Witamy !



[All] wyłącznik masy

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

[All] wyłącznik masy

Postprzez makar » 20 lis 2008 22:43:02

Koledzy jako że sroga zima tuż tuż a swoim autkiem nie jeżdżę za często i z nieznanych mi jeszcze przyczyn prąd z akumulatora sie gdzieś upłynnia i po przeczytaniu gdzies w gazecie o pożarze montereya w Łodzi postanowiłem zamontować sobie wyłącznik masy. Spotkałem sie z tym ustrojstwem w UAZie. czy ktoś montował takie coś.
Jak zamontuję postaram sie przedstawić fotorelację
dla zainteresowanych podaję lnki do tego co wygrzebałem na allegro:
http://www.allegro.pl/item476497562_now ... f_vat.html
http://www.allegro.pl/item485116724_wyl ... atora.html
makar
 

Re: wyłącznik masy

Postprzez marekkas2 » 25 lis 2008 20:53:13

ciekawe czy komputer by nie zgubił parametrów jakby postał pare dni bez zasilania? A może spróbuj zmierzyćmiernikim uniwersalnym jaki masz pobór prądu z aku gdy samochód nie jest włączony i wszystkie odbiorniki też np radio, CB itp.. albo poprostu odłączyć wszstko co możliwe i zostawić na pare dni i wtedy zobaczyć czy też sie rozładuje :wink:
marekkas2
 

Re: wyłącznik masy

Postprzez makar » 27 lis 2008 20:15:00

wiem że coś nie tak z lampką oświetlenia wnętrza.
Komp w moim silniku nie traci informacji bo nie ma autoadaptacji jak w nowszych silnikach
W grudniu biorę się za wyłącznik i w końcu kończę podłączanie TIDa
makar
 

Re: wyłącznik masy

Postprzez konik » 28 lis 2008 14:56:15

W lampce problemy powstają po zalaniu z nieszczelnej anteny radiowej. Wystarczy wyczyścić płytkę przeciąć jedną ścieżkę i już wszystko działa.
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: wyłącznik masy

Postprzez flowers » 28 lis 2008 19:26:25

A tak na poważnie taki wyłącznik masy to niezły pomysł. W trakcie wypadów w podmokłe tereny, to o jakieś zwarcie (gubienie prądu) prosić nie trzeba a potem na drugi dzień wyładowany aku. i co wtedy :!: :?:
flowers
 

Re: wyłącznik masy

Postprzez oposs » 28 lis 2008 19:31:16

I ja mysle ze taki patencik nie zaszkodzi
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: wyłącznik masy

Postprzez brum » 28 lis 2008 20:18:38

Hebel montuje się zazwyczaj po to żeby w razie wtopy w rzece odłaczyć zasilanie na komputerze
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: wyłącznik masy

Postprzez flowers » 28 lis 2008 21:01:31

Pewnie i tak ale taki chebel może mieć wiele zastosowań.
flowers
 

Hebel (główny wyłącznik prądu)

Postprzez zielaq » 15 wrz 2010 10:58:40

Nie wiem czy tutaj czy w motniu ale mam pytanko

Znalazłem gdzieś w garażu takie cudo
[URL=http://img266.imageshack.us/i/20100915156.jpg/]Obrazek[/URL

Parametry jakie na tym są napisane :
12V-24V
75A
Max: 1000 A

Teraz moje pytanko czy te parametry są ok aby to zamontować, i chyba podczepić to pod masę wychodzącą z aku?
2 pytanko - z racji konstrukcji i wyglądu montować to pod maską czy kombinować w środku ?? (troche lipnie będzie jeśli taki gruby kabel od masy pociągnąć do deski rozdzielczej.

Czy może lepiej olać ten element i zastosować jakiś konkretny przekaźnik i wtedy w środku w aucie jakiś mały przełącznik.

Kolejna rzecz jaka mi się nasuwa to alarm i radio. domyślam się że jeśli radio bym wpiął bezpośrednio + i - z aku to nie będzie problemu, ale w momencie kiedy do alarmu dam osobne uziemienie (które będzie pomijać główny wyłącznik prądu) to jednak masa przejdzie dalej do wszystkich innych elementów a co za tym idzie może spowodować jakieś straty (cienki kabel masy do alarmu)

Proszę o opinię.
zielaq
 

Re: Hebel (główny wyłącznik prądu)

Postprzez jrzeuski » 15 wrz 2010 11:15:37

A po co ci w ogóle ten hebel? Jak chcesz odciąć prąd, to się klemę zdejmuje i tyle.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Hebel (główny wyłącznik prądu)

Postprzez zielaq » 15 wrz 2010 11:19:11

chce zrobić na wszelki wypadek. w podłogowcu zdażyły mi się palące kable, a w uazie od wstrząsów kabel sie kiedyś przetarł i też się zjarał.
chce się zabezpieczyć od czegoś takiego i mieć na szybko możliwość wyłączenia. no tutaj na niekorzyść jest montaż po maską, ale tak czy inaczej szybciej będzie wajche przesunąć niż wajchlować 10...
zielaq
 

Re: Hebel (główny wyłącznik prądu)

Postprzez jrzeuski » 15 wrz 2010 11:30:24

No jak się kable fajczą, to otwieranie maski, żeby przełączyć hebel nie jest najlepszym pomysłem.

PS. U mnie klemy są już tak wyrobione, że jak dobrze nimi poszarpię to schodzą bez odkręcania ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Hebel (główny wyłącznik prądu)

Postprzez zielaq » 15 wrz 2010 11:41:46

hehe do tej pory pod maską nic mi sie nie hajcowało jedynie w okolicach deski w środku.
ale wracając do tematu, kombinować z tym urządzonkiem czy kupić przekaźnik (pytanie na jakie natężenie i ile będzie kosztował bo to chyba przy wysokim natężeniu ceny dość wysokie są)
zielaq
 

Re: Hebel (główny wyłącznik prądu)

Postprzez jrzeuski » 15 wrz 2010 11:50:36

Ja tam preferuję rozwiązania mechaniczne.

PS. A chcesz mieć prąd jak silnik pracuje i napędza alternator? Bo przy tym, co zaproponowałeś wyłącznik odetnie tylko akumulator a nie prąd w całym układzie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Hebel (główny wyłącznik prądu)

Postprzez zielaq » 15 wrz 2010 11:59:01

hmm raczej chodzi mi o odpięcie tylko aku.
zielaq
 

Re: Hebel (główny wyłącznik prądu)

Postprzez sylwian70 » 15 wrz 2010 12:07:13

O tych samych parametrach mam u siebie pod wyciągarke , na początku jego eksploatacji myślalem że mi się grzeje ale grzał się tylko od temperatury otoczenia.Mój jest taki sam tylko ten kluczyk ma trochę inny,wyciągarke wytrzymuje bez problemu w środku ma porządne grube miedziane styki. :>: jako odcięcie akumulatora to bezproblemowo wytrzyma,rozrusznik to pikuś dla niego-będzie pan zadowolony :mrgreen:
sylwian70
 

Re: Hebel (główny wyłącznik prądu)

Postprzez zielaq » 15 wrz 2010 12:08:21

ok dzięki. a w przypadku dołożenia wyciągarki sugerujesz osobny wyłącznik czy ten sam wytrzyma wtedy wszystko ?
zielaq
 

Re: Hebel (główny wyłącznik prądu)

Postprzez sylwian70 » 15 wrz 2010 12:14:22

do wyciągarki musisz miec osobny hebel bo styczniki wyciągarki nie mogą być cały czas pod prądem :stop: ,niezalecane i niebezpieczne,stycznik będzie się przegrzewał ,zawsze jest możliwe jakieś przetarcie kabla prądowego które może spowodować zwarcie i pozar itp.
sylwian70
 

Re: Hebel (główny wyłącznik prądu)

Postprzez zielaq » 15 wrz 2010 12:18:53

ok dzięki za całe info ;)
zielaq
 

Re: Hebel (główny wyłącznik prądu)

Postprzez wikked » 15 wrz 2010 19:30:13

sylwian70 napisał(a):do wyciągarki musisz miec osobny hebel bo styczniki wyciągarki nie mogą być cały czas pod prądem :stop: ,niezalecane i niebezpieczne,stycznik będzie się przegrzewał ,zawsze jest możliwe jakieś przetarcie kabla prądowego które może spowodować zwarcie i pozar itp.

Hebel jest bardziej ze względów bezpieczeństwa przy wyciągarce. Widziałem kiedyś przód patrola w którym dosłownie zwinęło wszystko ze zderzakiem jak skleiło stycznik wyciągarki.
wikked
 


Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron