Witamy !



Ciekawy diesel

Rozmowy na wszystkie tematy

Ciekawy diesel

Postprzez ali » 09 kwi 2013 15:45:37

Wiem że konstrukcja stara ale wklejam lynka dla tych co nie znają
http://kopalniawiedzy.pl/Jumo-Junkers-s ... ower,17333
Taki silnik powinien być idealny do offroad bo ma duży moment na niskich obrotach jako że dwa suwy pracy wykonywane sa jednoczesnie (jest dwusuwowy).
Tutaj filmik dla lepszego zrozumienia pomysłu http://www.youtube.com/watch?v=h2QxEXYlc2w
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Ciekawy diesel

Postprzez Marcin D » 09 kwi 2013 16:00:25

http://www.youtube.com/watch?v=G-OqYFB4ofY chyba coś podobnego na żywo
Marcin D
 

Re: Ciekawy diesel

Postprzez ali » 09 kwi 2013 16:49:04

Marcin D napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=G-OqYFB4ofY chyba coś podobnego na żywo


To akurat ciezko wyczuć czy taki sam bo nie okazuje go nigdy całego aby można bylo na pewno określić. Z pewnościa też dwusuwowy i z kompresowem oraz jeszcze jakimś innym systemem korbowo-tłokowym.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Ciekawy diesel

Postprzez tomi » 09 kwi 2013 17:08:16

ali napisał(a):Wiem że konstrukcja stara ale wklejam lynka dla tych co nie znają
http://kopalniawiedzy.pl/Jumo-Junkers-s ... ower,17333
Taki silnik powinien być idealny do offroad bo ma duży moment na niskich obrotach jako że dwa suwy pracy wykonywane sa jednoczesnie (jest dwusuwowy).
Tutaj filmik dla lepszego zrozumienia pomysłu http://www.youtube.com/watch?v=h2QxEXYlc2w


co to jest duzy moment obrotowy ?????
widze tam 12 tłoków po 2 w jednym cylindrze które razem sprężają jedną dawkę powietrza o zawodnosci tego rozwiazania nie bede sie rozpisywał ale to patent z lat 30, 40 wycofali sie z tego z powodu własnie zawodności
teraz 12 tłoków w układzie V lub bokser tu jest moment obrotowy
do tego masa tego silnika i te wszystkie koła zębate .
na marginesie przegrzanie silnika powodowało pęknięcie pierscieni dyskwalifikowalo to całą sekcje czyli 2 tłoki i sprawność spadała drastycznie
TYLKO V8 !!!

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
tomi
Guru
Guru
 
Posty: 829
Obrazki: 0
Dołączył(a): 09 gru 2009 08:07:36
Lokalizacja: Mysłowice
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Ciekawy diesel

Postprzez ali » 09 kwi 2013 17:19:48

tomi napisał(a):
ali napisał(a):Wiem że konstrukcja stara ale wklejam lynka dla tych co nie znają
http://kopalniawiedzy.pl/Jumo-Junkers-s ... ower,17333
Taki silnik powinien być idealny do offroad bo ma duży moment na niskich obrotach jako że dwa suwy pracy wykonywane sa jednoczesnie (jest dwusuwowy).
Tutaj filmik dla lepszego zrozumienia pomysłu http://www.youtube.com/watch?v=h2QxEXYlc2w


co to jest duzy moment obrotowy ?????
widze tam 12 tłoków po 2 w jednym cylindrze które razem sprężają jedną dawkę powietrza o zawodnosci tego rozwiazania nie bede sie rozpisywał ale to patent z lat 30, 40 wycofali sie z tego z powodu własnie zawodności
teraz 12 tłoków w układzie V lub bokser tu jest moment obrotowy
do tego masa tego silnika i te wszystkie koła zębate .
na marginesie przegrzanie silnika powodowało pęknięcie pierscieni dyskwalifikowalo to całą sekcje czyli 2 tłoki i sprawność spadała drastycznie


Myślę że troszke demonizujesz, bo akurat awaryjność tego rozwiązania to jego plus, nie masz rozrządu tylko dwa osobno podparte i łożyskowane wały, nie masz zaworów. Układy V to właśnie bolączka konstruktorów w kwesti chłodzenia, poczytaj literaturę inną niż auto-świat to poznasz te zawiłe kwestie. Układy bokser to rozłożona V-ka bez problemów chłodzenia, jej atutem jest możliwość niskiego ułożenia środka cięzkości i nic więcej. Zaletą tego silnika z tłokami przeciwsobnymi jest jednoczesne wykonywanie obu suwów. Dzieki temu tłok nie lata cztery razy aby wykonać pracę. A dlaczego się wycofano z pomysłu trudno powiedzieć, no chyba że brałeś udział w tym projekcie i wiesz coś więcej.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Ciekawy diesel

Postprzez tomi » 09 kwi 2013 20:08:43

http://www.youtube.com/watch?v=V8LY-ag1 ... ata_player
tu masz v12 chłodzony powietrzem nie ma problemów z chłodzeniem a momętem obrotowym i sprawnościa przewyższa ten wynalazek . do tego jesli chodzi oo rozrząd wibicie jednego łożyska z tych kół zębatych powoduje ze wały tracą synchronizację i silnik przestaje działać pomylenie w ustawieniach wałów silnik zachowuje sie jak kazdy bezkolizyjny z przestawionym rozrządem .

jedno jest pewne z gustami się nie dyskutuje ale chętnie zobacze ten super silnik w frocie :D ja nie mam zamiaru wkładac V12 ale kiedyś jeszcze włoże V8
TYLKO V8 !!!

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
tomi
Guru
Guru
 
Posty: 829
Obrazki: 0
Dołączył(a): 09 gru 2009 08:07:36
Lokalizacja: Mysłowice
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Ciekawy diesel

Postprzez ali » 09 kwi 2013 20:16:02

tomi napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=V8LY-ag1vow&feature=youtube_gdata_player
tu masz v12 chłodzony powietrzem nie ma problemów z chłodzeniem a momętem obrotowym i sprawnościa przewyższa ten wynalazek . do tego jesli chodzi oo rozrząd wibicie jednego łożyska z tych kół zębatych powoduje ze wały tracą synchronizację i silnik przestaje działać pomylenie w ustawieniach wałów silnik zachowuje sie jak kazdy bezkolizyjny z przestawionym rozrządem .

jedno jest pewne z gustami się nie dyskutuje ale chętnie zobacze ten super silnik w frocie :D ja nie mam zamiaru wkładac V12 ale kiedyś jeszcze włoże V8


Się nie obruszaj bo napisałem post jako ciekawostkę a nie jako silnik montowany do froty. natomiast ja dalej proszę o źródło twoich danych na temat tego silnika, bo na razie wygląda mi to na ssanie z palca. Ciekawe jak oceniasz moc i moment silnika którego nie znasz nawet pojemności ? Szklana kula ? Wiesz że ma wibracje yhy :shock: znowu szklana kula ? Nawet wiesz typowe usterki , może fusy tym razem ?

Ps. zamieszczasz film z vką o rozwarciu co najmniej 80 st. weź to zmieść w samochodzie, zresztą ja nie używałem zdania że sie przegrzewają tylko chłodzenie sprawia problemy projektantom. Niestety czytanie ze zrozumieniem sie kłania
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Ciekawy diesel

Postprzez JJKILLER » 09 kwi 2013 21:15:52

tomi napisał(a):co to jest duzy moment obrotowy ?????
widze tam 12 tłoków po 2 w jednym cylindrze które razem sprężają jedną dawkę powietrza o zawodnosci tego rozwiazania nie bede sie rozpisywał ale to patent z lat 30, 40 wycofali sie z tego z powodu własnie zawodności
teraz 12 tłoków w układzie V lub bokser tu jest moment obrotowy
do tego masa tego silnika i te wszystkie koła zębate .
na marginesie przegrzanie silnika powodowało pęknięcie pierscieni dyskwalifikowalo to całą sekcje czyli 2 tłoki i sprawność spadała drastycznie

Tutaj się zgodzę z Alim, niestety Tomi nie wiesz co piszesz. Hitlerowscy naukowcy z Junkersa opracowali "silnik uniwersalny", który mógł być wykorzystywany w: samolotach transportowych, pasażerskich, bombowcach (np. Junkers Ju 86) czołgach, łodziach desantowych, pojazdach bojowych, itp. Założeniem naukowców było stworzenie silnika, który będzie pasował do "wszystkiego" (bez dorabiania kolejnych silników do kolejnych pojazdów), będzie mało palił, moc, w tamtych latach przy sprężaniu 17:1 wynosiła prawie 870KM przy 2800obr/min. Odnośnie momentu obrotowego to opinie nie są zgodne ale oscylują ok 900NM (piszę tu o Jumo 205)
I nie wycofali się "z powodu własnie zawodności " tylko zaprzestano rozwój ze względu na koniec wojny (wyprodukowano ok 900szt. w kilku wersjach od v.204 do v.208, ten z linku Aliego to v.205), a jak zapewne przeczytałeś w artykule
w artykule napisał(a):firma Achates Power otrzymała od US Army grant wysokości 4,9 miliona dolarów. Pieniądze mają zostać wykorzystane na dalsze udoskonalenie silnika.. Jumo

W zasadzie największą (i chyba jedyną) bolączką tego silnika był fakt że bardzo się grzał i wymagał porządnego chłodzenia.
Napiszę tak dla ciekawostki. W myśliwcu ME262 też były silniki JUMO (opracowane przez tych samych naukowców z Junkers Motorenwerke), odrzutowe Jumo 004
Ostatnio edytowano 09 kwi 2013 21:50:06 przez JJKILLER, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Ciekawy diesel

Postprzez ali » 09 kwi 2013 21:34:33

http://www.muzeumlotnictwa.pl/zbiory_sz.php?ido=117&w=p Tutaj krótko o zastosowaniu praktycznym
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Ciekawy diesel

Postprzez JJKILLER » 09 kwi 2013 21:47:45

ali napisał(a):http://www.muzeumlotnictwa.pl/zbiory_sz.php?ido=117&w=p Tutaj krótko o zastosowaniu praktycznym

Nawet bardzo "krótko" :)
Odnośnie osiągów i danych technicznych to takich na 100% chyba nie ma, bo różne źródła różnie podają, ale wszystkie oscylują w granicach, które podałem.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Ciekawy diesel

Postprzez tomi » 09 kwi 2013 21:51:00

A wiec tak w 97r zapisalem sie na kurs operatora ciężkich maszyn drogowych i budowlanych jednym z przedmiotow byly wlasnie silniki spalinowe w maszynach i byl ten temat poruszany . Nie powiem bo sam bylem podniecony jak uslyszalem o tym rozwiązaniu . Niestety instruktor sprowadził mnie szybko na ziemie. Wlasnie napisalem wyżej ze te silniki miały jedna z wad przegrzewaly sie i pekaly pierścienie silnik szybko tracil sprawność . Nie mowie tu o silnikach lotniczych bo 1litrowy ma 200 KM na ziemi niezdawalo to egzaminu . W dzisiejszych czasach i z zastosowaniem lepszych materialow kto wie ?
jest wiele rozwiązań do których wracamy udoskonalamy
TYLKO V8 !!!

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
tomi
Guru
Guru
 
Posty: 829
Obrazki: 0
Dołączył(a): 09 gru 2009 08:07:36
Lokalizacja: Mysłowice
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Ciekawy diesel

Postprzez JJKILLER » 09 kwi 2013 21:59:01

tomi napisał(a):A wiec tak w 97r zapisalem sie na kurs operatora ciężkich maszyn drogowych i budowlanych jednym z przedmiotow byly wlasnie silniki spalinowe w maszynach i byl ten temat poruszany . Nie powiem bo sam bylem podniecony jak uslyszalem o tym rozwiązaniu . Niestety instruktor sprowadził mnie szybko na ziemie. Wlasnie napisalem wyżej ze te silniki miały jedna z wad przegrzewaly sie i pekaly pierścienie silnik szybko tracil sprawność . Nie mowie tu o silnikach lotniczych bo 1litrowy ma 200 KM na ziemi niezdawalo to egzaminu . W dzisiejszych czasach i z zastosowaniem lepszych materialow kto wie ?
jest wiele rozwiązań do których wracamy udoskonalamy

Pamiętaj że były to lata 30-40, oraz że była wojna więc i możliwości badawczo-rozwojowe były ograniczone, mimo to zwróć uwagę na stopień zaawansowania technicznego gdzie silnik 80-cio letni osiągami dorównuje obecnym, a wiele z nich przewyższa. Czy gdyby taka konstrukcja była tak nieudana, za jaką uważał go Twój profesor, to czy armia Amerykańska pakowała by w czasie kryzysu tyle milionów w jego "rewitalizację"???
Wydaje mi się że gdyby po wojnie pociągnięto tę myśl techniczną to teraz mieli byśmy zupełnie co innego pod maskami niż mamy...
Ostatnio edytowano 09 kwi 2013 22:02:47 przez JJKILLER, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Ciekawy diesel

Postprzez ali » 09 kwi 2013 21:59:26

tomi napisał(a):A wiec tak w 97r zapisalem sie na kurs operatora ciężkich maszyn drogowych i budowlanych jednym z przedmiotow byly wlasnie silniki spalinowe w maszynach i byl ten temat poruszany . Nie powiem bo sam bylem podniecony jak uslyszalem o tym rozwiązaniu . Niestety instruktor sprowadził mnie szybko na ziemie. Wlasnie napisalem wyżej ze te silniki miały jedna z wad przegrzewaly sie i pekaly pierścienie silnik szybko tracil sprawność . Nie mowie tu o silnikach lotniczych bo 1litrowy ma 200 KM na ziemi niezdawalo to egzaminu . W dzisiejszych czasach i z zastosowaniem lepszych materialow kto wie ?
jest wiele rozwiązań do których wracamy udoskonalamy


Więc tutaj mamy współczesna wersje tego sinika o mocy 1200 km w pojeździe hmmm :wink: terenowym chyba :boss:
http://www.youtube.com/watch?v=_TzjA6HuIpw

Jego symbol to 6td 2 gdyby komuś było potrzebne ;)
Kolejny film z tym razem amerykańska wersją tego silnika którą zbudowali do lokomotyw (tutaj chyba jako stacjonarny)
http://www.youtube.com/watch?v=azKopyptJSE

Natomiast zapomnienie o silniku po wojnie wydaje mi się że wiąże sie z tym iż silnik jukersa był lotniczy a wtedy nastąpił dynamiczny rozwój silników turboodrzutowych i zapomniano o nim
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Ciekawy diesel

Postprzez JJKILLER » 09 kwi 2013 22:06:38

6TD 2 to widlasta dwunastka
a Fairbanks-Morse 38 to silnik okrętowy, ale nie jest to nawet pochodna JUMO, tam jest po jednym tłoku na gar, tak jak w każdym Fairbanks'ie
A tych "turboodrzutowych" po wojnie nie było aż tak wiele (nie mylić z samolotami o napędzie rakietowym), MiG, Horten Ho 229 i kilka innych, co nie zmienia faktu że silniki odrzutowe wzbudziły zainteresowanie po udanym silniku JUMO 004 z Messerschmitt Me 262.
Ostatnio edytowano 09 kwi 2013 22:22:30 przez JJKILLER, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Ciekawy diesel

Postprzez ali » 09 kwi 2013 22:16:09

JJKILLER napisał(a):6TD 2 to widlasta dwunastka


Raczej nie, w większości T-84 taka montują więc pewnie Ci sie zasugerowało, w filmiku który dałem jest ukraiński t-84 opłot. Opłota-M napędza silnik wysokoprężny 6TD-2E, rozwijając moc 1200 KM przy 2600 obr./min. Jednostka napędowa jest dwusuwowa z zapłonem samoczynnym, bezpośrednim wtryskiem i mechanicznym doładowaniem.
Tutaj cały powerpack
http://www.morozov.com.ua/eng/body/addmotor.php
Tutaj sam silnik
http://www.morozov.com.ua/images/6tdl.jpg

Ale mnie Killer gonisz do roboty :) zaraz poszukam o tych amrykańcach
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Ciekawy diesel

Postprzez JJKILLER » 09 kwi 2013 22:22:46

Dla mnie tematyka lotnictwa, jak i generalnie technologii II WŚ to temat rzeka :)
Tylko Lady mnie opier... żebym nie skończył o 5tej rano bo zaśpię do roboty :D
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Ciekawy diesel

Postprzez ali » 09 kwi 2013 22:30:35

O amerykancach jeszcze nie mam ale znalazłem potwierdzenie że silnik z lynku Macina D
http://www.youtube.com/watch?v=G-OqYFB4ofY

To silnik działający wg tego schematu http://www.youtube.com/watch?feature=fv ... GaISFg_ZIw
czyli jest to wariacja silnika Jumo ale z jednym wałem
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Ciekawy diesel

Postprzez JJKILLER » 09 kwi 2013 22:34:49

ali napisał(a):Raczej nie, w większości T-84 taka montują więc pewnie Ci sie zasugerowało, w filmiku który dałem jest ukraiński t-84 opłot. Opłota-M napędza silnik wysokoprężny 6TD-2E, rozwijając moc 1200 KM przy 2600 obr./min


Masz rację T-84 miał 6TD 2E
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Ciekawy diesel

Postprzez ali » 09 kwi 2013 22:38:09

No i prosze o amerykańcu
http://www.fairbanksmorse.com/engines/e ... del_38.php
chyba lepszych dowodów już nie trzeba :)

A był montowany jak piszesz na okrętach (głównie podwodnych) jak i na lokomytach

Ale wstyd mi sie przyznać że jako pasjonat mechaniki nie widziałem do dzisiaj że takie konstrukcje były stosowane w praktyce.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Ciekawy diesel

Postprzez JJKILLER » 09 kwi 2013 22:40:40

ali napisał(a):O amerykancach jeszcze nie mam ale znalazłem potwierdzenie że silnik z lynku Macina D
http://www.youtube.com/watch?v=G-OqYFB4ofY

To silnik działający wg tego schematu http://www.youtube.com/watch?feature=fv ... GaISFg_ZIw
czyli jest to wariacja silnika Jumo ale z jednym wałem

Jest to modyfikacja silnika JUMO, a raczej jej rozwojowa wersja opracowana przez Napier Deltic, która zrobiła wersję w układzie delta

Obrazek

Stosowany w lokomotywach.

-- Dodano Wt, 9 kwi 2013, 22:48 --

ali napisał(a):No i prosze o amerykańcu
http://www.fairbanksmorse.com/engines/e ... del_38.php
chyba lepszych dowodów już nie trzeba :)

A był montowany jak piszesz na okrętach (głównie podwodnych) jak i na lokomytach

Ale wstyd mi sie przyznać że jako pasjonat mechaniki nie widziałem do dzisiaj że takie konstrukcje były stosowane w praktyce.

Aaa, to przyznaję Ci rację. W te silniki nigdy się nie zagłębiałem (nie tylko w te) i przyznam że o ile znam samą nazwę silnika to nie wiedziałem że jest to tzw. "przeciwtłokowiec"
Jednakowoż jest to dowód że koncepcja z lat 30-40 nie była zła, a wręcz przeciwnie...
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Następna strona

Powrót do HydePark



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość