Witamy !



Suv'y, Crossover'y, Terenowki

Rozmowy na wszystkie tematy

Postprzez mirokez » 12 sty 2008 18:38:13

brum napisał(a):Cheroke ma z tym np problem da się otworzyć klape bagażnika ale nie da się jej zamknąć bo się zmienia geometria tak samo jest np w osobówce jak się podniesie ją na podnośniku za próg i otworzy drzwi trochę trudno póżniej zamknąć.


Zgadzam sie, moj ojciec ma cherokee i jak pojechalem wymienic mu opony do wulkanizacji. Goscie podniesli go do gory na podnosniku, a ja musialem cos wyjac ze srodka to byla troche lipa bo przy otwieraniu drzwi zaczepialy o gorny rant nad drzwiami tam co idzie uszczelka, przy zamykaniu bylo to samo
mirokez
 

Postprzez pug » 12 sty 2008 20:53:10

Napisałem tak, bo SUV czy Crossover to nie terenówka tylko auto o polepszonej trakcji. Projektuje się je jak osobówki bo tak są używane w 98%. Wydając 100'000PLN na auto które wygląda jak terenowe, liczysz na to że się nie przewróci na szybkim zakręcie a podgrzewany fotel wysuszy Ci kombinezon narciarski itd. SUV czy Crossover to marketing, inna grupa odbiorców. Dla Off-Roaderów nadal produkuje się Patrola GR czy LR Defendera ale nie są to auta poręczne w codziennej eksploatacji, no chyba że w Moskwie.

Co do aut ramowych z mostami, nie są mi obce:) RR V8 ma zawias OME i blokadę tyłu ARB, opony MT, klatkę i kubełki. Cały setup prowadzi się jak tłusta łasica. Mimo stałego napędu, auto w zakręcie raz jest pod a raz nadsterowne. Do tego dochodzi wolny układ kierowniczy ale on bez włączonej blokady i reduktora wjeżdża tam gdzie "pozapinany" Touareg ma już pierwsze problemy.
Obrazek

Obrazek

Przynajmniej jest dyskusja :)

A co powiecie o nowszych Pajero produkowanych od 2000r, Off-Road czy SUV?
Czy w Frotach chcieli byście mieć układ napędu z centralnym mechanizmem różnicowym?
pug
 

Postprzez BASIK » 13 sty 2008 00:26:45

Tak czytam posty i myślę, że zbierasz Pug'u wiedzę do pracy 8) . Ale skoro w opisie Twoim jest: "Dział tuningu i off-road Inter Cars S.A. ' to powiedz kiedy w waszej ofercie znajdzie się snorkel do Frot dedykowany (A i B, w wersji prawej i lewej) :?: zamiast nas tu sondować na prawo i lewo :wink:.
Dojadę dalej - zobaczę więcej
Avatar użytkownika
BASIK
Maniak
Maniak
 
Posty: 467
Dołączył(a): 04 maja 2015 11:00:05
Lokalizacja: Smokogród
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Postprzez dljm » 13 sty 2008 00:55:19

pug napisał(a):Czy w Frotach chcieli byście mieć układ napędu z centralnym mechanizmem różnicowym?


Ja się nad tym zastanawiam
wbrew pozorom to prosta zmota, wystarczy zmienić reduktor na taki z mechanizmem różnicowym
wtedy do dyspozycji bedziemy mieli 4wd, 4h, 4l
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez pug » 13 sty 2008 11:45:25

Jeżeli projekt off-road w ogóle ruszy to na pewno się dowiecie. Może się też okazać że nic z tego nie będzie, więc nie chce na ten temat na razie rozmawiać. Nie szukam też materiałów do pracy aczkolwiek człowiek uczy się przez całe życie.

Czy ktoś kiedyś już wymienił taki reduktor?

Zastanawiałem się też czy można by zastosować mechanizm Torsena. W Audi Quattro z wzdłużnym silnikiem "Torsen" siedzi zaraz za skrzynią biegów, przed tylnym mechanizmem różnicowym ale tam nie ma reduktora a przedni napęd realizowany jest półosiami bezpośrednio ze skrzyni biegów. W Q7 Torsen III generacji "siedzi" w skrzyni rozdzielczej ale z tego co czytałem napęd w tym Audi jest krytykowany, podobno "przegieli" z elektroniką.
Nie wiem jak jest w Toyotach, tam też jest torsen.
Ktoś ma jakieś pomysły?
Rozmawiamy teoretycznie.
pug
 

Postprzez wojtekkk » 13 sty 2008 13:54:14

we frotach 2.0 i 2.4 i pewnie kilku innych zachodzi mały problem-skrzynia główna jest razem z reduktorem-trzeba by całkiem inną skrzynie zaadaptowac
A co powiecie o nowszych Pajero produkowanych od 2000r, Off-Road czy SUV
-właściwości terenowe wspomagane licznymi układami elektrycznymi to to ma ale stało sie wielkim autobusem gdzie zakres modyfikacji a w szczególności prostego liftowania jest bardzo ubogi ze względu na brak typowej konstrukcji ramowej-ja wysiadam z tego autobusu
wojtekkk
 

Postprzez dljm » 14 sty 2008 08:07:13

z tego co sie orientowałem przeróbka we Froci A to całkowity koszt 2000-2500 zł (reduktor mechaniczny - osobno), we Froci B 3000-3500 zł (koszt większy przez to że trzeba więcej przerabiać bo B ma zapinane część rzeczy hydraulicznie), a dla tych co mają Frocie A z reduktorem razem ze skrzynią to niestety, chyba nie opłacalna zabawa :cry:
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez pug » 14 sty 2008 16:47:09

Kto jest to w stanie zrobić? (jaka firma)
pug
 

Postprzez dljm » 15 sty 2008 12:32:25

pug napisał(a):Kto jest to w stanie zrobić? (jaka firma)

pewna firma z Krakowa, jak coś to mogę Ci zapodać na priwa, żeby nie było reklamy
ale wydaje mi sie że każda szanująca się firma, która mota 4x4 powinna sobie poradzić
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez piotrul » 20 sty 2008 19:42:23

A ja kupuję żonie terenówkę:D
C-RV :wink:
Początkowo miała być rav-4 I ale wnętrze nieco klaustrofobiczne :roll:
Honda ma niezłe wnętrze, naprawdę po przesiadce z froci nie ma kompleksów. Napęd: dołączany tył, jakoś takoś samoczynnie. Początkowo byłem mocno sceptyczny ale po testach na oblodzonym duuuuużym parkingu lekko zwątpiłem. Myślę, że na dojazdy do naszego zadupia bedzie w sam raz.W razie co to mam prawdziwą terenówę więc wyciągnę z opresji 8)
piotrul
 

Postprzez Janek 44 » 05 lut 2008 23:26:21

piotrul napisał(a):A ja kupuję żonie terenówkę:D
C-RV :wink:
Zastanów się nad RAV4. Wbrew obiegowej opinii nie jest to g...o, i nie zapina tyłu tak gwałtownie jak C-RV.
Janek 44
 

Postprzez FROTERKA » 03 kwi 2008 17:10:47

Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Suv'y, Crossover'y, Terenowki

Postprzez kki » 04 mar 2011 23:14:05

Wiem, że bawię się w archeo...
...obejrzałem filmik z civikiem i obiecuje, że nie będę przekraczał 60kph w mieście.
wiem że w crash testach wypada frota słabo ale tam zderzali ją ze ścianą, ciekawe jak wypada podczas ataku w pełnym orurowaniu. :?
kki
 

Re: Suv'y, Crossover'y, Terenowki

Postprzez damianEK691965 » 05 mar 2011 20:35:54

kki napisał(a):Wiem, że bawię się w archeo...
...obejrzałem filmik z civikiem i obiecuje, że nie będę przekraczał 60kph w mieście.
wiem że w crash testach wypada frota słabo ale tam zderzali ją ze ścianą, ciekawe jak wypada podczas ataku w pełnym orurowaniu. :?

no ze ścianą to rury za dużej różnicy ci nie zrobią a co do osobówek to na większość i tak wjedziesz :D więc nie ma się czy martwić :boss:
kumho kl71 31' lift lekki snorkel winda dragon 1200HD było
Jest jeep cherokee4.0 lift plus BFG mt km2 31" zderzaki bagażnik i parę drobiazgów
isuzu 2.2 td pocięte 32" mieszacz błota
Avatar użytkownika
damianEK691965
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1055
Obrazki: 7
Dołączył(a): 13 cze 2009 13:48:59
Lokalizacja: Słupsk Gdynia
Pochwały: 1
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Suv'y, Crossover'y, Terenowki

Postprzez Tolya » 06 kwi 2011 14:11:29

Ja miałem okazję jeździć CR-V i przyznam się szczerze, że auto w użytkowaniu mi przypomina po prostu dużego minivana, nie wiem, coś bardziej w kierunku Dodge'a Caravana niż nawet SUVa. Mi się osobiście nie podobało, o wiele przyjemniejszym suvem/crossoverem (porabane te nazwy) jest np. Mitsubishi Outlander i jego francuskie przyległości, a nawet (nie śmiać się! :stop1: ) Chevrolet Captiva/Opel Antara (mi się to auto bardzo spodobało, choć trochę takie taksówkarskie z charakteru).
Tolya
 

Poprzednia strona

Powrót do HydePark



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron