Strona 1 z 1
[A 2.5] Przekaźnik świec żarowych podaje za niskie U

Napisane:
16 wrz 2012 12:13:12
przez Mefisto
Witam serdecznie kolegów. Mam problem z moim TDS 2.5. Od jakiegoś czasu zaczął ciężko palić. Wymieniłem filtry, świece, założyłem zaworki zwrotne w układzie paliwa i nic. Okazało się, że świece dostają napięci 8,5V wiec za małe. Sprawdziłem na przekaźniku świec i właśnie takie napięcie podaje na świece. Wymontowałem przekaźnik, wyczyściłem styki i też nic nie dało. Dodatkowo pojawił się problem z grzaniem świec a mianowicie kontrolka od podgrzewania gaśnie a przekaźnik nie "puszcza" styków i świece cały czas grzeją nawet jak następuje rozruch silnika. Co może być przyczyną ? Czy jeśli to wina przekaźnika to czy są jakieś zamienniki lub może pasuje z innego auta bo ceny oryginałów powalają. Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. Pozdrawiam.
Re: Przekaźnik świec żarowych 2.5 TDS

Napisane:
16 wrz 2012 12:16:33
przez jrzeuski
Przekaźnik jest OK. Grzanie świec wyłącza po odpaleniu silnika. Tym później, im jest zimniej. A napięcie niskie, bo umiera ci akumulator albo okablowanie.
Re: Przekaźnik świec żarowych 2.5 TDS

Napisane:
16 wrz 2012 12:42:07
przez Mefisto
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Dziwi mnie tylko to, że przekaźnik rozłączał się , przed wymontowaniem, z chwilą zgaśnięcia kontrolki grzania. W tej chwili nie.
-- Dodano N 16 wrz 2012 22:30:18 --
Niestety, po odpaleniu silnika przekaźnik rozwiera styki i zaraz zwiera je ponownie, dając napięcie na świece, które cały czas grzeją. Co może być przyczyną? Okablowanie jest ok, napięcia mierzyłem bezpośrednio na wyjściu przekaźnika. Proszę o pomoc bo już nic z tego nie rozumiem.
Re: Przekaźnik świec żarowych 2.5 TDS

Napisane:
05 paź 2012 16:57:47
przez Leszek 767
Witam.
U mnie też ciężko palił.
Przyczyną były wygrzane fajki przewodów świec -słaby niepewny styk.
Fajki obciąłem i wykonałem połączenie własnej roboty -teraz jestem pewien że jest połączenie 100%.(3 lata tak się kulam)
Przekaźnik świec żarowych rozgrzewa świece ,po zapaleniu silnika mimo że kontrolka zgasła nadal grzeją (dogrzewają) ,przekaźnik wyłącza się około minuty pracy silnika.
Ma to na celu polepszenia spalania gdy silnik zimny- przy zapaleniu puści dymka jednak nie kopci będąc zimny.
Jest to normalna praca przekaźnika.
Pozdrawiam.
Leszek