Strona 1 z 1

Kierunek obrotu wałów

PostNapisane: 16 lis 2012 16:16:49
przez bloodsuckin
Zagadka:
Czy zakładając tylny most do przodu auto pojedzie?

Re: Kierunek obrotu wałów

PostNapisane: 16 lis 2012 18:39:15
przez jrzeuski
Na pewno nie skręci :P

Re: Kierunek obrotu wałów

PostNapisane: 16 lis 2012 18:55:50
przez brum
jadąc do przodu:
tył się kręci jak zegar, a przód w przeciwną. Czyli trzeba obrócić most.

Dorobisz mocne półosie które będą miały mocne frezy?? i po co wkładać go do przodu jak można wsadzić z B?

Re: Kierunek obrotu wałów

PostNapisane: 16 lis 2012 19:15:17
przez bloodsuckin
jrzeuski napisał(a):Na pewno nie skręci :P

Spoko, szykuję furę na dragrace :boss:

brum napisał(a):jadąc do przodu:
tył się kręci jak zegar, a przód w przeciwną. Czyli trzeba obrócić most.

A po co obracać most (odpowietrzeniem do dołu)? Skoro wały kręcą się w przeciwnych kierunkach?
Tył jedzie do skrzyni przód od skrzyni. :mrgreen:

brum napisał(a):Dorobisz mocne półosie które będą miały mocne frezy?? i po co wkładać go do przodu jak można wsadzić z B?

Na chwilę obecną chodzi o teorię, na praktykę przyjdzie czas 8-)

Re: Kierunek obrotu wałów

PostNapisane: 16 lis 2012 19:16:44
przez jrzeuski
Kto dorobi jak nie on? :P Ale gruchę wypadałoby najpierw przesunąć w bok ;-)

Re: Kierunek obrotu wałów

PostNapisane: 16 lis 2012 19:21:44
przez brum
bloodsuckin napisał(a):A po co obracać most (odpowietrzeniem do dołu)? Skoro wały kręcą się w przeciwnych kierunkach?


bo jak go nie obrócisz to dalej się będzie kręcił w prawo. żeby się kręcił w lewo musisz go obrócić o 180st.

bloodsuckin napisał(a):Tył jedzie do skrzyni przód od skrzyni.


nie rozumie tego stwierdzenia. jak do i od? Mówi się w prawo(jak zegar) i lewo.

Re: Kierunek obrotu wałów

PostNapisane: 16 lis 2012 19:34:37
przez bloodsuckin
brum napisał(a):nie rozumie tego stwierdzenia. jak do i od?

Jadąc do przodu, tylny most stara się dojechać do skrzyni biegów, a przedni od niej oddalić.

Na schemacie poglądowym Waszym zdaniem jest tylny, czy przedni dyfer?

Obrazek

Re: Kierunek obrotu wałów

PostNapisane: 16 lis 2012 23:19:06
przez szymon.ha
Tylny.
To chyba zależy od skrzyni, bo jeśli przedni i tylni wał będzie kręcił się w prawo, to będziesz stał w miejscu.
Patrząc od ataku kręcąc wał w prawo jedzie on w kierunku ataku, więc z przodu jeśli będzie kręcił w prawo to też pojedzie w kierunku ataku, więc mosty będą jechać w swoim kierunku.

Lecz jeśli most obróciłbyś do góry nogami tak że korona będzie po tej samej stronie co z tyłu, to chyba powinno działać. Ciężko mi się myśli po :beer:

Re: Kierunek obrotu wałów

PostNapisane: 17 lis 2012 03:33:15
przez RudeBoy
he..he.. wiedziałem, że ten topic będzie dobry :)

Nowo mechanicy :D

Temat dotyczy frontery.

Wróciłem z piwka i machnąłem dla tych których wyobraźnie kuleje ilustrację.

Obrazek

Pomijając wszystko inne...
Jest tak jak brum napisał.
Można tylny most założyć do przodu ale nie wystarczy go "przetoczyć' z tyłu na przód trzeba go odwrócić o 180stopni. Wtedy pojedzie...

Re: Kierunek obrotu wałów

PostNapisane: 17 lis 2012 06:49:55
przez bloodsuckin
IMHO na obrazku, który załączyłem może znajdować się zarówno przedni jak i tylny most, bo oba mają talerz po prawej stronie ataku.
Więc jeśli kierunki obrotu wałów są przeciwne względem mostu (bo przecież jeden most jedzie "pchając" wałek ataku, 2gi zaś "ciągnąc" go za sobą), auto pojedzie bez obracania mostu (odpowietrzeniem w dół).
Obrócenie mostu odpowietrzeniem w dół sprawi, że talerz będzie po lewej stronie ataku i pojedzie jedynie w gelendzie :mrgreen:

Re: Kierunek obrotu wałów

PostNapisane: 17 lis 2012 12:26:34
przez jrzeuski
Przy jeździe do przodu przedni wał kręci sie w lewo (odwrotnie do zegara) a tylny w prawo (zgodnie z zegarem). Sprawdzone dziś w kanale. Zatem ładując tylny most do przodu samochód pojedzie. Czekam na filmik z realu :boss:

Re: Kierunek obrotu wałów

PostNapisane: 17 lis 2012 12:29:24
przez RudeBoy
jrzeuski napisał(a):Przy jeździe do przodu przedni wał kręci sie w lewo (odwrotnie do zegara) a tylny w prawo (zgodnie z zegarem). Sprawdzone dziś w kanale. Zatem ładując tylny most do przodu samochód pojedzie. Czekam na filmik z realu :boss:


Czyli co...
..twierdzi, że mój rysunek jest nie prawidłowy?

Re: Kierunek obrotu wałów

PostNapisane: 17 lis 2012 12:33:12
przez jrzeuski
Jest prawidłowy :>:

Re: Kierunek obrotu wałów

PostNapisane: 19 lis 2012 11:06:00
przez bloodsuckin
A jednak się myliłem :(
Na obrazku, który załączyłem wcześniej jest tylny dyfer...
Przednie i tylne dyfry różnią się kierunkiem zębów talerza i ataku, co jednak nie zmienia faktu, że po założeniu tylnego mostu na przód auto pojedzie do przodu :D
Jednak obciążenia na zębach tylnego mostu z przodu będą większe. (Takie jakby cały czas jechał na wstecznym)

Obrazek

Po lewej przełożenia przedniego mostu, po prawej tylnego.

Re: Kierunek obrotu wałów

PostNapisane: 19 lis 2012 11:44:31
przez jrzeuski
bloodsuckin napisał(a):Jednak obciążenia na zębach tylnego mostu z przodu będą większe. (Takie jakby cały czas jechał na wstecznym)
Normalnie mistrz dedukcji! :P

Re: Kierunek obrotu wałów

PostNapisane: 19 lis 2012 11:47:17
przez RudeBoy
ale fajnie by wyło podczas jazdy :mrgreen: