
Demontujemy konsolę środkową (3 śruby nad wyświetlaczem oraz za popielniczką)

Zaznaczony na zdjęciu wspornik nie trzeba wycinać a jedynie wygiąć i spłaszczyć.

Za popielniczką znajduje się kolejny wspornik, grubsza blacha dość szeroka, ponacinałem ją na brzegach i wygiąłem do środka aby radio na wysokość zmieściło się. Na koniec blachę obkleiłem izolacją żeby nie mieć problemu z wyciąganiem radia i się nie zakleszczało.

Skoro miejsce na CB gotowe to należy teraz doprowadzić kabel zasilający z aku. W komorze silnika w prawym górnym rogu (stojąc przodem do auta) znajduje się gumka w którą wchodzi wiązka przewodów.

Należy ją lekko naciąć i wprowadzić przewód zasilający wykorzystując "kreta" Od strony kabiny łatwo jest znaleźć miejsce gdzie przewód wychodzi.

Przewód przeprowadziłem najwyżej jak się dało nad pedałami i przyłapałem opaskami.

Na przewodzie "+" zamontowałem bezpiecznik z starego radia.

Demontujemy słupek i wkładamy przewód antenowy doprowadzając go identycznie jak przewód zasilający. Mi kabla zbrakło więc dokupiłem 1,8m przewodu i wykorzystując "beczkę-łącznik" połączyłem dwa przewody antenowe.

Demontujemy wszystkie elementy które przytrzymują podsufitkę.

Słupek środkowy jest na zatrzaski i dość mocno się trzyma, mocne pociągnięcie i ulega

Przy składaniu trzeba wymierzyć dokładnie aby nam regulacja wysokości pasów działała poprawnie.

Kolejne śruby

Tylnego słupka nie zdejmowałem a tylko odgiąłem tak abym przewód mógł wcisnąć.

Maskownice trzyma śruba która jest w lampce, ale nie trzeba całej maskownicy zdejmować aby schować przewód.

Przewód schowałem aż do dolnego zagięcia aby nie był widoczny nawet przy ściągnięciu anteny i schowaniu pod roletę oraz aby woda nie podciekała.

Po ukryciu przewodu w podsufitce musiałem jeszcze wyciąć miejsce na łącznik w przednim słupku

Ostatnim zabiegiem jest wycięcie miejsca na radio w popielniczce, śmiało można to zrobić nożykiem bo plastik jest cienki.

Alan 109 idealnie mieści się w miejsce popielniczki bez konieczności niszczenia przedniej konsoli jak to ma miejsce przy innych radiach ;P



Efekt końcowy ;D radio nie wystają choć na zdjęciu tak wygląda, dzieje się to tak dlatego że na przód CB napiera plastik i należało by po prostu go przykręcić.

Przewód zasilający podpiąłem bezpośrednio pod aku.

Narzędzia jakie były mi niezbędne do zabiegu, do tego dochodzi stary kabel po przedłużaczu jako przewód zasilający CB, łącznik do przewodu antenowego wraz z 1,8m przewodu (20zł)
Motanie zajęło 3h
PLUSY - CB nie zajmuje miejsca, idealnie się mieści w popielniczce, możliwy szybkie wyciągnięcie CB, Alan 109 nie ma pamięci a dzięki podłączeniu go bezpośrednio do aku nie kasuje mi się pamięć ostatniego kanału.
MINUSY - przez podłączenie do aku, trzeba się pilnować aby nie zapomnieć wyłączyć CB
Mam nadzieję że przedstawiłem to tak że wszytko jest jasne i przejrzyste 