[A 2.5] czujnik,wskaźnik temperatury silnika

Witam.
Od kiedy posiadam Fronterę 2.5 TDS "słabił" mnie wskaźnik temperatury silnika.
Bardzo anemicznie chodzi i sporo czasu trzeba -aby coś wskazał.
Z podobnych tematów na na forum wynika że ten model tak ma.
Myślałem pierw nad wymianą czujnika jednak jak zobaczyłem gdzie jest i jak wygląda to mi przeszło.
Przyglądałem się też na aukcjach innym termostatom o podobnej konstrukcji i zauważyłem że w innych modelach czujniki montowane się na obudowie tych termostatów.
Postanowiłem zakupić obudowę termostatu dla mojego modelu i się przyglądnąć co i ja mogę dołożyć aby nie zakłócić jego prawidłowej pracy .
Na aukcjach są do kupienia za parę złotych czujniki dedykowane dla 2.5 TDS - taki kupiłem.
Posiadają gwint rurowy 1/8" -- niekiedy w opisie aukcji piszą że jest gwint M10x1 , jak kupiłem -się okazało 1/8" .
Wykonałem przejściówkę na 1/2"-- można też kupić korek/przejściówkę 1/2" mosiężny w sklepie z armaturą CO.
W obudowie termostatu wykorzystałem "ślepą studzienkę" do wkręcenia czujnika.
Konstrukcyjnie nie przeszkadza w niczym i przekroju przepływu też nie zmienia.
Podmieniłem w samochodzie cały termostat. Przepoiłem na nowy czujnik i REWELACJA !!!!
Wskaźnik temperatury się "budzi" bardzo szybko, wskazania są na "trzeciej kresce" ,a jak silnik ma większy wysiłek to też szybko to widać po wzroście temperatury "czwarta kreska" itp.
Pomiar temperatury jest rzeczywisty do wysiłku silnika - - i to wszystko ładnie widać na wskaźniku.
W związku z tym że wszystko wyszło SUPER postanowiłem całość opisać tutaj aby inni też skorzystali.
Dla uzupełnienia tematu posiadam foto.
Prośba o pomoc w wklejeniu (prześlę na maila) , bądź odblokowanie abym sam wkleił.
Pozdrawiam.
Leszek
Od kiedy posiadam Fronterę 2.5 TDS "słabił" mnie wskaźnik temperatury silnika.
Bardzo anemicznie chodzi i sporo czasu trzeba -aby coś wskazał.
Z podobnych tematów na na forum wynika że ten model tak ma.
Myślałem pierw nad wymianą czujnika jednak jak zobaczyłem gdzie jest i jak wygląda to mi przeszło.
Przyglądałem się też na aukcjach innym termostatom o podobnej konstrukcji i zauważyłem że w innych modelach czujniki montowane się na obudowie tych termostatów.
Postanowiłem zakupić obudowę termostatu dla mojego modelu i się przyglądnąć co i ja mogę dołożyć aby nie zakłócić jego prawidłowej pracy .
Na aukcjach są do kupienia za parę złotych czujniki dedykowane dla 2.5 TDS - taki kupiłem.
Posiadają gwint rurowy 1/8" -- niekiedy w opisie aukcji piszą że jest gwint M10x1 , jak kupiłem -się okazało 1/8" .
Wykonałem przejściówkę na 1/2"-- można też kupić korek/przejściówkę 1/2" mosiężny w sklepie z armaturą CO.
W obudowie termostatu wykorzystałem "ślepą studzienkę" do wkręcenia czujnika.
Konstrukcyjnie nie przeszkadza w niczym i przekroju przepływu też nie zmienia.
Podmieniłem w samochodzie cały termostat. Przepoiłem na nowy czujnik i REWELACJA !!!!
Wskaźnik temperatury się "budzi" bardzo szybko, wskazania są na "trzeciej kresce" ,a jak silnik ma większy wysiłek to też szybko to widać po wzroście temperatury "czwarta kreska" itp.
Pomiar temperatury jest rzeczywisty do wysiłku silnika - - i to wszystko ładnie widać na wskaźniku.
W związku z tym że wszystko wyszło SUPER postanowiłem całość opisać tutaj aby inni też skorzystali.
Dla uzupełnienia tematu posiadam foto.
Prośba o pomoc w wklejeniu (prześlę na maila) , bądź odblokowanie abym sam wkleił.
Pozdrawiam.
Leszek