Strona 1 z 1
[A 2.2] x22xe nie odpala kod 144

Napisane:
01 lip 2017 10:07:10
przez rafi.garage
Witam!
Umarła frotka A long 2.2i x22xe z sintry. Silnik wymieniony, instalacja i osprzęt stary. Jeździła 2 lata bez immo, nie wiem kto i jak to zrobił. Był czytnik przy stacyjce ale paliła bez używania pastylki.
Wywaliłem wszystko do dwóch małych kostek (zielonej i czarnej), wychodzących z instalacji auta.
Miesiąc temu pierwszy raz frota zgasła i nie chciała odpalić, brak iskry i paliwa. Noc bez klem pomogła.
Teraz sytuacja się powtórzyła, spadek mocy podczas jazdy, szalejący obrotomierz, brak reakcji na pedał gazu i agonia.
Zmieniłem czujnik wału na dwa kolejne ( Era 550273, GM 90508637) i nic.
Podczas próby odpalania kontrolka silnika mryga i w tym samym rytmie cyka przekaźnik w słupku przednim lewym (GM 90378651)
Brak iskry i paliwa.
Błędy: 144, 13, 31. Ostatni to normalny objaw, drugi chyba nie ma znaczenia do odpalenia więc zostaje aktywacja immo.
Nie wiem jak sprawdzić, wyciąć to dziadostwo z sterownika: Motronic Bosch 0 261 204 163, symbol AG.
Możecie coś podpowiedzieć?
Z góry dziękuję za pomoc!
Re: [A 2.2] x22xe nie odpala kod 144

Napisane:
01 lip 2017 10:17:32
przez brum
Jeśli po przekręceniu na zapłon miga to immo, a jeśli miga podczas kręcenia to może jakaś kostka nie stykać. Zobacz nad silnikiem tą okrągłą.
Re: [A 2.2] x22xe nie odpala kod 144

Napisane:
01 lip 2017 10:37:23
przez rafi.garage
Kontrolka miga podczas kręcenia rozrusznikiem. Złączki sprawdziłem, wyglądają ok.
Normalnie chyba spale to auto...
Re: [A 2.2] x22xe nie odpala kod 144

Napisane:
01 lip 2017 10:57:05
przez brum
Zobacz ten przekaźnik co cyka, on jest m.in od pompy
Re: [A 2.2] x22xe nie odpala kod 144

Napisane:
01 lip 2017 12:11:11
przez rafi.garage
Nie wyglądał dobrze, przelutowałem styki ale żadnych zmian...
Re: [A 2.2] x22xe nie odpala kod 144

Napisane:
01 lip 2017 12:35:27
przez brum
Na krótko pompę i wtedy próbować.
Re: [A 2.2] x22xe nie odpala kod 144

Napisane:
01 lip 2017 12:40:54
przez rafi.garage
Ale iskry też nie ma, to raczej nie zagada

Co za bladź! A miał być wypad w knieje i na rybki, cały tydzień człowiek zapier... a w piątek dupa. Jak żyć...
Re: [A 2.2] x22xe nie odpala kod 144

Napisane:
01 lip 2017 14:27:00
przez leper
rafi.garage napisał(a):Ale iskry też nie ma, to raczej nie zagada

Co za bladź! A miał być wypad w knieje i na rybki, cały tydzień człowiek zapier... a w piątek dupa. Jak żyć...
Daj znać jak ogarniesz bo mam to samo w 2,0 Sport(komp z oznaczeniem AJ). Wymieniłem wszystkie czujniki i dalej
viewtopic.php?f=226&t=21605 Pozostała jeszcze wymiana kompa
Re: [A 2.2] x22xe nie odpala kod 144

Napisane:
03 lip 2017 10:40:21
przez rafi.garage
Sprawdź zasilanie na cewkę zapłonową. Na zapłonie, na środkowym pinie wtyczki musi być 12v z bezpiecznika nr9 - 15A pod kierownicą. Pozostałe dwa piny to sterowanie stronami cewki z kompa. Jeżeli masz ten plus na środkowym to sterownik.
Ja oddałem kompa do naprawy, został prze lutowany i zmieniony wsad z całkowicie pominiętym immo. Ogólnie nie wyglądał dobrze!
Wymieniłem przekaźnik na słupku kierowcy GM 90378651 i czujnik wału dla świętego spokoju.
Auto pracuje na razie ładnie.
Dzięki BRUM za chęć pomocy!!! Pozdrowionka!
Re: [A 2.2] x22xe nie odpala kod 144

Napisane:
03 lip 2017 10:45:10
przez brum
Czyli komputer, ostatnia rzecz do której się zagląda.
Re: [A 2.2] x22xe nie odpala kod 144

Napisane:
25 lip 2018 17:18:52
przez wiciu20102
Witam mam problem z frotą 2.2
Zgasiłem i za 5 min nie odpaliłem.
Zapiołem pompe na krótko i odpaliła.
Wymieniłe przekaźnik i to samo.
Co jeszcze mogło się zapsuć?
Pozdrawiam.
-- Dodano 25 lip 2018 17:43:39 --
Po przekręceniu kluczyka nie podaje napięcia na pompe
Re: [A 2.2] x22xe nie odpala kod 144

Napisane:
26 lip 2018 03:23:23
przez mazurkas007
wiciu20102 napisał(a):Witam mam problem z frotą 2.2
Zgasiłem i za 5 min nie odpaliłem.
Zapiołem pompe na krótko i odpaliła.
Wymieniłe przekaźnik i to samo.
Co jeszcze mogło się zapsuć?
Pozdrawiam.
-- Dodano 25 lip 2018 17:43:39 --
Po przekręceniu kluczyka nie podaje napięcia na pompe
Tak tylko kombinuje, po najmniejszej linii oporu ...
Zamontuj przekaznik, podepni zasilanie pod stacyjke i wysteruj zasilanie pompy prosto z akumulatora zaleznie od polozenia kluczyka.
Jezeli problem jest tylko z zasilaniem pompy paliwa, to chyba prosciej sie nie da. Ominiesz wszystkie elektroniczne bajery.