Witamy !



[2,2 DTI] Czyszczenie kolektora ssącego i EGR - Fotorelacja

[2,2 DTI] Czyszczenie kolektora ssącego i EGR - Fotorelacja

Postprzez Kogut » 26 mar 2010 21:32:50

:hi:
Obrazek
Demontujemy plastikową pokrywę silnika 3 śruby nakładką Torx E 30 (nr 5)
Pod pokrywą znajduje się wiązka (nr 6) którą należy wypiąć
Następnie gumowy wąż (nr 1) oraz złączkę i wężyk na regulatorze ciśnienia (nr 2)
Obrazek
Wypiąć z zaworu EGR wężyk i go wykręcić, na tym etapie wstępnie można ocenić jak dużo jest nagaru.
Wypinamy na pokrywie złączkę bez konieczności odkręcania samego gniazda
Obrazek
Wykręcamy przewody od wtrysków z pompy i bloku kluczem płaskim 17 (nr 4)
Można wypiąć kostkę z pompy (nr 5) aby wykręcić przewody od wtrysków ale ja wykręciłem bez wyciągania choć później i tak ją wyciągnąłem przez co urwałem jeden z czterech chwytaków :evil:
Obrazek
Aby ściągnąć kostkę z pompy należy od strony silnika wdusić dwa wystające bolce aby kość odeszła.
Obrazek
Odkręcamy pokrywę kluczem Torks E 11
Po zdjęciu pokrywy ukazuje się wstrząsający widok
Obrazek
Co oczywiście trzeba dokładnie wyczyścić najpierw nożykiem a potem wypłukać, ja to zrobiłem benzyną.
Niestety to nie koniec wstrząsów
Obrazek
Prawie nie używane :mrgreen: nawet nakrętek nie widać.
Wstępnie należy wyczyścić nakrętki aby móc korpus wykręcić. Należy uważać aby żaden paproch nie wpadł nam do środka. Skrobiąc nakrętki pomagałem sobie odkurzaczem przykładając rurę pod śrubokręt dzięki czemu każdy paproch był wysysany przez odkurzacz
W rezultacie wyszło tak
Obrazek
Po wykręceniu nakrętek należy delikatnie korpus ściągnąć.
Obrazek
Dokładnie wyczyścić i wymyć. W przegrodach (czego nie widać) znajdują się delikatne przepustnice, na nie trzeba uważać aby nie uszkodzić.
Obrazek
Najgorsze że kanały trzeba szczególnie dokładnie i z starannością wyczyścić oraz uważać aby paprochy nie wpadły na na tłoki. Są dość twarde i wole nie myśleć co by się stało jak by wpadło. Przy czyszczeniu użyłem odkurzacza jak przy czyszczeniu nakrętek.
Po dokładnym wyczyszczeniu i odtłuszczeniu, zakładamy nową uszczelkę (15zł) (nr 1)
Obrazek
Dokręcamy już wyczyszczony korpus
Obrazek
(teraz coś widać :mrgreen: )
Na korpus zakładamy nową uszczelkę z fotografii powyżej (24zł) (nr 2) dokręcamy dość mocno nakrętki wcześniej niewidzialne :wink:
Zakładamy korpus zwracając uwagę aby nic nam pod nią nie podeszło przy dokręcaniu.
Obrazek
Dokręcamy przewody tylko przy pompie nie myląc otworów ale przy bloku silnika do końca nie dokręcamy :wink:
Wpinamy kostkę do pompy (jeśli ją wypięliśmy)
Obrazek
Dokręcamy wyczyszczony zawór EGR
Oraz pozostałe elementy wcześniej wyciągnięte/wypięte.

Po skręceniu całego kolektora, należy silnik odpowietrzyć, w tym celu kręcimy rozrusznikiem nie dłużej jak 10-15s i do momentu aż z niedokręconych przewodów zacznie lać paliwo i po kolei je dokręcamy jak zacznie lać. No chyba że ktoś ma zamontowaną elektryczną pompkę paliwa :wink: Jeździmy przez jeden dzień bez pokrywy i sprawdzamy czy nic nam nie cieknie.

NARZĘDZIA:
Torx gwiazdka wewnętrzna E30
Torx gwiazdka zewnętrzna T11
(co do tych Torksów to nie jestem pewien ale jutro się upewnię i ew. poprawię)
Klucz płaski 17
śrubokręt płaski
nożyk
papier ścierny
benzyna do czyszczenia
odkurzacz

:const: Naprawa zajęła mi 3,5godz w dwie osoby :const:

To nie jest nic trudnego i polecam ten zabieg, dlaczego ??? a to chyba widać na zdjęciach :mrgreen: Oczywiście oprócz tego że pomagał mi kumpel to korzystałem z koła ratunkowego w postaci "telefon do przyjaciela" dzięki maciar :beer:

PS.

Obrazek
To są Te sławne wężyki przelewowe które należy też wymienić przy okazji aby mieć spokój w zimę.

Jeżeli komuś to pomoże to proszę za moje wypociny pomagasa :oops:
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości