Strona 1 z 9

[B]Tempomat

PostNapisane: 03 cze 2008 11:19:01
przez vvaldi
Czy da się dołożyć tempomat (cruise control) do auta w którym fabrycznie nie było tego ustrojstwa?

PostNapisane: 04 cze 2008 07:43:50
przez perulama
A gdzie ty chcesz tego używać? na naszych autostradach długich po horyzont? :shock:

PostNapisane: 04 cze 2008 11:55:16
przez vvaldi
Nie chce używać. Chce mieć. :P

A tak serio, to mieszkam w regionie gdzie drogi są niezłe, a tempomat może pomóc ograniczyć zużycie paliwa na długich trasach :wink: pozatym to fajna zabawka...

No więc da się, czy nie?

PostNapisane: 04 cze 2008 12:05:53
przez brum
W Dąbrowie zaś takich dobrych dróg nie ma :mrgreen:

PostNapisane: 04 cze 2008 12:30:55
przez vvaldi
do A4 mam niedaleko
ale ponawiam pytanie - da się czy nie?
proszę o konkretną odpowiedź :lol: a nie recenzje jakości dróg w moim regionie ... :lol: :lol: 8) :D

PostNapisane: 04 cze 2008 12:37:29
przez jack 2.2 dti
jeżeli masz elektryczny pedał gazu to musisz mieć inny sterownik silnika jesli nie to na lince zakłada się jakiś np. pneumatyczny ale proponuję zaniechać tego

PostNapisane: 04 cze 2008 13:03:24
przez vvaldi
ok dzięki za info

PostNapisane: 04 cze 2008 17:30:51
przez dljm
wszystko da się zrobić, ale koszty przeróbki mogą okazać się bardzo wysokie
więc chyba lepiej dać sobie spokój, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze można przeznaczyć np. na lift autka, lub akumulator optimy :twisted:

PostNapisane: 04 cze 2008 21:33:54
przez brum
Tak jak Darek pisze raczej tego się nie założy za 200zł, to jest tak samo jak z klimą, wspomaganiem niema to lepiej nie zakładać.

PostNapisane: 06 cze 2008 14:23:25
przez thorez
tempomat zdaje egzamin tylko przy automacie jeśli masz manualną skrzynię biegów to daj sobie spokój .

tempomat - gdzie się znajduje moduł

PostNapisane: 14 mar 2009 19:43:39
przez Chris
Witam

Czy ktoś wie, w którym miejscu znajduje się moduł tempomatu (Ftontera B 2002) ?

Re: tempomat - gdzie się znajduje moduł

PostNapisane: 15 mar 2009 12:38:47
przez jack 2.2 dti
Nie ma osobnego modułu , z przełącznika tempomatu informacja idzie bezpośrednio do sterownika silnika :wink:

Re: Czy tempomat da się?

PostNapisane: 05 paź 2009 16:41:49
przez sawcio
Witam!
W fronterze B 2.2 DTI jak najbardziej da się i jest to banalnie proste. Cała trudność polega na wstawieniu manetki kierunkowskazu z przełącznikiem do tempomatu, lub dołożeniu własnego przełącznika [ monostabilny 3 pozycyjny (on)off(on) ] i wpięcie w odpowiednie kable, w wiązce od kierunków (4 przewody). Ja wstawiłem u siebie przełącznik od sterowania szybami. Koszt tempomatu to ok 5-10zł. Jeśli jest ktoś zainteresowany to mogę dać dokładny opis i zdjęcia ale to w przyszłym tygodniu. Śmieszne ale taka prawda, uruchomienie tempomatu w aucie z tym silnikiem polega na dołożeniu przełącznika sterującego.
Przydatny bajer na dłuższej trasie. Kto ma ten wie. :boss:

Re: Czy tempomat da się?

PostNapisane: 05 paź 2009 16:49:54
przez vvaldi
Dzięki za info, jak najbardziej jestem zainteresowany!
Jak będziesz miał czas to bardzo proszę napisz szczegóły co i jak podłączyć :)

Re: Czy tempomat da się?

PostNapisane: 05 paź 2009 16:58:56
przez ADAM SP3WXO
sawcio napisał(a): ...Przydatny bajer na dłuższej trasie... :boss:


Ale cholernie dradliwy :wsciekly:

Miałem taką zabawkę z amerykańcu, użyłem może raz na trasie. Ta zabawka usypia na długich trasach. Niestety jak się przyśnie to nie ma przebacz :!: Jak ci się przyśnie, a nie masz tempomatu, to albo pościsz gaz albo go mocniej wciśniesz. W każdym razie odgłos silnika się zmienia i masz sansę, że to cię obudzi. Przy włączonym tempomacie obudzi cię dopiero szczęk blachy (albo już się nie obudzisz :( ).

Re: Czy tempomat da się?

PostNapisane: 05 paź 2009 18:18:24
przez Kogut
Jeśli to faktycznie prawda to jestem Bardzo ciekaw jak to zrobić :D
Ale pożyjemy zobaczymy

Re: Czy tempomat da się?

PostNapisane: 05 paź 2009 18:48:58
przez sawcio
Tak wiec.
Musimy dostać sie do wiazki kabli od kietunków. Ściągamy plastik nad pedałami i tam mamy wszystkie kostki od kabli idących do kierownicy. Są tam 2 takie same (z tego co pamiętam biała i czarna) od świateł i od wycieraczek.
Odpinamy tą od świateł (migami długim by sprawdzić czy odpięliśmy dobrą). Na kostce są podpisane wszystkie piny, szukamy gdzie znajdują się 7,8,9 i 10 - są one puste(pisze o kablu który idzie do kierownicy).
Następnie szukamy w drugiej kostce(ta co idzie do centrali) kabli odpowiadającym tym pinom (tez są ponumerowane na kostce) i wpinamy się w nie. Ja użyłem szybko złączy samochodowych. Wyprowadzamy swoja wiazke 3 kabli (pin 7 i 10 mostkujemy wiec nie ma potrzeby ciągnięcia czwartego kabla). Szukamy miejsca na przełącznik. Ja zamontowałem w puste miejsce koło załanczania napędu na przednią oś.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ac95b1a2427503f.html
Na schemacie chyba wszystko jest wyjaśnione i są ponumerowane piny na kostce.
Mam nadzieje ze jest to czytelne co napisałem.
Gdyby ktoś miał pytania to chętnie odpowiem.
Zdjęcie jak to wygląda u mnie, dodam w przyszłym tygodniu.
Powodzenia :D

Re: Czy tempomat da się?

PostNapisane: 05 paź 2009 18:58:03
przez Kogut
A zapala ci się kontrolka na koło liczników ???
Czekamy na foto z niecierpliwością :mrgreen:

Re: Czy tempomat da się?

PostNapisane: 05 paź 2009 19:00:50
przez sawcio
Żadna kontrolka dodatkowa nie świeci.

Re: Czy tempomat da się?

PostNapisane: 09 paź 2009 20:25:00
przez vvaldi
Nie mam dobrych wieści - nie udało mi się uruchomić... albo coś źle podłączyłem, albo u mnie to nie działa :(
Sawcio, mam do Ciebie taką prośbę: czy mógłbyś sprawdzić kolory kabelków do których się wpiąłeś? Z którego roku masz auto? Może mam inną wersję komputera? :(

Użyłem lutownicy do połączeń i sprawdziłem połączenia miernikiem, raczej jestem pewien, że podłączyłem się w odpowiednim miejscu ;)

Kostka odpowiedzialna za długie światła - u mnie czarna. Piny 7 8 9 10 niepodłączone.
Hm kolory kabelków wg mnie:
7 - biały z niebieskim
8 - jasny zielony
9 - brązowy z żółtym
10 - szary z żółtym
(kable 8, 9, 10 mają też szare kropki oprócz kolorów)

Przełącznik - po zastanowieniu użyłem również takiego od szyb elektrycznych. Sprawdziłem miernikiem, działał bez bólu. Po włączeniu świateł włączyła się dioda na tym przełączniku - to chyba dobrze, no nie?

A może ten mostek 7-10 powinien być jednak rozpięty?

Tak się starałem, a wyszło jak zwykle :oops: :( co by tu jeszcze sprawdzić? :?: