Strona 1 z 1

[A] masa

PostNapisane: 22 mar 2008 13:50:44
przez wojtekkk
gdzie frota A sport ma wszelkie punkty masowe
-od aku do blachy zarazz przy akumulatorze
--silnik z rama po prawej stronie motoru
-przełączniki wewnatrz (narożnik)


czy jest coś jeszcze :?: -np buda/rama :?:

PostNapisane: 22 mar 2008 14:11:13
przez Fazi
Nie buda rama -nie ma ! Najważniejsze to silnik-buda.

PostNapisane: 22 mar 2008 18:31:39
przez perulama
Sorki że nie na temat , ale korzystając z okazji - FAZI czytasz czasami pocztę?, wysłałem do Ciebie zapytanie odnośnie kierunkowskazów na PW i jeżeli możesz to daj znać na PW.
A tak poza tym to WESOŁYCH ŚWIĄT!

PostNapisane: 23 mar 2008 13:55:47
przez wojtekkk
Fazi napisał(a):Nie buda rama -nie ma ! Najważniejsze to silnik-buda.

no właśnie senk w tym że silnik mam zmostkowany z ramą a nie budą-temu pytałem o buda/rama

Re: masa

PostNapisane: 13 cze 2010 22:49:36
przez dolas
wiecie może gdzie powinien być poprowadzony przewód z pokrywy zaworów??
została mi tylko złączka pod tylną śróbką pokrywy i podejrzewam, że był to jakiś przewodzik masowy

Re:

PostNapisane: 14 cze 2010 21:11:41
przez jrzeuski
Fazi napisał(a):Nie buda rama -nie ma ! Najważniejsze to silnik-buda.

Moja Frota ma poprowadzoną masę na ramę. Kabel z aku idzie pod akumulator, gdzie jest złączka na budę, po czym idzie dalej w dół na ramę. Przyłącze jest między serwo kierownicy a łapą silnika. Jutro dorzucę fotkę. I teraz pytanie: gdzie jest połączenie rama-silnik lub buda-silnik? Nigdzie nie mogę go namierzyć a mam problemy z rozrusznikiem i podejrzewam, że to coś z masą na silniku. Chciałbym to wykluczyć, ale nie mogę znaleźć tego połączenia.

Re: masa

PostNapisane: 14 cze 2010 21:16:28
przez Pawel
Ja mam silnik-aku... To mi się psuło po wymianie silnika, franca powodowała problemy z rozrusznikiem... :wsciekly: Jeżeli nie zapomnę jutro cyknę fotkę, ale gdzie i jak jest podłączona masa z aku na ramę/budę nie wiem, nie szukałem...

Re: masa

PostNapisane: 14 cze 2010 23:26:43
przez dolas
masa silnik-rama poprowadzona jest po prawej stronie silnika (patrząc w kierunku jazdy) trochę z przodu na dole w postaci dwóch szerokich metalowych plecionek
masa alternator-silnik (ja tak mam) między tylną obudową alternatora a blokiem silnika
masa aku-rama - tak jak opisane to zostało dwa posty wstecz
na rozruszniku żadnego przewodu masowego nie widziałem

Re: masa

PostNapisane: 15 cze 2010 21:40:44
przez jrzeuski
Patrzyłem z prawej, z lewej, z góry, z dołu, z przodu i z tyłu i nigdzie do silnika żadna plecionka nie dochodzi :shock: Jedyny gruby kabel, który idzie w kierunku silnika to ten do zasilania rozrusznika (idzie w peszlu za silnikiem, nad skrzynią). 2.5TDS to jednak dziwny samochód :|

Re: masa

PostNapisane: 15 cze 2010 21:58:20
przez wikked
jrzeuski napisał(a):Patrzyłem z prawej, z lewej, z góry, z dołu, z przodu i z tyłu i nigdzie do silnika żadna plecionka nie dochodzi :shock: Jedyny gruby kabel, który idzie w kierunku silnika to ten do zasilania rozrusznika (idzie w peszlu za silnikiem, nad skrzynią). 2.5TDS to jednak dziwny samochód :|

źle patrzyłeś ;)

Re: masa

PostNapisane: 15 cze 2010 22:36:05
przez jrzeuski
No nie załamuj mnie. Szukam tego połączenia od paru tygodni. Fakt, że pod maską mam milion rurek i kabelków, że ręki nie ma gdzie włożyć a nawet lampą dobrze poświecić, ale coś tak dużego by się tak długo nie ukryło. Gwarancja na rozrusznik kończy mi się za 2 tygodnie, więc chyba muszę go jednak wydłubać i zajrzeć do środka czy aby w nim nie leży mój problem. Ale myślałem, że prościej będzie znaleźć i wyczyścić masę. Masę na budę i ramę znalazłem, odkręciłem, oczyściłem i zamontowałem z powrotem. Poprawy z rozrusznikiem brak. Jestem już tak zdesperowany, żeby tę awarię wytropić, że myślę nad podłączeniem na stałe kabla rozruchowego między aku a silnik i z tym pojeździć by sprawdzić czy jest jakaś poprawa. Czasem rozrusznik startuje od pierwszego przekręcenia kluczyka a czasem od 2, 5 albo i 10-tego. Zwariować można. Załączanie się bendixu słychać za każdym razem. Bywa, że rozrusznik po jednym obrocie się zatrzymuje a wskaźnik ładowania nie pokazuje zwarcia. Czyli po prostu brakuje prądu a aku pełen. Tylko dlaczego? :wsciekly:

Re: masa

PostNapisane: 15 cze 2010 22:56:32
przez wikked
i dokładnie tak właśnie powinieneś zrobić, w zasadzie jeśli po załączeniu świateł i kilku dużych odbiorów zacznie iskrzyć miedzy kablem a silnikiem (zakładając że drugi koniec masz podczepiony pod aku) to problem masz rozwiązany.

Re: masa

PostNapisane: 16 cze 2010 20:09:22
przez Pawel
...Jacku, podłącz gruby kabel z "-" na aku do np. kolektra ssącego jako masę na silnik i może pomoże...

Re: masa (2.5 TDS)

PostNapisane: 16 cze 2010 21:25:58
przez jrzeuski
wikked napisał(a):źle patrzyłeś ;)

Rzeczywiście :oops: :oops: :oops:

Znalazłem plecionkę na dole od strony kierowcy. Ma ok. 20cm długości i biegnie między łapą silnika a mostem. Odkręcenie jej to masakra, bo jeszcze wał od napędu sprężarki klimy przeszkadza, ale dałem radę. Gdyby śruby były zapieczone to byłbym w :dupa: Oczyściłem plecionkę druciakiem, pola kontaktowe papierem ściernym, skręciłem wszystko i... :dupa: Rozrusznik dalej ma fochy. Teraz już jestem pewien, że muszę go wydłubać i zajrzeć do środka :wsciekly:

Z wrodzonej ciekawości zrobiłem test próby odpalenia silnika bez podpiętej masy na silnik. Po przekręceniu zapłonu kontrolki na desce rozdzielczej zwariowały :P Wskazówka ciśnienia oleju poleciała na max tak, że się prawie wygięła. Kontrolki oleju i ładowania się żarzyły. Rozrusznik nie drgnął, ale przekaźniki się włączyły i bendix dosunął tryby powodując dyskotekę na desce. Także jakby ktoś miał podobne objawy, to od razu niech się zainteresuje doprowadzeniem masy na silnik.

Re: masa

PostNapisane: 16 cze 2010 21:30:39
przez Pawel
Pawel - Amor napisał(a):...Jacku, podłącz gruby kabel z "-" na aku do np. kolektra ssącego jako masę na silnik i może pomoże...

...już pisałem...

Re: masa

PostNapisane: 30 lip 2010 20:37:14
przez jrzeuski
wojtekkk napisał(a):gdzie frota A sport ma wszelkie punkty masowe
-od aku do blachy zarazz przy akumulatorze
--silnik z rama po prawej stronie motoru
-przełączniki wewnatrz (narożnik)


czy jest coś jeszcze :?: -np buda/rama :?:

Na schematach w Haynesie podłączenia do masy są oznaczone numerkami. Każdy oznacza inny punkt w samochodzie. Na schematach naliczyłem tego kilkanaście. Część obwodów współdzieli jeden punkt a niektóre (np. ECU) korzystają z kilku (dla pewności, że któryś zadziała?). Czy ktoś spotkał się z mapą, gdzie każdy z tych numerków znaleźć w samochodzie? To samo przydałoby się dla kostek (kody Xnn na schematach).

PS. Czy ktoś rozpruwał wiązkę idącą pod maską po grodzi? Interesuje mnie czy w środku są jakieś połączenia/rozwidlenia przewodów.