Strona 1 z 2

Jak wyeliminować zakłócenia

PostNapisane: 01 kwi 2008 22:08:41
przez RenOpel
podobno lwią część szumów , można wyeliminować poprzez podłączenie radyjka bezpośrednio do akumulatora.ja mam podłączane poprzez gniazdo zapalniczki , nie chcę na stałe bo radyjko przekładam do drugiego auta,
i tak sobie dziś wymyśliłem , czy jeżeli zamocuję drugie gniazdo zapalniczki, gdzieś na desce i podłączę je bezposrednio do akumulatora,aby podłączać radyjko , właśnie wprost do akumulatora,to da to jakiś efekt ?czy zbędna to robota ?
radyjko śmiga mi całkiem dobrze , ale dążę do doskonałości w odbiorze
więc proszę o opinię ,czy warto coś takiego motać ,czy dać sobie spokój,bo to nic nie pomorze
pozdrawiam

PostNapisane: 02 kwi 2008 09:12:09
przez perulama
Najlepszym rozwiązaniem byłoby pociągnięcie przewodów ekranowanych , znika problem zakłóceń. :?:

PostNapisane: 02 kwi 2008 10:08:59
przez KOBZI
jeszcze nie widziałem kabli ekranowanych do zasilania
ale może są :)
tylko nie stosował bym audio bo mogą być za cienkie
u mnie jest wzięte z zapalniczki i jest ok :)
jedyne co możecie pomóc to założyć ferryt na kabel zasilający

pzdr
K

PostNapisane: 02 kwi 2008 10:57:32
przez mkmb
Podłączenie pod akumulator ma raczej wyeliminować zakłócenia pochodzące z instalacji elektrycznej samochodu, alternator, zapłon, a nie same szumy. Jak masz dobrze to chyba nie warto kombinować., a szumy zredukować gałkami.

PostNapisane: 02 kwi 2008 11:56:45
przez wojtekkk
jak juz tak mocno chcesz to pociągnij kable od bateri a przy samym radyjku zrób kostke-identyczna kostke wyprowadź w drugim aucie i masz problem z głowy

akku

PostNapisane: 02 kwi 2008 19:59:41
przez kubalonek
Z doświadczenia wiem ,że radyjka profesjonalne które chodzą w paśmie
CB powinny być bezpośrednio podłączane do baterii ( oczywiście przez bezpiecznik ) z prozaicznego powodu że ciągną przy nadawaniu min. 10 A i więcej , a tyle gniazdo z reguły nie wytrzymuje. Normalne CB ( 4 waty w antenę ) przy nadawaniu pobiera max. 2-3 A , więc gniazdo jest OK. Oczywiście , można trochę odkłucić instalacje przy pomocy kondensatorów i dławików - ale z reguły przy normalnej , sprawnej instalacji nie ma takiej potrzeby . Swoją drogą 2 gniazdo bardzo się przydaje ... telefon , nawigacja , lampka , pompka , lodówka i diabli jeszcze
wiadomo . Ja dorobiłem 2 gniazdo w podłokietniku , na dole , podpiołęm do zasilania 1 zapalniczki.

PostNapisane: 02 kwi 2008 22:13:56
przez RenOpel
mkmb napisał(a):Podłączenie pod akumulator ma raczej wyeliminować zakłócenia pochodzące z instalacji elektrycznej samochodu, alternator, zapłon, a nie same szumy. Jak masz dobrze to chyba nie warto kombinować., a szumy zredukować gałkami.


dzięki za odpo,zakłóceń jako takich to chyba niema , tylko jak włączam ogrzewanie tylnej szyby to strasznie szumi

PostNapisane: 02 kwi 2008 22:16:02
przez RenOpel
KOBZI napisał(a):jeszcze nie widziałem kabli ekranowanych do zasilania
ale może są :)
tylko nie stosował bym audio bo mogą być za cienkie
u mnie jest wzięte z zapalniczki i jest ok :)
jedyne co możecie pomóc to założyć ferryt na kabel zasilający

pzdr
K


KOBZI co to jest ten ferryt,bo nie wiem ? ale dzięki za odpowiedź

PostNapisane: 02 kwi 2008 22:17:58
przez RenOpel
wojtekkk napisał(a):jak juz tak mocno chcesz to pociągnij kable od bateri a przy samym radyjku zrób kostke-identyczna kostke wyprowadź w drugim aucie i masz problem z głowy



dzięki Wojtku , myślę że jest to bardzo dobry pomysł :!:

PostNapisane: 02 kwi 2008 22:24:06
przez nightman
kol KOBZI miał zapewne na myśli cewkę z rdzeniem ferrytowyn stosowane głównie - jak dobrze pamiętam - jako tłumiki w.cz. Innymi słowy cewka przeciwzakłóceniowa.
Poprawcie jak coś bo elektronikę miałem już daaaawno temu.

PostNapisane: 03 kwi 2008 08:19:24
przez KOBZI
nightman napisał(a):kol KOBZI miał zapewne na myśli cewkę z rdzeniem ferrytowyn stosowane głównie - jak dobrze pamiętam - jako tłumiki w.cz. Innymi słowy cewka przeciwzakłóceniowa.
Poprawcie jak coś bo elektronikę miałem już daaaawno temu.


no coś koło tego
ferryt to taki materiał przewodzący magnetycznie
nawijając na taki ferryt kabel zasilający tworzymy tłumik w.cz.
takie "tłumiki" są np. na kablach do monitorów - takie zgrubienia na końcach kabla :)

pzdr
K

PostNapisane: 03 kwi 2008 21:08:29
przez perulama
Kobzi uspokajam cię , są ekranowane przewody zasilające , to nie moje zwidy , tylko wynik wizji lokalnej w hurtowni elektr. w której szukałem wyłączników trójfazowych i przy okazji wypatrzyłem takie dziwo co kosztuje 26zł za metr! f-my MELLER. :roll:

PostNapisane: 03 kwi 2008 22:09:25
przez Balkandriver
Tak, są kable zasilające, ekranowane.
Można do tego celu wykorzystać kable firmy MONSTER służące do połączenia wzmacniacza z kolumną głośnikową.
Ja mam w kabinie 6 gniazd +12V, 3 z przodu, 3 z tyłu.
Pociągnąłem z aku kable + i - 2,5mm2 i zrobiłem szynę zasilającą pod osłoną kolumny kierownicy.
Z niej biorę zasilanie do wszelkich urządzeń el. dodatkowych w aucie.
Co do zakłócania odbioru urządzeń audio / CB to odkłóca się je kondensatorami ( głównym powodem może być alternator i wszelkie silniki), montowanymi bezpośrednio, na źródle zakłócenia, równolegle.
W moim aucie jedynie silniczki szyb wprowadzają szum w CB (w audio nic nie przeszkadza).

BALKANDRIVER

PostNapisane: 04 kwi 2008 16:35:00
przez FROTERKA
A mi tam nie przeszkadza jak szumi cb. Nawet lubię. :)

PostNapisane: 04 kwi 2008 21:03:24
przez konik
[quote="RenOpel"][quote="mkmb"]Podłączenie pod akumulator ma raczej wyeliminować zakłócenia pochodzące z instalacji elektrycznej samochodu, alternator, zapłon, a nie same szumy. Jak masz dobrze to chyba nie warto kombinować., a szumy zredukować gałkami.[/quote]

dzięki za odpo,zakłóceń jako takich to chyba niema , tylko jak włączam ogrzewanie tylnej szyby to strasznie szumi[/quote]


Witam
Zakłócenia jakie słyszysz po włączeniu ogrzewania tylnej szyby spowodowane są na 99,9% oderwanym konektorem przy tylnej szybie jest on luźny i powoduje iskrzenie. Ja miałem ten sam problem. Rozwiązanie jest proste - oczyścić powierzchnię konektora i szyby papierem ściernym (szybę bardzo delikatnie "zerówką") i wcisnąć konektor pomiędzy szybę a ramkę dociskając do szyby kawałkiem gumy np. z dętki działa niezawodnie. Pozdrawiam

PostNapisane: 08 kwi 2008 21:09:13
przez RenOpel
Witam
Zakłócenia jakie słyszysz po włączeniu ogrzewania tylnej szyby spowodowane są na 99,9% oderwanym konektorem przy tylnej szybie jest on luźny i powoduje iskrzenie. Ja miałem ten sam problem. Rozwiązanie jest proste - oczyścić powierzchnię konektora i szyby papierem ściernym (szybę bardzo delikatnie "zerówką") i wcisnąć konektor pomiędzy szybę a ramkę dociskając do szyby kawałkiem gumy np. z dętki działa niezawodnie. Pozdrawiam

dzięki konik jutro się za to zabiorę dokładniej ,dziś sprawdzałem i wydaje mi się być wszystko w porządku z konektorkami ale mam przerwane ogrzewanie na 4-ech paskach na szybie , może to coś wpływać na szumy przy właczonym ogrzewaniu szyby ?

PostNapisane: 08 kwi 2008 21:17:51
przez konik
Nie to niemożliwe. Zakłócenia o których piszesz powodowane są przez iskrzenie na zaśniedziałych lub wypalonych stykach. Przerwana pasek grzewczy raczej tego nie generuje spróbuj odłączyc jeden z konektorów szyby i sprawdz czy szumy ustaną

PostNapisane: 09 kwi 2008 04:33:22
przez dljm
Balkandriver napisał(a):W moim aucie jedynie silniczki szyb wprowadzają szum w CB (w audio nic nie przeszkadza).

BALKANDRIVER

Ja mam podłączone tak jak radio, czyli stacyjką wyłączam i włączam CB
jedyne zakłócenia podobnie jak u Balkana powoduje silnik wycieraczek przednich
ale jest to na tyle mało uciążliwe że nie mam zamiaru doprowadzać osobnej linii zasilania do CB

PostNapisane: 09 kwi 2008 22:26:50
przez Balkandriver
Małe sprostowanie - silniki wycieraczek nie powodują żadnych zakłóceń.
Jedynie silniczki podnoszenia szyb. Ale spróbuję to odkłócić.

BALKANDRIVER

PostNapisane: 10 kwi 2008 09:24:55
przez bardzin
U mnie też tylko silniczki powodują zakłócenia ale ile się razy otwiera i zamyka szyby :)
Nie ma sensu ciągnąć kabli specjalnie. :)