Strona 1 z 4
[A] kody błędów
Napisane:
09 lut 2008 19:52:06
przez wojtekkk
wiem że są na stronie głównej ale może ktoś ma liste w języku polskim (bosh monotronic 1.5)- ze słownikiem jakoś sobie radze ale zawsze by to przyspieszyło diagnoze
albo może ktoś się podejmje przetłumaczenia (takiego pewnego) i gdzieś tu przyklei
Napisane:
09 lut 2008 20:08:41
przez brum
wojtekkk a jaki masz błąd?
Napisane:
09 lut 2008 21:00:23
przez wojtekkk
z tych co mi potrzeba to 71 ale już wiem że to czujnik temperatury powietrza ze zwarciem na plusie(to akurat było wywołane odpieciem kostki w trakcie pracy).
Generalnie to mi sie frota zrypała a usterka i tak nie jest sygnalizowana-ów czujnik cały czas wskazuje temperature powietrza przepływającego -3 stopnie-nawet w ogrzanym do +20 stopni garażu-czyli mieszanke paliwową piorun trafił
kody oczywiście to ja sobie zczytam ale w tym przypadku i tak pokusiłem się o podpięcie pod kompa i dopiero kontrola pracy poszczególnych czujek pozwoliła na diagnoze(na monitorze widać dane ze sterownika samochodu)
a liste kodów po polsku to tak zapobiegawczo mozna by się pokusić-czasem to wystarczy i się zaoszczędzi kilka dych na podpieciu
Napisane:
09 lut 2008 21:05:31
przez brum
ja mam liste po ang, ale pewnie na jakimś forum Opla znajdzie sie tłumaczenie.
Napisane:
22 mar 2008 23:20:43
przez makar
Re:
Napisane:
26 lip 2009 23:08:16
przez Jarek sp3swj
czy ktoś próbował czy mu działa to "błyskanie" lampki ?? z frotką B ??
zwierając pin 5-6 złącza
Re: kody ?
Napisane:
27 lip 2009 17:14:21
przez brum
W "B" nie da się wybłyskać.
Re: kody ?
Napisane:
05 sie 2009 12:15:04
przez DAN
Kody błędów opel
12 Rozpoczęcie diagnostyki
13 Sonda lambda - brak zmian napięcia/przerwa
14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie
15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie
16 Czujnik spalania stukowego - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, Simtec)
17 Czujnik spalania stukowego 2. - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, GM Multec)
18 Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego - brak sygnału: uszkodzenie urządzenia sterującego (Bosch Motronic, GM Multec)
19 Sygnał obrotomierza
21 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) - wysokie napięcie
22 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) - niskie napięcie
23 Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego (Bosch Motronic, Simtec)
24 Czujnik prędkości pojazdu
25 Wtryskiwacz 1. - wysokie napięcie
26 Wtryskiwacz 2. - wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
27 Wtryskiwacz 3. - wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
28 Wtryskiwacz 4. - wysokie napięcie (Bosch- Motronic, Simtec)
28 Zestyki przekaźnika pompy paliwa (GM Multec)
29 Przekaźnik pompy paliwa - niskie napięcie (GM Multec)
29 Wtryskiwacz 5. - wysokie napięcie (Bosch Motronic)
31 Sygnał obrotomierza (brak sygnału)
32 Wtryskiwacz 6. - wysokie napięcie (Bosch Motronic)
32 Przekaźnik pompy paliwa - wysokie napięcie (GM Multec)
33 Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym - za wysokie napięcie (GM Multec, Bosch Motronic)
33 Zawór EGR -okablowanie EGR (Simtec)
34 Zawór EGR -okablowanie EGR- wysokie napięcie (Simtec, Bosch Motronic)
34 Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym - niskie napięcie (GM Multec- Bosch Motronic)
35 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego) ; brak (lub zła) regulacji prędkości biegu jałowego (GM Multec, Bosch Motronic)
37 Samodiagnostyka silnika- niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
38 Sonda lambda (modele od 1990 roku)- niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
39 Sonda lambda (modele od 1990 roku)- wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
41 Czujnik prędkości pojazdu - niskie napięcie (Bosch Motronic)
41 Sygnał sterujący wzmacniacza- 2 i 3 cylinder (DIS) - wysokie napięcie (GM Multec)
41 Sygnał sterujący wzmacniacza- 1 i 4 cylinder (DIS) - wysokie napięcie (GM Multec)
42 Obwód pierwotny układu zapłonu z rozdzielaczem - wysokie napięcie (GM Multec)
42 Czujnik prędkości pojazdu - wysokie napięcie (Bosch Motronic)
44 Sonda lambda - za uboga mieszanka paliwowo-powietrzna
45 Sonda lambda - za bogata mieszanka paliwowo-powietrzna
46 Sygnał sterujący (A+B) wzmacniacza (DIS) - wysokie napięcie (GM Multec)
46 Przekaźnik pompy powietrza (Simtec)
47 Przekaźnik pompy powietrza - niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
48 Napięcie akumulatora- niskie napięcie (Bosch Motronic- Simtec)
49 Napięcie akumulatora- wysokie napięcie
51 Błąd pamięci programowalnej (Bosch Motronic)
51 Niesprawne ECU; odłączyć i podłączyć urządzenie sterujące- po czym sprawdzić ponownie kody usterek (GM Muitec)
52 Lampka ostrzegawcza samodiagnostyki: ostatni stopień- wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
53 Przekaźnik pompy paliwa - niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
54 Przekaźnik pompy paliwa - wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
55 Niesprawne elektroniczne urządzenie sterujące
56 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego - zwarcie do masy (Bosch Motronic, Simtec)
57 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego - odłączenie (Bosch Motronic, Simtec)
59 Zawór kolektora wlotowego - niskie napięcie (Bosch Motronic)
61 Zawór układu przewietrzania zbiornika paliwa - niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
62 Zawór układu przewietrzania zbiornika paliwa - wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
63 Zawór kolektora wlotowego - wysokie napięcie (Bosch Motronic)
63 Sygnał sterujący wzmacniacza- 2. i 3. cylinder (DIS)- niskie napięcie (GM Multec)
64 Sygnał sterujący wzmacniacza- 1.14. cylinder (DIS)- niskie napięcie (GM Multec)
64 Obwód pierwotny układu zapłonu z rozdzielaczem - wysokie napięcie (GM Multec)
65 Potencjometr CO - niskie napięcie (Bosch Motronic)
66 Potencjometr CO - wysokie napięcie (Bosch Motronic)
67 Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik)- zestyki biegu jałowego (Bosch Motronic)
67 Przepływomierz powietrza masowy (GM Multec)
69 Czujnik temperatury powietrza - niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
69 Przepływomierz powietrza masowy (GM Multec)
71 Czujnik temperatury powietrza - wysokie napięcie
72 Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik)- zestyki pełnego otwarcia przepustnicy (Bosch Motronic)
72 Sygnał sterujący (A+B) wzmacniacza (DIS) (GM Multec)
73 Przepływomierz powietrza - niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
74 Przepływomierz powietrza - wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
75 Wyłącznik skrzyni biegów- niskie napięcie
76 Regulator momentu automatycznej skrzyni biegów
79 Urządzenie sterujące układu trakcji (Bosch Motronic)
81 Wtryskiwacz 1. - niskie napięcie
82 Wtryskiwacz 2. - niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
83 Wtryskiwacz 3. - niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
84 Wtryskiwacz 4. - niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
85 Wtryskiwacz 5. - niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
86 Wtryskiwacz 6. - niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
87 Przekaźnik wytaczający klimatyzację klimatyzacji- niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
88 Przekaźnik wytaczający klimatyzację klimatyzacji- wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
89 Sonda lambda - niskie napięcie (Bosch Motronic)
91 Sonda lambda - wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
92 Czujnik położenia watka rozrządu (Simtec)
93 Czujnik hallotronowy - niskie napięcie (Bosch Motronic)
93 Układ (w urządzeniu sterującym) sterowania napędu na 4 kota (GM Multec)
94 Czujnik hallotronowy - wysokie napięcie (Bosch Motronic)
95 Zawór gorącego rozruchu - niskie napięcie (Bosch Motronic)
96 Zawór gorącego rozruchu - wysokie napięcie (Bosch Motronic)
97 Urządzenie sterujące układu trakcji - nieprawidłowy sygnał (Bosch Motronic)
98 Sonda lambda lub przerwa w jej obwodzie (Bosch Motronic, Simtec)
99 Kod nieznany
113 Zawór elektromagnetyczny turbodoładowania (Bosch Motronic)
114 Ciśnienie doładowania biegu jałowego- przekroczona górna dopuszczalna wartość (Bosch Motronic)
115 Ciśnienie doładowania pełnego obciążenia- przekroczona dolna dopuszczalna wartość (Bosch Motronic)
116 Ciśnienie doładowania- przekroczona górna dopuszczalna wartość (Bosch Motronic)
117 Regulacyjny zawór upustowy - niskie napięcie (Bosch Motronic)
118 Regulacyjny zawór upustowy - wysokie napięcie (Bosch Motronic)
121 Sonda lambda 2. - uboga mieszanka (Bosch Motronic)
122 Sonda lambda 2. - bogata mieszanka (Bosch Motronic)
123 Zawór kolektora wlotowego 1. (Bosch Motronic)
124 Zawór kolektora wlotowego 2. (Bosch Motronic)
132 Zawór EGR EGR (Bosch Motronic)
133 Zawór kolektora wlotowego 2. - wysokie napięcie (Bosch Motronic)
133 Zawór kolektora wlotowego 2. - niskie napięcie (Bosch Motronic)
134 Zawór EGR 2. EGR- niskie napięcie (Bosch Motronic)
134 Zawór kolektora wlotowego 2 - wysokie napięcie (Bosch Motronic)
135 Lampka ostrzegawcza samodiagnostyki- niskie napięcie (Bosch Motronic)
136 Elektroniczne urządzenie sterujące (Bosch Motronic)
137 Skrzynka ECU- wysoka temperatura (Bosch Motronic)
Re: kody ?
Napisane:
15 wrz 2009 22:39:11
przez mas1o
A gdzie mozna kupic taki kabel zeby sobie podlaczac samochod do komputera?
Re: kody ?
Napisane:
16 wrz 2009 10:33:03
przez DAN
Kupić można na Allegro są tam prywatni sprzedawcy jak i nawet firmy które się zajmują diagnostyka.
Ja osobiście szukałem takiego co zobaczy moja frotkę i wybrałem OpelScaner umożliwia on podgląd parametrów na żywo czyli jak działa (przepływomierz, Sonda Lambda, itp) oczywiście oprócz tej funkcji umożliwia kasowanie błędów.
Innym interfejsem który umożliwia podobne możliwości jest Opel TECH ale na liście nie było mojej Frontery wiec nie ryzykowałem zakupu.
Uważam ze zakup Interfejsu jest dobrym przedsięwzięciem osobiście skanowałem samochód już kilka razy wiec zwrócił mi się już dawno oprócz tego mam Gaz i interfejs do niego.
Dzięki tym urządzeniom udało mi się zmniejszyć spalanie gazu aż o 2 litry na 100km.
Zanim kupisz poczytaj co interfejs umożliwia i czy jest na liście Frontera która masz.
Pozdrawiam
Re: kody ?
Napisane:
04 lip 2010 15:34:23
przez laki
Nie wiem czy jestem w dobrym miejscu ale mam pytanie właśnie do kodów błędów:
Frontera 3.2 V6 2000r long nie wchodzi na wysokie obroty około 2000obr/min i koniec przy tym strzela jeszcze w filtr powietrza (nie dopala paliwa) kolego podpioł kompa i wyskoczył błąd " P 1312 " co on może oznaczać? albo może ktoś wie co może być przyczyną takiego zachowania?
Re: kody ?
Napisane:
04 lip 2010 19:42:05
przez DAN
Znalazlem cos takiego
P1312 Exhaust temperature sensor malfunction
"P1312 awaria czujnika temperatury spalin"
Do tego przy 2tys obrotow zaczyna dzialac EGR
Re: kody ?
Napisane:
15 sie 2010 19:11:01
przez Jarecki30
Witam
A ja mam taki problem raptownie wskoczyly mi dwa bledy
P0725 - Brak sygnału obwodu wejścia sen- sora prędkości silnika
(0D) - Nie występuje
co z tabeli kodow oznacza "Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni"
P1335 - Pompa wtryskowa: brak sygnału wejścia prędkości silnika z Modu- łu Sterującego
(0A) - Nie występuje
co z tabeli kodow oznacza "Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej"
skasowalem bledy op comem bylo oki zrobilem rundke i przygazowalem znow weszly bledy potem odlczylem po lewej stronie takie cos zebrowanego przedmuchalem wtyczke podlaczylem skasowalem na nowo bledy zrobilem rundke przygazowalem i narazie jest oki ale moze tylko zbieg okolicznosci jak by ktos wiedzial cos na ten temat prosil bym o pomoc pozdrawiam a mam jakas tabele kodow jak ktos jest zainteresowany
Re: kody ?
Napisane:
15 sie 2010 20:43:49
przez Jarek sp3swj
laki napisał(a):Nie wiem czy jestem w dobrym miejscu ale mam pytanie właśnie do kodów błędów:
Frontera 3.2 V6 2000r long nie wchodzi na wysokie obroty około 2000obr/min i koniec przy tym strzela jeszcze w filtr powietrza (nie dopala paliwa) kolego podpioł kompa i wyskoczył błąd " P 1312 " co on może oznaczać? albo może ktoś wie co może być przyczyną takiego zachowania?
Poczytaj na forum o katalizatorze - i najpierw
wyklucz że nie masz z tym problemu
Re: kody ?
Napisane:
15 sie 2010 21:24:04
przez DAN
Jarecki30 napisał(a):Witam
A ja mam taki problem raptownie wskoczyly mi dwa bledy
P0725 - Brak sygnału obwodu wejścia sen- sora prędkości silnika
(0D) - Nie występuje
co z tabeli kodow oznacza "Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni"
P1335 - Pompa wtryskowa: brak sygnału wejścia prędkości silnika z Modu- łu Sterującego
(0A) - Nie występuje
co z tabeli kodow oznacza "Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej"
skasowalem bledy op comem bylo oki zrobilem rundke i przygazowalem znow weszly bledy potem odlczylem po lewej stronie takie cos zebrowanego przedmuchalem wtyczke podlaczylem skasowalem na nowo bledy zrobilem rundke przygazowalem i narazie jest oki ale moze tylko zbieg okolicznosci jak by ktos wiedzial cos na ten temat prosil bym o pomoc pozdrawiam a mam jakas tabele kodow jak ktos jest zainteresowany
Czujnik położenia wału - wyjąć przeczyść zabezpieczyć i sprawdzić jeśli nie pomoże wymienić
temat podobny radzę zaglądać na elektrodę
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1 ... ml#7910939http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... highlight=
Re: kody ?
Napisane:
16 sie 2010 06:11:49
przez Jarecki30
Dzieki za pomoc zaraz bede biegal z tym problemem a ktos sie orientuje gdzie jest ten czujnik
Re: kody ?
Napisane:
17 sie 2010 22:44:18
przez Jarek sp3swj
Znalazłem w sieci
duży spis kodów - - ale oczywiście po angielsku..
Kody napewno będa zgodne z tymi dla frotek B 2,2 benzyna i V6 benzyna
odczytywanymi przez interfejs ELM327 dostępnymi programami w wersji free
Spis kodów błędów SAE J2010 dla protokołu SAE J1850Programy dla ELM do odczytania błędów
Re: kody ?
Napisane:
04 wrz 2010 17:17:27
przez Andy
Witajcie,
Z nudów wybłyskałem sobie dziś kody błędów i mam nst. sekwencję:
Błysk, dwa błyski, potem 31, 31, 31, 12, 12, 12, 31, 31, 31, 12, 12, 12 i tak w kółko...
No to go to autodata i zonkh.
Pod każdym kodem ze trzy różne błędy...
Jak to dziadostwo odczytać, wie może jakaś osoba uczynna?
Re: kody ?
Napisane:
04 wrz 2010 18:40:23
przez brum
12 - to rozpoczęcie testu
31 - to brak sygnału z obrotomierza, na zgaszonym ma być
Masz wszystko ok.
Re: kody ?
Napisane:
04 wrz 2010 18:50:58
przez Andy
Jakby Wszyscy tak pracowali jak Brum, to byśmy już dawno tę drugą Japonię zbudowali!