Strona 1 z 1

[A Long] złamany kluczyk w stacyjce

PostNapisane: 29 lis 2014 10:48:04
przez Bachu_s
Dzień dobry.
Złamałem kluczyk w stacyjce ( 1/3 długości kluczyka ). Końcówka kluczyka została mi w stacyjce ok 1 cm. Autko można odpalić bez problemów, tylko nie mogę go zamknąć.
Spotkał się już ktoś z podobnym problemem?
Udało się komuś wyciągnąć złamany kluczyk ze stacyjki?
Czy czeka mnie wymiana stacyjki i wszystkich bębenków w zamkach?
Bardzo proszę o porady jak się z tym uporać.

P.s myślałem nad magnesem neodymowym doczepionym do reszty kluczyka i powoli próbować wyciągnąć to co zostało.

Re: [A Long] złamany kluczyk w stacyjce

PostNapisane: 29 lis 2014 11:03:38
przez Semir
Jak wystaje to spróbuj kleszczami wyciągnąć.

Re: [A Long] złamany kluczyk w stacyjce

PostNapisane: 29 lis 2014 11:07:57
przez Bachu_s
Właśnie że nie wystaje. Jest na samym "dnie" stacyjki.

Re: [A Long] złamany kluczyk w stacyjce

PostNapisane: 29 lis 2014 11:57:24
przez Kakarotto
Wyjmij stacyjkę, zajmuje to jakieś 30 min, zawieź do szefa od kluczyków lub popatrz czy w twojej okolicy nie ma jakiegoś zakładu "awaryjne otwieranie itp" Koszt całej imprezy wraz ze smarowaniem nie powinien przekroczyć 100 zł. Sam w tym roku miałem podobny problem...

Re: [A Long] złamany kluczyk w stacyjce

PostNapisane: 29 lis 2014 13:10:57
przez Bachu_s
Dziękuję, poszukam.
A jest szansa zrobienia tego samemu? Ktoś próbował?

-- Dodano 26 gru 2014 12:39:28 --

Jako że w święta po obiedzie człowiek albo drzemie na kanapie albo chodzi i kombinuje co by tu zrobić by się nie nudzić postanowiłem nie nudzić się i zająć się sprawą kluczyka. Operacja tak prosta że w miarę rozgarnięty 12 latek poradził by sobie. Ale po kolei:
1. Zdjąć kierownicę- klucz 17-tka. Czasem trzeba się troszkę naszarpać by zeszła z wieloklinu.
2. Zdjąć płytkę wycieraczek i świateł awaryjnych- dwie śruby krzyżakowe.
3. Wyjąć bębenek- siedząc na fotelu kierowcy zwolnic blokadę bębenka, czyli wcisnąć je drutem lub cieńszym śrubokrętem ( kluczyk włożony do stacyjki i ustawiony w pozycji I )
4. Po wyjęciu bębenka z kolumny kierownicy, zdejmujemy zabezpieczenie bębenka -seger- i tym oto sposobem mamy w rękach serce stacyjki.
5. Od tyłu stacyjki jest niewielki otwór przez który możemy wypchnąć pozostałą część kluczyka z bębenka.
6. Myjemy wszystko w ropie lub innym rozpuszczalniku, smarujemy i składamy.
A tu zdjęcie jak to wygląda:
https://drive.google.com/file/d/0B1pN4z ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1pN4z ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1pN4z ... sp=sharing