Strona 1 z 1

[A 2.0] Woltomierz

PostNapisane: 07 lut 2014 13:28:04
przez PostrachKun
Witam!
Mam pytanko odnośnie wskazówki woltomierza znajdującego się w kokpicie. Mianowicie czy można na jego podstawie określić obciążenie elektryki w aucie?
Miałem stary akumulator (wyzionął on niedawno ducha, nowy w drodze), po przekręceniu kluczyka wskazówka wędrowała na samą górę poza skalę, po odpaleniu także była poza skalą i w zasadzie nigdy nie opadała pomiędzy czerwone kreski. To dobrze, że ładowanie jest takie wysokie? Wina wieku akumulatora? Gdy tylko dane mi będzie przejechać się na nowym GigaWatt'cie, to napisze czy się coś zmieniło.
Dlaczego pytam: cóż, mam coraz więcej gadżetów w aucie, za punkty zbierane na stacji mam rejestrator jazdy, kiedyś nabędę CB radio, a do tego przecież dochodzą światła, radio, nawiewy, ładowarka w GPSie. Sumienie mnie gryzie, że w końcu przesilę alternator i coś uszkodzę lub rozładuję akumulator w trasie. Czy tym woltomierzem można na bieżąco monitorować, czy bilans prądu w akumulatorze jest na plus?
Mechanik srogo liczy za sprawdzenie alternatora, a sam nie będę w tym grzebał :/
Przepraszam za zagmatwany opis problemu i dziękuję za odpowiedzi :)

Pozdrawiam!

Re: [A 2.0] Woltomierz

PostNapisane: 07 lut 2014 13:32:10
przez jrzeuski
Masz brak masy na woltomierzu w zegarach i dlatego wskazówka jest cały czas na max. Normalnie to w czasie jazdy jest w połowie do 3/4 skali w zależności od ilości włączonych odbiorników. Przy odpalaniu spada na dół skali a przy włączonym kierunkowskazie drga w jego rytm.

Re: [A 2.0] Woltomierz

PostNapisane: 07 lut 2014 13:50:17
przez PostrachKun
Czyli jeśli jest poniżej, to wtedy za dużo odbiorników. Super! Bardzo przydatna rzecz, w weekend zrobię z tą masą :)
Dziękuję bardzo za odpisanie, szerokiej drogi :)

Re: [A 2.0] Woltomierz

PostNapisane: 07 lut 2014 13:54:52
przez jrzeuski
Nie uda Ci się obciążyć alternatora na 100% bez inwestycji w dodatkowe oświetlenie, wyciągarkę lub konkretny sprzęt audio.

Re: [A 2.0] Woltomierz

PostNapisane: 08 lut 2014 13:05:18
przez PostrachKun
No rzeczywiście, prowizoryczna naprawa polegająca na klepnięciu w pokrywę zegarów chwilowo pokazała jak ma woltomierz działać. Chwilowo.
Jak rozebrać tą górną pokrywę, by dostać się do gniazdka i je dopchać/dolutować?