. Podobno wina mniejszych opon. Lift będę robił więc po nim wejdą spokojnie, ale czy na standardowym zawieszeniu? :niewiem:

Re: 30/9,5/15 na fabrycznych felgach

PostNapisane: 17 mar 2015 13:58:35
przez jrzeuski
Najpierw zrób lift a potem kup opony. Inaczej zostaniesz z za małymi oponami a samochód będzie wyglądał jak deskorolka.

PS. Wyrzuca Ci z 4H na 2H w terenie? :shock:

Re: 30/9,5/15 na fabrycznych felgach

PostNapisane: 17 mar 2015 14:00:42
przez szymon.ha
Wiem eric o co się rozchodzi, przecież oryginalne felgi we frocie to były max. 7".

Po za tym jak było wiele razy pisane 31" do A w serii pasuje.

Re: 30/9,5/15 na fabrycznych felgach

PostNapisane: 17 mar 2015 14:02:55
przez Bogi1
W terenie to zadużo powiedziane. Na 4H ruszam na jedynce i jak próbuję skręcić czy zmienić na dwójkę to drążek wraca na 2H. Może to guma na drążku albo sprężynki, albo opony, albo trezba będzie skrzynie lub reduktor poprawić. Chyba że macie jakieś innne opcje :(

Re: 30/9,5/15 na fabrycznych felgach

PostNapisane: 17 mar 2015 14:06:53
przez szaman
ja u siebie mam standardowy 235/75R15 MT BFG tj w okolicy 29cali i są dużo za małe pewnie zmienię je na w tym roku na 31. Zastanów się czy nie lepiej dać większego kapcia co by dwa razy nie zmieniać....

Re: 30/9,5/15 na fabrycznych felgach

PostNapisane: 17 mar 2015 14:11:29
przez Bogi1
No właśnie to rozważam i widzę że już było pisane że 31 do fabrycznego zawieszenia też wchodzą. także chyba takich będę szukał.

Re: 30/9,5/15 na fabrycznych felgach

PostNapisane: 17 mar 2015 14:13:15
przez jrzeuski
Bogi1 napisał(a):W terenie to zadużo powiedziane. Na 4H ruszam na jedynce i jak próbuję skręcić czy zmienić na dwójkę to drążek wraca na 2H. Może to guma na drążku albo sprężynki, albo opony, albo trezba będzie skrzynie lub reduktor poprawić. Chyba że macie jakieś innne opcje :(
4x4 nie jeździ się po przyczepnych nawierzchniach. Rób tak dalej a będziesz miał nie tylko zdarte opony do wymiany, ale i przedni napęd.

Re: 30/9,5/15 na fabrycznych felgach

PostNapisane: 17 mar 2015 14:17:15
przez Bogi1
Kto powiedział lub napisał że to było na przyczepnym terenie? bo napewno nie ja. Próby były na gruncie, trochę błotka, w deszczu! :?

Re: 30/9,5/15 na fabrycznych felgach

PostNapisane: 17 mar 2015 14:35:21
przez jrzeuski
W błocie na łysych kapciach wywala z 4H na 2H? Nie ma opcji, żeby to było z powodu różnych opon, bo i tak trakcji nie ma.

Re: 30/9,5/15 na fabrycznych felgach

PostNapisane: 17 mar 2015 14:43:16
przez Bogi1
No właśnie tego się obawiam, że to nie przez opony. Zwłaszcza, że na 4L chodzi i nic nie wyskakuje :cry2:

Re: 30/9,5/15 na fabrycznych felgach

PostNapisane: 17 mar 2015 14:52:32
przez jrzeuski
Z 4L na 2H wyskoczyć nie może, zobacz jaki ruch dźwigni temu musiałby towarzyszyć. Zamiast tego na 4L po prostu ukręca się napęd: most, przeguby, wał. Zależy, co okaże się najbardziej wymęczone. Czasem zdarzy się, że z 4L wyskoczy na N (pozycja nieopisana na gałce). Jak zmienisz opony na jednakowe a problem jednak pozostanie, to obstawiam, że coś jest uszkodzone w reduktorze.

Re: 30/9,5/15 na fabrycznych felgach

PostNapisane: 17 mar 2015 15:00:24
przez Bogi1
No niestety. Dlatego zaczynam od opon, bo i tak muszę zmienić i zobaczymy co będzie. Wrazie co nowa skrzynia :wsciekly:

Re: 30/9,5/15 na fabrycznych felgach

PostNapisane: 17 mar 2015 15:03:44
przez szaman
Tam przy dzwigniach jest, przynajmniej u mnie, sprezynka moze spadla...

Re: 30/9,5/15 na fabrycznych felgach

PostNapisane: 17 mar 2015 15:05:47
przez Bogi1
To też zamierzam sprawdzić, lub ewentualnie guma na dźwigni, ta podspodem, blokuje bo jest twarda :shock:

Re: 30/9,5/15 na fabrycznych felgach

PostNapisane: 18 mar 2015 09:08:38
przez jrzeuski
szaman napisał(a):Tam przy dzwigniach jest, przynajmniej u mnie, sprezynka moze spadla...
Ta sprężynka jest tylko w skrzyni Sporta 2.0. Reszta Frot ma inne skrzynie.

Re: 30/9,5/15 na fabrycznych felgach

PostNapisane: 18 mar 2015 09:09:41
przez Bogi1
Jest nadzieja :guns: :1: . Wczoraj jeszcze dodatkowy test na piasku i tam idzie na 4H bez problemu, i można skręcać i zmieniac biegi i idzie, także to chyba będa opony!

Re: 30/9,5/15 na fabrycznych felgach

PostNapisane: 18 mar 2015 10:04:41
przez szaman
jrzeuski napisał(a):
szaman napisał(a):Tam przy dzwigniach jest, przynajmniej u mnie, sprezynka moze spadla...
Ta sprężynka jest tylko w skrzyni Sporta 2.0. Reszta Frot ma inne skrzynie.



To sorki za wprowadzenie w błąd... niebyłem pewny więc dodałem że u mnie jest... a którą mam frotke to widać w profilu =p