Strona 1 z 1
[sport 2,0] przekaznik pompy paliwa, schemat

Napisane:
10 sty 2014 21:58:10
przez FAFEK29
witam potrzebuje opis zasady działania przekaznika który jest umieszczony przy akumolatorze. za co on jest dokładnie odpowiedzialny?? u mnie już 3 sztuki padły.objaw jest taki ze jest brak impulsu. czyli niedziała pompa i brakuje iskry. jak on dokładnie działa. chciał bym go zastąpić dwoma zwykłymi przekaznikami
Re: [sport 2,0] przekaznik pompy paliwa potrzebny schemat

Napisane:
10 sty 2014 22:37:07
przez brum
nie patrzyłem w schemat ale raczej działa tak:
w momencie kręcenia idzie sygnał z czujnika wału do ECU i dalej do przekaźnika, później do pompy.
Re: [sport 2,0] przekaznik pompy paliwa potrzebny schemat

Napisane:
10 sty 2014 22:42:22
przez FAFEK29
właśnie chciał bym dokładny schemat to może bym coś pokombinował z innym przekaznikiem bo te cotroche mi padają
-- Dodano 19 sty 2014 19:39:59 --
Jak ktoś by miał problem z tym przekaznikiem to moge powiedzieć jak odpalić auto bez niego albojak on działa
Re: [sport 2,0] przekaznik pompy paliwa, schemat

Napisane:
19 sty 2014 19:43:47
przez Semir
FAFEK29 napisał(a):Jak ktoś by miał problem z tym przekaznikiem to moge powiedzieć jak odpalić auto bez niego albojak on działa
No to nie wstydź się i nie daj się prosić tylko opisz pewno znajdzie się ktoś komu się to przyda
i zaoszczedzi czas.
Re: [sport 2,0] przekaznik pompy paliwa, schemat

Napisane:
21 sty 2014 21:13:25
przez trout86
zawsze można na krótko spiąć dwa piny które odpowiadają za pracę pompy. ja jak nie miałem przekaźnieka, tak jeździłem.
Re: [sport 2,0] przekaznik pompy paliwa potrzebny schemat

Napisane:
22 sty 2014 09:39:42
przez Huberek
brum napisał(a):nie patrzyłem w schemat ale raczej działa tak:
w momencie kręcenia idzie sygnał z czujnika wału do ECU i dalej do przekaźnika, później do pompy.
Chyba trochę inaczej. Po włączeniu zapłonu (bez kręcenia) przekaźnik łapie i zasila pompę (słychać pompę) przez dwie sekundy i rozłącza (wystarczy do uzyskania ciśnienia wtrysku).
Ponownie łączy i zasila pompę po odpaleniu silnika - przynajmniej u mnie.
Powinno się dać go zastąpić jednym przekaźnikiem, ale koszty obu rodzajów przekaźników są chyba porównywalne. Wieczorem sprawdzę.
Re: Odp: [sport 2,0] przekaznik pompy paliwa, schemat

Napisane:
22 sty 2014 09:51:09
przez brum
U mnie jest jak pisze.
Re: [sport 2,0] przekaznik pompy paliwa, schemat

Napisane:
22 sty 2014 21:01:08
przez Huberek

Fragment schematu, niestety pójdzie na dwóch przekaźnikach. Oznaczenia styków nie do odczytania.
Kolory:
R - Czerwony
L - Niebieski
Br - Brązowy
Przewód 4.0 R co ucieka górą na lewo idzie do zacisku 30 rozrusznika (bezpośredni + akumulator/alternator/rozrusznik niczym nie zabezpieczony)
przewód 1.5 BL co ucieka na prawo idzie na dół do sondy lambda i 1.5RL na prawo na bezpiecznik 15A w przedziale silnika i dalej na pompę paliwa
przewody co idą na dół do zacisków 3 i 36 to połączenie z ECU
Re: [sport 2,0] przekaznik pompy paliwa, schemat

Napisane:
22 sty 2014 22:51:45
przez FAFEK29
kolego same złączenie pompy bez tego przekaznika to nie wszystko pompa będzie chodzić a i tak nie zapali bo będzie brak impulsu i nie będzie iskry. trzeba podać + na jeszcze jeden pin najlepiej przez przekaznik jak ktoś bardziej zainteresowany to zobacze jak to u mnie zrobiłem bo z głowy niepamiętam i napisze na forum
muszą być 2 przekazniki
-- Dodano 22 sty 2014 22:51:50 --
kolego same złączenie pompy bez tego przekaznika to nie wszystko pompa będzie chodzić a i tak nie zapali bo będzie brak impulsu i nie będzie iskry. trzeba podać + na jeszcze jeden pin najlepiej przez przekaznik jak ktoś bardziej zainteresowany to zobacze jak to u mnie zrobiłem bo z głowy niepamiętam i napisze na forum
muszą być 2 przekazniki
Re: [sport 2,0] przekaznik pompy paliwa, schemat

Napisane:
23 sty 2014 08:49:52
przez Huberek
Tak jak widać
przekaźnik zasila pompę, sondę lambda, zwór wentylacyjny w zbiorniku (??? par paliwa), wtryskiwacze i podaje impuls do ECU.
ale idzie wyrzeźbić samemu