Łukasz12502 napisał(a):bloodsuckin napisał(a): na alternatorze wynik pomiaru się niezmieniał niezależnie od obciążenia.więc altek dobry.jeśli wystąpił by spadek na wyjściu z alternatora to coś z nim nie tak.
Badałem kiedyś charakterystykę alternatora, pomiar napięcia na zaciskach alternatora podłączonego do akumulatora. Na jałowo: 14,2V. Po załączeniu ogrzewania szyby: 13,8V, po dołożeniu świateł mijania: 13,5 V, po dołożeniu drogowych: 13,2V i tak kolejno dołączałem odbiorniki i obserwowałem spadek.
I zjawisko w takim zakresie jest normalne, (spadek napięcia na rezystancji uzwojeń).
przebadałem tak trzy alternatory różnej mocy z różnymi regulatorami.
Ot takie hobby
-- Dodano 01 lut 2014 00:00:17 --
Zaciski altka:
B+ przewód czerwony gruby: zacisk główny (wyjście diód mocy)
D+ przewód biało czarny cienki: zacisk wzbudzenia (diody wzbudzenia)
Napięcie na obu wyjściach powinno być identyczne: ok 14 V (czy pod obc. czy na jałowo - bo jest z tego samego uzwojenia).
Jeśli jest inaczej, któraś dioda jest padnięta.
podłącz żaróweczkę 1,2 W pomiędzy B+ i D+, jeśli się żarzy, to masz różnicę napięć, spróbuj z innym alternatorem