Witamy !



[All] Akumulator wiekszy a nie pali

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

[All] Akumulator wiekszy a nie pali

Postprzez szlufas » 19 gru 2009 09:13:21

Witam posiadam Frote 97 A mam w niej aku 72 Amperki juz leciwy i słabiutki ale po naladowaniu kreci :) miejsza o wiekszosc. Dzis wmontowałem jej centre 100 z 90 rozruchu naladowana w 100% nowy i nawet nie ma sily zakrecic dlaczego tak sie dzieje ? czy za duza moc i odcina czy jak ? za odpowiedzi dzieki :)
szlufas
 

Re: Akumulator wiekszy a nie pali

Postprzez Exodus857 » 19 gru 2009 10:02:12

może olej marznie tez mam problemy jak stoi frotka cala noc bez garażu.
Exodus857
 

Re: Akumulator wiekszy a nie pali

Postprzez szlufas » 19 gru 2009 11:39:04

Patrzyłem przy podłączeniu i tak:
oczyscilem klemy i przewody , patrze w samochodzie na wskaźnik akumulatora a on lezy na dole prawie łapie sie na ostatniej kresce przy dole Czy jest jakas blokada ze jak wiecej pradu to odcina czy jak ?
szlufas
 

Re: Akumulator wiekszy a nie pali

Postprzez konar55 » 19 gru 2009 11:43:10

weddlug mnie trzeba czyscic nie tylko kleme ale i punkt masowania akumulatora moze tgam masz wzrost oporu i dlatego ilosc pradu do rozrusznika jest za maly sprawdz to nic nie kosztuje
Avatar użytkownika
konar55
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 258
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 cze 2009 07:55:40
Lokalizacja: Świnoujście
Pochwały: 1
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Akumulator wiekszy a nie pali

Postprzez szlufas » 19 gru 2009 16:06:30

wstawiłem akumulator tary i zapalił od razu takze prblem widze w akumulatorze nowym hmm pewnie cela. A co do akumulatorów to do 2.5 tds jaki aku mozna dac maksymalny taki zeby frotka miala siele go ladowac ?
szlufas
 

Re: Akumulator wiekszy a nie pali

Postprzez skoda_00 » 18 paź 2013 10:12:37

Wznowię temat, i myślę że ktoś mi odpowie na pytanie.
A mianowicie, wymieniam akumulator i chciałbym się dowiedzieć jaki ma być, czy stary nie był za słaby bo u mnie w 2.8 TDi był 74Ah
skoda_00
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 17 sie 2013 09:15:22
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Akumulator wiekszy a nie pali

Postprzez Semir » 18 paź 2013 10:29:51

74 Ah miałe w B 2,2 DTI ogólnie było ok ale jak bym zmieniał to na minimum 100 Ah, więc doradzę ci taki, Jak dobrze pamiętam to kolega w A6 2,5 ma zalecany właśnie coś koło 100 Ah.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Akumulator wiekszy a nie pali

Postprzez jrzeuski » 18 paź 2013 10:32:08

74Ah był fabrycznie i zasadniczo wystarcza, ale wiadomo, że jak będzie duży mróz a akumulator już nie nowy, to wiele z fabrycznej pojemności mu nie zostanie. Ja nie schodzę poniżej 90Ah. 100Ah to ideał, ale ciężko zdobyć taki w obudowie, która by pasowała do podstawki.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Akumulator wiekszy a nie pali

Postprzez baxxx » 18 paź 2013 11:26:05

ja mam 74Ah czyli taki jak fabryczny, ale o zwiększonym prądzie rozruchowym 740A i to w zimę jest istotne dla diesla, 100Ah jest spoko ale trzeba pamiętać i go co jakiś czas doładowywać, bo alternator (zwłaszcza kiedy jeździ się cały czas na światłach, chodzi dmuchawa, radio idt,) nie daje rady, a nie ma nic gorszego dla żywotności aku jak jest notorycznie niedoładowany
Avatar użytkownika
baxxx
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 sie 2012 09:55:13
Pochwały: 3
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: Akumulator wiekszy a nie pali

Postprzez jrzeuski » 18 paź 2013 12:07:29

Skąd się bierze ta bzdura o niedoładowywaniu dużego akumulatora? :niewiem:

Akumulator jak sama nazwa wskazuje to pojemnik na coś. Ma określoną pojemność, czyli parametr ile zawartości można z niego wyjąć (tu: prądu). A także wydajność, czyli w jakim tempie można pobierać zawartość (tu: maksymalne natężenie prądu). Analogicznie ładowanie, to wsadzanie tyle, żeby pojemnik znów był pełen. Można to robić "łyżeczką", ale potrwa to długo lub "łopatą" i będzie szybciej. W przypadku akumulatora ma to jeszcze skutek uboczny w postaci wydzielanego ciepła (może się nam zagotować) i wodoru (może wybuchnąć). Pojemnik o nazwie akumulator samochodowy ładujemy alternatorem (albo prostownikiem). Im wydajniejszy alternator, tym szybciej naładuje akumulator. Liczy się ile prądu pobraliśmy z akumulatora, czyli ile brakuje. I od tego będzie zależał czas osiągnięcia pełnego naładowania. Ale...alternator zasila też urządzenia pobierające prąd w samochodzie, więc dopóki pobór prądu nie przekracza wydajności alternatora to akumulator się nie rozładowuje! Ergo, akumulator rozładowuje się głównie w trakcie odpalania silnika (alternator wtedy nie działa w ogóle a rozrusznik ciągnie dużo) albo jak używamy wyciągarki (to jeszcze większy pożeracz prądu niż rozrusznik a do tego wymaga działania po kilka minut). W autach projektowanych do przeciętnych zastosowań odpalenie wszystkich odbiorników prądu naraz (światła, nawiew,radio, ogrzewanie szyb i lusterek, itd.) zazwyczaj przekrocza wydajność alternatora, więc brakujący prąd zaczyna dostarczać akumulator. Im mniejszy jest akumulator, tym będzie robić to krócej zanim się kompletnie rozładuje. Czyli mamy kolejny powód by wstawić pojemniejszy akumulator: po prostu dalej na nim zajedziemy. Oczywiście naładowanie potrwa wtedy odpowiednio dłużej chyba, że damy też mocniejszy alternator. Wniosek nr 1: jeżeli akumulator trzeba doładowywać to znak, że w aucie mamy za słaby alternator a nie niewłaściwej pojemności akumulator! Wniosek nr 2: każdy alternator naładuje każdy akumulator (o ile napięcia się zgadzają), różnice będą jedynie w czasie trwania tego procesu.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Akumulator wiekszy a nie pali

Postprzez RudeBoy » 18 paź 2013 12:16:52

Jacek zasadniczo masz rację. Ale pokaż mi współczesne auto, który ma większy pobór prądu wszystkich odbiorników niż wydajność alternatora.
Maluch z prądnicą się nie liczy.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Akumulator wiekszy a nie pali

Postprzez baxxx » 18 paź 2013 12:17:31

no o to właśnie chodzi, że jak masz aku o większej pojemności to musi się dłużej ładować, jeżeli masz diesla który dodatkowo musi grzać przed uruchomieniem świece , czasami po parę razy w duże mrozy, i jedziesz przy obciążeniu 5-10 km do pracy to 100ah będzie trudniej doładować niż 74ah przy fabrycznym alternatorze
Avatar użytkownika
baxxx
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 sie 2012 09:55:13
Pochwały: 3
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: Akumulator wiekszy a nie pali

Postprzez szaman » 18 paź 2013 12:26:00

a to niejest czasem tak ze faktycznie niedoladujesz powiedzmy tego 100Ah na maxa powiedzmy ze zdazysz go naladowac w 80% czyli będzie mial 80Ah a wtym samym czasie 74Ah naladuje sie w 100%. Wieć i tak ten niedoladowany bedzie mial wiecej pradu zgromadzonego???
Terenówka - samochód, który utknie tam, gdzie osobówka nie dojedzie =)
Avatar użytkownika
szaman
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 221
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 cze 2013 19:02:18
Lokalizacja: Kraków/Gdynia
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Akumulator wiekszy a nie pali

Postprzez jrzeuski » 18 paź 2013 12:43:11

baxxx napisał(a):100ah będzie trudniej doładować niż 74ah przy fabrycznym alternatorze
Nie zrozumiałeś :( Owszem 100ah będzie się dłużej ładować jak się go kompletnie rozładuje. Tylko, że na 100ah pojeździsz do tej pracy za rogiem (pomijam sens takiej jazdy a zwłaszcza dieslem) przez miesiąc a na 74ah tylko 3 tygodnie zanim go wykończysz, bo przyczyna jest ta sama: alternator ma za mało czasu, żeby uzupełnić ubytek prądu przy grzaniu świec i rozruchu (świece grzeją jeszcze przez jakiś czas po odpaleniu silnika zanim się on nie rozgrzeje). Zatem po każdym krótkim kursie bilans prądu będzie praktycznie taki sam przy 74ah i 100ah. Czemu nie taki sam?

Wchodząc bardziej w zagadnienie wyjdzie, że choć prąd ładowania nie zależy od pojemności akumulatora, to zależy od napięcia na nim, które jest pochodną gęstości elektrolitu, która z kolei zmienia się wraz ze stopniem rozładowania. W efekcie ładowanie nie jest procesem liniowym. Inteligentne (czyt. drogie) prostowniki potrafią się do tego dopasować, ale alternator to prymitywne urządzenie, więc szybciej ładuje głęboko rozładowany akumulator dostarczając mu więcej ładunku elektrycznego w jednostce czasu (poprzez większy dostarczany prąd). W tym sensie mniejszy akumulator może być efektywniejszy na krótkich dystansach, ale szybciej go zabiją głębokie rozładowywania i potem ładowanie dużym prądem. A już na pewno częściej będzie wymagał uzupełnienia elektrolitu, co w przypadku tzw. akumulatorów bezobsługowych oznacza po prostu konieczność wymiany.

-- Dodano 18/10/2013 14:01 --

szaman napisał(a):a to niejest czasem tak ze faktycznie niedoladujesz powiedzmy tego 100Ah na maxa powiedzmy ze zdazysz go naladowac w 80% czyli będzie mial 80Ah a wtym samym czasie 74Ah naladuje sie w 100%. Wieć i tak ten niedoladowany bedzie mial wiecej pradu zgromadzonego???
Liczy się nie w procentach tylko zgromadzony ładunek.

Załóżmy, że oba są w pełni naładowane a na odpalenie poszło 20Ah (to dużo, zazwyczaj 1-5 w zależności od rodzaju silnika, temperatury, sprawności układu paliwowego, itd.). Czyli tyle prądu alternator musi z powrotem wsadzić do akumulatora. I jak napisałem wcześniej tu zaczyna się pewna różnica, bo prąd ładowania akumulatora rozładowanego w 80% (100Ah) i 73% (74Ah) będzie nieco inny, więc faktycznie ten mniejszy naładuje się trochę szybciej. O ile? Rzecz właśnie w tym, że są to sekundy a cały proces ładowania przy prądzie 20A trwałby godzinę, zatem różnica między akumulatorami jest w praktyce zaniedbywalna. W normalnych warunkach i przy sprawnym silniku naładowanie akumulatora po odpaleniu to kwestia kilku minut, więc o ile nie jeździmy tylko do kiosku za rogiem po fajki można sobie darować dywagacje czy akumulator zdąży się doładować. Diesel dla zdrowia faktycznie potrzebuje dłuższych przebiegów, ale to nie tylko z powodu akumulatora, ale ogólnie filozofii pracy.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Akumulator wiekszy a nie pali

Postprzez baxxx » 18 paź 2013 13:34:28

zrozumiałem i o to właśnie chodziło :
jrzeuski napisał(a):... I jak napisałem wcześniej tu zaczyna się pewna różnica, bo prąd ładowania akumulatora rozładowanego w 80% (100Ah) i 73% (74Ah) będzie nieco inny, więc faktycznie ten mniejszy naładuje się trochę szybciej.O ile? Rzecz właśnie w tym, że są to sekundy...


fakt i tu się z tobą w 100% zgodzę, że jest to minimalna różnica, zakładają że wszystko w instalacji i z alternatorem jest ok
... aczkolwiek jak się weźmie jakąkolwiek kartę gwarancyjną od aku to jak wół jest napisane "stosowanie akumulatora o większej pojemności niż jest zalecane przez producenta auta, powoduje jego krótsze działanie"
Avatar użytkownika
baxxx
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 sie 2012 09:55:13
Pochwały: 3
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: Akumulator wiekszy a nie pali

Postprzez jrzeuski » 18 paź 2013 14:04:23

baxxx napisał(a):... aczkolwiek jak się weźmie jakąkolwiek kartę gwarancyjną od aku to jak wół jest napisane "stosowanie akumulatora o większej pojemności niż jest zalecane przez producenta auta, powoduje jego krótsze działanie"
Producenci w kartach gwarancyjnych piszą różne farmazony, żeby mieć furtkę do nieuznania reklamacji.

PS. Jak reklamowałem rozklejone buty zimowe, to mi nie uznali z powodu, że chodziłem w nich po mokrym podłożu :shock: Suche chodniki to w naszym klimacie są może przez kilka dni w sezonie zimowym, więc niby gdzie powinienem był w nich chodzić? Ręce mi opadły i sam je sobie skleiłem butaprenem.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Akumulator wiekszy a nie pali

Postprzez damianEK691965 » 18 paź 2013 21:41:35

Kwitujac ja u siebie w 2.0 mam 97Ah i jest ok kwestia jest tego typu ze zaden nawet najlepszy alternator nie naladuje ci aku na krotkich przebiegach czyli odpalamy wlaczamy światła i ogien przez 3km i tak cały tydzien czy dwa . Któregoś dnia po prostu nie zagada :?
kumho kl71 31' lift lekki snorkel winda dragon 1200HD było
Jest jeep cherokee4.0 lift plus BFG mt km2 31" zderzaki bagażnik i parę drobiazgów
isuzu 2.2 td pocięte 32" mieszacz błota
Avatar użytkownika
damianEK691965
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1055
Obrazki: 7
Dołączył(a): 13 cze 2009 13:48:59
Lokalizacja: Słupsk Gdynia
Pochwały: 1
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995


Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość