Strona 1 z 2

[All] Akumulator do wyciągarki

PostNapisane: 12 wrz 2009 20:03:18
przez gregorp77
Jaki akumulator proponujecie do wyciągarki, ma służyć do odpalania auta i do wyciągarki

Re: Akumulator

PostNapisane: 12 wrz 2009 20:05:47
przez Pawel
Po taniości... np, dobry Zap Piastów Silver...
Optymalnie Optima Red Top...

Re: Akumulator

PostNapisane: 12 wrz 2009 20:15:29
przez gregorp77
Skłaniam się bardziej do Optima Red tylko czy między nimi jest jakaś różnica, czy wszystkie są jednakowe

Re: Akumulator

PostNapisane: 12 wrz 2009 20:18:30
przez marek92248
Miałem Centre z plusem we froci A przez trzy lata i odpalała przy największych mrozach.

Re: Akumulator

PostNapisane: 12 wrz 2009 20:27:18
przez gregorp77
Tylko że zwyke aku długo nie pociągnie przy wyciągarce i szybko traci moc

Re: Akumulator

PostNapisane: 12 wrz 2009 20:31:53
przez Pawel
Tu popytaj, powinni wszystko wytłumaczyć...
http://www.sklep4x4.pl/sklep/grupy/21.html

Re: Akumulator

PostNapisane: 12 wrz 2009 21:06:10
przez gregorp77
Czy 50Ah i 815A prądu rozruchowego do 2,5TDS + wyciągarka wystarczy

Re: Akumulator

PostNapisane: 12 wrz 2009 21:49:44
przez sarman
ja mam przy benzyncce aku 74 Ah bo taki nawet zalecany, a jak wiadomo przy dieslu tez duzy powinien byc..
50Ah to troszke malo, nawet jak na samo odpalanie, nie mowiac juz o wyciagarce, dieselek potrzebuje prądu na rozruch troche..
poza tym we Frotkach potrzebne duze aku tez ze wzgledu na pokaźne oświetlenie to raz, a dwa zimą duży silnik potrzebuje dużo więcej siły żeby się zakręcic

Re: Akumulator

PostNapisane: 18 wrz 2009 06:33:45
przez sniper
Ja mam w 2,5 tds 100 Ah

Re: Akumulator

PostNapisane: 18 wrz 2009 08:09:32
przez wikked
Uważam, że powinieneś ciut dołożyć i wrzucić 74Ah Optima Yellow. Wyciągarka zamorduje Ci aku szybciej niż myślisz. Optimy poprzez konstrukcję mają większą wytrzymałość na głębokie rozładowanie i większy prąd rozruchu. Na zwykłym aku jak kupisz "zwykłą" wyciągarkę to popalisz sterowniki a jak nie popalisz to i tak będzie kicha bo będziesz miła większe spadki napięcia i coś poleci.

Re: Akumulator

PostNapisane: 18 wrz 2009 13:55:06
przez Jarek sp3swj
kiedyś testowałem do pewnych zastosowań (innych) ten model - ale do auta nie zdąrzyłem go włożyć...


http://www.zap.pl/?a=787&s=1&d=12&dp=2&lang=pl

ENERGY PLUS
Niezawodne akumulatory specjalnie zaprojektowane dla zastosowań wymagających głębokich wyładowań, np. do motorówek, przyczep campingowych, w systemach oświetleniowych i nawigacyjnych, wózkach inwalidzkich i podnośnikach

dodatkowo mają " system antywibracyjny"

dzięki temu gwarancja będzie nadal ważna :-) i producent nie ma prawa marudzić że zażynasz AKU :twisted:


Ja założyłem Centra Futura - w tym samym gabarycie większa pojemność
http://centra.com.pl/nasze-produkty/cen ... ura-5.html
wg deklaracji producneta do ciężkich prac :-)


Wyciągarki nie mam - ale AKU już kilka nurkowań zaliczył - także na nim juz bywało 1 cm błota :-) i potem czyszczenie karcherem 8:)

Re: Akumulator

PostNapisane: 18 wrz 2009 14:47:55
przez krynek
Polecam coś takiego - technologia dopiero wchodzi na rynek i jest tańsza i dużo lepsza od przereklamowanych żelówek:
http://www.agroma.olsztyn.pl/main.php?f ... &liid=9897
pozdr

Re: Akumulator

PostNapisane: 18 wrz 2009 15:39:19
przez Jarek sp3swj
krynek napisał(a):Polecam coś takiego - technologia dopiero wchodzi na rynek i jest tańsza i dużo lepsza od przereklamowanych żelówek:
http://www.agroma.olsztyn.pl/main.php?f ... &liid=9897
pozdr


:-) dobre :-) na stronie producenta nie ma jeszcze tego modelu w gamie produktów

ale jest w "nowościach" http://www.zap.pl/?a=1004&s=1&d=16&dp=3&lang=pl

Widać jest to chyba następca tego co ja polecałem - do głębokich wyładowań a to jest ważne by się nie zasiarczał (jak tradycyjny) w momencie gdy juz kończymy wyciągać autko a prąd się właśnie kończy :-)

Tak czy inaczej przydał by się drugi AKU :-) :guns:

Re: Akumulator

PostNapisane: 18 wrz 2009 19:54:52
przez krynek
To jest aku które w tym roku ma wejść na rynek głównie europejski, cena będzie niższa od żelówek ale nie wiele - jakością ma je przewyższać, ZAP ostatnimi czasy poszedł bardzo mocno do przodu, i jest na dobrym europejskim poziomie jakościowym; ale robią to cicho i konsekwentnie - i wcale nie pisze tego dlatego że tam pracuję :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
pozdr

Re: Akumulator

PostNapisane: 19 wrz 2009 18:34:00
przez wikked
Jarek sp3swj napisał(a):Tak czy inaczej przydał by się drugi AKU :-) :guns:

wystarcza drugi alternator taki 90A najlepiej od dieselka robi jak złoto. Jako ciekawostkę powiem że ostatnio testowaliśmy optimę z alternatorem orginalnym chyba 55A (nie jestem pewien) i przy włączeniu "zestawu" oświetleniowego alternator nie wydalał. Po dołączeniu drugiego alternatora 90A napięcie przy pełnym obciążeniu wynosiło 13,8V. Obciążenie to: 4x Hella na dachu, długie, dalekosiężne, wentylator nawiewu na 4-tym biegu. Alternator wpinasz tak żeby się wzbudzał kiedy ty chcesz czyli "w krzokach". System pewny i sprawdzony. :boss:

Re: Akumulator

PostNapisane: 19 wrz 2009 21:17:15
przez Jarek sp3swj
Drugi AKU - przydaje się zdecydowanie jako "backup" - jakbys pierwszego wydoił - generalnie tylko do taki spraw... :-) ->> wiesz że odpalisz - bo masz dodatkowe wiaderko z prądem....


Jedynym źródłem energii el. w aucie jest oczywiście Alternator ;-) ... więc duży alternator to podstawa - oraz sprawny obwód
- masa Alternatora - masa AKU
- plus Alternatora - plus AKU

Zdarzały sie akut które miewału spadek 0,5 v na masie i 1V na plusie :twisted:
(pomiar przy "zmuszeniu alternatora" do ładowania - prąd nomunalny brany z alternatora mierzony cęgowym amperomierzem - wszystkie odbiory w aucie załączone + specjalny "prądozżeracz"

Najlepszym autem jakie męczyłem był Landrover Freelander >> 110 A z alternatora szło - a gnojek nadal trzymał 14,3 V....


Wiki - Pytanie - masz jakieś fajne fotki takiej hybrydy dwualternatorowej ??? Jak ktos upchnął to w aucie - mocowania paski itd :-) ja drugi AKU bym wcisnał do komory .... ale Alternator .. ... hmm w moim aucie kicha...


I na koniec taka ciekawostka o alternatorach -
Po wypadzie na Poligon - (błotne kałuże w których sie nurkowało) - alternator ZDECHŁ - zajechane szczotki i komutator - jakbys nasypał korundu do śordka... POMYSŁ >>> przydal by sie dedykoany spryskiwacz by sikał czysta wodą do alternatora :boss: może na pierwszy rzut oka szalone - ale napewno by uratowało niejeden alternator ... ale to temat na oddzielny watek.....

Re: Akumulator

PostNapisane: 19 wrz 2009 21:28:04
przez Balkandriver
Zdecydowanie polecam akumulatory niemieckiej firmy MOLL. Jest polski dystrybutor, zaś firma z tradycjami od 1945 roku. I kupić możliwie najmocniejszy.
Drugi nurt to akusy produkowane w Skandynawii ale na tamtejszy rynek. To już trudniej zdobyć, ale są mocno odporne.

BALKANDRIVER

Re: Akumulator

PostNapisane: 20 wrz 2009 15:11:56
przez FROTERKA
Balkandriver napisał(a): akumulatory niemieckiej firmy MOLL, zaś firma z tradycjami od 1945 roku.

A podobno wojnę przegrali... :wink:

Re: Akumulator

PostNapisane: 20 wrz 2009 17:59:23
przez domel
ja mam 71Ah w 2,5 TDS i stwierdzam że to za mało i w zimie nie da rady dlatego planuje zkup mocniejszego

Re: Akumulator

PostNapisane: 20 wrz 2009 18:27:32
przez Balkandriver
FROTERKA napisał(a):
Balkandriver napisał(a): akumulatory niemieckiej firmy MOLL, zaś firma z tradycjami od 1945 roku.

A podobno wojnę przegrali... :wink:

Przegrali z żółtą rasą, odkąd w mercedesach pojawiła się elektronika robiona pod schodami w Tajwanie.
Prawdziwi Niemcy zaś mówią, że odkąd mercedesa mógł kupić byle murzyn na raty - marka ta przestała być legendą.
Zeissa też Japończycy wykupili, jednak obiektywy sygnowane tą marką nadal są klasą.
Tak, że jeszcze są produkty starej, niemieckiej renomy i jakości.

BALKANDRIVER