Strona 1 z 1

[B] Prąd alternatora

PostNapisane: 28 wrz 2014 16:30:10
przez JaGrab3
Witam, jaki powinien byc prawidłowy prąd ładowania ?
U mnie po odpaleniu jest ok 14.2, potem spada do ok 13.6.
Ważna rzecz jest taka, ze np. przy zamykaniu szyb, widać, że przygasają światła - na sam moment włączenia podnośnika (ok 0.5 sek) widać przygaśnięcie....


Myślałem, żeby przeczyścić punkty masowe, ale chyba nie zlokalizowałem wszystkich, nie znalazłem tej grubej plecionki - możliwe, że jest jakoś od spodu samochodu....

Re: [B] Prąd alternatora

PostNapisane: 28 wrz 2014 19:01:08
przez solo86
U mnie podobnie, światła przygasają gdy szyba już się zamknęła. Ten typ chyba tak ma.

Masy kiedyś czyściłem, pod maską znalazłem chyba 5. Raczej nie miało to związku z tematem.

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

Re: [B] Prąd alternatora

PostNapisane: 28 wrz 2014 19:23:06
przez Ikis
JaGrab3 napisał(a):Witam, jaki powinien byc prawidłowy prąd ładowania ?
U mnie po odpaleniu jest ok 14.2, potem spada do ok 13.6.
....


Napięcie... napięcie...

Re: Odp: [B] Prąd alternatora

PostNapisane: 28 wrz 2014 20:43:57
przez JaGrab3
solo86 napisał(a):U mnie podobnie, światła przygasają gdy szyba już się zamknęła. Ten typ chyba tak ma.

Masy kiedyś czyściłem, pod maską znalazłem chyba 5. Raczej nie miało to związku z tematem.

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

Mógłbyś jakoś opisać gdzie te masy są? Ew jakiś rysunek poglądowy?.
Tak tak oczywiście napięcie, każdy wie o co chodzi :-).
Jak czytam ogólnie o alternator to napięcie ładowania nie powinno spadać poniżej 14.... u mnie co ciekawe jak się nagrzeje, to spada. Może dioda jakaś poleciała....

Re: Odp: [B] Prąd alternatora

PostNapisane: 28 wrz 2014 21:40:24
przez RudeBoy
JaGrab3 napisał(a):Jak czytam ogólnie o alternator to napięcie ładowania nie powinno spadać poniżej 14.... u mnie co ciekawe jak się nagrzeje, to spada. Może dioda jakaś poleciała....


Jest to jak najbardziej normalne.

Alternator po nagrzaniu daje niższe napięcie. Nowsze auta miewają alternatory chłodzone cieczą właśnie po to aby pracowały cały czas w określonych warunkach.
W 2.2DTI przerobiłem 3 alternatory. W tym jeden po regeneracji i z każdym było identycznie. Po odpaleniu zimnego silnika 14.4 jak się nagrzał spadało do 13.6 czasem nawet 13.4 przy dużym obciążeniu.

Przyobserwuj zimą że dużo dłużej będziesz miał wyższe napięcie.

W związku z powyższym nie drąż nie kombinuj jest OK.

Re: [B] Prąd alternatora

PostNapisane: 28 wrz 2014 21:46:19
przez JaGrab3
Dzięki :)