Strona 1 z 3

[A 2.0] Brak iskry i możliwości odczytania błędów z kompa

PostNapisane: 06 kwi 2013 11:49:03
przez grzesiu911
Witam,
mam problem. Po baaardzo długim postoju, (silnik był rozebrany), nie mogę odpalić. Po złożeniu prawie wszystkiego, podłączeniu wiązki, prawie wszystkich elementów, brak iskry i nie mogę odczytać błędów z kompa. Check engine w ogóle zachowuje się dziwnie. Mruga po przekręceniu kluczyka na on, i tak samo w drugą stronę, chwilę się świeci po powrocie kluczyka. Miał ktoś podobny problem albo mógłby podpowiedzieć, gdzie szukać problemu.
Iskra sprawdzana po wykręceniu świecy . Paliwo dostaje.

Re: Brak iskry i możliwości odczytania błędów z kompa.

PostNapisane: 06 kwi 2013 11:52:22
przez brum
immobiliser tak się zachowuje. ale można się z kompem połączyć.
komputer, kluczyk jest ten sam jak przed rozebraniem?

Re: Brak iskry i możliwości odczytania błędów z kompa.

PostNapisane: 06 kwi 2013 11:54:20
przez grzesiu911
tak, komputer i kluczyk pozostał ten sam. To jak mogę odczytać błędy? Z tym że ja to robiłem metodą domową, zwarcie dwóch pinów w kostce :D

Re: Brak iskry i możliwości odczytania błędów z kompa.

PostNapisane: 06 kwi 2013 12:00:51
przez brum
to może źle zwarłeś.

Re: Brak iskry i możliwości odczytania błędów z kompa.

PostNapisane: 06 kwi 2013 12:04:35
przez grzesiu911
próbowałem już różne kombinacje (bo sam już nie byłem pewien). U mnie jest ta mała kostka 10-pinowa. Immo nie mam, więc to też odpada :( :(

Re: Brak iskry i możliwości odczytania błędów z kompa.

PostNapisane: 06 kwi 2013 12:06:18
przez kret2399
witam, zmień mechanika :)

Re: Brak iskry i możliwości odczytania błędów z kompa.

PostNapisane: 06 kwi 2013 12:09:04
przez grzesiu911
Haribo, cicho tam :wink: To w sumie sam siebie musiałbym zmienić, bo ja się elektryką zajmowałem, heh.

Re: Brak iskry i możliwości odczytania błędów z kompa.

PostNapisane: 06 kwi 2013 12:15:33
przez brum
miganie CE jest znakiem że immo zablokowało. Jaki wygląda kluczyk?
i co znaczy że prawie wszystko podłączyłeś?

Re: Brak iskry i możliwości odczytania błędów z kompa.

PostNapisane: 06 kwi 2013 12:56:05
przez kret2399
zamiast kret to zrobie sobie napis HARIBO :) prawie wszystko bo została jedna kostka nie podłączona :(

Re: Brak iskry i możliwości odczytania błędów z kompa.

PostNapisane: 06 kwi 2013 13:04:19
przez brum
od czego?

Re: Brak iskry i możliwości odczytania błędów z kompa.

PostNapisane: 06 kwi 2013 13:16:59
przez kret2399
właśnie od czego to nie wiadomo chyba, ze Grześ znajdzie wolne miejsce do wpięcia.

Re: Brak iskry i możliwości odczytania błędów z kompa.

PostNapisane: 06 kwi 2013 13:23:58
przez brum
zdjęcie wtyczki i miejsca gdzie jest. Możliwe że to przez to nie pali.
Czujnik położenia wału podłączony?

Re: Brak iskry i możliwości odczytania błędów z kompa.

PostNapisane: 06 kwi 2013 17:47:46
przez grzesiu911
Ok, wygląda to tak.
Wtyczki do złącza nie znalazłem. Poniżej jej zdjęcie.


I druga sprawa, sprawdziłem złączkę od cewki. I ....... podłączając próbnik do minusa na akku, w dwóch miejscach żarówka próbnika żarzy. Podłączając do plusa na akku, w tych samych dwóch miejscach żarówka próbnika świeci. Tu wydają mi się, że tak nie powinno być.


I sprawa trzecia. Podejrzewam że jest coś nie tak z masą. Na zdjęciu ostatnim widać kable masowe z wiązki wtryskiwaczy. W którym miejscu we Fronterze powinny być one podłączone. Może źle podłączone dają złą masę??? Sam nie wiem. Jakieś podpowiedzi baaardzo proszę.

Ps. fotki chyba ukażą się "od końca"

Re: [A 2.0] Brak iskry i możliwości odczytania błędów z komp

PostNapisane: 06 kwi 2013 20:42:00
przez brum
Masy podłącz do silnika. I sprawdź czy podłączyles czujnik wału.

Jutro zobaczę zdjęcia to może coś podpowiem.

Re: [A 2.0] Brak iskry i możliwości odczytania błędów z komp

PostNapisane: 07 kwi 2013 16:06:58
przez grzesiu911
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. Jutro raz jeszcze odłączę wszystkie kostki i podłączę je ponownie. Może coś faktycznie nie zostało podłączone. I sprawdzę czujnik, może się niechcący zluzowała kostka.
Pozdrowionka.

Re: [A 2.0] Brak iskry i możliwości odczytania błędów z komp

PostNapisane: 07 kwi 2013 17:54:51
przez brum
ze zdjęć trudno coś powiedzieć. może pomyliłeś wtyczki i pozamieniałeś kable od czujników.

Re: [A 2.0] Brak iskry i możliwości odczytania błędów z komp

PostNapisane: 08 kwi 2013 09:51:20
przez grzesiu911
Ok, elektryka poprawiona. Masa była źle połączona. Nadal nie odpala. Po sprawdzeniu błędów wyskakuje( 31- czujnik indukcyjny " na zgaszonym chyba tak będzie zawsze" i 44- sonda, uboga mieszanka)
Czyżby pompka paliwowa??
Iskry sprawdzić nie mam jak, bo sam siedziałem przy aucie.

Re: [A 2.0] Brak iskry i możliwości odczytania błędów z komp

PostNapisane: 08 kwi 2013 09:57:27
przez brum
to sprawdź iskrę i czy jest paliwo na listwie. A później sprawdź rozrząd.

Re: [A 2.0] Brak iskry i możliwości odczytania błędów z komp

PostNapisane: 08 kwi 2013 10:00:48
przez grzesiu911
paliwa na listwie nie za wiele, tylko smród. Ale aku już słabo kręcił, więc go podładowuję i spróbuję raz jeszcze. Może nie miał sił naciągnąć. Iskrę dopiero po południu no i ewentualnie rozrząd. :D

Re: [A 2.0] Brak iskry i możliwości odczytania błędów z komp

PostNapisane: 08 kwi 2013 14:09:07
przez ali
grzesiu911 napisał(a):( 31- czujnik indukcyjny " na zgaszonym chyba tak będzie zawsze" i 44- sonda, uboga mieszanka)
Czyżby pompka paliwowa??
Iskry sprawdzić nie mam jak, bo sam siedziałem przy aucie.


Akurat tego sterownika nie znam ale nie spotkałem się z sytuacja w której podpięcie kompa na zgaszonym silniku generowało by jakikolwiek błąd. Ale jeśli z listwy "ledwo leci" a pokazuje "uboga mieszankę" to raczej problem pompy paliwa.