Strona 20 z 28

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 07 lis 2013 23:33:24
przez uwak
czyli np ten : ?
http://allegro.pl/opel-tech2-tech-2-usb ... 15804.html

-- Dodano 07 lis 2013 23:51:52 --

i taka przejściówka :

http://allegro.pl/przejsciowka-adapter- ... 90652.html


?

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 08 lis 2013 10:05:35
przez brum
pewności nie ma że kabel się połączy.
przejściówka odpowiednia.

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 08 lis 2013 13:42:57
przez uwak
zamówiony komplet - od dostawcy przejściówki (według niego powinno działać, oraz człowiek WIE o czym rozmawia )
= prawdopodobnym problemem przy połączeniach u większości z WAs (teraz ja wiem o czym pisze) - jest wymagany niski baud rate w trakcie INICJALIZACJI połączenia - program + interfejs > samochód, otóż :
rs232 jest bardzo starym standardem gdzie KIEDYŚ prędkość typu 9600 była wręcz nieosiągalna - a dodatkowo w trybie w jakim pracuje w diagnostyce jest to łącze asynchroniczne - bez dodatkowych sygnałów sterujących transmisja - rts cts itd - uzywana jest tylko masa rx i tx
w praktyce oznacza to tyle iż WIĘKSZOŚĆ interfejsów z mostkiem usb>rs232 NIE POTRAFI GADAĆ z tak niską prędkościa (większość z nich też nie ma pełnej implementacji protokołu rs-owego a tylko jej najnowsze i najprostsze warianty - mi zajęło sporo czasu znaleść rs'a na usb takiego aby gadał z każdym sprzętem sieciowym - sporo z nich ma tylko rs do konfiguracji ) w związku nie mogą sie dogadać bo mostek rs-usb nie potrafi aż tak wolno - a MUSI - żeby we wstępnej fazie sie porozumieć z kompem samochodu - potem podnosi na 2400/4800/9600 itd
rozwiązanie jest proste : interfejs z comem - a com/rs na karcie pcmcia :)
może komuś to pomoże......

-- Dodano 08 lis 2013 13:50:07 --

ewentualnie - mostek rs-usb - ale taki który ma pełną implementację - mogę wrzucić zdjęcia 3 które posiadam jako narzędzia do pracy i ewentualnie wyciągnąć z nich numery chipsetów na jakich są wykonane
Generalnie prawie każdy mostek usb>rs - jest niepełny jeśli chodzi o emulację rs-a i wielu rzeczy nie potrafi zrobić lub nie ma opcji takiej konfiguracji -ale prawie oznacza iż kilka działa jak należy :)

-- Dodano 08 lis 2013 13:58:36 --

sorry - aukcja od przejściówki to ta :
http://allegro.pl/opel-przejsciowka-ada ... 68154.html

-- Dodano 08 lis 2013 14:10:07 --

a np ten wygląda na porządny:

http://www.a2s.pl/atc-810-p-3703.html#odnosnik2x
(= mający pełną implementacje - w specyfikacji jest iż najniższa prędkość to 50bps :) aczkolwiek z tego co pamiętam może być i niżej - obecnie nie używane ale .... w 96 np jak najbardziej )

-- Dodano 08 lis 2013 14:28:15 --

może być nawet 5bps : http://www.finseth.com/parts/serial.php

- i to jest punkt wyjściowy przy zakupie = sprawdzenie w specyfikacji interfejsu od fury - z jaką predkością MUSI gadać z interfejsem+kompem (docelowo może to być dużo szybciej ale sama inicjalizacja może wymagać drastycznie niskich prędkości przy nawiązaniu połączenia)

to teraz już koniec :D

-- Dodano 08 lis 2013 22:15:08 --

a i jedno pytanie - u siebie mam blosa - zero kompa od gazu - czy silnik x20se sprawdza sobie pracę wtrysków - wie że są odcięte = check engine ?
rozumiem iż wtedy pomógłby emulator ? (u mnie jest to brutalnie zrobione = elektroprzekaźnikiem odcinam wtryskom wspólny kabel przy przełączaniu na gaz.... sterowany jest z drugiego który zasila elektrozawory ... i wszystko = w paseo działało bez błędnie - tu niby też poza tym że zapala zółta lampkę :/ )

-- Dodano 25 lis 2013 10:42:26 --

dla zainteresowanych - kabel z softem działa bardzo dobrze (oczywiście poprzez przejściówkę usb-rs232 ) :)

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 25 lis 2013 15:58:16
przez adam-wwy
Mój interfejs jest na USB i bezproblemowo łączył się z każdym Oplem jakiego miałem okazję podłączać więc jednak jest możliwość, aby to działało bez kombinacji.

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 01 sty 2014 22:37:28
przez Huberek

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 21 paź 2014 00:30:47
przez fly_jabko
Ja mam AutoComa (Chińskiego ;) ) i z frotą gadać nie chciał, ale jak wybrałem omegę dwylitrową to pięknie nawiązał łączność i to co chciałem zrobiłem :mrgreen:

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 05 lis 2014 21:01:49
przez klejnus
Witam teraz i ja się spytam czy to pogada z fronterą A 2.2 97r http://allegro.pl/interfejs-euroscan-us ... 18781.html W wykazie niby jest ale czy zadziała?

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 05 lis 2014 21:04:40
przez brum
Nie będzie.

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 05 lis 2014 21:33:13
przez klejnus
A opel tech każdy zagada i pokaże wykresy live czy w starej frocie nie ma szans? Zależałoby mi głównie n sondzie i odczytaniu błedów silnika i ich kasacji. A to wykona to co bym chciał? http://allegro.pl/opel-tech2-kabel-usb- ... 24979.html czy połasić sie na to? http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz ... 58970.html

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 05 lis 2014 21:39:26
przez brum
Ten opel tech podejrzany.
Opel scanner będzie działał.

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 05 lis 2014 21:58:10
przez klejnus
http://allegro.pl/interfejs-opel-scanne ... 34135.html Czyli to podejdzie i będzie cacy? Sprawdzę tym sondę i absy?

Re: Odp: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 06 lis 2014 07:34:02
przez brum
Sondę na pewno. Abs nie sprawdzałem.

Re: Odp: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 06 lis 2014 11:28:33
przez ali
brum napisał(a):Sondę na pewno. Abs nie sprawdzałem.


We frocie A Opcom robi ABS.

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 26 lis 2014 14:41:08
przez tobiasz78
jakie jest złacze diagnostyczne w A sport 2.0 z 98 rok ?

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 26 lis 2014 16:11:19
przez brum
16 pin

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 26 lis 2014 16:55:58
przez tobiasz78
to jest to tzw OBD2 ?

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 26 lis 2014 16:57:27
przez brum
tak

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 26 lis 2014 17:00:45
przez tobiasz78
a jaki, jakis fajny prosty i po polsku program ? darmowy z chomika :):)

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 26 lis 2014 17:11:28
przez brum
Jesli myślisz że sobie będzie wybierał i przebierał w programach to się grubo mylisz.
Masz do wyboru dwa kable: op-com i opel scanner i programy też są dwa o takich samych nazwach.
Op-com jest po polsku, OS też ale w starszej wersji.

odnośnie OS -jak odpalisz nowszy program(lub odwrotnie) na starszym kablu to się kabel zablokuje.

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 26 lis 2014 17:15:24
przez tobiasz78
a cos takiego ?
http://store.kgmedia.pl/product.php?id_product=506
niby pisza ze tez z programem ??

a tak na marginesie we frotach A nie ma czasem złącza 10 pin OBD 1 ?