Witamy !



Nowsze na tył?

Wszystko co dotyczy bucików dla naszych frotek

Nowsze na tył?

Postprzez Ogg_v2 » 29 mar 2011 18:32:16

Witam!
Dopiero co kupiłem Frotę i mam pytanko odnośnie opon, bo na przodzie mam mocno szosowe i już łysiejące Bridgestony a na tyle BFG AT (9-10 mm). Jako, że niewskazane jest łączenie różnych opon (średnica), a poza tym co mi po szosówkach, chcę dokupić dwie nowe BFG.
Według mojej logiki nówki powinienem założyć na tył, bo oś napędowa na szosie, więc bardziej się ścierają. Jednak kilka razy spotkałem się z opinią, że lepsze na przód, bo bardziej obciążony podczas hamowania. Myślę, że to bzdura, ale wolę się upewnić.
Przy okazji, jeśli ktoś zna jakiś fajny sklepik z gumami, o cenach lepszych niż te z ceneo to byłbym wdzięczny za linka.
Ogg_v2
 

Re: Nowsze na tył?

Postprzez Pawel » 29 mar 2011 19:04:42

Tak, nowe/nowsze lub o lepszym/wyższym bieżniku montujemy na tył... W aucie, niezależnie od rodzaju napędzanej osi, tylna odpowiada za stabilizacje pojazdu. Najlepiej po testować to zimą... :wink:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Nowsze na tył?

Postprzez brum » 29 mar 2011 19:23:09

Tylko jak z przodu są do :dupa: , to tylne dużo nie pomogą.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Nowsze na tył?

Postprzez Pawel » 29 mar 2011 19:31:52

brum napisał(a):Tylko jak z przodu są do :dupa: , to tylne dużo nie pomogą.

Mówisz o skrajnościach i zaczynamy wyłapywać niuanse, fizyki nie oszukasz... Jeżeli machnie tyłem to ustawi Cię bokiem, a z uderzeniem bocznym "nie ma co szaleć" (wiem z autopsji/doświadczenia); chyba "lepiej" uderzyć przodem - takie mniejsze zło...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Nowsze na tył?

Postprzez jrzeuski » 30 mar 2011 08:08:18

Z tym, że w terenie bardziej przydaje się dobry bieżnik z przodu, bo tam jest większy nacisk (od silnika) i większy opór (przekopywanie błota/piasku). Wyjątkiem są podjazdy, bo wtedy to tył ma lepszą trakcję.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Nowsze na tył?

Postprzez sebano79 » 01 lip 2011 21:58:22

Ja też kiedyś gorsze dałem na tył (golf) i na prostej drodze mnie okręciło i niestety, pokaleczyłem drzewo. Golf na złom i więcej tego błędu nie popełnię. Tak jak Paweł pisał uderzyłem bokiem.
Obrazek
Avatar użytkownika
sebano79
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 31 mar 2009 19:12:16
Lokalizacja: Drygały, Mazury
Pochwały: 2
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Nowsze na tył?

Postprzez Ironcruz » 05 lip 2011 09:07:21

stara zasada (jeszcze za czasów królowania opon diagonalnych i jak wchodziły radialne) mówi, że lepsze opony montuje się z tyłu.
Podpis.
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 459
Obrazki: 15
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Nowsze na tył?

Postprzez jrzeuski » 05 lip 2011 09:48:12

Jak miałem przednionapędówkę to lepsze opony dawałem na przód. Fakt, że wtedy zimą tył jechał, gdzie chciał, ale operując pedałem gazu i mając trakcję z przodu udawało się zachować pożądany kierunek jazdy. Wcześniej eksperymentowałem (na pustym placu) z odwrotną kombinacją, to jechać się nie dało: gdy na zakręcie tył wszedł w poślizg to już wyprowadzić nie było jak, bo przód też nie trzymał się drogi. Ale auto RWD/4WD jak Frotka to zupełnie inna bajka.

We Frotce mam w tej chwili opony z głębszym bieżnikiem na tylnej osi. Zimą przy skrętach na skrzyżowaniach przerzucam na 2H, żeby się zmieścić, bo na 4H brak centralnego dyfra "wypycha" mi przód na zewnątrz. Z tego powodu parę razy omal nie skosiłem sygnalizatora na skrzyżowaniu. Raz otarłem samochód z przeciwka. Nauczyłem się więc operowania obydwoma wajchami. Na 2H wystarczy troszkę więcej gazu i tył ustawia przód, jak należy a wtedy szybko z powrotem na 4H i rura do przodu. Pewnie ze szperą byłoby jeszcze sprawniej. Z tym, że jak trafiłem na gołoledź, to nic nie pomogło i uliczna lampa poległa :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Nowsze na tył?

Postprzez JJKILLER » 05 lip 2011 11:34:45

Ironcruz napisał(a):stara zasada (jeszcze za czasów królowania opon diagonalnych i jak wchodziły radialne) mówi, że lepsze opony montuje się z tyłu.

Ta zasada mówi że lepsze montuje się na oś pędną :D
Próbowałeś kiedyś w zimę ruszyć autem z przednim napędem, na którym są prawie łyse opony a z tyłu prawie nowe :?:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Nowsze na tył?

Postprzez konik » 14 lip 2011 00:15:25

JJKILLER napisał(a):Próbowałeś kiedyś w zimę ruszyć autem z przednim napędem, na którym są prawie łyse opony a z tyłu prawie nowe :?:

Szwagier lepiej w ogóle nie ruszyć niż zatrzymać się na drzewie...
Lepsze opony zawsze montujemy z tyłu niezależnie od rodzaju napędu. Powody są co najmniej dwa:
- tylne koła stabilizują samochód i założenie na nie opon gorszych może spowodować boczny poślizg (nadsterowność ) który jest niebezpieczniejszy od poślizgu kół przednich i dla większości kierowców trudniejszy do opanowania
- podczas hamowania przednia oś jest dociążana a tylna odciążana, panują więc warunki ułatwiające utratę przyczepności tylnej osi, na przykład podczas aquaplaningu.
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Nowsze na tył?

Postprzez JJKILLER » 14 lip 2011 02:00:28

Ja tam wiem swoje.
Przy hamowaniu to przód w większej części odpowiada za zatrzymanie się (inaczej czemu zawsze szybciej się zużywają klocki przednie niż tylne :?: ) więc wypadało by z przodu mieć lepsze.
Ja wychodzę z założenia że hamując silnikiem, hamuję osią pędną i na nią daję lepsze gumy. Przy bocznym poślizgu przy hamowaniu, lepsze gumy z tyłu nie wiele Ci pomogą, jak ma Cię obrócić to i tak obróci, a przy hamowaniu silnikiem na prostej bądź leciutkim nawet łuku to lepsze gumy na osi pędnej dają Ci dużo większe szanse na uniknięcie poślizgu.
...podczas hamowania przednia oś jest dociążana a tylna odciążana, panują więc warunki ułatwiające utratę przyczepności tylnej osi, na przykład podczas aquaplaningu

W związku z tym jaki jest sens założenia lepszych gum na oś, która jest odciążona i nie daje takiego efektu hamowania jak dociążona, tym samym o większej przyczepności, oś przednia :?:
Takie jest moje zdanie.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Nowsze na tył?

Postprzez konik » 14 lip 2011 09:19:07

Przyznałeś mi rację że przednia oś jest dociążana i hamowanie przednimi kołami jest skuteczniejsze, tylko co to da jak auto (przez łyse opony na tyle ustawi się bokiem) nie będzie ani hamowania ani stabilności auta...
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Nowsze na tył?

Postprzez JJKILLER » 14 lip 2011 10:14:33

Szwagier, nie przekonasz mnie. Żeby ustawiło auto bokiem to jest tylko jedna możliwość - hamowanie na zakręcie (ze skręconymi przednimi kołami), a co z innymi manewrami? Czy dla poprawności jednego manewru mam zrezygnować z bezpieczeństwa w innych przypadkach? Najważniejszym elementem przy poślizgach i tak jest kierowca, jak będzie kierowca dupa to i na prostej, przy 20km\h się zabije.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Nowsze na tył?

Postprzez jrzeuski » 14 lip 2011 11:29:49

JJKILLER napisał(a):Żeby ustawiło auto bokiem to jest tylko jedna możliwość - hamowanie na zakręcie (ze skręconymi przednimi kołami)
Błąd! Nawet na prostej drodze można zrobić piruet przy hamowaniu. Wystarczy, że będzie słaba trakcja z tyłu (np. przez łyse opony) i przód się zatrzyma a tył poleci bezwładnie dalej omijając przód. To, w którą stronę postawi bokiem będzie zależało od różnic przyczepności kół na osi (w szczególności bocznej trakcji).

PS. W tramwaju to tak nie działa :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Nowsze na tył?

Postprzez JJKILLER » 14 lip 2011 11:51:21

Prosiak :P
Ja tam wiem swoje. Miałem w życiu kilka aut, z przednim napędem i z tylnym. Różne kombinacje z oponami próbowałem i nikt mnie nie przekona że lepsze tylko na tył. Z własnego doświadczenia (niestety kolizyjnego też) stwierdziłem że lepsze na oś pędną.
Ja mam swoją rację i myślę że dalsza dyskusja na tym polu nie ma sensu. Poprostu w zimie sami posprawdzajcie na jakimś placu.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Nowsze na tył?

Postprzez FROTERKA » 15 lip 2011 08:42:08

Po pierwsze primo za szybko jeździcie w zimie. :evil:
Po drugie primo macie auta za dzieścia tysięcy a żal półtora/dwóch na NOWE opony. :boss:
Po trzecie primo też jestem zwolenniczką lepszych opon tam, gdzie napęd. :gears:
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Nowsze na tył?

Postprzez scorpion » 17 lip 2011 10:11:41

Witam ja jezdziłem samochodami głównie z napędem na przód Golf 3 Bora itd teraz Vectra C a z napędami na tył to jedynie Fiat 126p :-) oraz kombi Omegą B lub ojca Terrano II no i teraz jeszcze Frontera i zawsze robiłem tak że napęd przód lepsze opony z przodu dla ruszania jak i hamowania wiadomo na zakretach trzeba wtedy uważac jesłi chodzi o naped tył to lepsze powinny być niby z tyłu ale z przodu też musza byc dobre wsumie tu musza byc wszystkie ładne oponki a jesli chodzi o Frontere to aktualnie letnie oponki mam lepsze z tyłu . Pozdrawiam
miałem Frontere A 2.3 TDi teraz mam Frontere B 2.2 16V + sekw. gaz
Avatar użytkownika
scorpion
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 04 sie 2010 23:01:40
Lokalizacja: k/Poznania
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Nowsze na tył?

Postprzez UnrealGoD » 18 lip 2011 19:45:58

Ta stara zasada o której piszecie to jest z czasów kiedy znaczna większość samochodów (warszawy, duże i małe fiaty, polonezy...) miały napęd na tył, a łyse opony znaczyło łyse jak kolano. Dziś ciężko znaleźć tak zdarte opony. Nawet "leśne dzbany" idzie z krzaków wyjąć które mają jeszcze milimetr czy dwa nad TWI.
Samochodem po prostu trzeba umieć jeździć, no i mieć świadomość że na lodzie to może kolce (u nas nie legalne) pomogą, bo raczej nic więcej. Tak samo aquaplaning. Głębszy bieżnik pozwala na ograniczenie tego zjawiska, ale cudu raczej dla nas nie zrobi.

Osobiście w przednionapędowym aucie wolał bym mieć chyba lepsze opony z przodu (bo to one kierują, hamują i napędzają). Ale ze świadomością że którakolwiek z opon jest łysa i tak jechał bym bardzo ostrożnie (no chyba że po suchutkim czystym asfalcie, tam "sliki" dają radę).
Obrazek
Ford Sierra 2.0 DOHC CLX 4x4 _ Opel Frontera 2.3 Dti Long
606 198 495
Avatar użytkownika
UnrealGoD
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 159
Dołączył(a): 17 lut 2011 11:49:09
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Nowsze na tył?

Postprzez sebano79 » 19 lip 2011 16:36:18

Czytając powyższe posty należy stwierdzić , że każdy ma po części rację. Ja już się wypowiedziałem ale chciałem tylko dodać a'propos stawiania bokiem. Otóż mnie tak właśnie okręciło zimą. Jak pisałem , lepsze na osi przedniej (golf). Jechałem prosto, nie hamowałem i do dzisiaj faktycznie nie mam pewności dlaczego tak się stało. Podejrzewam , że tył wpadł w dziurę której w czasie opadu śniegu nie widziałem , stracił przyczepność i właśnie z powodu słabszych opon dupa mi uciekła. Opony oczywiście zimowe. Szczęście , że powoli jechałem i nikomu nic się n ie stało. To takie moje "ZA" dla lepszych na tył...
Obrazek
Avatar użytkownika
sebano79
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 31 mar 2009 19:12:16
Lokalizacja: Drygały, Mazury
Pochwały: 2
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004


Powrót do Koła felgi opony



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron