Strona 1 z 1
[B] 12V po stacyjce pod maską

Napisane:
11 sty 2015 23:41:03
przez JaGrab3
Witajcie, proszę o radę, potrzebuję podłączyć się w 12v po stacyjce, na obciążenie ok 3A - proszę o wskazówki gdzie najlepiej.
SIlnik 3.2, ale to raczej w każdej B będzie podobnie.
I jeszcze do kompletu na 12V stałe, ale z dala od akumulatora więc raczej nie chcę ciągnąć kabla od accu....
Re: [B] 12V po stacyjce pod maską

Napisane:
11 sty 2015 23:51:25
przez drech
W kabinie czy pod maską? I w którym położeniu stacyjki?
Re: [B] 12V po stacyjce pod maską

Napisane:
12 sty 2015 00:10:09
przez JaGrab3
Pod maską, w położeniu zapłon.
Re: [B] 12V po stacyjce pod maską

Napisane:
14 sty 2015 08:12:57
przez przemekcrx
Jedyne sensowne rozwiązanie dla mnie to jest, skrzynka bezpieczników pod masą , miernik i znajdziesz co jest po zapłonie a co nie i tutaj się wpiąć...
Z dala od aku

no skrzynka jest praktycznie obok aku

Re: [B] 12V po stacyjce pod maską

Napisane:
14 sty 2015 16:30:29
przez fly_jabko
Ja "kradłem" z radia... I to dosłownie, nikt przy moich wiązkach jeszcze nie dłubał więc niech tak zostanie

(z poprzedniej froty wyciąłem wiadro nielegalnych kabli i nic nie przestało działać

) wszczepiłem się w kable od radia jeszcze przed kostkami auta

z tym, że ja chciałem ten prąd w kabinie mieć

Re: [B] 12V po stacyjce pod maską

Napisane:
15 sty 2015 22:32:13
przez drech
W skrzynce bezpieczników powinny być dwa czarne, grube kable z kolorowymi paskami. Powinno nimi iść 12V po stacyjce jeżeli nie mylę z innym samochodem. Nie mam jak teraz dokładnie sprawdzić, bo siedzę na urlopie

Re: [B] 12V po stacyjce pod maską

Napisane:
15 sty 2015 22:46:20
przez JaGrab3
Dzięki, posprawdzam w takim razie w skrzynce, szkoda, że jest ona przy accu

Re: [B] 12V po stacyjce pod maską

Napisane:
30 sty 2015 16:23:10
przez fly_jabko
Podepnę się pod temat, potrzebuję prąd pod maską kiedy mam włączony zapłon w B 2.2 DTi - ogólnie nic trudnego, światła do jazdy dziennej tak mam zrobione, ale ten mój prąd nie może się rozłączać jak kręcę rozrusznikiem a tak właśnie zachowuje się miedzy innymi zasilanie moich DRL światła gasną no i wiele innych urządzeń w aucie. Macie pomysł gdzie się wpiąć? Nie ma mnie teraz jakiś czas przy aucie i nie wiem jak sprawdzić, a obmyślam już to zagadnienie

Re: [B] 12V po stacyjce pod maską

Napisane:
30 sty 2015 16:35:08
przez jrzeuski
Nie wiem jak to jest w B, ale większość aut ma zrobioną stacyjkę tak, że przekręcenie kluczyka w pozycję START odłącza przekaźnik zasilający urządzenia jak światła czy radio. Wepnij się w przekaźnik od zasilania komputera silnika. On ma prąd przy rozruszniku i zapłonie.
Re: [B] 12V po stacyjce pod maską

Napisane:
30 sty 2015 16:57:58
przez fly_jabko
Chyba w B też tak będzie bo "objawy" takie same. Myślałem też o tym od sterownika właśnie ale nie chciałem przy tym nic modzić, z drugiej strony zakładam pobór tak znikomy, że chyba nic złego nie powinno się dziać.
Re: [B] 12V po stacyjce pod maską

Napisane:
30 sty 2015 17:02:41
przez jrzeuski
fly_jabko napisał(a):z drugiej strony zakładam pobór tak znikomy, że chyba nic złego nie powinno się dziać.
Daj na kablu odpowiedni do obciążenia bezpiecznik rurkowy, bo jak się zrobi zwarcie i wywali bezpiecznik od ECU, to ci silnik unieruchomi a to w czasie jazdy mogłoby się źle skończyć, np. przy wyprzedzaniu. Prawa Murphy'ego chyba znasz?

Re: [B] 12V po stacyjce pod maską

Napisane:
30 sty 2015 17:16:43
przez fly_jabko
Tak, tak...

Właśnie dlatego nie chciałem przy tym bezp. modzić ale potrzebuję podobno 11Watów, czyli jak dam 5A zabezpieczenie to będzie ze sporym zapasem

Re: [B] 12V po stacyjce pod maską

Napisane:
30 sty 2015 17:23:37
przez jrzeuski
Daj lepiej 2, bo 5 może przeciążyć bezpiecznik ECU (chyba 15A) i też wylądujesz w czarnej

Re: [B] 12V po stacyjce pod maską

Napisane:
30 sty 2015 17:29:39
przez fly_jabko
Dobra, tak zrobię. Dzięki wielkie za podpowiedź.