Strona 1 z 2

Pug 306xsi drama

PostNapisane: 19 sty 2014 14:02:08
przez bloodsuckin
Bry
Mam puga 306xsi '95r 2.0pb gaz sekwencja i wieczne problemy.
Mechanik po raz kolejny rozłożył ręce, a zanim pójdę do elektryka, żeby mnie ponownie naciągnął postanowiłem napisać tu, może ktoś ma jakiś pomysł.
Szukałem odpowiedzi na forum puga, nic sensownego nie znalazłem...

Leją mi wtryski, więc szukam przyczyny tego zjawiska...
Komp wywala błąd "stosunek paliwo-powietrze poza zakresem". Wymieniona listwa wtryskowa i nadal to samo. Udało się go odpalić na plaku.

W grudniu wymieniona lambda, bo gazownik stwierdził, że musi być padnięta, bo nie reaguje na zmianę dawki gazu. Po wymianie wina została przeniesiona na kompa, że to komp nie zmienia czasów wtrysków pb. Po przejechaniu 25km komp coś zaczął reagować i udało się ustawić mapę gazu.

Na dzień dzisiejszy udaje się go odpalić na 2 gary z gazem w podłodze przekręcając kluczyk od razu po włożeniu do stacyjki zanim pompa zrobi porządne ciśnienie. Chwile popracuje i zadławi się wachą.

Używany komp to koszt 65zł, ale to będzie już minimum 4 komp w tym bolidzie, 2 poprzednie zostały usmażone przez zwarcie w czujniku prędkościomierza, a elektryk naciągnął mnie przy obydwu na "przeprogramowanie", bo przecież immo... którego nie ma.

Tak więc klasyczne "ratunku!!!111" :cry2:

Re: Pug 306xsi drama

PostNapisane: 19 sty 2014 14:44:11
przez brum
a skąd wiesz że leją wtryski?
lewego powietrza nie łapie?

Re: Pug 306xsi drama

PostNapisane: 19 sty 2014 17:33:58
przez adrianee36
sprawdz czy to aby napewno wtryski leja, to nie diesel ze az takie problemy robiłyby wtryski.

Re: Pug 306xsi drama

PostNapisane: 19 sty 2014 17:47:48
przez FAFEK29
jaki tam dokładnie masz silnik? 8v 16v
kiedy pojawił się problem?
czy wogóle kiedyś jezdził dobrze na lpg?

jaka sekwencja?
co oznacza pug 306 xsi?

Re: Pug 306xsi drama

PostNapisane: 19 sty 2014 18:04:04
przez szymon.ha
Podłącz się pod wtryski czymś co w miarę szybko działa, miernikiem bądź diody i zobacz jak działają, może są cały czas otwarte bo jest gdzieś zwarcie na wiązce.
listwa wtryskowa wymieniona tzn z wtryskami i wiesz że te dobrze działają? Jakiś regulator ciśnienia?

Re: Pug 306xsi drama

PostNapisane: 19 sty 2014 18:35:01
przez bloodsuckin
brum napisał(a):a skąd wiesz że leją wtryski?

Mechanik wyjął i twierdzi, że leją... Leją tyle, że rozjebało tłumik środkowy. Świece mokre w cylindrach nieprzepalona waha.

adrianee36 napisał(a):sprawdz czy to aby napewno wtryski leja

Jak to inaczej stwierdzić? Mędrzec wyjął i mówi, że leją za dużo wahy.

FAFEK29 napisał(a):jaki tam dokładnie masz silnik?

8v PSA XU10J2

FAFEK29 napisał(a):kiedy pojawił się problem?

Pojawił się 2 razy. Za 1szym razem silnik postanowił zgasnąć na dojeździe do świateł, mędrzec stwierdził zawieszony regulator ciśnienia paliwa.
2gi raz ta sama sytuacja, tyle tylko, że już nie chce odpalić.

FAFEK29 napisał(a):czy wogóle kiedyś jezdził dobrze na lpg?

Nie miałem zastrzeżeń, czasem szarpał, dotarłem na regulację gazu jak już pisałem lambda, problemy z ustawieniem map, silnik nie reagował na zmiany dawki paliwa.
Gaz czasem lubi się wyłączyć (błąd ciśnienia gazu), zbierał się dobrze nie było czuć różnicy lpg/pb.

FAFEK29 napisał(a):jaka sekwencja?

AKME

FAFEK29 napisał(a):co oznacza pug 306 xsi?

Pug - Peugeot
306xsi - znaczki jakie fabryka umieściła pod tylną prawą lampą ;)

szymon.ha napisał(a):Podłącz się pod wtryski czymś co w miarę szybko działa, miernikiem bądź diody i zobacz jak działają, może są cały czas otwarte bo jest gdzieś zwarcie na wiązce

Znachor je wyjął i twierdzi, że zwarcia nigdzie nie ma. Nie leją cały czas, przynajmniej tak go zrozumiałem.

szymon.ha napisał(a):listwa wtryskowa wymieniona tzn z wtryskami i wiesz że te dobrze działają? Jakiś regulator ciśnienia?

Kupiłem używaną listwę z kompletem wtrysków i regulatorem ciśnienia paliwa, wszystko działa identycznie jak na starej listwie. Nie wiem, czy dobrze działają jak to używki.

Re: Pug 306xsi drama

PostNapisane: 19 sty 2014 18:43:30
przez szymon.ha
Może czujnik położenia wału bądź coś takiego co steruje momentem otwierania wtrysku.

Re: Pug 306xsi drama

PostNapisane: 19 sty 2014 18:53:33
przez bloodsuckin
Komp mi tego nie wybłyskał... :/

Re: Pug 306xsi drama

PostNapisane: 19 sty 2014 19:01:45
przez brum
Bo Ecu Ci wybłyska błedy aktywne.

Re: Pug 306xsi drama

PostNapisane: 19 sty 2014 19:05:52
przez bloodsuckin
Czy z walniętym czujnikiem położenia wału pracowałby na plaku?

Re: Pug 306xsi drama

PostNapisane: 19 sty 2014 19:07:36
przez brum
On daje iskrę i wtrysk.
Czujnik temp powietrza w dolocie?

Re: Pug 306xsi drama

PostNapisane: 19 sty 2014 19:26:14
przez bloodsuckin
Więc, jeśli na plaku silnik pracuje, to raczej czujnik położenia wału jest ok.
Czujnika temp powietrza też by mi nie wybłyskało? I czy ma on aż taki wpływ na ilość paliwa?

Re: Pug 306xsi drama

PostNapisane: 19 sty 2014 19:38:06
przez FAFEK29
kolego a może masz problem z komuterem gazowym. on jest podłanczany pod wtryski benzynowe. może coś w nim padło i podaje cały czas sygnał na otwarcie wtrysku. albo ktoś w kablach coś namotał. AKME TO RACZEJ STARSZA SEKWENCJA. jeżeli emulacje wtryskiwaczy benzynowych masz wpinaną na kostki to spróbuj odpiąc kostki gazowe a wpiąć tak jak było bez gazu tak będziesz miał pewność. chyba ze masz kable przylutowane to troszke więcej zabawy ale i tak bym je spowrotem zlutował tak jak było fabrycznie. w ten sposób wyeliminujesz zepsuty sterownik gazowy.

Re: Pug 306xsi drama

PostNapisane: 19 sty 2014 20:10:11
przez bloodsuckin
Wtryski otwierają się prawidłowo w swoim cyklu, tyle tylko, że za długo pozostają otwarte. Jutro mechanik odłączy sterownik gazu i będzie wiadomo.

Re: Pug 306xsi drama

PostNapisane: 19 sty 2014 20:15:26
przez FAFEK29
odepnij sonde, sprawdz reulator ciśnienia i czujnik temperatury. mozliwe ze rozjeżdza się mapa wtrysku przez wadliwy komputer lpg

Re: Pug 306xsi drama

PostNapisane: 19 sty 2014 21:01:25
przez bloodsuckin
Doczytałem jeszcze taką ciekawostkę:
KOD 52
OPIS KODU
Regulacja składu mieszanki poza zakresem.
OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie sondy możliwe zestarzenie sondy. Sprawdzić połączenie pomiędzy masa pojazdu a układem wydechowym oraz jego szczelność. Usterka może być powodowana także nieprawidłowym działaniem sterownika układu. Usterka możliwa również, jeśli kontynuowano jazdą z bardzo niskim stanem paliwa w zbiorniku lub do jego wyczerpania.

Czyli mógł paść ECU po raz kolejny?

Re: Pug 306xsi drama

PostNapisane: 19 sty 2014 21:03:48
przez brum
a sonda działa prawidłowo? wykres był robiony?

Re: Pug 306xsi drama

PostNapisane: 19 sty 2014 21:08:30
przez FAFEK29
ja obstawiam komputer. a na tej instalacji lpg jezdziłeś już? czy teraz montujecie?

Re: Pug 306xsi drama

PostNapisane: 19 sty 2014 21:18:22
przez bloodsuckin
brum napisał(a):a sonda działa prawidłowo? wykres był robiony?

Sonda wymieniona na nówkę boscha, podpięta na krótko dawała prawidłowy odczyt, a komputer nie zmieniał czasów wtrysków, czasem zmieniał wręcz odwrotnie.
Jedyne, co na lambdzie jeszcze nie było sprawdzone, to grzałka, czy jest na kablach 12V

FAFEK29 napisał(a):ja obstawiam komputer. a na tej instalacji lpg jezdziłeś już? czy teraz montujecie?

Instalacja jest w tym aucie od kilku lat. Auto kupiłem w kwietniu i w okolicy grudnia przez chwile było na tyle sprawne, że był sens kalibracji gazu.

Re: Pug 306xsi drama

PostNapisane: 19 sty 2014 21:33:12
przez FAFEK29
a może ci listwa wtryskowa od lpg padła . miałem kiedyś taki przypadek w peugocie 406 2,0 tam też było akme i listwa matrix. lały wtryski gazowe i tak go zalewało ze niechciał na benzynie zapalać bo zalewało go gazem który zchodził z reduktora i przewodów . po zmianie listwy było wszystko ok