Witamy !



Interfejs diagnostyczny

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez Jarek sp3swj » 16 sie 2010 10:33:08

ten AB-COM już był poruszany

- on działa na interfejsie na RS232 http://www.sp2swj.sp-qrp.pl/F/OBD/inter ... SO9141.jpg
- nie działa z silnikiem X22SE
- nie działa z silnikiem V6
- działa z Dizlem w B

on wymaga portu RS232 w PC - na 99,9% nie działa w wynalazkami USB-RS232,
no chyba że mamy od razy wersje interfejsu na USB


więcej do poczytania http://www.diagnostik.pl/interfejsy_dia ... tech2.html

OPEL_TECH i AB-COM trzeba podpinac pod różne piny w złączu
http://www.diagnostik.pl/images/foto/op ... rys6-small.

a w naszych oplach B benzynowych złącze obszyte jest kablami tak
http://www.sp2swj.sp-qrp.pl/F/ELM327/OB ... M_piny.PNG
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez Jarek sp3swj » 16 sie 2010 10:35:16

nestor napisał(a): A na potwierdzenie - kilka obrazkow:


jak kliknieszw pozycje V6 to ci odpowie że "under development" i :dupa:
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez Paw » 16 sie 2010 11:53:09

Wookash napisał(a):... Ostatnio tylko wykryl bodajze blad P1171 ktorego nie nazwal ale nie wiem czy to wina samego fejsu czy oprogramowania (blad to za malo benzyny podczas przyspieszania)...

Tak jak piszesz, to zbyt uboga mieszanka. Potrafi się pojawić przy zwiększonym obciążeniu silnika. Gazownik powinien zmienić ustawienia, bo jeżeli trwa to długo można doprowadzić do wypalenia gniazd zaworowych.
Paw
 

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez Jarek sp3swj » 16 sie 2010 12:36:13

Paw napisał(a):
Wookash napisał(a):... Ostatnio tylko wykryl bodajze blad P1171 ktorego nie nazwal ale nie wiem czy to wina samego fejsu czy oprogramowania (blad to za malo benzyny podczas przyspieszania)...

Tak jak piszesz, to zbyt uboga mieszanka. Potrafi się pojawić przy zwiększonym obciążeniu silnika. Gazownik powinien zmienić ustawienia, bo jeżeli trwa to długo można doprowadzić do wypalenia gniazd zaworowych.


niedawno jeden posiadacz V6 co miał problem z katalizatorem - miał chyba podobny problem z "ubogą mieszanką" - na forum jest wątek jakie dziwne błędy spowodowało zapchanie jednego katalizatora

viewtopic.php?f=14&t=6619
na dole strony 1.....

Dodatkowo na tym linku powyżej widać jak ładnie ELM327 czyta silnik V6
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez Koniec » 16 sie 2010 21:26:05

Witam. Frotkę posiadam od niedawna, ale temat interfejsu mnie zaciekawił. Przeczytałem cały temat i nie mam pojęcia co mam kupić, z jakiego programu korzystać. Czy ktoś mógłby mi coś podpowiedzieć? Frontera B 2000r, ABS, 3,2 manual.
Avatar użytkownika
Koniec
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 03 sie 2010 09:05:26
Lokalizacja: Opole
Województwo: Opolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez Jarek sp3swj » 16 sie 2010 21:40:45

Koniec napisał(a):Witam. Frotkę posiadam od niedawna, ale temat interfejsu mnie zaciekawił. Przeczytałem cały temat i nie mam pojęcia co mam kupić, z jakiego programu korzystać. Czy ktoś mógłby mi coś podpowiedzieć? Frontera B 2000r, ABS, 3,2 manual.


:-) może cały przeczytałeś... :-) ale tego powyżej swojego chyba nie :-)
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez Wookash » 16 sie 2010 21:42:28

Kup ELM327 z aukcji ktora linkowalem i uzywaj programu PCMScan.
Wookash
 

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez nestor » 16 sie 2010 21:53:25

Jarek sp3swj napisał(a):
nestor napisał(a): A na potwierdzenie - kilka obrazkow:


jak kliknieszw pozycje V6 to ci odpowie że "under development" i :dupa:


Przepraszam, tak daleko nie sprawdzalem - dalem :dupa: :oops:
"Rece i nogi opadaja!" przy silniku 3.2 V6 :shock:
Pozostaje jeszcze poszukac interfejsu do isuzu troopera z silnikiem 3.2 lub pojsc w slady Wookasha i wycisnac co sie da z elm237. Poza tym, poszukam taniego laptopa z fizycznym zlaczem rs232... w sobote gielda przy "Stodole"...
Obrazek
off-road jest jak seks - jak nie ma w nim uczucia, to sama technika nie wystarczy
Avatar użytkownika
nestor
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 287
Obrazki: 1
Dołączył(a): 03 gru 2009 22:49:26
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez Jarek sp3swj » 17 sie 2010 00:20:23

Nestor

- ELM327 kup od razu na USB i nie baw sie w fejsy na RS232
- ten interfejs do opel-scan ab-com kup też na USB i będzie gites

>> ELM - odczyta ci online pomiary z silnika błedy itp
>> ten drugi zapewne z IMMO się dogada i może poduszkami

Gdzieś po forum krąży mój interfejs do ab-com na RS232 - musiał bym zobaczyć w PW kto go ma ostatnio męczy .... jak cos to niech ci podeślą....

/// EDIT w tym temacie dałem linka do free programu do ELM i spisu kodów
/// EDIT viewtopic.php?f=33&t=760&p=88938#p88938
Ostatnio edytowano 17 sie 2010 23:08:07 przez Jarek sp3swj, łącznie edytowano 2 razy
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez szymon.ha » 17 sie 2010 13:54:11

Ten twój interfejs miał Michał, czekałem na niego prawie miesiąc, ale podobno wczoraj już był w drodze od mnie.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez nestor » 18 sie 2010 19:41:12

Poszedlem po sladach Wookasha... ale zanim klepnalem Kup Teraz zapytalem i dostalem taka informacje:
Dziekuje za zainteresowanie moja oferta.
U mnie dostanie Pan intrefejs i program, ktory umozliwia diagnostyke silnika 6VD1(3.2L, V6) oraz inne moduly w Oplu Fronterze 2000r. Nie jest to jednak ELM 327 bo ten interfejs nie bedzie sie laczyl. Potrzebuje Pan Opel Tech2 COM na zlaczu RS232 za 110zl. Musi Pan miec zlacze szeregowe COM w komputerze, bo wersja USB tego interfejsu nie dziala stabilnie. Podaje link:
http://allegro.pl/item1183870366_opel_n ... er_pl.html
Starego laptopa z rs232 znalazlem i nawet bateryjka trzyma okolo godziny. Jednak idac za rada Jarka sklaniam sie do lacza usb. Znalazlem cos takiego http://allegro.pl/item1190673200_najnow ... _inne.html wysylam pytanie o silnik 3.2 V6. Jaka dostane odpowiedz - napisze.
Na razie czekam na powrot kolegi z urlopu i przetestuje elm327 z bluetooth'em.
Obrazek
off-road jest jak seks - jak nie ma w nim uczucia, to sama technika nie wystarczy
Avatar użytkownika
nestor
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 287
Obrazki: 1
Dołączył(a): 03 gru 2009 22:49:26
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez Wookash » 18 sie 2010 20:26:34

nestor napisał(a):... Nie jest to jednak ELM 327 bo ten interfejs nie bedzie sie laczyl ...

Gada jak potluczony. Facet nie wie co sprzedaje.

ELM327 gada z naszym silnikiem chyba ze ja mam inny silnik ale to nie wchodzi w gre wiec nie ma co dyskutowac na ten temat.

ELM327 nie dziagnozuje (albo moj soft tego nie robi albo ja nie umiem) poduszek immo centralnego i czegos tam jeszcze.

Jak juz kupisz tego Opel Tech podziel sie spostrzezeniami.
Wookash
 

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez Jarek sp3swj » 18 sie 2010 23:24:03

Wookasch :-) bo ty szarlatan szaman i czarodziej jesteś :beer: :-) :D
A to co u ciebie działa to złudzenie optyczne :-) :1:

a tak na poważnie, jak na moim X22SE testowałem opel tech to gadał mi z IMMO... ale z silnikiem nie

opel tech działa po liniach K z wybranymi "computerami" - przykładowo z IMMO gada na pinie numer 7 naszego złącza.

Z elektrycznego punktu widzenia ELM ma interfejs do 7 linii K w złączu - ale chyba nasze programy nie potrafią tego wykorzystać . W wolnej chwili zobaczę ręczne wybieranie protokołu

ELM potrafi gadac takimi protokołami jak na obrazku - z silnikiem gada protokołem numer 2

trzeba zrobic próbe wybierając z hyperterminala numer 3
Załączniki
elm-p.PNG
elm-p.PNG (42.25 KiB) Przeglądane 1179 razy
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez szymon.ha » 18 sie 2010 23:34:31

Mam akurat tego opel techa 2 od Jareckiego,miał działać z oplami po 97r, więc sprawdziłem jak narazie na astrze Y17DT i powiem że ciągle mam błędy z programu. Włączając OT2, pisze że nie wykryło interfejsu, ale będąc w programie sprawdziłem czy nie ma błędów, miałem dane o aucie, o silniku, podłączyłem się napewno do licznika, nie mogłem zrobić za wiele prób bo ciągle program mi się psuł, jakieś błędy wyskakiwąły jakby od strony windowsa. Czy interfejs musi mieć jeszcze po za oprogramowaniem sterowniki?
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez Jarek sp3swj » 19 sie 2010 00:11:40

1 musisz mieć prawdziwy COM RS232 w PC
2 musi być podpięte do auta MASA .. 12V .. linia K do odpowiedniego pina
3 jak nie będzie zasilania 12V to program wyrzuci "brak echa"


Z astra nic nie testowalem ....

co to znaczy "psuł" .. co to znaczy "błedy"

Nie pisz tak ciurkiem i tak enigmatycznie bo nie wiadomo co robisz... :-) a nikt tu kaszpirowskim nie jest...
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez szymon.ha » 19 sie 2010 00:17:58

Używając com, żadnych przejściówek.

Wtyk jest obd2 więc cały interfejs wkładam w wejście w aucie.

Zasilanie jest, stacyjka na zapłonie.

Psuł to znaczy wyskakiwały błędy nie związane z interfejsem, tyle co z programem, jakby miał jakies braki i windows nie mógł go dobrze uruchomic.

Ale najdziwniejsze właśnie było to że włączając program jest napisane że urządzenie nie jest połączone, ale jednak coś tam pokazuje.

No i piny także przełącza sam.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez Jarek sp3swj » 19 sie 2010 00:26:51

??? jak to piny przełącza sam ??? może używasz złego programu do wersji z multiplekserem...... ??


ale jak odpalasz program to on ci w okienku mówi "PODŁĄCZ SIE DO PINU NUMER x"

wtyczka - nie było :-) jak wysylałem w gniazdo wpinało sie PINAMI
hmmm .. no chyba że poprzednik załozył wtyczkę :-)
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez ijido » 19 sie 2010 23:00:40

A ja mam problem
kumpel ma interface diagnostyczny od opla do kompa i niby wszystko ok ale nie mógł znaleźć w swoich zbiorach Techów (czy jak to się nazywa) silnika X22SE miał tylko 22dti i Y22XE/SE ale i tak nie chciało się połączyć z moją Fronterą. Aż sam był zdziwiony faktem zaistnienia problemu bo ogólnie sprawdza chłopakom na jednostce i zna się na tym wszystkim.
Czy ma ktoś link do takiej wersji co tam na pewno jest dobry model silnika do Frontery B 1999/2000 2,2 benzyna, bo mi Chcek Engine wyskoczył znów ale tym razem nie gaśnie jakoś sam.
Fronterzak zielony? Nie, to Krypton Green Mica.
Krypton - Superman.
Green - Wojskowy kolor.
Mica - Pocisk rakietowy przechwytujący.

Sam lepiej bym tego nie wymyślił ^^.
Avatar użytkownika
ijido
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 761
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 paź 2009 11:24:31
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez Jarek sp3swj » 19 sie 2010 23:17:42

:-) było pisane 99 razy że :-) z silnikiem X22SE i V6 Frotka B nie gada interfejs OPEL-TECH



z tym silnikiem X22SE 2,2 benzyna oraz V6 z tanich interfejsów to gada tylko ELM237

http://www.sp2swj.sp-qrp.pl/F/ELM327/el ... _clear.htm
http://www.sp2swj.sp-qrp.pl/F/ELM327/ELM327_X22SE.htm

Obrazek
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Interfejs diagnostyczny

Postprzez ijido » 20 sie 2010 20:52:01

szczerze mówiąc pierwszy raz starałem się w ogóle wykryć cokolwiek
jak to nie gada to jak to sprawdzają warsztaty ?
przecież to oryginalny silnik więc powinien?....
kto da linka do tego programu żeby pobrać?
i jakąś instrukcje?

Czekuś mi wyskoczył ponownie, znaczy znikł po odpięciu akumulatora ale jak jechałem o podkręciłem obroty wysoko i musiał wtedy znów się pojawić
Fronterzak zielony? Nie, to Krypton Green Mica.
Krypton - Superman.
Green - Wojskowy kolor.
Mica - Pocisk rakietowy przechwytujący.

Sam lepiej bym tego nie wymyślił ^^.
Avatar użytkownika
ijido
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 761
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 paź 2009 11:24:31
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość