Strona 1 z 4

Frontera B 2.2 DTI

PostNapisane: 07 kwi 2013 17:18:23
przez bezduszny
Witam

Mam pytanie do praktyków odnoście "czy się będzie nadawać"..

Frota B long, 2.2 DTI automat, lift 2" na budzie, koła 31" MT (STT lub RT-03)
czy taki silnik z automatem będzie dawał radę w wyjazdach turystycznych lub lekkim terenie... czy może od razu szukać V6 ?
Samochód na pewno będzie ze skrzynią automatyczną.


PS
Jeżeli nie ten dział (choć mi najbardziej wydawał się właściwy) to proszę o przeniesienie.

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 07 kwi 2013 17:21:19
przez jejek
diesel w automacie to świetna sprawa, jest dosyć mocny i o ile sie nie myle automat lepiej sie sprawuje w terenie

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 07 kwi 2013 17:42:16
przez RudeBoy
2.2dti ma przyzwoite osiągi
Dobry moment obrotowy od samego dołu pozwala sprawnie poruszać to auto.
Przewaga V6 jest odczuwalna w zasadzie tylko na asfalcie gdy trzeba jechać szybko. 2.2dti demonem prędkości nie jest.

Co do automatu w terenie... Ma swoje plusy ale ma też minusy.
W każdym razie nie ma co się bać.

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 07 kwi 2013 17:50:30
przez bezduszny
Akurat automatu jaki jest wstawiany do Froty się nie boję.. bo to dobra konstrukcja.
Chodzi mi bardziej o brak mocy na jakiś np. podjazdach.

To jest podobna jednostka co była wkładana do VC na pompie VP ?

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 07 kwi 2013 17:58:15
przez RudeBoy
bezduszny napisał(a):Akurat automatu jaki jest wstawiany do Froty się nie boję.. bo to dobra konstrukcja.
Chodzi mi bardziej o brak mocy na jakiś np. podjazdach.

To jest podobna jednostka co była wkładana do VC na pompie VP ?


Moc jest przyzwoita. Nie zapominaj, że masz reduktor.

Są to silniki X22DTH lub Y22DTH czyli to co w Vectarch, Zafirach, Sintrach.
Tak pompy rotacyjne BOSCH VP44 psg5 a w nowszych VP44 psg16.

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 07 kwi 2013 18:12:05
przez Łukasz102
Kupując automat przejedz się po terenie na wsteczny może być podjazd nawet na krawężnik.Ja nie sprawdziłem w ten sposób auta i wydałem 2400 na wymianę pierścienia,taśmy czy czegoś takiego,bo do tyłu nie bardzo chciała frota jechać.

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 07 kwi 2013 18:19:19
przez bezduszny
silniki DTI posiadają IC ?

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 07 kwi 2013 18:23:05
przez RudeBoy
bezduszny napisał(a):silniki DTI posiadają IC ?


tak

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 07 kwi 2013 18:35:00
przez bezduszny
RudeBoy napisał(a):Są to silniki X22DTH lub Y22DTH czyli to co w Vectarch, Zafirach, Sintrach.
Tak pompy rotacyjne BOSCH VP44 psg5 a w nowszych VP44 psg16.

czymś istotnym różnią się te silniki ?

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 07 kwi 2013 19:15:57
przez RudeBoy
bezduszny napisał(a):
RudeBoy napisał(a):Są to silniki X22DTH lub Y22DTH czyli to co w Vectarch, Zafirach, Sintrach.
Tak pompy rotacyjne BOSCH VP44 psg5 a w nowszych VP44 psg16.

czymś istotnym różnią się te silniki ?


Jeżeli pytasz o różnice X22DTH i Y22DTH we frocie to jest to z grubsza tak.
X22DTH
- 116KM i 260Nm
- zwykłe turbo
- spełnia normę EURO2
- EGR mechaniczny sterowany podcisnieniem
- zawsze z pompą VP44 PSG5 mniej odporna ale stosunkowo łatwa i tania w regeneracji
- oddzielne ECU
- brak przepustnicy elektronicznej
- brak chłodnicy paliwa

Y22DTH
-120KM i 280Nm
- turbo VTG z e zmienną geometrią
- spełnia normę EURO3
- EGR elektroniczny chłodzony wodą
- zazwyczaj z pompą VP44 PSG16 oficjalnie nienaprawialna :( ale ktoś tam je robi
- ECU zintegrowany w kompie co komplikuje podmianę pompy
- elektroniczna przepustnica
- chłodnica paliwa

Pierwszy zdecydowanie prostszy i tańszy w serwisie ale ciut słabszy i mniej ekologiczny :)

-- Dodano 07 kwi 2013 19:22:12 --

No nie szalej tak z tymi pochwałami... serio...

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 07 kwi 2013 19:27:54
przez Odoll
RudeBoy napisał(a):No nie szalej tak z tymi pochwałami... serio...

Nie bądź taki skromny teeee ..................... kolekcjoner :mrgreen:

ps. A z tą ekoligia to pojechałeś :>: koronny argumęt , potrafisz przekonać :1: :lol:

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 07 kwi 2013 19:49:35
przez bezduszny
RudeBoy napisał(a):No nie szalej tak z tymi pochwałami... serio...

przecież to nic nie kosztuje..
a przynajmniej widzisz, że ktoś docenia to, że chciało ci się napisać/odpowiedzieć (a nie odesłać tonem mentora do szukajki) na lamerskie pytanie, które jak mniemam było kilka razy poruszane na forum


no i ostatnie mam nadzieję pytanie
skoro z tyłu frota B ma D44, to co ma z przodu ?

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 07 kwi 2013 19:51:16
przez RudeBoy
Odoll napisał(a):
ps. A z tą ekoligia to pojechałeś :>: koronny argumęt , potrafisz przekonać :1: :lol:


nooo... wiesz dla kogoś może być to argument... :) Ja na to za przeproszeniem sikam ciepłym moczem... póki co... i nie dobrze mi jak słyszę skróty EGR, FAP, DPF itp...

Ale lada chwila Chujnia Europejska zafunduje nam podatek ECO zależny od normy emisji spalin i będziemy wszyscy kwiczeć...

-- Dodano 07 kwi 2013 19:52:58 --

bezduszny napisał(a):no i ostatnie mam nadzieję pytanie
skoro z tyłu frota B ma D44, to co ma z przodu ?


nic typowego... konstrukcja ISUZU stosowana wyłącznie w RODEO i FRONTERZE i chyba ostatnich TROOPERACH/MONTEREYACH

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 07 kwi 2013 20:01:15
przez bezduszny
a ma ta konstrukcja jakieś swoje oznaczenie ?

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 07 kwi 2013 20:27:12
przez RudeBoy
bezduszny napisał(a):a ma ta konstrukcja jakieś swoje oznaczenie ?


jakieś pewno ma ale jakie to nie wiem...

Generalnie to trzeba szukać Isuzu Rodeo 2nd generation front axle :mrgreen:

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 07 kwi 2013 20:38:22
przez bezduszny
no to poszukam tego przodu :wink:

tył dla uściślenia to D44 a nie D44a z aluminiowymi pochwami ?

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 07 kwi 2013 20:44:24
przez RudeBoy
bezduszny napisał(a):no to poszukam tego przodu :wink:

tył dla uściślenia to D44 a nie D44a z aluminiowymi pochwami ?


Tył to dana 44HD

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 07 kwi 2013 20:49:00
przez bezduszny
zupełnie nie znam tego oznaczenia
ale pochwy masz aluminiowe w swoim moście ?

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 07 kwi 2013 21:00:09
przez RudeBoy
bezduszny napisał(a):zupełnie nie znam tego oznaczenia
ale pochwy masz aluminiowe w swoim moście ?


Pochwy nie są z amelinium tylko sama grucha chyba.
A czego Ci tak na prawdę potrzeba?

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 07 kwi 2013 21:02:53
przez bezduszny
czy przypadkiem nie jest to ten sam paździerz jaki jest w Jeepach WJ/WG
że nie ma do tego żadnej sensownej blokady po za Aussie Locker'em