tomi napisał(a):co to jest duzy moment obrotowy ?????
widze tam 12 tłoków po 2 w jednym cylindrze które razem sprężają jedną dawkę powietrza o zawodnosci tego rozwiazania nie bede sie rozpisywał ale to patent z lat 30, 40 wycofali sie z tego z powodu własnie zawodności
teraz 12 tłoków w układzie V lub bokser tu jest moment obrotowy
do tego masa tego silnika i te wszystkie koła zębate .
na marginesie przegrzanie silnika powodowało pęknięcie pierscieni dyskwalifikowalo to całą sekcje czyli 2 tłoki i sprawność spadała drastycznie
Tutaj się zgodzę z Alim, niestety Tomi nie wiesz co piszesz. Hitlerowscy naukowcy z Junkersa opracowali "silnik uniwersalny", który mógł być wykorzystywany w: samolotach transportowych, pasażerskich, bombowcach (np. Junkers Ju 86) czołgach, łodziach desantowych, pojazdach bojowych, itp. Założeniem naukowców było stworzenie silnika, który będzie pasował do "wszystkiego" (bez dorabiania kolejnych silników do kolejnych pojazdów), będzie mało palił, moc, w tamtych latach przy sprężaniu 17:1 wynosiła prawie 870KM przy 2800obr/min. Odnośnie momentu obrotowego to opinie nie są zgodne ale oscylują ok 900NM (piszę tu o Jumo 205)
I nie wycofali się "z powodu własnie zawodności " tylko zaprzestano rozwój ze względu na koniec wojny (wyprodukowano ok 900szt. w kilku wersjach od v.204 do v.208, ten z linku Aliego to v.205), a jak zapewne przeczytałeś w artykule
w artykule napisał(a):firma Achates Power otrzymała od US Army grant wysokości 4,9 miliona dolarów. Pieniądze mają zostać wykorzystane na dalsze udoskonalenie silnika.. Jumo
W zasadzie największą (i chyba jedyną) bolączką tego silnika był fakt że bardzo się grzał i wymagał porządnego chłodzenia.
Napiszę tak dla ciekawostki. W myśliwcu ME262 też były silniki JUMO (opracowane przez tych samych naukowców z Junkers Motorenwerke), odrzutowe Jumo 004