DIESEL na GAZ

co myślicie o takim rozwiązaniu jeśli chodzi o ekonomie
http://www.diesel-gaz.com.pl/index.php
http://www.diesel-gaz.com.pl/index.php
Przykład Man 410 spalanie pod obciążeniem ON 33-36l/100 km. Spalanie z ins. LPG ON 18-20 l/100km.+LPG 7l.
bomba78 napisał(a):spytaj się najpierw jaka jest cena instalacji z montażemnigdy ci się nie zwróci.
dla mnie to poroniony pomysł , jednym słowem do![]()
![]()
Gaz do diesla? Tak, ale...
Czy przerabianie silników diesla na gaz ma w ogóle sens? Zdaniem mechaników w przypadku małych aut osobowych: nie. Popularne, czterocylindrowe silniki o małych pojemnościach nie wykorzystują bowiem potencjału tkwiącego w tym rozwiązaniu, a koszty założenia instalacji są niewspółmierne do oszczędności. Sprawy mają się inaczej w przypadku silników o większej pojemności skokowej.
- W większości opłaca się to przy samochodach dużych: transporterach, autach, które robią duże przebiegi, mają duże silniki i wysokie spalanie - mówi Sebastian Rzymski z jednego z zakładów oferujących instalacje LPG w Toruniu.
Jego firma testowała instalację LPG na Volkswagenie Transporterze z silnikiem 1.9 TD.
- Szacunkowe oszczędności w spalaniu na sto kilometrów wyniosły ok. 15-20 proc. Im dłuższe trasy i większe obciążenie, tym większe spalanie i większe oszczędności - dodaje Rzymski.
Koszty instalacji odstraszają
Niestety, w porównaniu do silników benzynowych koszt założenia instalacji LPG do diesla jest znacznie wyższy. Dlatego na takie rozwiązanie decydują się na razie głównie firmy. Ceny są różne, natomiast w przypadku najdroższych instalacji sięgają nawet 10 tysięcy złotych - przyznaje mechanik.
bomba78 napisał(a):dla dużych samochodów to może i się opłacadziś się dopytam kolegi on jeździ na tirach jak to w realu wyglada.
ale do fronter to sie raczej nie opłacanikt z nas nie robi po pare tys. km tygodniowo
Gaz do diesla? Tak, ale...
Czy przerabianie silników diesla na gaz ma w ogóle sens? Zdaniem mechaników w przypadku małych aut osobowych: nie. Popularne, czterocylindrowe silniki o małych pojemnościach nie wykorzystują bowiem potencjału tkwiącego w tym rozwiązaniu, a koszty założenia instalacji są niewspółmierne do oszczędności. Sprawy mają się inaczej w przypadku silników o większej pojemności skokowej.
- W większości opłaca się to przy samochodach dużych: transporterach, autach, które robią duże przebiegi, mają duże silniki i wysokie spalanie - mówi Sebastian Rzymski z jednego z zakładów oferujących instalacje LPG w Toruniu.
Jego firma testowała instalację LPG na Volkswagenie Transporterze z silnikiem 1.9 TD.
- Szacunkowe oszczędności w spalaniu na sto kilometrów wyniosły ok. 15-20 proc. Im dłuższe trasy i większe obciążenie, tym większe spalanie i większe oszczędności - dodaje Rzymski.
Koszty instalacji odstraszają
Niestety, w porównaniu do silników benzynowych koszt założenia instalacji LPG do diesla jest znacznie wyższy. Dlatego na takie rozwiązanie decydują się na razie głównie firmy. Ceny są różne, natomiast w przypadku najdroższych instalacji sięgają nawet 10 tysięcy złotych - przyznaje mechanik.
tomi napisał(a):co myślicie o takim rozwiązaniu jeśli chodzi o ekonomie
http://www.diesel-gaz.com.pl/index.php
ali napisał(a):U nas zamontowali w jednym Manie instalacje za 20k i szału nie ma wcale, ropy bierze 5l mniej a gazu łyka 10l więc bez sensu, ale niektórzy chwalą sobie (tylko mysle że chwalą, bo wstyd sie przyznać że wywalili 20k i nic nie ma z tego)
adrianee36 napisał(a):hm... a mniej kopci przy takiej instalacji ? Przemek myślałes moze o takim czyms ?