Strona 1 z 1

Konkurencja dla FROTY i dlaczego akurat FRONTERA

PostNapisane: 18 lip 2010 19:57:42
przez axit
Pytam szuka i dalej nic :roll: co myślicie o takich konkurentach frotki?
Wymogi:
5 miejsc
może być 3d lub 5
- samochód na co dzień do pracy na wyjazdy z rodziną na wakacje (i może coś więcej)
- samochód podwyższony co by przez głębszą kałuże przejechał lub nie zawisł na śniegu
- łatwiej wsiadać i wysiadać
- profil opony powinien pozwalać żonie lekko atakować krawężniki :mrgreen:
- silnik 2.2 lpg powiedzmy oszczędny - nubira 2.0 nauczyła mnie ze spalanie 15 l / 100 to dobry wynik.
- frota 3d butla może iść pod samochód bagażnik w miare spoko - do tego mam małe 300 l na dach.
- przyzwoity kufer (spoko pakowaliśmy sie w astrę F HTB więc i tu chyba da rade)
- ATUT możliwość zapinania 4x4 z samochodu bez wysiadania szczególnie w zimie
- ( sport 3d ) Gabaryty samochodu w miarę przestronny w środku, i zmieści się na każdym standardowym miejscu parkingowym – z którym czasami ciężko.
- Sentyment do marki
- co do samej wersji 5 d ........ chciałbym obie zobaczyć i się przejechać nawet jako pasażer.

a tu lista potencjalnych konkurentów:
Hondy CRV, HRV, samoczynne załączenie 4x4 - wada nie lubie być zaskakiwany przez samochód
Freelander, - j.w
Subaru forester, stały 4x4 zaleta
Nissan terrano II / Ford maveric wersje 3d = 5 miejsc i podobne gabaryty.
Suzuki 5d - wada załączanie napędu w starszych wersjach i gnijące blachy
Partole i tego typu sprzęty trochę za duże i za drogie w zabawie.


Takie są moje poglądy na ten temat macie jakieś inne podejście z chęcią wysłucham.

Re: Konkurencja dla FROTY i dlaczego akurat FRONTERA

PostNapisane: 18 lip 2010 20:02:31
przez szymon.ha
Jak chcesz podróżować to sądzę że 5D będzie lepszy, nie wiem jak Ty, ale ja jadąc pod namiot w dwie osoby pakuje cały tył i jeszcze tylnie siedzenia, więc tak że nikt nie wsiądzie już.
Co do napędu to załączany z kabiny, ale jak masz sprzęgiełka manualne to musisz wysiąść aby je włączyć, ale wystarczy raz i jeździć tak, a wtedy przód możesz dołączać i rozłączać jak chcesz, jeśli będą to sprzęgiełka automaty to musisz się zatrzymać aby 4x4 włączyć.

Re: Konkurencja dla FROTY i dlaczego akurat FRONTERA

PostNapisane: 18 lip 2010 20:36:55
przez Tomkoski
Miałem wcześniej FORD EXPLORER.

Pomimo 4.0 L bez instalacji LPG mieścił się tak jak nubira w 15L.

Wyposażenie (94r) full wypas (amerykaniec).

jedyny minus - uszkodziłem skrzynie biegów (automat).
Za naprawę w okolicy zawołali więcej niż dałem za całe auto, a nie miałem możliwości zawiźć do mechanika gdzie indziej (Wrocław, Poznań, Bydgoszcz, Warszawa).

jak najbardziej POLECAM !!!

Re: Konkurencja dla FROTY i dlaczego akurat FRONTERA

PostNapisane: 18 lip 2010 21:54:56
przez jrzeuski
axit napisał(a):Hondy CRV, HRV, samoczynne załączenie 4x4 - wada nie lubie być zaskakiwany przez samochód
Freelander, - j.w

Jak chcesz mieć 4x4, które potrafi uratować ci :dupa: to unikaj Haldexów. To ustrojstwo ma to do siebie, że włącza napęd drugiej osi (tylnej) jak już jesteś w tarapatach i małe szanse, że coś to pomoże. W śniegu jeszcze daje jakieś nadzieje, ale w błocie to zapomnij. Lepiej nawet niech się nie włącza, bo się rozwali jak poczuje duży opór na kołach.

Re: Konkurencja dla FROTY i dlaczego akurat FRONTERA

PostNapisane: 19 lip 2010 17:42:51
przez maciar
Ale landek też ma stały napęd na wszystkie koła.Tyle że zmienny 80/20 asfalt a w błocie jak piszą 1 do 2 sek. przechodzi na 50/50.Nie sądze żeby żona była zadowolona z tego ze jak ślisko to 4x4 a jak pokaże sie asfalt to wyłącz.Dlatego myśle że lepiej coś ze stałym napędem jak dołączanym jeśli auto ma rzadko widzieć błoto chyba że frota Darka ta by sie nadawała

Re: Konkurencja dla FROTY i dlaczego akurat FRONTERA

PostNapisane: 19 lip 2010 19:50:13
przez Kogut
Jeep Cherokee chyba posiada możliwość jazdy 4x4 po czarnym

Re: Konkurencja dla FROTY i dlaczego akurat FRONTERA

PostNapisane: 19 lip 2010 20:43:26
przez STRUNA
Jeep Cziro i inne ale tylko wersje z Full Timem. Wszystkie Land Rovery mają stały na 4 zawsze - jest szeroki wybór silników (bo z modeli odradzam Freelandera), Subaru ma stały dobry napęd jednak jest drogie w eksploatacji. Pajero ma układ Super Select z możliwością jazdy 4x4 i reduktorem po asfalcie.

Re: Konkurencja dla FROTY i dlaczego akurat FRONTERA

PostNapisane: 19 lip 2010 20:48:43
przez maciar
Super Select ale i też easy select czyli iden iden jak frocia.

Re: Konkurencja dla FROTY i dlaczego akurat FRONTERA

PostNapisane: 19 lip 2010 20:51:51
przez STRUNA
w 90% montowany był na szczęście super select :mrgreen:

Re: Konkurencja dla FROTY i dlaczego akurat FRONTERA

PostNapisane: 20 lip 2010 16:54:55
przez piotrul
jrzeuski napisał(a):
axit napisał(a):Hondy CRV, HRV, samoczynne załączenie 4x4 - wada nie lubie być zaskakiwany przez samochód
Freelander, - j.w

Jak chcesz mieć 4x4, które potrafi uratować ci :dupa: to unikaj Haldexów. To ustrojstwo ma to do siebie, że włącza napęd drugiej osi (tylnej) jak już jesteś w tarapatach i małe szanse, że coś to pomoże. W śniegu jeszcze daje jakieś nadzieje, ale w błocie to zapomnij. Lepiej nawet niech się nie włącza, bo się rozwali jak poczuje duży opór na kołach.

Nie do końca masz racje. To g... lubi się załączyć w czasie jazdy, np. na zakręcie wtedy jest troszkę nieciekawie. Jak się załączy na lodzie, w śniegu, w błocie ale na prostej drodze przy małej prędkości albo jak ugrzęźniesz, to ciągnie całkiem, całkiem. Żona jeździ tym na co dzień (MK I) a i ja czasami sobie zasiądę. Oczywiście to tylko SUV i do tego z silnikiem wysokoobrotowym, więc porównanie z terenówkami... :roll: Ale na trasie wcale nie odstajesz od osobowych. Bagażnik średniomały :mrgreen: