Strona 1 z 1

Pomoc w wyborze opon

PostNapisane: 18 cze 2012 10:56:34
przez pajak4
Witam,
jako ze opony nadaja sie do wymiany mam okazje kupic 31x10,5r15 :
- GY wrangler AT/R
- BFGoodrich Long Trail T/A
- Bridgestone Dueler A/T

Jako ze macie wieksze doswiadczenie prosze o podpowiedz ktora jest lepsza do zastosowania 60%teren 40%szosa, teren bez blota po pas :) a zima w sniegu.

Re: Wybor opon

PostNapisane: 18 cze 2012 11:05:16
przez Argail75
napisz moze najpierw gdzie bedziesz na nich jezdzil. Czy lekki teren , czy blotnisty mocno , czy wiecej np. Asfaltu pod kolami
Poza tym walkowano ten temat milion razy i moze poczytaj w odpowiednich dzialach

Re: Wybor opon

PostNapisane: 18 cze 2012 11:09:20
przez pajak4
pajak4 napisał(a):Witam,


Jako ze macie wieksze doswiadczenie prosze o podpowiedz ktora jest lepsza do zastosowania 60%teren 40%szosa, teren bez blota po pas :) a zima w sniegu.



hmmm myslalem ze to jest napisane...

Re: Wybor opon

PostNapisane: 18 cze 2012 11:14:56
przez FROTERKA
wszystko jest napisane, szukajka w prawym górnym rogu.

Re: Wybor opon

PostNapisane: 18 cze 2012 11:31:00
przez Argail75
ok , przejzyj odpowiedni dzial co do opon ale z tych opcji co podales zdecydowanie BFG AT , nie sa glosne na szosie a w terenie dobrze robia , ja mam takie i w tym roku pojechalem nimi w rajdzie w B.Podl i troche zabawy na Zlocie. Na szosie tez dobrze sie zachwuja co juz sprawdzilem przy dosc duzych predkosciach

Re: Wybor opon

PostNapisane: 18 cze 2012 11:37:02
przez jrzeuski
Tylko, że mowa jest o LongTrailach a to są klasyczne szosówki :<: Ja z tych 3 brałbym GY, bo Duelery to w zasadzie też szosówki.

Re: Wybor opon

PostNapisane: 18 cze 2012 11:45:22
przez Argail75
no nie wiedzialem ze Long Triall to szosowka ale nie mam jak teraz sprawdzic netem zbytnio , ja kiedys tez szukalem opon nowych do froty i wlasnie buszowalem w srod szosowek ale jak zobaczylem ze dorzuce 200 zeta i mam opony terenowe to bez namyslu kupilem BFG AT (ale nie long triall )

Re: Wybor opon

PostNapisane: 18 cze 2012 15:40:46
przez pajak4
Ten dueler to AT nie HT ktorych jest dosc duzo, bieznik w tych BFG LTrialach tez nie wyglada jak szosówka a GY to klasyka, dlatego jest maly problem ;).

-- Dodano 18 cze 2012 16:44:10 --

Sam dzial przejrzalem, a tu sa rozne opcje w zaleznosci co kto ma itd, zalezy mi bardziej na opini kogos kto mial ktores z kplow co podalem i mogl porownac.

Re: Wybor opon

PostNapisane: 18 cze 2012 19:39:53
przez RudeBoy
Żadna z wymienionych opon nie nadaje się do terenu.
To są opony do suva a nie do auta terenowego. Głębokość błota to nie jedyny parametr. Te opony nie poradzą sobie nawet na trawiastej łące po małym deszczyku. W zasadzie to każda zimówka będzie w terenie lepsza od tych opon co wymieniłeś.

Napisałeś 60%teren 40% szosa...
Teren to: piasek, szuter, kamienie, błoto, luźne ziemie. Droga szutrowa to nie jest żaden teren. Więc jeżeli w twojej definicji teren wykracza znacznie poza drogę szutrową nie są to opony dla Ciebie szukaj klasycznych ATeków lub nowoczesnych MT np: BFG MT KM2 czy Kumho KL-71

Z drugiej zaś strony skoro rozważasz takie gumy a nie inne myślę, że przesadziłeś z tymi procentami i powinno być tak 15% teren 85% szosa... wtedy bierz GY wrangler AT/R.

Re: Wybor opon

PostNapisane: 18 cze 2012 20:01:13
przez mody1
GY AT/R , dosyć twarda guma, śliskie na asfalcie, nie robią w terenie /miałem/ idealne na szutry, trwałe
Bridgestone Dueler A/T dużo lepsze jak na opony, które wyglądają na szosówki /mam teraz/ robią w lekkim terenie

Re: Wybor opon

PostNapisane: 18 cze 2012 20:55:26
przez pajak4
mody1 napisał(a):GY AT/R , dosyć twarda guma, śliskie na asfalcie, nie robią w terenie /miałem/ idealne na szutry, trwałe
Bridgestone Dueler A/T dużo lepsze jak na opony, które wyglądają na szosówki /mam teraz/ robią w lekkim terenie


dzieki, tez sie naczytalem ze GY z czasem twardnieja i robia sie sliskie, sporo uzytkownikow w Stanach to pisalo.
zastanowie sie nad Bridgestonami, to dosc ciekawy bieznik i na moj "teren" powinien sobie poradzic jesli nie to po prostu zawsze mozna zmienic.

RudeBoy: jakbys czytal co pisalem to wyraznie napisalem ze wykluczam bloto i brodzenie w nim po klamki - do tego przewiduje MT i nie ma co mieszac tematow. Te opony co podalem to AT moze nie wyniesione na oltarze BFG ale wielu uzytkowników z nich korzysta na codzien w roznych mieszankach gleby :) i terenach, nie kazdy musi pod pojeciem terenu miec to co Ty, piaskownie, lasy, żwirownie tez sa ciekawe i z tego co widzialem rozne gumy daja rade, a ja chcialem pytac uzytkownikow takich kompletow co pisalem, jakie maja z nimi doswiadczenia. Wiem czytajac posty ze dla Ciebie istnieja wylacznie MT ;) i na pewno z nich skorzystam ale w blocie ;).

Re: Wybor opon

PostNapisane: 18 cze 2012 21:37:35
przez RudeBoy
pajak4 napisał(a):[
RudeBoy: jakbys czytal co pisalem to wyraznie napisalem ze wykluczam bloto i brodzenie w nim po klamki - do tego przewiduje MT i nie ma co mieszac tematow. Te opony co podalem to AT moze nie wyniesione na oltarze BFG ale wielu uzytkowników z nich korzysta na codzien w roznych mieszankach gleby :) i terenach, nie kazdy musi pod pojeciem terenu miec to co Ty, piaskownie, lasy, żwirownie tez sa ciekawe i z tego co widzialem rozne gumy daja rade, a ja chcialem pytac uzytkownikow takich kompletow co pisalem, jakie maja z nimi doswiadczenia. Wiem czytajac posty ze dla Ciebie istnieja wylacznie MT ;) i na pewno z nich skorzystam ale w blocie ;).


Jakbyś napisał, że planujesz również wyposażenie się w MTeki moja odpowiedz wyglądała by zupełnie inaczej.

Re: Wybor opon

PostNapisane: 21 lip 2012 16:21:53
przez Manchi
BFG M/T 31x10,5x15 KM2 - zakochałem się w wyglądzie i trakcji. Ale zima dopiero przed nami.
Na piachu, twardej glinie, mokrej trawie samochód idzie jak przecinak. Przy lekkim butowaniu nawet koleiny robi :)
Na szosie głośniejsze od szosówek, ale w takim samochodzie to nie przeszkadza. Nie powiem jak się ścierają na asfalcie, bo dużo nie jeżdże. O tym niech powiedzą inni.