Strona 1 z 1

[A] Kontrolka od aku pali się na wstecznym

PostNapisane: 26 paź 2012 20:22:31
przez krzysied753
Witam was mam problem jak włączam wsteczny to świeci(żarzy) mi się kontrolka od akumulatora ewentualnie jak mam kierunek to tez się świeci ładowanie mam w połowie wskaźnika a na amperomierzu waha się ok 14V wymieniłem szczotki i nadal to samo ale ten objaw mnie drażni bo idzie zima ... I co z tym mogę zrobić???

Re: Kontrolka od aku

PostNapisane: 27 paź 2012 13:15:21
przez POPO
wyczysc/sprawdz/napraw polączenia "masy"
zacznij od: aku- buda, pozniej buda - rama, rama-silnik, pozniej masa na wskażniki/liczniki

Re: Kontrolka od aku

PostNapisane: 27 paź 2012 15:59:53
przez krzysied753
jak to spr jak naprawic???

Re: Kontrolka od aku

PostNapisane: 27 paź 2012 22:41:38
przez POPO
krzysied753 napisał(a):jak to spr jak naprawic???

od minusa z akumulatora idzie kabel do karoserii rozkreć wyczyśc jak uszkodzony to wymień tak samo w okolicach silnika na dole powinien być kabel/taśma miedziana która łączy bude z ramą ogladnąć sprawdzic naprawić to samo miedzy silnikiem a ramą
jak te połączenia są dobre to należy sprawdzić kabelki/wtyczki przy licznikach czasami wystarczy przeczyścić styki np papierkiem sciernym

P.S. ładowanie powinno wynosic okolo 14-14,4V niezależnie od obrotów i okolo 13,2-13,6V przy załączonych światłach
należy to też sprawdzić przy wyzszych obrotach

Re: Kontrolka od aku

PostNapisane: 28 paź 2012 18:25:14
przez Trzeci
Ja mam tak samo. Sprawdziłem wszystko okazuje się ze kable już sa do dupy. polsrodkiem jest zalozenie żarówek led P21W

Re: Kontrolka od aku

PostNapisane: 29 paź 2012 23:26:04
przez krzysied753
ładowanie mam 14,06 bez niczego ale jak mam włączone światła nawiew itp to mam 13,94 v

Re: Kontrolka od aku

PostNapisane: 29 paź 2012 23:30:42
przez drech
Trzeci napisał(a):kable już sa do dupy

A co się z nimi stało? Miedź z nich uciekła?
Przy żarzącej kontrolce celowałbym w słabo naciągnięty pasek lub uszkodzoną diodę prostowniczą.

Re: Kontrolka od aku

PostNapisane: 30 paź 2012 10:45:50
przez Trzeci
Alternator regenerowany regulator napięcia nowy. Pasek naciągnięty. A co do miedzi to po 20 latach to juz dawno sie czesc utlenila

Re: Kontrolka od aku

PostNapisane: 30 paź 2012 10:53:19
przez jrzeuski
Trzeci napisał(a):A co do miedzi to po 20 latach to juz dawno sie czesc utlenila
Miedź się utlenia powierzchniowo (jak aluminium). Dlatego kryty miedzianą blachą dach może przetrwać kilkaset lat.

Re: Kontrolka od aku

PostNapisane: 30 paź 2012 16:32:55
przez Trzeci
Oki masz racje co do miedzi... a tak wracając do tematu . Dzisiaj pojawił sie dziwny objaw. Odpalam, obrotomierz stoi kontrolka żarzy się. Dodam gazu obrotomierz zaczyna działać ale kontrolka dalej żarzy. Ktoś napisze dioda, alternator okey tylko jeżeli odepnę kabel sygnałowy powinno zgasnąć a po podaniu plusa bezpośrednio z aku gasnąć. To drugie się dzieje ale bez kabla też żarzy. Mierzyłem i na wolno 14,1 a po włączeniu swiateł i dodaniu gazu 13.8 . Wskaźnik pokazuje normalnie tak o dziwo.
Po właczeniu kierunków wskazówka waha się w połowie a po zapieciu R delikatnie poniżej połowy.

Doszedłem do wniosku że w modelu 2.3 jest tak gówniana elektryka że kable się w wiązkach wypalają. Przykładem było jak mojej Pani od gorąca szczerniał zegarek na podszybiu a potem instalacja poszła z dymem. Cała wiązka pod deską rozdzielczą była niestety do przewinięcia.

Re: Kontrolka od aku

PostNapisane: 30 paź 2012 18:11:06
przez brum
Zobacz ten cieki kabel z tyłu alternatora. On powinien być zakończony oczkiem, mnie dawno temu urwało się to oczko i kabel tylko delikatnie dotykał co powodowało że kontrolka się delikatnie świeciła.

Re: Kontrolka od aku

PostNapisane: 30 paź 2012 21:17:33
przez krzysied753
"Trzeci" mam identyczne objawy...

Re: Kontrolka od aku

PostNapisane: 30 paź 2012 22:37:55
przez Balkandriver
Niestety, jeśli okablowanie jest japońskie, a nie niemieckie, to tak się dzieje. Niejednokrotnie pisałem,iż instalacja "dzwonkowa" jest do dupy. Pozostaje jazda po kablach z miernikiem i poprawa fabryki. Normalne jest, że po włączeniu kierunkowskazów wskazówka voltomierza skacze cyklicznie w dół, a wsteczny daje jej spadek. Do tego dochodzą czasem zimne luty. Czasem przecierki kabli poprzez grodzie.

BALKANDRIVER