Strona 1 z 4

AT czy wielosezonowe?

PostNapisane: 20 wrz 2012 21:44:47
przez margot307
Potrzebuję rady, najchętniej chcielibyśmy kupić opony wielosezonowe, mające jakie takie właściwości terenowe.
Zastosowanie - bardzo kiepskie drogi asfaltowe, drogi utwardzane, polne, leśne i jazda zimą, czasem w głębszym śniegu.
Co myślicie o:

Pirelli Scorpion ATR
Goodyear Wrangler Hp ALL Weather

Re: Jakie opony najchętniej wielosezonowe?

PostNapisane: 21 wrz 2012 08:06:20
przez markus
No jak już pisałem w Twoim powitaniu,
BFG AT sprostają właśnie tym wymaganiom 100%wo, a kolega bombi26 ma takie na sprzedaż baaardzo mało używane!!

Re: Jakie opony najchętniej wielosezonowe?

PostNapisane: 21 wrz 2012 08:28:16
przez przemia
Ja jeździłem całą zimę na BFG MT KM2, ale zaraz Wiktor mi przywali bo to podobno letnia opona jest :mrgreen:

Re: Jakie opony najchętniej wielosezonowe?

PostNapisane: 21 wrz 2012 08:33:17
przez cichy73
Szukaj AT z bardziej agresywnym bieżnikiem, jest tego trochę na rynku w różnych cenach. Miałem Toyo Open Country AT i byłem zadowolony. Polecam jak markus BFG AT. Użytkowane są przez kilku kolegów i koledzy są :D. Jak będziesz potrzebował bardziej agresywnych to mam na zbyciu 4 sztuki Kumho KL 71 z felgami alu 16" (po jednym sezonie) do longa B i nie używany zapas w rozmiarze 245x70x16. Aktualnie pomykam całosezonowo na BFG MT KM1 i jest zadowolony.

Re: Jakie opony najchętniej wielosezonowe?

PostNapisane: 21 wrz 2012 08:38:19
przez margot307
Ale czy można na nich (BFG AT) jeździć zimą? (głębszy śnieg, lód itp.). one chyba na lato są tylko :(

Jeszcze raz może dokładniej opiszę do czego będzie używana Frota:

- kiepskie drogi asfaltowe - często jeździmy na trasie Olkusz - Miechów (kto jechał ten wie)
- drogi utwardzane wiejskie, drogi polne, leśne
- warunki zimowe - często nieodśnieżona droga wiejska, lód na asfalcie, błoto pośniegowe

Re: Jakie opony najchętniej wielosezonowe?

PostNapisane: 21 wrz 2012 08:41:20
przez markus
Ja sam miałem takie opony, na dwóch samochodach!!
Używałem ich całorocznie, na głębokim śniegu, przy 35stopniowych upałach, na piasku, na deszczu!!
Dokładnie w takich warunkach jak opisujesz!!

Re: Jakie opony najchętniej wielosezonowe?

PostNapisane: 21 wrz 2012 08:51:03
przez cichy73
margot307 napisał(a):Ale czy można na nich (BFG AT) jeździć zimą? (głębszy śnieg, lód itp.). one chyba na lato są tylko :(
- warunki zimowe - często nieodśnieżona droga wiejska, lód na asfalcie, błoto pośniegowe

na tych co wymieniałem jeździłem też po śniegu, lodzie i błocie pośniegowym
po prostu trzeba brać na takie warunki poprawkę. Na lód i błoto pośniegowe to i zimówki za mało.

Re: Jakie opony najchętniej wielosezonowe?

PostNapisane: 21 wrz 2012 08:54:21
przez przemia
Dodam tylko że żadna opona nie trzyma na lodzie. Chyba że z kolcami.

Re: Jakie opony najchętniej wielosezonowe?

PostNapisane: 21 wrz 2012 09:06:02
przez jrzeuski
cichy73 napisał(a):po prostu trzeba brać na takie warunki poprawkę. Na lód i błoto pośniegowe to i zimówki za mało.
Ale MT to nawet na mokrym asfalcie nie hamują. Od razu wpada się w poślizg przy próbie mocniejszego depnięcia. A zimą na śniegu to jest masakra. Ruszyć z 4 butów i zostawić wszystkich w tylnym lusterku to łatwizna, ale zatrzymać się już nie idzie. Pozostaje ucieczka na pobocze i wbicie się tam w zaspę. Ale ze skręcaniem też jest problem, parę razy mało nie skosiłem sygnalizatora na skrzyżowaniu. Pomaga dopiero przerzucenie na 2H i drift, żeby nadrzucić tył. Tylko, że to z kolei wywołuje panikę wśród jadących z naprzeciwka a i bez tego wpakować się w nich łatwo jak się nie opanuje poślizgu. To jest naprawdę wyższa szkoła jazdy, dla niewprawionych w jeździe tego typu autami zdecydowanie zimówki polecam. Mnie ta nauka kosztowała dotąd jedną latarnię i obitego Yarisa, utratę części zniżek w OC i wizytę na szrocie po części, których nie udało się wyklepać. I dalej zimą jeżdżę z duszą na ramieniu a najbliższej obawiam się szczególnie, bo most ze szperą założyłem, więc jeszcze trudniej będzie się skręcać (za to drifty lepsze będą :mrgreen: ) Ale ja dużo po mieście nie jeżdżę, więc może uda się przetrzymać bezszkodowo. Drugiego zestawu opon nie kupię, bo wolę odkładać na nowe MT.

Re: Jakie opony najchętniej wielosezonowe?

PostNapisane: 21 wrz 2012 10:08:08
przez margot307
Czyli Pirelli Scorpion ATR i Goodyear Wrangler Hp ALL Weather nie są dobrą propozycją?


@cichy73
Brałam też pod uwagę Toyo Open Country AT, jakbyś mógł napisz coś więcej o ich zachowaniu w warunkach zimowych i przy mokrej nawierzchni.

Do tej pory jeździliśmy osobówkami, Frota jest naszym pierwszym autem terenowym. Czy zatem lepiej kupić osobne gumy na lato i na zimę?

Re: Jakie opony najchętniej wielosezonowe?

PostNapisane: 21 wrz 2012 10:12:11
przez przemia
margot307 napisał(a):...Do tej pory jeździliśmy osobówkami, Frota jest naszym pierwszym autem terenowym. Czy zatem lepiej kupić osobne gumy na lato i na zimę?


Żadna opona wielosezonowa nie zastąpi zimówki w zimie...

Re: Jakie opony najchętniej wielosezonowe?

PostNapisane: 21 wrz 2012 10:13:30
przez jrzeuski
Chyba, że zima będzie wyglądała jak jesień czy wiosna ;-)

Re: Jakie opony najchętniej wielosezonowe?

PostNapisane: 21 wrz 2012 10:20:23
przez margot307
W sumie tak mi się zdawało, że na zimę najlepsze zimówki a nie wielosezonowe. Podobno jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. W osobówce wymieniamy.
Myśleliśmy, że na gumach do Froty trochę zaoszczędzimy :P bo po wizycie w warsztacie okazało się, że jest parę części do wymiany.

Re: Jakie opony najchętniej wielosezonowe?

PostNapisane: 21 wrz 2012 10:36:54
przez jrzeuski
margot307 napisał(a):Myśleliśmy, że na gumach do Froty trochę zaoszczędzimy :P
Na żadnej terenówce nie da się oszczędzić względem płaszczaka. Droższa jest tak eksploatacja jak i naprawy. Ale wynagradza to innymi cechami, które ujawniają się po zjechaniu z asfaltu albo przy kolizji. W kwestii opon to wygląda tak, że jedna potrafi kosztować tyle, co komplet do osobówki. Ale to pewnie już wiesz skoro szukasz opon uniwersalnych ;-)

Re: Jakie opony najchętniej wielosezonowe?

PostNapisane: 21 wrz 2012 10:59:30
przez eric
Zawsze możesz kupić zimówki i jeździć na nich cały rok. :P
W terenie to może nie AT ale powiedzmy że AT/R

Re: Jakie opony najchętniej wielosezonowe?

PostNapisane: 21 wrz 2012 11:09:08
przez bloodsuckin
Znajomy z Cieszyna jeździ szerokim na Pirelli Scorpion ATR zimą z dojazdem do domu problemów nie miał, a przed domem dość pokaźna asfaltowa górka. W terenie pojeździć się da jeśli jest sucho, lekkie błoto też nie ma tragedii... No chyba, że chcesz uciec z kolein i szybko zahamować, a Twój ABS jest innego zdania to może się skończyć tak
Obrazek
:mrgreen:

Re: Jakie opony najchętniej wielosezonowe?

PostNapisane: 21 wrz 2012 11:14:42
przez jrzeuski
bloodsuckin napisał(a):szybko zahamować, a Twój ABS jest innego zdania
ABS zawsze jest zdania, że nie chcesz się szybko zatrzymać. Od tego on jest, żeby utrudniać hamowanie ;-)

Re: Jakie opony najchętniej wielosezonowe?

PostNapisane: 21 wrz 2012 11:21:22
przez RudeBoy
Bardzo dobra zimówka, która nieźle radzi sobei w terenie to Cooper Discoverer M+S albo Cooper Discoverer Weather Master. Robi lepiej niż nie jeden ATek :)
Można kupić np w. http://opony-4x4.pl

Re: Jakie opony najchętniej wielosezonowe?

PostNapisane: 21 wrz 2012 11:57:52
przez cichy73
margot307 napisał(a):Czyli Pirelli Scorpion ATR i Goodyear Wrangler Hp ALL Weather nie są dobrą propozycją?


@cichy73
Brałam też pod uwagę Toyo Open Country AT, jakbyś mógł napisz coś więcej o ich zachowaniu w warunkach zimowych i przy mokrej nawierzchni.

Do tej pory jeździliśmy osobówkami, Frota jest naszym pierwszym autem terenowym. Czy zatem lepiej kupić osobne gumy na lato i na zimę?


Jak kupiłem auto to miałem założone Wranglery, na suchym czy mokrym asfalcie spisywała się bardzo dobrze. W miarę cicha. Po zjechaniu z asfaltu było gorzej. Słabo się oczyszczała. Zimą spisywała się gorzej, trzeba było jeździć bardzo ostrożnie. Po założeniu Toyo okazało się, że na asfalcie podobna do Wranglera, może bardziej cicha. Dużo lepiej spisywała się na szutrach, lekkim błotku i na błocie pośniegowym, ma głębszy i agresywniejszy bieżnik. Dobrze się czyściła. Zimą auto prowadziło się lepiej niż na Wranglerach. Szczególnie na błocie pośniegowym. Jak chcesz opony całoroczne to szukaj takich z oznaczeniem M+S czyli błoto i śnieg oraz symbol płatka śniegu.
Jak pisali koledzy na oponach lepiej nie oszczędzać szczególnie w terenówkach. Szybciej zaoszczędzisz na częściach kupując zamiennik i nie będzie gorszy od oryginału.

Re: Jakie opony najchętniej wielosezonowe?

PostNapisane: 21 wrz 2012 14:35:34
przez adrianee36
Ja mam BFG AT i sa idealne, w kazdych warunkach, lato/zima. a i w terenie daja rade.