Witamy !



[All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Huberek » 12 lut 2014 19:00:54

pytano jak chcę obciążyć alternator powyżej mocy znamionowej, stąd odpowiedź taka a nie inna.

Alternator z felicji 120A obciążyłeś w połową mocy znamionowej (mniej więcej), więc spadło tylko do 14V.
Badałem altki: 55A, 80A i trzy sztuki 70A (dwóch producentów), wszystkie 5 alternatorów miałem uszkodzone ??
55A badałem po kilkuletniej eksploatacji, a po sprawdzeniu zostawiłem 70A i chodził później przez trzy albo cztery lata.

Dla porównania złapałem pomiary przy 800 obr/min i kilkunastu przypadkach przy 2000 obr/min. żeby mieć podgląd.

-- Dodano 12 lut 2014 21:51:07 --

patrze teraz w pomiary i przy obciążeniu połową mocy znam. (ok. 25A) alternatory trzymały napięcie 13,9V lub 14,2V lub 14,05 V (zależy który). Jutro podeślę skan z pomiarów.
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez adam-wwy » 13 lut 2014 00:40:13

Ja po prostu każdy alternator doprowadzałem do stanu takiego, żeby napięcie prze obciążeniu nie spadało poniżej 14V, alternatory 70A, 90A i 120A i były jednego producenta (Bosch). Z tego co zauważyłem to oryginalne regulatory lepiej trzymają napięcie niż zamienniki.
adam-wwy
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 21 maja 2011 12:29:29
Lokalizacja: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Huberek » 13 lut 2014 13:44:40

Tak to wygląda:

1959

Stan "bez obciążenia" przyjmuję jednak 5A od układu zapłonowego, pompy paliwa itp.
pomiar na bezp 1 - ale był to obwód zapalniczki, podłączony bezpośrednio do zacisku alternatora (obwód nieobciążony - więc spadek napięcia nie wystąpił).

Dokładność pomiaru oceniam na 10%, ale to wystarczy, tendencja jest widoczna. W założeniu miał to być brudnopis pisany na kolanie - stąd jakość.

Jak widać alternatory ELMOTU nie wytrzymywały obciążenia znamionowego i sytuację ratował akumulator. Ale w zakresie najpowszechniejszego obciążenia (światła mijania i jeden wiatrak) wypadał najlepiej.

Ja po prostu każdy alternator doprowadzałem do stanu takiego, żeby napięcie prze obciążeniu nie spadało poniżej 14V,

pobierz z alternatora Felicji 120A i zobacz co z napięciem.
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez ali » 13 lut 2014 18:19:48

Akurat Adam w feli zamienił oryginalny kiepski 70A na boscha 120A więc nie ma bola żeby go tak obciążył.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Huberek » 13 lut 2014 18:51:23

teraz trzeba zapiąć wincha :D
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez JaGrab3 » 02 paź 2014 00:11:30

Witam, czy dużo roboty jest z wyjeciem alternator z 3.2?
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez eric » 02 paź 2014 13:21:31

JaGrab3 napisał(a):Witam, czy dużo roboty jest z wyjeciem alternator z 3.2?

Nie dużo.
Wystarczy ściągnąć rurę dolotu. Odkręcić przewody oraz 2 śruby mocujące i wysunąć w stronę prawego nadkola.
Najwięcej walki jest z wysunięciem i wsunięciem bo trzeba tak z 5cm przesunąć równomiernie bo się klinuje.
... jakieś śrubki mnie powypadały teraz ...
Avatar użytkownika
eric
Moderator
Moderator
 
Posty: 1371
Obrazki: 48
Dołączył(a): 04 cze 2011 08:52:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 11
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez JaGrab3 » 03 paź 2014 21:31:56

Odkręcić przewody.... chyba bez kanału to nie za bardzo się bedzie dało?
Probowałem od góry dostać się do niego, ale musiałbym mieć dziecięce rączki....

Eric, czy obleci żeby przewody odkręcić PO wysunięciu? Czy nie za bardzo?
Z tego co widziałem to jest wtyczka wzbudzenia, ale mam tak usyfioną, że nie bardoz wiem jak ją sciągnąć, a nie chcę urwac.
Od tyłu pod plastikowym kapslem jest +, a do obudowy jest - na takim średnio grubym przewodzie....
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez eric » 03 paź 2014 21:46:21

Kladlem pod auto aby to porozpinac. Wydaje mi sie ze najpierw poodpinalem wszystko ale pewien nie jestem :( . Na pewno przesuniesz go troche w strone blotnika ale z tego tunelu raczej na przewodach nie wyjmiesz.
PS pamietaj odpiac aku najpierw.
PS2 Bo to wlasnie male raczki skladali ten silnik :)

-- Dodano 23 paź 2014 07:38:45 --

Teraz ja mam analogiczne pytanie dot. A 2.2i
Czy aby wyjąć alternator trzeba zdejmować pompę wspomagania (wersja z klimatyzacja)?
... jakieś śrubki mnie powypadały teraz ...
Avatar użytkownika
eric
Moderator
Moderator
 
Posty: 1371
Obrazki: 48
Dołączył(a): 04 cze 2011 08:52:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 11
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Odp: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowa

Postprzez brum » 23 paź 2014 07:56:29

Przecież alternator masz u góry.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Odp: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowa

Postprzez eric » 23 paź 2014 07:59:43

brum napisał(a):Przecież alternator masz u góry.

Dzięki za wskazówkę :]
Niestety dolna śruba mocująca alternator jest za kołem pasowym pompy wspomagania. Odkręcić się ją da ale pytanie czy da się wyjąć?
... jakieś śrubki mnie powypadały teraz ...
Avatar użytkownika
eric
Moderator
Moderator
 
Posty: 1371
Obrazki: 48
Dołączył(a): 04 cze 2011 08:52:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 11
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez brum » 23 paź 2014 15:45:26

A co za różnica czy się da czy nie? I tak musisz odkręcić :P
Jak wychodzi do przodu to powinna wyjść przez koło na pompie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez eric » 23 paź 2014 15:49:50

brum napisał(a):A co za różnica czy się da czy nie? I tak musisz odkręcić :P

Ano taka że przy tej pogodzie nie uśmiecha mi się wykręcać dodatkowo pompy.
... jakieś śrubki mnie powypadały teraz ...
Avatar użytkownika
eric
Moderator
Moderator
 
Posty: 1371
Obrazki: 48
Dołączył(a): 04 cze 2011 08:52:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 11
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Czester 3477 » 23 paź 2014 19:10:57

Elektromechanik u którego robiłem alternator musiał wyciągać pompę.
Avatar użytkownika
Czester 3477
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 163
Dołączył(a): 15 mar 2009 14:28:49
Lokalizacja: Węgrzce Wielkie
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez eric » 25 paź 2014 19:49:11

Faktycznie w A 2.2i z klimą trzeba najpierw zdjąć pompę wspomagania.
Dla potomnych bo sie naj... solidnie nim znalazłem właściwa kolejność.
Alternator i pompa siedzą na wspolnej łapie której nie da sie sciagnąć bez sciagania pompy wspomagania bo jedna z 3 śrub łapy siedzi właśnie pod pompą :niewiem:
Zatem tej łapy nie ruszamy. Pompa siedzi na 2ch srubach z tyłu i jednej z przodu (trzeba wykrecac przez koło pasowe). Do tylnej-dolnej śruby dojście koszmarne :wsciekly: Tylko od dołu można ją zobaczyć, a tylko od góry wykrecić.
Obrazek

Alternator z Vectry 2.0 też nie pasuje idelanie. Trzeba bylo tylną łapę na alternatorze dopasować szlifierka (patrz foto poniżej).
Obrazek

Po lewej Vectra. Po prawej frota.
... jakieś śrubki mnie powypadały teraz ...
Avatar użytkownika
eric
Moderator
Moderator
 
Posty: 1371
Obrazki: 48
Dołączył(a): 04 cze 2011 08:52:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 11
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Pioterek227 » 23 lis 2014 09:46:37

A u mnie kontrolka zarzyla sie i po wymianie regulatora i szczotek (stare 1/3 dlugosci w porownaniu z nowymi) dalej jest tak samo. Pomiar z aku pod obciazeniem(nawiew max, zapalniczka, swiatla dlugie + dalekosiezne) to 13,9V. Silnik C24NE.
Pioterek227
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Obrazki: 0
Dołączył(a): 25 paź 2014 10:42:18
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Huberek » 23 lis 2014 22:53:49

W takich warunkach to prawidłowe.
A na wzbudzeniu jakie masz napięcie ?
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez Pioterek227 » 24 lis 2014 18:43:26

A tego nie sprawdzalem. Tylko irytujaca jest ta kontrolka ladowania i wskazówka ladowania ponizej polowy.
Pioterek227
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Obrazki: 0
Dołączył(a): 25 paź 2014 10:42:18
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez riko » 19 lip 2015 20:29:04

pany,pomóżcie, robiłem altek jakies 3-4 tyg temu i ładował pod obciążeniem 13.9-13.8 więc nie szukałem dziury w całym. a w sobote utknąłem w " kałuży" kopałem się dobre 10-15 minut a z wyjechałem, błota na aucie było więcej niż w tej kałuży po wyjechaniu. po tym zdarzeniu umarło mi ładowanie. wskaźnik pokazuje 1 kreskę od dołu, jutro to zmierzę miernikiem co on pokazuje. czy błoto mogło zabić altka??
było A 2.0 pb
było A 2.4 lpg
jest A 3.1 TD
riko
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 237
Dołączył(a): 02 cze 2015 16:05:26
Lokalizacja: SB / SZY
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [All] Alternator - zanik ładowania (nierówne ładowanie)

Postprzez brum » 19 lip 2015 20:33:54

No mogło go zabić. wskaźnik pokazuje prąd w instalacji/na aku.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości