Strona 17 z 28

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 21 lis 2011 23:23:34
przez brum
OBD2 nie łączy się z X22XE, trzeba opel-tech

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 22 lis 2011 13:40:04
przez sylwian70
http://auto-diagnostyka.pl/interfejs-op ... n-p-9.html takie coś po podłączeniu pod kompa będzie gadać?czy coś jeszcze trzeba dodatkowego?specjalne oprogramowanie w komputerze?pytam bo słabo jarzę z tą diagnostyką.Najlepiej pasowało by mi urządzonko wszystko w jednym bez podłączania do laptopów itp.i dodatkowych oprogramowań.Moja frota z 1998 r złącze 16 pinowe.Jeśli istnieje jakiś podręczny skaner diagnostyczny(tani) który będzie rozmawiał z frotą A z X22XE to proszę o namiary.

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 22 lis 2011 14:47:59
przez macx15
ten interfejs odpusc a co do sknera recznego to loteria te tanie too czasem sie lacza czasem nie wiec ciezko okreslic . Najlepiej znalezc w okolicy sprzedawce podjechac i niech podpina jak sie polaczy bierzemy jak nie to z glowy. Pozatym zostaje prawo do oddania w ciagu 10 dni kupujac pprzez internet ale warto sie upewnic czy nie bedzie z tym problemow u sprzedawcy

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 22 lis 2011 16:35:09
przez sylwian70
w gestii elektroniki jestem mocno ociemniały więc sorry za być może niezrozumiałe zapytania i przemyślenia.W necie dostępne są tylko skanery do nowszych aut z OBD2. Pytanie czy taki samodzielny skaner diagnostyczny OBD 2np.za 300zł można bezpośrednio połączyć poprzez jakiś adapter z interfejsem dedykowanym do opla Frontery,następnie do skanera przez USB czy jakiś inny port do przesyłania danych zadać odpowiednie oprogramowanie aby to chodziło.Taki samodzielny skaner z oprogramowaniem OBD2 posiada wgrany system do OBD2 więc chyba można zaaplikować mu także inny system starszy OBD1 tak aby starsze modele autek mogły z nim współpracować.Czy można wymazać z takiego skanera oprogramowanie OBD2 a wgrać starsze OBD1???Moja frota A gniazdo diagnostyczne ma 16 pin co by odpowiadało że jest przystosowana do OBD2 lecz sterownik Metronic 1.5.4 co oznacza system OBD1.Co tu wymodzić aby(tani) samodzielny skaner ewentualnie +jakieś adaptery u mnie współpracowały z autem.

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 22 lis 2011 18:34:54
przez macx15
Sylrwian ten samodzielny interfejs ma wgrane oprogramownie napisane pod to urzadzenie i raczej ciezko jest zrobić tak żeby wgrać inny soft żeby starsze samochody robiło. Problemem jest czesto sam protokół kominikacji miedzy pojazdem a komputerem ktory to wlasnie takie urzadzenie czy tez interfejs powinien znać. A ten interfejs samodzielny podpina sie pod komputer zeby np zrobic update lub zgrac z niego co trzeba. Interfejs dedykowany łączy samochód z PC tłumacząc protokól dla danego programu. Dlatego tez te samodzielne maja "wbudowany taki interfejs" i samodizelnie sa w stanie diagnozować i odczytywać dane czujników. TAkże nie jest wymagany dodatkowy interfejs. Potrzebny jest w przypadku zwyklego PC lub np droższego sprzetu potrzebne sa głowice CAn i podobne ale to temat rzeka. Nie wiem czy zrozumiale napisałem:)

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 23 lis 2011 23:35:38
przez yuby194
sylwian70 napisał(a):http://auto-diagnostyka.pl/interfejs-op ... n-p-9.html takie coś po podłączeniu pod kompa będzie gadać


kupiłem właśnie coś takiego i z frotą nie gada, za to gada z moją octavią 01 z 2005r., wszystko w niej można zrobić, a z frotą za cholerę nie chce gadać.

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 24 lis 2011 10:14:10
przez macx15
yuby ten intefejs to vag com kkl z multiplekserem wiec i vw audi skode seata zrobi ale opla mocno wybiorczo.

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 24 lis 2011 13:14:16
przez sylwian70
:D czyli pozostaje opel scanner ewentualnie oczekiwanie aż chińskie żółte rączki zrobią samodzielne urządzenie(skaner)dedykowany do Opla.Takie to są zalety Frontery :<: -same komplikacje i problemy.

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 24 lis 2011 16:01:44
przez macx15
opel scaner daje rade ale np z 2.5TDS nie wszystkim chce się łączyć. OP-COM też dobry. Najlepszy Tech2 ale sprzętowy tyle ze to wydatek przekraczajacy wartosc wiekszosci frotek:D

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 01 gru 2011 22:08:06
przez nesfor
Czy komu sudalo sie polaczyc ze skrzynia automatyczna 4L30E czyms co nei jest sprzetowym tech2 ?

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 01 gru 2011 22:46:57
przez macx15
w omedze mam chyba taka skrzynie bo oznaczenie chyba takie samo i opelscanerem dalo rade tak samo jak i techem2 najtanszym ale nie dam gwarancji

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 04 sty 2012 12:40:09
przez nesfor
Czy ktoś z forumowiczów ma frote b z silnikiem 3.2 z 2000 roku i podpinał się którymś z softów i co uadlo sie odczytac ?? Nie wiem dlaczego ale te rocnziki sa bardoz obogie w funckje ...


Druga sprawa, podlaczam sie pod immobiliser tylko na chwile , potme polaczeni jest zerwane i sie nei podlacza i tak za kazdym razem, ma ktos jakis pomysl ?

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 04 sty 2012 12:51:19
przez jrzeuski
nesfor napisał(a):Druga sprawa, podlaczam sie pod immobiliser tylko na chwile , potme polaczeni jest zerwane i sie nei podlacza i tak za kazdym razem, ma ktos jakis pomysl ?
Broni się przed włamem niefirmowym softem? :niewiem:

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 05 sty 2012 07:35:18
przez nesfor
jrzeuski napisał(a):
nesfor napisał(a):Druga sprawa, podlaczam sie pod immobiliser tylko na chwile , potme polaczeni jest zerwane i sie nei podlacza i tak za kazdym razem, ma ktos jakis pomysl ?
Broni się przed włamem niefirmowym softem? :niewiem:


Franca jedna :D Na forum omegi wyczytałem ze jak dodają nowy klucz do immo to na wyłączonym zapłonie , dziś to przetestuje.

Wczoraj siedziałem w aucie z panami : ELM327, OP-COM,OPEL-SCANNER i OPELTECH2 i udalos ie tylko rozpracowac:

silnik 3.2 - ELM327
centralny - opcom ale tylko jako astra z 96 ?!?!?
wyświetlacz MID - opelscanner - astra g z 1998,1999
alarm - OPELTECH2 ale juz nei pamietam jako co, najśmieszniejsze ze nie mam autoalarmu ?!?!?!?!??!

pozostalo:
- skrzynia aut
- abs
- immobiliser


edit : jednak na wyolaczonym zaplonie tak samo, zrywa polaczenie.

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 05 sty 2012 08:44:17
przez jarmis71
Jaki proponujecie OBD2 żeby zadziałał z Fronterą B 2,2 dti 2002 r. Stałem się właścicielem już jednego ale łączę się tylko z moim seatem. Proszę o zdjęcia lub linki. Pozdrawiam wszystkich w Nowym Roku.

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 05 sty 2012 10:32:54
przez nesfor
Nie doradzę bo nie podpinałem się do tego silnika aczkolwiek jakiś 2,2 jest w rozpisce tu i tu ..

A mam pytanie dotyczące bardziej elektroniki, jak to jest zrobione że na pinie diagnostycznym np nr 7 jest diagnostyka immobilisera,skrzyni aut i MIDi czegoś tam jeszcze jak te sygnały są rozdzielane ?

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 10 sty 2012 19:05:35
przez amaternus1
złącze diagnostyczne we frotce b jest pod zasobnikiem monet koło lewarka małego high 4l to znaczy dolna półka koło mieszka i jest tam mały zasobnik na monetki to coś trzeba podważyć i włożyć palca oraz wyciągnąć kabel z kostką obd 2.ELM 327 pozwala na programie pcscan odczytać zamrożone ramki i skasować checka engine 8:)

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 21 sty 2012 14:59:38
przez albi
Hej,
udalo mi sie wczoraj podpiac do autka za pomoca Torque (na androida na razie wersja bezplatna) poprzez bluetooth z interfesjem ELM327 :D Teraz tylko trzeba wersje pro zakupic :D

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 11 mar 2012 01:04:51
przez natash
Co najlepiej kupić do Frotki?

Re: Interfejs diagnostyczny

PostNapisane: 23 kwi 2012 10:18:23
przez brum
Kupiłem sobie opel scanner, łączy się ładnie. Można robić diagnostykę, błędy itd.
Więc działa z X22XE

Jak powinna się zachowywać lambda? U mnie na Pb jest jak widać, na LPG jak sonda emulowana jest w pełnym zakresie(środek wykresu)
Z tego co pamiętam powinna być cały czas jak na LPG, ale może się myle.
lambda.jpg