Strona 1 z 1

[All] Obrotomierz z R4 do V6

PostNapisane: 19 mar 2013 21:22:27
przez brum
Czy ktoś może mi to rozszyfrować? Podobno to działa i obrotomierz powinien dobrze pokazywać.
Tacho Adapter.gif

Re: Obrotomierz z R4 do V6

PostNapisane: 19 mar 2013 21:51:47
przez RudeBoy
Dwie diody prostownicze 1N4004
Dioda zenera 18v 1W
opornik 1k om

Ale jak to podłączyć do V6 nie wiem. Z lewej masz wejścia z cewek zapłonowych.... ale z 2???
Z prawej masa i wyjście na obrotomierz.

Re: Obrotomierz z R4 do V6

PostNapisane: 19 mar 2013 21:56:34
przez brum
To akurat wiem xD

chodzi mi żeby ktoś zrobił normalny i łopatologiczny schemat. Sygnał ma iść z dwóch cewek zamiast z trzech.

Re: Obrotomierz z R4 do V6

PostNapisane: 19 mar 2013 22:01:01
przez RudeBoy
Ale bardziej łopatologicznego schematu już się zrobić nie da :)
Kup te elementy. Diody bardzo istotne jest kierunek montażu. Kluczowe są te kreski na rysunkach. Na elementach też takie będą. Opornik bez znaczenia.
Czego jeszcze nie wiesz? Może tak będzie łatwiej.

Re: Obrotomierz z R4 do V6

PostNapisane: 19 mar 2013 22:03:15
przez drech
A wyjście na obrotomierz masz z cewek czy z ECU?
Z dawnych czasów pamiętam, że dało się przerobić obrotomierze z R4 żeby prawidłowo działały w R2 (126p :mrgreen: ) przez dołożenie kondensatora. V6 to w zasadzie dwa silniki R3 połączone wspólnym wałem korbowym, więc pozostaje kwestia właściwego doboru pojemności. Ale tam był sygnał z uzwojenia cewki. Jak jest z ECU :niewiem:

Re: [All] Obrotomierz z R4 do V6

PostNapisane: 19 mar 2013 22:13:29
przez brum
Środek tego wszystkiego schodzi się w jedno czyli?

Re: [All] Obrotomierz z R4 do V6

PostNapisane: 19 mar 2013 22:15:59
przez RudeBoy
brum napisał(a):Środek tego wszystkiego schodzi się w jedno czyli?


No według tego schematu ma być tam wszystko zlutowane i tyle...

Re: [All] Obrotomierz z R4 do V6

PostNapisane: 19 mar 2013 22:17:28
przez brum
To spróbuje to zrobić.