Strona 1 z 2

Ciekawy diesel

PostNapisane: 09 kwi 2013 15:45:37
przez ali
Wiem że konstrukcja stara ale wklejam lynka dla tych co nie znają
http://kopalniawiedzy.pl/Jumo-Junkers-s ... ower,17333
Taki silnik powinien być idealny do offroad bo ma duży moment na niskich obrotach jako że dwa suwy pracy wykonywane sa jednoczesnie (jest dwusuwowy).
Tutaj filmik dla lepszego zrozumienia pomysłu http://www.youtube.com/watch?v=h2QxEXYlc2w

Re: Ciekawy diesel

PostNapisane: 09 kwi 2013 16:00:25
przez Marcin D
http://www.youtube.com/watch?v=G-OqYFB4ofY chyba coś podobnego na żywo

Re: Ciekawy diesel

PostNapisane: 09 kwi 2013 16:49:04
przez ali
Marcin D napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=G-OqYFB4ofY chyba coś podobnego na żywo


To akurat ciezko wyczuć czy taki sam bo nie okazuje go nigdy całego aby można bylo na pewno określić. Z pewnościa też dwusuwowy i z kompresowem oraz jeszcze jakimś innym systemem korbowo-tłokowym.

Re: Ciekawy diesel

PostNapisane: 09 kwi 2013 17:08:16
przez tomi
ali napisał(a):Wiem że konstrukcja stara ale wklejam lynka dla tych co nie znają
http://kopalniawiedzy.pl/Jumo-Junkers-s ... ower,17333
Taki silnik powinien być idealny do offroad bo ma duży moment na niskich obrotach jako że dwa suwy pracy wykonywane sa jednoczesnie (jest dwusuwowy).
Tutaj filmik dla lepszego zrozumienia pomysłu http://www.youtube.com/watch?v=h2QxEXYlc2w


co to jest duzy moment obrotowy ?????
widze tam 12 tłoków po 2 w jednym cylindrze które razem sprężają jedną dawkę powietrza o zawodnosci tego rozwiazania nie bede sie rozpisywał ale to patent z lat 30, 40 wycofali sie z tego z powodu własnie zawodności
teraz 12 tłoków w układzie V lub bokser tu jest moment obrotowy
do tego masa tego silnika i te wszystkie koła zębate .
na marginesie przegrzanie silnika powodowało pęknięcie pierscieni dyskwalifikowalo to całą sekcje czyli 2 tłoki i sprawność spadała drastycznie

Re: Ciekawy diesel

PostNapisane: 09 kwi 2013 17:19:48
przez ali
tomi napisał(a):
ali napisał(a):Wiem że konstrukcja stara ale wklejam lynka dla tych co nie znają
http://kopalniawiedzy.pl/Jumo-Junkers-s ... ower,17333
Taki silnik powinien być idealny do offroad bo ma duży moment na niskich obrotach jako że dwa suwy pracy wykonywane sa jednoczesnie (jest dwusuwowy).
Tutaj filmik dla lepszego zrozumienia pomysłu http://www.youtube.com/watch?v=h2QxEXYlc2w


co to jest duzy moment obrotowy ?????
widze tam 12 tłoków po 2 w jednym cylindrze które razem sprężają jedną dawkę powietrza o zawodnosci tego rozwiazania nie bede sie rozpisywał ale to patent z lat 30, 40 wycofali sie z tego z powodu własnie zawodności
teraz 12 tłoków w układzie V lub bokser tu jest moment obrotowy
do tego masa tego silnika i te wszystkie koła zębate .
na marginesie przegrzanie silnika powodowało pęknięcie pierscieni dyskwalifikowalo to całą sekcje czyli 2 tłoki i sprawność spadała drastycznie


Myślę że troszke demonizujesz, bo akurat awaryjność tego rozwiązania to jego plus, nie masz rozrządu tylko dwa osobno podparte i łożyskowane wały, nie masz zaworów. Układy V to właśnie bolączka konstruktorów w kwesti chłodzenia, poczytaj literaturę inną niż auto-świat to poznasz te zawiłe kwestie. Układy bokser to rozłożona V-ka bez problemów chłodzenia, jej atutem jest możliwość niskiego ułożenia środka cięzkości i nic więcej. Zaletą tego silnika z tłokami przeciwsobnymi jest jednoczesne wykonywanie obu suwów. Dzieki temu tłok nie lata cztery razy aby wykonać pracę. A dlaczego się wycofano z pomysłu trudno powiedzieć, no chyba że brałeś udział w tym projekcie i wiesz coś więcej.

Re: Ciekawy diesel

PostNapisane: 09 kwi 2013 20:08:43
przez tomi
http://www.youtube.com/watch?v=V8LY-ag1 ... ata_player
tu masz v12 chłodzony powietrzem nie ma problemów z chłodzeniem a momętem obrotowym i sprawnościa przewyższa ten wynalazek . do tego jesli chodzi oo rozrząd wibicie jednego łożyska z tych kół zębatych powoduje ze wały tracą synchronizację i silnik przestaje działać pomylenie w ustawieniach wałów silnik zachowuje sie jak kazdy bezkolizyjny z przestawionym rozrządem .

jedno jest pewne z gustami się nie dyskutuje ale chętnie zobacze ten super silnik w frocie :D ja nie mam zamiaru wkładac V12 ale kiedyś jeszcze włoże V8

Re: Ciekawy diesel

PostNapisane: 09 kwi 2013 20:16:02
przez ali
tomi napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=V8LY-ag1vow&feature=youtube_gdata_player
tu masz v12 chłodzony powietrzem nie ma problemów z chłodzeniem a momętem obrotowym i sprawnościa przewyższa ten wynalazek . do tego jesli chodzi oo rozrząd wibicie jednego łożyska z tych kół zębatych powoduje ze wały tracą synchronizację i silnik przestaje działać pomylenie w ustawieniach wałów silnik zachowuje sie jak kazdy bezkolizyjny z przestawionym rozrządem .

jedno jest pewne z gustami się nie dyskutuje ale chętnie zobacze ten super silnik w frocie :D ja nie mam zamiaru wkładac V12 ale kiedyś jeszcze włoże V8


Się nie obruszaj bo napisałem post jako ciekawostkę a nie jako silnik montowany do froty. natomiast ja dalej proszę o źródło twoich danych na temat tego silnika, bo na razie wygląda mi to na ssanie z palca. Ciekawe jak oceniasz moc i moment silnika którego nie znasz nawet pojemności ? Szklana kula ? Wiesz że ma wibracje yhy :shock: znowu szklana kula ? Nawet wiesz typowe usterki , może fusy tym razem ?

Ps. zamieszczasz film z vką o rozwarciu co najmniej 80 st. weź to zmieść w samochodzie, zresztą ja nie używałem zdania że sie przegrzewają tylko chłodzenie sprawia problemy projektantom. Niestety czytanie ze zrozumieniem sie kłania

Re: Ciekawy diesel

PostNapisane: 09 kwi 2013 21:15:52
przez JJKILLER
tomi napisał(a):co to jest duzy moment obrotowy ?????
widze tam 12 tłoków po 2 w jednym cylindrze które razem sprężają jedną dawkę powietrza o zawodnosci tego rozwiazania nie bede sie rozpisywał ale to patent z lat 30, 40 wycofali sie z tego z powodu własnie zawodności
teraz 12 tłoków w układzie V lub bokser tu jest moment obrotowy
do tego masa tego silnika i te wszystkie koła zębate .
na marginesie przegrzanie silnika powodowało pęknięcie pierscieni dyskwalifikowalo to całą sekcje czyli 2 tłoki i sprawność spadała drastycznie

Tutaj się zgodzę z Alim, niestety Tomi nie wiesz co piszesz. Hitlerowscy naukowcy z Junkersa opracowali "silnik uniwersalny", który mógł być wykorzystywany w: samolotach transportowych, pasażerskich, bombowcach (np. Junkers Ju 86) czołgach, łodziach desantowych, pojazdach bojowych, itp. Założeniem naukowców było stworzenie silnika, który będzie pasował do "wszystkiego" (bez dorabiania kolejnych silników do kolejnych pojazdów), będzie mało palił, moc, w tamtych latach przy sprężaniu 17:1 wynosiła prawie 870KM przy 2800obr/min. Odnośnie momentu obrotowego to opinie nie są zgodne ale oscylują ok 900NM (piszę tu o Jumo 205)
I nie wycofali się "z powodu własnie zawodności " tylko zaprzestano rozwój ze względu na koniec wojny (wyprodukowano ok 900szt. w kilku wersjach od v.204 do v.208, ten z linku Aliego to v.205), a jak zapewne przeczytałeś w artykule
w artykule napisał(a):firma Achates Power otrzymała od US Army grant wysokości 4,9 miliona dolarów. Pieniądze mają zostać wykorzystane na dalsze udoskonalenie silnika.. Jumo

W zasadzie największą (i chyba jedyną) bolączką tego silnika był fakt że bardzo się grzał i wymagał porządnego chłodzenia.
Napiszę tak dla ciekawostki. W myśliwcu ME262 też były silniki JUMO (opracowane przez tych samych naukowców z Junkers Motorenwerke), odrzutowe Jumo 004

Re: Ciekawy diesel

PostNapisane: 09 kwi 2013 21:34:33
przez ali
http://www.muzeumlotnictwa.pl/zbiory_sz.php?ido=117&w=p Tutaj krótko o zastosowaniu praktycznym

Re: Ciekawy diesel

PostNapisane: 09 kwi 2013 21:47:45
przez JJKILLER
ali napisał(a):http://www.muzeumlotnictwa.pl/zbiory_sz.php?ido=117&w=p Tutaj krótko o zastosowaniu praktycznym

Nawet bardzo "krótko" :)
Odnośnie osiągów i danych technicznych to takich na 100% chyba nie ma, bo różne źródła różnie podają, ale wszystkie oscylują w granicach, które podałem.

Re: Ciekawy diesel

PostNapisane: 09 kwi 2013 21:51:00
przez tomi
A wiec tak w 97r zapisalem sie na kurs operatora ciężkich maszyn drogowych i budowlanych jednym z przedmiotow byly wlasnie silniki spalinowe w maszynach i byl ten temat poruszany . Nie powiem bo sam bylem podniecony jak uslyszalem o tym rozwiązaniu . Niestety instruktor sprowadził mnie szybko na ziemie. Wlasnie napisalem wyżej ze te silniki miały jedna z wad przegrzewaly sie i pekaly pierścienie silnik szybko tracil sprawność . Nie mowie tu o silnikach lotniczych bo 1litrowy ma 200 KM na ziemi niezdawalo to egzaminu . W dzisiejszych czasach i z zastosowaniem lepszych materialow kto wie ?
jest wiele rozwiązań do których wracamy udoskonalamy

Re: Ciekawy diesel

PostNapisane: 09 kwi 2013 21:59:01
przez JJKILLER
tomi napisał(a):A wiec tak w 97r zapisalem sie na kurs operatora ciężkich maszyn drogowych i budowlanych jednym z przedmiotow byly wlasnie silniki spalinowe w maszynach i byl ten temat poruszany . Nie powiem bo sam bylem podniecony jak uslyszalem o tym rozwiązaniu . Niestety instruktor sprowadził mnie szybko na ziemie. Wlasnie napisalem wyżej ze te silniki miały jedna z wad przegrzewaly sie i pekaly pierścienie silnik szybko tracil sprawność . Nie mowie tu o silnikach lotniczych bo 1litrowy ma 200 KM na ziemi niezdawalo to egzaminu . W dzisiejszych czasach i z zastosowaniem lepszych materialow kto wie ?
jest wiele rozwiązań do których wracamy udoskonalamy

Pamiętaj że były to lata 30-40, oraz że była wojna więc i możliwości badawczo-rozwojowe były ograniczone, mimo to zwróć uwagę na stopień zaawansowania technicznego gdzie silnik 80-cio letni osiągami dorównuje obecnym, a wiele z nich przewyższa. Czy gdyby taka konstrukcja była tak nieudana, za jaką uważał go Twój profesor, to czy armia Amerykańska pakowała by w czasie kryzysu tyle milionów w jego "rewitalizację"???
Wydaje mi się że gdyby po wojnie pociągnięto tę myśl techniczną to teraz mieli byśmy zupełnie co innego pod maskami niż mamy...

Re: Ciekawy diesel

PostNapisane: 09 kwi 2013 21:59:26
przez ali
tomi napisał(a):A wiec tak w 97r zapisalem sie na kurs operatora ciężkich maszyn drogowych i budowlanych jednym z przedmiotow byly wlasnie silniki spalinowe w maszynach i byl ten temat poruszany . Nie powiem bo sam bylem podniecony jak uslyszalem o tym rozwiązaniu . Niestety instruktor sprowadził mnie szybko na ziemie. Wlasnie napisalem wyżej ze te silniki miały jedna z wad przegrzewaly sie i pekaly pierścienie silnik szybko tracil sprawność . Nie mowie tu o silnikach lotniczych bo 1litrowy ma 200 KM na ziemi niezdawalo to egzaminu . W dzisiejszych czasach i z zastosowaniem lepszych materialow kto wie ?
jest wiele rozwiązań do których wracamy udoskonalamy


Więc tutaj mamy współczesna wersje tego sinika o mocy 1200 km w pojeździe hmmm :wink: terenowym chyba :boss:
http://www.youtube.com/watch?v=_TzjA6HuIpw

Jego symbol to 6td 2 gdyby komuś było potrzebne ;)
Kolejny film z tym razem amerykańska wersją tego silnika którą zbudowali do lokomotyw (tutaj chyba jako stacjonarny)
http://www.youtube.com/watch?v=azKopyptJSE

Natomiast zapomnienie o silniku po wojnie wydaje mi się że wiąże sie z tym iż silnik jukersa był lotniczy a wtedy nastąpił dynamiczny rozwój silników turboodrzutowych i zapomniano o nim

Re: Ciekawy diesel

PostNapisane: 09 kwi 2013 22:06:38
przez JJKILLER
6TD 2 to widlasta dwunastka
a Fairbanks-Morse 38 to silnik okrętowy, ale nie jest to nawet pochodna JUMO, tam jest po jednym tłoku na gar, tak jak w każdym Fairbanks'ie
A tych "turboodrzutowych" po wojnie nie było aż tak wiele (nie mylić z samolotami o napędzie rakietowym), MiG, Horten Ho 229 i kilka innych, co nie zmienia faktu że silniki odrzutowe wzbudziły zainteresowanie po udanym silniku JUMO 004 z Messerschmitt Me 262.

Re: Ciekawy diesel

PostNapisane: 09 kwi 2013 22:16:09
przez ali
JJKILLER napisał(a):6TD 2 to widlasta dwunastka


Raczej nie, w większości T-84 taka montują więc pewnie Ci sie zasugerowało, w filmiku który dałem jest ukraiński t-84 opłot. Opłota-M napędza silnik wysokoprężny 6TD-2E, rozwijając moc 1200 KM przy 2600 obr./min. Jednostka napędowa jest dwusuwowa z zapłonem samoczynnym, bezpośrednim wtryskiem i mechanicznym doładowaniem.
Tutaj cały powerpack
http://www.morozov.com.ua/eng/body/addmotor.php
Tutaj sam silnik
http://www.morozov.com.ua/images/6tdl.jpg

Ale mnie Killer gonisz do roboty :) zaraz poszukam o tych amrykańcach

Re: Ciekawy diesel

PostNapisane: 09 kwi 2013 22:22:46
przez JJKILLER
Dla mnie tematyka lotnictwa, jak i generalnie technologii II WŚ to temat rzeka :)
Tylko Lady mnie opier... żebym nie skończył o 5tej rano bo zaśpię do roboty :D

Re: Ciekawy diesel

PostNapisane: 09 kwi 2013 22:30:35
przez ali
O amerykancach jeszcze nie mam ale znalazłem potwierdzenie że silnik z lynku Macina D
http://www.youtube.com/watch?v=G-OqYFB4ofY

To silnik działający wg tego schematu http://www.youtube.com/watch?feature=fv ... GaISFg_ZIw
czyli jest to wariacja silnika Jumo ale z jednym wałem

Re: Ciekawy diesel

PostNapisane: 09 kwi 2013 22:34:49
przez JJKILLER
ali napisał(a):Raczej nie, w większości T-84 taka montują więc pewnie Ci sie zasugerowało, w filmiku który dałem jest ukraiński t-84 opłot. Opłota-M napędza silnik wysokoprężny 6TD-2E, rozwijając moc 1200 KM przy 2600 obr./min


Masz rację T-84 miał 6TD 2E

Re: Ciekawy diesel

PostNapisane: 09 kwi 2013 22:38:09
przez ali
No i prosze o amerykańcu
http://www.fairbanksmorse.com/engines/e ... del_38.php
chyba lepszych dowodów już nie trzeba :)

A był montowany jak piszesz na okrętach (głównie podwodnych) jak i na lokomytach

Ale wstyd mi sie przyznać że jako pasjonat mechaniki nie widziałem do dzisiaj że takie konstrukcje były stosowane w praktyce.

Re: Ciekawy diesel

PostNapisane: 09 kwi 2013 22:40:40
przez JJKILLER
ali napisał(a):O amerykancach jeszcze nie mam ale znalazłem potwierdzenie że silnik z lynku Macina D
http://www.youtube.com/watch?v=G-OqYFB4ofY

To silnik działający wg tego schematu http://www.youtube.com/watch?feature=fv ... GaISFg_ZIw
czyli jest to wariacja silnika Jumo ale z jednym wałem

Jest to modyfikacja silnika JUMO, a raczej jej rozwojowa wersja opracowana przez Napier Deltic, która zrobiła wersję w układzie delta

Obrazek

Stosowany w lokomotywach.

-- Dodano Wt, 9 kwi 2013, 22:48 --

ali napisał(a):No i prosze o amerykańcu
http://www.fairbanksmorse.com/engines/e ... del_38.php
chyba lepszych dowodów już nie trzeba :)

A był montowany jak piszesz na okrętach (głównie podwodnych) jak i na lokomytach

Ale wstyd mi sie przyznać że jako pasjonat mechaniki nie widziałem do dzisiaj że takie konstrukcje były stosowane w praktyce.

Aaa, to przyznaję Ci rację. W te silniki nigdy się nie zagłębiałem (nie tylko w te) i przyznam że o ile znam samą nazwę silnika to nie wiedziałem że jest to tzw. "przeciwtłokowiec"
Jednakowoż jest to dowód że koncepcja z lat 30-40 nie była zła, a wręcz przeciwnie...